Poměr průtoku ventilu
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Poměr průtoku ventilu
protože je obzvláště dlouhý víkend a já měl výjimečně trochu času věnovat se motoru. Tak jsem vytáhl všechny logy z ladění atd. Rozebral vše otáčku po otáčce. Probral veškeré úpravy které jsem zkusil at s kladným nebo záporným výsledkem a přemýšlel nad tím proč já musím na stejný výkon cca 230hp točit to moje 4ag do astronomických výšin 12500. A jediná věc na kterou jsem přišel a které jsem nepřikládál moc váhu a zřejmě jsem asi měl je poměr průtoku mezi sacimi a výfukovými ventily. Měřeno na flowbench v přepočtu na otáčky. Je tento poměr důležitý nebo mám hledat jinde. Díky za každý tip.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
v minulosti se tomu dost věnovali na guy-croft.com ... vlákna už ale nenacházím a ani už tam moc nechodím... není tam pro mě nic nového a ještě zpoplatnily přispívání, na což se můžu
závěr z tamních pokusů co si pamatuju byl poměr průtoku sání/vejfuk mezi 75-80% - některý hlavy maj tento poměr již v serii a bez úprav, ale s vhodnejma komponentama dokážou "krmit" 230+PS v NA režimu ze 2l.... některé hlavy mají v serii poměr bídnejch 60% (např. ford cosworth) a tam už se musí dost makat..aby se člověk na tento výkon dostal (ale taky proč, když cossie byl foukačka že..)

závěr z tamních pokusů co si pamatuju byl poměr průtoku sání/vejfuk mezi 75-80% - některý hlavy maj tento poměr již v serii a bez úprav, ale s vhodnejma komponentama dokážou "krmit" 230+PS v NA režimu ze 2l.... některé hlavy mají v serii poměr bídnejch 60% (např. ford cosworth) a tam už se musí dost makat..aby se člověk na tento výkon dostal (ale taky proč, když cossie byl foukačka že..)
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
no mne prostě už nic nenapadá. Většina úpravcu 4ag 16v dosahuje na 230hp ještě pod 10000. Já při deseti mám mizerných 200. Zkoušel jsem různé úhly vacek 240-340 zdvih mezi 8-13mm,ventily sériové,oversize +2mm,zuzovat/rozšiřovat kanály... Nic. Mezi 5-9000 je velmi slušný nárůst skoro 100hp ale pak jako když utne a na každý hp potřebuješ pomalu o 100 otáček víc. Přijde mi jako kdyby se to prostě buď přestalo plnit nebo naopak mi směs utíká pryč. No a jediné co mě v tomto směru napadlo je poměr průtoku přes saci a výfukové kanály. Jak moc ovlivní rychlost výměny plynu a maximální výkon? Buď ti úpravci lžou a prostě to není reálné nebo já už jsem zkrátka s rozumem v koncich.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
hele shodou okolností na GC dokonce řešili nějakou hlavu Toyota (nevím co to bylo za motor atd..),Toyoty neznám...ale majitel se zdál býti dost neštastnej...
-problém tý hlavy byl v "nesymetrickejch" vejfukovejch kanálech u jednotlivejch válců..kdy 2 válce měly poměr statickýho průtoku na flowbench 75% a zbytek 68% a 66%.. ale nevím co to bylo za hlavu, motor a jestli se to týká i Tvého motoru...a jestli třeba nemáš skrytej problém ve výfuku (co jezděj ostatní?)...což dokáže taky hodně. Ideálně vzít celou hlavu i s vejfukem na flowbench a měřit válec po válci, pokud není nějakej výraznej rozdíl v jednotlivejch větvích...při těchle otáčkách už se počítá každá maličkost.. vím že na coupe 16v turbo byly s většinou dostupnejch svodů problémy na 3 a 4 válci díky ostrejm rádiusům a ne zrovna ideálnímu přechodu z příruby do trubky...to omezovalo průtok o 30% oproti samotnýmu kanálu v hlavě...
výkon nevím jestli je to reálný či ne - přes 200PS z 1.6 ale určtitě ano...
-problém tý hlavy byl v "nesymetrickejch" vejfukovejch kanálech u jednotlivejch válců..kdy 2 válce měly poměr statickýho průtoku na flowbench 75% a zbytek 68% a 66%.. ale nevím co to bylo za hlavu, motor a jestli se to týká i Tvého motoru...a jestli třeba nemáš skrytej problém ve výfuku (co jezděj ostatní?)...což dokáže taky hodně. Ideálně vzít celou hlavu i s vejfukem na flowbench a měřit válec po válci, pokud není nějakej výraznej rozdíl v jednotlivejch větvích...při těchle otáčkách už se počítá každá maličkost.. vím že na coupe 16v turbo byly s většinou dostupnejch svodů problémy na 3 a 4 válci díky ostrejm rádiusům a ne zrovna ideálnímu přechodu z příruby do trubky...to omezovalo průtok o 30% oproti samotnýmu kanálu v hlavě...
výkon nevím jestli je to reálný či ne - přes 200PS z 1.6 ale určtitě ano...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
no flow bench mám vlastní. Takže nějaké nesymetrie v průtoku atd samozřejmě odstraněny. No zkusil jsem spočítat dle tvé rady a v původním setupu byl poměr 72%. Nahodil jsem saci vacku 304*/10.5mm a výfukovou 286*/12.5mm čímž jsem docílil poměru 88%. Musel jsem trošku zahybat se směsí ale první dojmy a měření akcelerometrem říkají že jsem asi trefil hřebík na hlavičku. Do 6000 je ten motor bez jakékoli odezvy,řekl bych že sériová je na tom o hodně lépe. Mezi 6-6700 začne citelně probouzet a od 7000 - 10000 zátah jako prase. Je to tak rychle,že se mi podařilo jen párkrát přeradit bez toho aniž by nezasáhl omezovač. V týdnu dojedu změřit at vím na čem jsem.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
asi si idem kupit vysavac...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
Je tu nejaka moznost dozvedet o tvem aute trosku vice? V tomhle pripade me zajima jakym zpusobem mas vyresene sani.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
všechny modifikace hlav jsou z 16V big port. Tvarování kanálu provádím tekutým kovem j&b weld. Dobře drží a obrábí se. Po změření modifikace na flow bench a testu na motoru samotném pokud jsem s výsledkem spokojený si udělám šablonu,odstraním kov a nechám dovařit materiál a opět podle šablony do finálního tvaru. Saní mám taky několik - klasické 8 trubkove s větším plénem a klapkou 75mm a klasické itb 45mm. Teď ale s JRD zrovna řeším že bych použil stávající Tvis plate a doplnil buď ještě 4klapky - na každý kanál dvě o průměru 33mm nebo ovál dle tvaru kanálu. Vstřiky jsou pořád na původním místě. Při umístění před intake runners jsem neshledal žádný pozitivní přínos.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
Co me zajima je jakou mas delku,tvar jednotlivych vetvi. Od uzavreneho ventilu k ukonceni sani. Zabyval jsi se nekdy ram-efekt chargingem? Asi ano kdyz chces pouzit ten Tvis plate,ale jde o to zda ti bude tento system fungovat pri vyssich otackach motoru.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
od 150 do 300mm. To co jsem dnes zkoušel má 220mm. Tvis plate chci použít po patřičné úpravě jako dvojité klapky místo itb a upravit tak aby v nízkých rpm otevírala pouze 1klapka a dejme tomu od 50% i klapka druhá.. Budu moct potom použít i to 8 trubkove saní a dle potřeby ho upravit na délku. Když ho ohnu dopředu přes motor může pak mít třeba 500mm.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Poměr průtoku ventilu
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poměr průtoku ventilu
Taboo,ty tvoje připomínky... Mám vždycky nad čím přemýšlet.
ale jsem VELKÝ OSEL. Přemýšlel jsem o moc věcech najednou a naprosto zcela opomněl tvoji radu,kterou jsi mi dával kdysi ohledně nastavení vacek. Pružiny jsou dvojité,liftery z motoru 1szfe. Vačky jsem v samotné hlavě roztačel až na 7000rpm abych si byl jistý že mi ventily neodskakuji... No abych to zkrátil. Včera odbrzdeno a výsledek je 200hp v 9000rpm. Takže už jsem na to přišel.
díky.


toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP