Poměr průtoku ventilu

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Libor12 »

protože je obzvláště dlouhý víkend a já měl výjimečně trochu času věnovat se motoru. Tak jsem vytáhl všechny logy z ladění atd. Rozebral vše otáčku po otáčce. Probral veškeré úpravy které jsem zkusil at s kladným nebo záporným výsledkem a přemýšlel nad tím proč já musím na stejný výkon cca 230hp točit to moje 4ag do astronomických výšin 12500. A jediná věc na kterou jsem přišel a které jsem nepřikládál moc váhu a zřejmě jsem asi měl je poměr průtoku mezi sacimi a výfukovými ventily. Měřeno na flowbench v přepočtu na otáčky. Je tento poměr důležitý nebo mám hledat jinde. Díky za každý tip.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od honza 2.0 16v »

v minulosti se tomu dost věnovali na guy-croft.com ... vlákna už ale nenacházím a ani už tam moc nechodím... není tam pro mě nic nového a ještě zpoplatnily přispívání, na což se můžu :savle:

závěr z tamních pokusů co si pamatuju byl poměr průtoku sání/vejfuk mezi 75-80% - některý hlavy maj tento poměr již v serii a bez úprav, ale s vhodnejma komponentama dokážou "krmit" 230+PS v NA režimu ze 2l.... některé hlavy mají v serii poměr bídnejch 60% (např. ford cosworth) a tam už se musí dost makat..aby se člověk na tento výkon dostal (ale taky proč, když cossie byl foukačka že..)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Libor12 »

no mne prostě už nic nenapadá. Většina úpravcu 4ag 16v dosahuje na 230hp ještě pod 10000. Já při deseti mám mizerných 200. Zkoušel jsem různé úhly vacek 240-340 zdvih mezi 8-13mm,ventily sériové,oversize +2mm,zuzovat/rozšiřovat kanály... Nic. Mezi 5-9000 je velmi slušný nárůst skoro 100hp ale pak jako když utne a na každý hp potřebuješ pomalu o 100 otáček víc. Přijde mi jako kdyby se to prostě buď přestalo plnit nebo naopak mi směs utíká pryč. No a jediné co mě v tomto směru napadlo je poměr průtoku přes saci a výfukové kanály. Jak moc ovlivní rychlost výměny plynu a maximální výkon? Buď ti úpravci lžou a prostě to není reálné nebo já už jsem zkrátka s rozumem v koncich.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od honza 2.0 16v »

hele shodou okolností na GC dokonce řešili nějakou hlavu Toyota (nevím co to bylo za motor atd..),Toyoty neznám...ale majitel se zdál býti dost neštastnej...

-problém tý hlavy byl v "nesymetrickejch" vejfukovejch kanálech u jednotlivejch válců..kdy 2 válce měly poměr statickýho průtoku na flowbench 75% a zbytek 68% a 66%.. ale nevím co to bylo za hlavu, motor a jestli se to týká i Tvého motoru...a jestli třeba nemáš skrytej problém ve výfuku (co jezděj ostatní?)...což dokáže taky hodně. Ideálně vzít celou hlavu i s vejfukem na flowbench a měřit válec po válci, pokud není nějakej výraznej rozdíl v jednotlivejch větvích...při těchle otáčkách už se počítá každá maličkost.. vím že na coupe 16v turbo byly s většinou dostupnejch svodů problémy na 3 a 4 válci díky ostrejm rádiusům a ne zrovna ideálnímu přechodu z příruby do trubky...to omezovalo průtok o 30% oproti samotnýmu kanálu v hlavě...

výkon nevím jestli je to reálný či ne - přes 200PS z 1.6 ale určtitě ano...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Libor12 »

no flow bench mám vlastní. Takže nějaké nesymetrie v průtoku atd samozřejmě odstraněny. No zkusil jsem spočítat dle tvé rady a v původním setupu byl poměr 72%. Nahodil jsem saci vacku 304*/10.5mm a výfukovou 286*/12.5mm čímž jsem docílil poměru 88%. Musel jsem trošku zahybat se směsí ale první dojmy a měření akcelerometrem říkají že jsem asi trefil hřebík na hlavičku. Do 6000 je ten motor bez jakékoli odezvy,řekl bych že sériová je na tom o hodně lépe. Mezi 6-6700 začne citelně probouzet a od 7000 - 10000 zátah jako prase. Je to tak rychle,že se mi podařilo jen párkrát přeradit bez toho aniž by nezasáhl omezovač. V týdnu dojedu změřit at vím na čem jsem.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od JRD McLAREN »

asi si idem kupit vysavac...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Alfoun »

Je tu nejaka moznost dozvedet o tvem aute trosku vice? V tomhle pripade me zajima jakym zpusobem mas vyresene sani.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Libor12 »

všechny modifikace hlav jsou z 16V big port. Tvarování kanálu provádím tekutým kovem j&b weld. Dobře drží a obrábí se. Po změření modifikace na flow bench a testu na motoru samotném pokud jsem s výsledkem spokojený si udělám šablonu,odstraním kov a nechám dovařit materiál a opět podle šablony do finálního tvaru. Saní mám taky několik - klasické 8 trubkove s větším plénem a klapkou 75mm a klasické itb 45mm. Teď ale s JRD zrovna řeším že bych použil stávající Tvis plate a doplnil buď ještě 4klapky - na každý kanál dvě o průměru 33mm nebo ovál dle tvaru kanálu. Vstřiky jsou pořád na původním místě. Při umístění před intake runners jsem neshledal žádný pozitivní přínos.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Alfoun »

Co me zajima je jakou mas delku,tvar jednotlivych vetvi. Od uzavreneho ventilu k ukonceni sani. Zabyval jsi se nekdy ram-efekt chargingem? Asi ano kdyz chces pouzit ten Tvis plate,ale jde o to zda ti bude tento system fungovat pri vyssich otackach motoru.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Libor12 »

od 150 do 300mm. To co jsem dnes zkoušel má 220mm. Tvis plate chci použít po patřičné úpravě jako dvojité klapky místo itb a upravit tak aby v nízkých rpm otevírala pouze 1klapka a dejme tomu od 50% i klapka druhá.. Budu moct potom použít i to 8 trubkove saní a dle potřeby ho upravit na délku. Když ho ohnu dopředu přes motor může pak mít třeba 500mm.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Poměr průtoku ventilu

Příspěvek od Libor12 »

Taboo,ty tvoje připomínky... Mám vždycky nad čím přemýšlet. :) ale jsem VELKÝ OSEL. Přemýšlel jsem o moc věcech najednou a naprosto zcela opomněl tvoji radu,kterou jsi mi dával kdysi ohledně nastavení vacek. Pružiny jsou dvojité,liftery z motoru 1szfe. Vačky jsem v samotné hlavě roztačel až na 7000rpm abych si byl jistý že mi ventily neodskakuji... No abych to zkrátil. Včera odbrzdeno a výsledek je 200hp v 9000rpm. Takže už jsem na to přišel. :) díky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“