info o pružinách

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
JorgeRs
Příspěvky: 3
Registrován: 03 čer 2014 18:02

info o pružinách

Příspěvek od JorgeRs »

ahoj,
chtěl jsem se vás zeptat jestli někdo neví jak je to s tuhosti sportovních pružin podle výrobce.
přál bych si nějaké tužší ale nikde pořádně nemohu najít jestli jsou o hodně nebo stejně tvrdé proti originálům.
Je to na vůz Renault Safrane a na výběr jich moc není.
Komplet podvozky jsou od vyrobců: TE Technix, K.A.W, JMS
Pružiny jsou:
V-maxx: o těch jsem se dočetl že jsou tvrdší proti originálům
H&R: Tuhostně stejné jak originál
Spax
Cobra
Riegger
Maxxinox
autostyle
TA Technix
Jestli by mi mohl někdo poradit a říct který podvozek je jak tvrdý a nějak seřadit budu velmi rád za veškeré informace
Díky 8)

Uživatelský avatar
Svobda
Příspěvky: 183
Registrován: 10 pro 2009 00:06
Bydliště: KV kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: info o pružinách

Příspěvek od Svobda »

H&R bylo na všech autech co jsem zkoušel tvrdé jako prase a seriovyma tlumicema moc nemakalo .
Na sériové tlumiče mi přišel eibach něj rozumnější neměl přehnané snížení a tvrdost vyšší než orig o ,ale se zachovanim komfortem .
Weitec pruziny klukům celkem makaj . Jen se mi nelíbí ze dost závitu jsou na sobě a pruzi jen ve třech třeba. Ale funguje to .
S vice moc zkušenosti neporadim ,ale na stavitelnej podvozek za 8000 Kč zapomen leda na super cestu .
Na sti jsme nebyli 100% spokojeny ani s BC za 30 000kc PAC jsme se svezli s protlumem :-) .
Dobře fungující by byl Bilstein B10 - bilstein tlumič s velkou zkracenou pistnici a eibach pružiny na tom jsou myslím . Nebo koupit B8 zkrácena pistnice a na to pružiny dle volby . Tyhle tlumiče makaj hodně pěkně jsou i origo připlatkové prave na Evo a sti
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut

Uživatelský avatar
Kane13
Moderátor
Příspěvky: 1737
Registrován: 17 lis 2009 23:33
Bydliště: Ecce Homo

Re: info o pružinách

Příspěvek od Kane13 »

Já osobně jsem názoru, že vesměs všechny nižší pružiny jsou tvrdší než origo.
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor

Uživatelský avatar
crocjirka
Příspěvky: 3627
Registrován: 05 kvě 2011 12:53
Bydliště: prágl
Kontaktovat uživatele:

Re: info o pružinách

Příspěvek od crocjirka »

dal jsem si na ibu stavitelny weitec podvozeka a je mekci nez original FR... 8)
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf

Uživatelský avatar
Kane13
Moderátor
Příspěvky: 1737
Registrován: 17 lis 2009 23:33
Bydliště: Ecce Homo

Re: info o pružinách

Příspěvek od Kane13 »

Je fakt, že u sport verzí to asi nutně nemusí platit. Punto je taky od přirození dost tvrdý :D
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor

JorgeRs
Příspěvky: 3
Registrován: 03 čer 2014 18:02

Re: info o pružinách

Příspěvek od JorgeRs »

já mám právě H&R a příjdou mi docela měkký, furt se to docela dost naklání v zatáčkách.
Třeba ta technix je taky zajímavý někdo píše že je komfortní někdo že je zas moc tvrdej.
Jestli to vyrábí podle toho co je to za kategorii auta, těžko říct

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: info o pružinách

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 28 srp 2014 09:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: info o pružinách

Příspěvek od bóďa »

co takhle origo pneu&elmg. podvozek? jel jsi v tom někdy? na sport je to podle mě dost sport a hlavně to funguje.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

JorgeRs
Příspěvky: 3
Registrován: 03 čer 2014 18:02

Re: info o pružinách

Příspěvek od JorgeRs »

ještě jsem v něm nejel :( ale zase kde sehnat funkční a kompletní ten podvozek a když už bude tak to nebude nic levného

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: info o pružinách

Příspěvek od NeviM »

Přesně, dát ten podvozek dohromady a pak udržovat trvale v chodu je neskutečně náročný, bez vlastní diagnostiky, skladu starých tlumičů, kompresorů, nových měchů a arzenálu dalšího vybavení a dílů prakticky nereálný, vzhledem k finanční a časový náročnosti udržby. Možná trochu pomůže bydlet v okolí KH, ale i tak. :lol: Je ale fakt, že lepších jízdních vlastností lze s obyčejnýma tlumičema asi těžko docílit, natožpak regulace světlý výšky nebo tuhosti tlumičů klidně za jízdy tlačítky z kabiny, nebo možnosti kalibrace podle svých přání atd.. Možná je to jen můj subjektivní pocit, ale to odpružení vzduchem mi přijde u tak těžkýho auta normální vinutou pružinou nenahraditelný, ty jízdní vlastnosti jsou s ním vždycky ještě o level výš mi přijde.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Kane13
Moderátor
Příspěvky: 1737
Registrován: 17 lis 2009 23:33
Bydliště: Ecce Homo

Re: info o pružinách

Příspěvek od Kane13 »

Taboo píše:
Kane13 píše:Já osobně jsem názoru, že vesměs všechny nižší pružiny jsou tvrdší než origo.
Jiste, jinak se ten vuz bude po snizeni vice naklanet. On se muze po snizeni vice naklanet i po zvyseni tvrdosti pruzin. Nedava to smysl, ze :lol: ?
Ve čtvrtek se vyjádřím. Do té doby to budu číst a budu se snažit to pochopit. Možná si to budu muset nakreslit :-)
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: info o pružinách

Příspěvek od kony5 »

Kazde pruzine je cislo a to znaci jeji tvrdost....mel sem to tak na ohlins ..a u ohlins treba pruzina jedna stala snad 1000 kc.... A mel sem tusim 3 sady pruzin...ja bych vzal byt tebou aspon ten bc podvozek za 8tisic nemuze fungovat a ne dlouho

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: info o pružinách

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 28 srp 2014 09:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: info o pružinách

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Tipnul bych si, že to bude mít něco společného se změnou pracovního rozsahu tlumiče .....? :?:
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: info o pružinách

Příspěvek od Bohuš »

Já tipuju roll center + bump steer... :?:

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: info o pružinách

Příspěvek od bóďa »

poslední tip je asi správný, nicméně tohle auto se dělalo i na aktivním podvozku, kdy auto může jet na různých nastaveních výšky. tak to mi potom vysvětlete, že nikdo při konstrukci neřeší bump steer a roll center..?

(a ať mi nikdo netvrdí, že je ten podvozek zkonstruován tak, že změna geometrie je v celém rozsahu minimální, protože na vysoký režim je cítit, že hlavně přední kola jsou do V)
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: info o pružinách

Příspěvek od Gooder »

Nevíte někdo, jestli můžu použít pružiny Eibach z Golfa 4 na Octavii 1? Koukal jsem totiž, že jejich kódy se liší.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“