Felicia by Lexi

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od JRD McLAREN »

...tak ono to v urcitych pripadoch aj lepsie brzdiiii ....
...
ale tie na felicii s vykonom 50-55kW nenastanu ... :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Goldies »

pufko píše:Dá sa na to pozerať z hladiska penazí, dierované budú vždy drahšie ale prínos NULA a vyššie riziko prasknutia.
Bohužial neznalec to kúpi preto lebo to je COOL a preto aby mohol kvákať že to brzdí lepšie aj ked to lepšie nebrzdí
Mas svou domenku, ze to nebrzdi lepe necim podlozenou? Respektive co konkretne myslis tim, ze to nebrzdi lip? Jako ze na okruhu derovane zvadnou stejne rychle jako plne?
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Goldies »

LiberaleMiguel píše:Čteš 8)
Aha, ja totiz nereagoval na tebe, ale na fufka... musim znacit na koho reaguju a vypnout te z ignorace
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od pufko »

Goldies píše:
pufko píše:Dá sa na to pozerať z hladiska penazí, dierované budú vždy drahšie ale prínos NULA a vyššie riziko prasknutia.
Bohužial neznalec to kúpi preto lebo to je COOL a preto aby mohol kvákať že to brzdí lepšie aj ked to lepšie nebrzdí
Mas svou domenku, ze to nebrzdi lepe necim podlozenou? Respektive co konkretne myslis tim, ze to nebrzdi lip? Jako ze na okruhu derovane zvadnou stejne rychle jako plne?
Dierované kotúče sú také marketingové ťahy ako presvedčiť zákazníka ku kúpe, keby dierované neboli nikto by si za ne nepriplatil
Ty velmi rád chytáš za slovíčka, ale nie je auto ako auto a nie sú brzdy ako brzdy
Aby si bol v obraze tak je tu reč o Felde... Nahodením dierovaných kotúčov z toho nebude Felicia kit car
Už som to do tejto témy písal nejeden krát - ukážka ako sa dá plytvať peniazmi
A sen auta v mieste profilovej fotky autora je stále v nedohladne a ked bude pokračovať v tom čo robí tak splnenie sna tak skoro nebude

Pre mna za mna nech si dá aj kotúče dozadu, pre mna za mna nech dookola lakuje, má milion možností ako v tom opláchnuť groše.

Ale za pár rokov príde prebudenie do reality a potom bude neskoro si búchať hlavu o stenu. Skrátka niekto sa nevie poučiť z chýb iných a potrebuje sa sám popáliť
Ono to začne tým že nech sa robí čo sa robí dostatok kobýl pod kapotou u Feldy nikdy nebude a príde na výmenu. Nevyrieši to ani tá vložka filta KN

Je mnoho áut za pár šupov kde sa môže pustiť do tuningu, ale základ je že to musí mať nejaký ten výkon. Auto ktoré je na ceste z hladiska výkonu ako mrtvola nikdy nebude zábavné. Tuningovať auto kde po stlačení plynu na podlahu sa ozýva z pod kapoty nemohúcne "búúúúúúúú" a okrem toho sa nič nedeje nemá zmysel tuningovať

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Beaver »

Goldies píše:
pufko píše:Dá sa na to pozerať z hladiska penazí, dierované budú vždy drahšie ale prínos NULA a vyššie riziko prasknutia.
Bohužial neznalec to kúpi preto lebo to je COOL a preto aby mohol kvákať že to brzdí lepšie aj ked to lepšie nebrzdí
Mas svou domenku, ze to nebrzdi lepe necim podlozenou?
Fyzika. Brzdy brzdí třením destičky o kotouč. Když uděláš do kotouče o stejném průměru jako je origo díry, zmenšíš tu třecí plochu. Teoreticky zlepšíš chlazení, ale zase zmenšíš masu kotouče, takže se o to dřív tepelně nasytí. Výsledek je, že při nezahřítých kotoučích to brzdí míň a při extrémním brždění dřív zvadnou. Pokud bys na tu Feldu dal 300+ mm kotouče, začne mít trochu smysl o děrovaných uvažovat, protože budou neuvěřitelně těžký. Děrování je odlehčí - sice přijdeš o nějakou třecí plochu, ale to kompenzuje zvětšená velikost kotoučů (přičemž váha auta je furt stejná, takže pořád děláš upgrade). Zároveň při intenzivním používání mají ty děrované tendenci víc praskat při střídání teplot a celkem logicky praskají zpravidla na nejslabším místě, tedy mezi první dírou o okrajem kotouče a následně se to šíří díky ztrátě pevnosti v daném místě.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
petrsk
Příspěvky: 201
Registrován: 02 pro 2006 22:50
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od petrsk »

Beaver píše:
Goldies píše:
pufko píše:Dá sa na to pozerať z hladiska penazí, dierované budú vždy drahšie ale prínos NULA a vyššie riziko prasknutia.
Bohužial neznalec to kúpi preto lebo to je COOL a preto aby mohol kvákať že to brzdí lepšie aj ked to lepšie nebrzdí
Mas svou domenku, ze to nebrzdi lepe necim podlozenou?
Fyzika. Brzdy brzdí třením destičky o kotouč. Když uděláš do kotouče o stejném průměru jako je origo díry, zmenšíš tu třecí plochu. Teoreticky zlepšíš chlazení, ale zase zmenšíš masu kotouče, takže se o to dřív tepelně nasytí. Výsledek je, že při nezahřítých kotoučích to brzdí míň a při extrémním brždění dřív zvadnou. Pokud bys na tu Feldu dal 300+ mm kotouče, začne mít trochu smysl o děrovaných uvažovat, protože budou neuvěřitelně těžký. Děrování je odlehčí - sice přijdeš o nějakou třecí plochu, ale to kompenzuje zvětšená velikost kotoučů (přičemž váha auta je furt stejná, takže pořád děláš upgrade). Zároveň při intenzivním používání mají ty děrované tendenci víc praskat při střídání teplot a celkem logicky praskají zpravidla na nejslabším místě, tedy mezi první dírou o okrajem kotouče a následně se to šíří díky ztrátě pevnosti v daném místě.
Kdyz fyzika..Když zmenčíš třecí plochu,zvětšíš třecí silu ne? tím výsledek (práce) zůstane stejný?Nebo se od mych mladych let neco zmnenilo? :?
Rover 825 SD .V kůži a dřevě. R.I.P
Autocrossovy Swišť 1.3 prodáno
Daewoo Nubira 2.0

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Beaver »

Takže vlastně všechny široké gumy na autech jsou zbytečné a stejně tak se dělají nesmyslně velké brzdové destičky?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od JRD McLAREN »

...a mozno by ste si mali ist poniektory zase precitat prispevky v teme BRZDY, co tam onehda pisal Taboo... :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Dávat na auto nesmyslně široké gumy je taky k ničemu. Je třeba počítat se zatížením na danou plochu, které je schopné zavěšení "udržet" :-) (možná napsano trochu kostrbatě, ale nevím jak to líp popsat :D )

petrsk: A co bude výsledkem ? že by rychlejší přehřátí ?
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od m.artty »

Vraťme se k Feldě. Některé samolepky tam nesedí vůbec (třeba to píčoviny na dveřích pod klikou nebo nad kolama) a jiné tam sedí perfektně - Castrol na středu kapoty.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od LiberaleMiguel »

S nálepkami souhlas s Martym 8)

Ještě bych v tomhle racing stylu doladil interiér (rozuměj vykuchat a vrazit tam jednu skořepinu :D ) a máš fajne auto na srazy :-)
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od pufko »

Radšej mať auto ktoré opticky nijak nevybočuje ale má výkon, ako auto čo sa tvári ako nejaký špecial a výkon nemá

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Vykuchaná Felda aji s 1,3 motorem bude svižná víc než dost. Hlavně bude, při té váze, taky hodně zábavná
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od pufko »

Tak isto sa dá vykuchať Civic 6G 1.5Vtec čo má v serii 84kW a hmotnosť tesne pod 1000kg (975kg), uvádzane zrýchlenie má 10,2s

Felicia 1.3i 40/50kW, hmotnosť cca 935kg, uvádzané zrýchlenie 15,5/13,5s
Felicia 1.6i 55kW, hmotnosť 965kg, uvádzané zrýchlenie 12s

Ja som si istý že ked tú Feldu vykuchá tak sa nedostane na hodnotu zrýchlenia toho Civicu v serii ani ked bude Felda 1.6i a tobôž nie pri 1.3i
S tým Civicom netreba robiť nič, vzhlad je zaujímavý aj dnes, podvozok voči Felde o dosť popredu, má to aspon nejakú tú výbavu ako el, okná + zrkadlá, klímu...
Samozrejme hovorím o JPN Civicu nie o angličanovi

Ked vie vyvariť zadné lemy na Felde tak nevidím problém urobiť to na tej Honde

Treba sa len rozhodnúť kam bude tie peniaze liať, ja si myslím že do Felícií už stačilo, radšej mať na dvore jeden Civic ako dve či tri Felície

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Breakthru »

a Civic je hlavně podvozkově jinde než felda.Sice Felda je blbec, kde vše stojí pár korun a není na tom nic složitýho a zas Civic je motokára.Servis náprav bude dražší, ale zase tam bude víc modifikací a větší pole působnosti při ladění než u škodárny....
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
Vasek94
Příspěvky: 213
Registrován: 05 říj 2016 20:08
Bydliště: Jeseník

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Vasek94 »

po dlouhé době něco zase zveřejním .....
...... fotka z přezouvání
...... konečně přišlo látkové oko ;)
..... sehnal jsem stavitelné tlumiče, paráda :)
Přílohy
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Uživatelský avatar
Vasek94
Příspěvky: 213
Registrován: 05 říj 2016 20:08
Bydliště: Jeseník

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Vasek94 »

po 2 měsících jsem se rozhodl nečekaně tlumiče vyměnit ;)
Přílohy
6.jpg
5.jpg
4.jpg

Uživatelský avatar
Vasek94
Příspěvky: 213
Registrován: 05 říj 2016 20:08
Bydliště: Jeseník

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Vasek94 »

když už se předělávaly tlumiče tak rovnou i ramena :D
Přílohy
9.jpg
8.jpg
7.jpg

Uživatelský avatar
Vasek94
Příspěvky: 213
Registrován: 05 říj 2016 20:08
Bydliště: Jeseník

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Vasek94 »

za mě spokojenost, jen ještě otázkou jak moc půjde dolů auto až nasadím 15" :?
Přílohy
12.jpg
11.jpg
10.jpg

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od m.artty »

Podvozek dobrý, možná by ale zasloužil repas když vidím jak vypadá... Trošku mě zaráží ta koroze na blatníkách, vždyť si to loni lakoval, ne?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Beaver »

Mě to naopak vůbec nezaráží, měl jsem Favorita :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od LiberaleMiguel »

jooo, tyhle kola ke stylu toho lakování sedí perfektně :-) fakt to bude vypadat jako závoďák 8)
Už se těším na fotky s kolama :-)
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
Vasek94
Příspěvky: 213
Registrován: 05 říj 2016 20:08
Bydliště: Jeseník

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Vasek94 »

tlumiče jsou na autě zatím jen abych věděl co a jak, hned jak se dokončí VW který mám rozebraný tak felicia se bude dělat na novo, druhá náprava, ..., podvozek pak půjde na repas, (nevím jestli ale použít i zadní část, na autě je jen předek)
VW -> další projekt
co se týče koroze beru že to leze rychle ven, ale bylo to na rychlovku dělané a nějak jsem to v tu dobu neřešil a navíc ty blatníky a lemy jsou stále ještě původní ..... a stejně půjdou pryč
ještě mám dotaz ..... je tu někdo kdo by mi poradil co je lepší? -> jestli jen snížená hlava a jednotka nebo ostřejší vačka s tvrdšími pružinami na ventilech a ty drobnosti kolem a jednotka?
prosím rozumné rady ....
PS: někdo mi tvrdil že snižení a ostrá dohromady nejde je to pravda?
Přílohy
28278968_1981598001869726_7846996195555809601_n.jpg

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Breakthru »

tak jako tak je lepší motor dělat jako celek i vzhledem kvůli vačce.Škodovkám nerozumím, ale asi nebude jen jedna vačka a o kolik chceš stáhnout hlavu?...
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od pufko »

Hlavne to chce vedieť kolko do toho chceš dať a čo vlastne po úprave od toho očakávaš a potom sa rozhodnuť či to má zmysel, alebo zvoliť inú cestu

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od honza 2.0 16v »

k motoru:

vačka - tam potřebuješ vždy minimální kompresi, ne horší než s původní vačkou ..
spočti si komprensí poměr v moměntě kdy zavírá sací ventil se seriovou vačkou a ten by měl bejt minimálně stejnej i pro lepší vačku -z toho dopočítáš i snížení hlavy - dobrej úpravce tyto čísla dodá (min. KP, načasování, vůle)

k vačce určitě soft -je třeba jinej předstih, jinak palivo a hlavně jinak řízení volnoběhu jinak to bude neštěstí a vačka nevyužitá...

pružiny-pokud nejdeš po vačce s extrémníma parametrama, není třeba řešit.. strop pro seriový pružiny je kolem 7mm zdvihu na vačce, víc hrozí kolize závitů pružiny a její prasknutí (v případě nepodkládanejch pružin když ej "přitvrzuješ") ..většina přebrus vaček (či novejch brusů na seriovým odlitku/výkovku) ale nedosahuje takovej parametrů,aby si pružiny musel řešit -i tka pro rozumný chování motoru a udržení nákladů co nejníž vačku max 278° se zdvihem 6.8mm ..to seženeš kolem 2000,- (novej brus plný kulatiny pro lovení opravdu posledních Nm a kW stojí kolem 8000,-)

dal bych komplet- vačka-hlava-soft+ spasovat sací a výfukové svody ... když hlavu budeš nechávat dělat tak udělat buď sedla na kulato, nebo min. 3 úhlový s úpravou spalováku (viz kniha úpravy škoda fav.fel atd..)..

ono největší potenciál má dobře udělaná hlava (spalováky, sedla, kanály + upravený sací a výfukový svody), rozumně zvedlá komprese a pak na tom v budoucnu můžeš stavět dál se softem a vačkou...

brzdy:

na závodní feldě - rallyekross/vrchy (motor 1.4OHV - elektronický zapalko IMFsoft, 45 webery vačka 297/303 a 7,5mm zdvihy na vačce - na brzdě 150koní)
Jezdíme vzadu VW golf kotouče (což je plug&play) a vpředu seriový třmeny kde jsou trochu zfrézovaný desky (směs DS2500), a je v nich rozšířená drážka pro kotouč, kterej pochází z una turbo (240mmx22mm,+ lehce upravený díry pro kolový šrouby aby šli na rozteč 4X100.) ten je vnitřně chlazenej a není třeba dírkování - to je tu diskutovaný a s chlazením (a už vůbec s váhou -minimální úspora v řádu gramů) nemá co společnýho, jedinej historickej důvod je odvod plynů vznikajicích při ohřevu destiček ze starejch, dnes již zakázanejch materiálů... jelikož to dobře vypadá, tak se to nabízí a prodává, ale v motorsportu na vrcholný úrovni nepoužívá spek ..pokud chci kotouč odlehčit, řeším dvoudílnej, plovoucí kotouč s duralovou nábou...

Uživatelský avatar
Vasek94
Příspěvky: 213
Registrován: 05 říj 2016 20:08
Bydliště: Jeseník

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Vasek94 »

tak konečně na letních :) ale co předek mám jít ještě níž? :?
Přílohy
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Uživatelský avatar
Vasek94
Příspěvky: 213
Registrován: 05 říj 2016 20:08
Bydliště: Jeseník

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od Vasek94 »

konečně to vypadá jako auto 8) až na ty rezavý fleky :(
Přílohy
4.jpg

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Já bych to nechal takhle, může s tím být i prdel. Až to pošleš moc dolů, tak budeš akorát objíždět každý vajgl jak retard
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia by Lexi

Příspěvek od honza 2.0 16v »

sundat ten nesmysl pod nárazníkem a nechat bejt... a pracovat na technice... (motor, stálej převod, brzdy..) 8)

jo a do očí bijící jsou zadní opěrky hlavy :) ty bych dal taky pryč spek kazí to "rallye look"

Odpovědět

Zpět na „Projekty“