...
ale tie na felicii s vykonom 50-55kW nenastanu ...

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
Mas svou domenku, ze to nebrzdi lepe necim podlozenou? Respektive co konkretne myslis tim, ze to nebrzdi lip? Jako ze na okruhu derovane zvadnou stejne rychle jako plne?pufko píše:Dá sa na to pozerať z hladiska penazí, dierované budú vždy drahšie ale prínos NULA a vyššie riziko prasknutia.
Bohužial neznalec to kúpi preto lebo to je COOL a preto aby mohol kvákať že to brzdí lepšie aj ked to lepšie nebrzdí
Aha, ja totiz nereagoval na tebe, ale na fufka... musim znacit na koho reaguju a vypnout te z ignoraceLiberaleMiguel píše:Čteš
Dierované kotúče sú také marketingové ťahy ako presvedčiť zákazníka ku kúpe, keby dierované neboli nikto by si za ne nepriplatilGoldies píše:Mas svou domenku, ze to nebrzdi lepe necim podlozenou? Respektive co konkretne myslis tim, ze to nebrzdi lip? Jako ze na okruhu derovane zvadnou stejne rychle jako plne?pufko píše:Dá sa na to pozerať z hladiska penazí, dierované budú vždy drahšie ale prínos NULA a vyššie riziko prasknutia.
Bohužial neznalec to kúpi preto lebo to je COOL a preto aby mohol kvákať že to brzdí lepšie aj ked to lepšie nebrzdí
Fyzika. Brzdy brzdí třením destičky o kotouč. Když uděláš do kotouče o stejném průměru jako je origo díry, zmenšíš tu třecí plochu. Teoreticky zlepšíš chlazení, ale zase zmenšíš masu kotouče, takže se o to dřív tepelně nasytí. Výsledek je, že při nezahřítých kotoučích to brzdí míň a při extrémním brždění dřív zvadnou. Pokud bys na tu Feldu dal 300+ mm kotouče, začne mít trochu smysl o děrovaných uvažovat, protože budou neuvěřitelně těžký. Děrování je odlehčí - sice přijdeš o nějakou třecí plochu, ale to kompenzuje zvětšená velikost kotoučů (přičemž váha auta je furt stejná, takže pořád děláš upgrade). Zároveň při intenzivním používání mají ty děrované tendenci víc praskat při střídání teplot a celkem logicky praskají zpravidla na nejslabším místě, tedy mezi první dírou o okrajem kotouče a následně se to šíří díky ztrátě pevnosti v daném místě.Goldies píše:Mas svou domenku, ze to nebrzdi lepe necim podlozenou?pufko píše:Dá sa na to pozerať z hladiska penazí, dierované budú vždy drahšie ale prínos NULA a vyššie riziko prasknutia.
Bohužial neznalec to kúpi preto lebo to je COOL a preto aby mohol kvákať že to brzdí lepšie aj ked to lepšie nebrzdí
Kdyz fyzika..Když zmenčíš třecí plochu,zvětšíš třecí silu ne? tím výsledek (práce) zůstane stejný?Nebo se od mych mladych let neco zmnenilo?Beaver píše:Fyzika. Brzdy brzdí třením destičky o kotouč. Když uděláš do kotouče o stejném průměru jako je origo díry, zmenšíš tu třecí plochu. Teoreticky zlepšíš chlazení, ale zase zmenšíš masu kotouče, takže se o to dřív tepelně nasytí. Výsledek je, že při nezahřítých kotoučích to brzdí míň a při extrémním brždění dřív zvadnou. Pokud bys na tu Feldu dal 300+ mm kotouče, začne mít trochu smysl o děrovaných uvažovat, protože budou neuvěřitelně těžký. Děrování je odlehčí - sice přijdeš o nějakou třecí plochu, ale to kompenzuje zvětšená velikost kotoučů (přičemž váha auta je furt stejná, takže pořád děláš upgrade). Zároveň při intenzivním používání mají ty děrované tendenci víc praskat při střídání teplot a celkem logicky praskají zpravidla na nejslabším místě, tedy mezi první dírou o okrajem kotouče a následně se to šíří díky ztrátě pevnosti v daném místě.Goldies píše:Mas svou domenku, ze to nebrzdi lepe necim podlozenou?pufko píše:Dá sa na to pozerať z hladiska penazí, dierované budú vždy drahšie ale prínos NULA a vyššie riziko prasknutia.
Bohužial neznalec to kúpi preto lebo to je COOL a preto aby mohol kvákať že to brzdí lepšie aj ked to lepšie nebrzdí