Rudi....Díky. Toto je jen takové pokusné hraní, ale výsledek mne uspokojil. Neznalá osoba to třeba nevidí, ale donitit plech aby se prohnul v ohybu a celé to drželo tvar je vyšší škola. V reále se tyto věci dělají z více kusů, tak jsem si řekl, že to tento komplexní tvar musím jít i z jednoho. No a šel
Před a po
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
Re: Před a po
Breakthru... Díky. Já bych toho plánoval, ale osud to zatím vidí jinak. Ale mám uvnitř hlavy malou ideu, jak toto převést do něčeho reálného. Mne to nikdo neučil, mám zájem a tyto výtvory si klepu jen tak pro zábavu.
Rudi....Díky. Toto je jen takové pokusné hraní, ale výsledek mne uspokojil. Neznalá osoba to třeba nevidí, ale donitit plech aby se prohnul v ohybu a celé to drželo tvar je vyšší škola. V reále se tyto věci dělají z více kusů, tak jsem si řekl, že to tento komplexní tvar musím jít i z jednoho. No a šel
Rudi....Díky. Toto je jen takové pokusné hraní, ale výsledek mne uspokojil. Neznalá osoba to třeba nevidí, ale donitit plech aby se prohnul v ohybu a celé to drželo tvar je vyšší škola. V reále se tyto věci dělají z více kusů, tak jsem si řekl, že to tento komplexní tvar musím jít i z jednoho. No a šel
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
-
luke.bean
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Před a po
taky smekám. tohle uměli lidé dvě generace zpátky . . dneska sotva o někoho zavadíš kdo by to uměl nebo natouž to měl zájem dělat. obdivuju lidi kteří se tomu pravému řemeslu věnují

QUATTRO 309 kW
Re: Před a po
Ked má "english wheel" tak stačí mať rozum a chuť a nie je to až taký problém, robiť to kladivom ručne je logicky somarina
Palec hore
Palec hore
Re: Před a po
česky je to válcovačka......
a somářina to není, na zkoušku tváření plechu je právě kumšt kladivem udělat takovej tvar.I obyčejnej lem vyklepat v jednom kusu je problém aby se nekroutil a netvaroval jinak než původní.
Škola je jedna věc, praxe a kopy vyklepanejch tabulí jsou věc druhá....
a somářina to není, na zkoušku tváření plechu je právě kumšt kladivem udělat takovej tvar.I obyčejnej lem vyklepat v jednom kusu je problém aby se nekroutil a netvaroval jinak než původní.
Škola je jedna věc, praxe a kopy vyklepanejch tabulí jsou věc druhá....
Naposledy upravil(a) Breakthru dne 24 pro 2018 14:39, celkem upraveno 1 x.
svět dospělých je pro mne záhadou......
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Před a po
Tohle nikdy nepochopím, jak se dá z rovného plechu udělat takhle pokroucený
parádní práce.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Před a po
Mám toho víc, ale třeba ten průhyb anglické kolo neumí, to z podstaty věci prodlužuje plech a v místě toho prohybu je třeba udělat docela masivní komprimaci materiálu do sebe, což jsem vytvořil metodou Wraye Schelina palicí o dřevo. Což se hodí i jindy.pufko píše:Ked má "english wheel" tak stačí mať rozum a chuť a nie je to až taký problém, robiť to kladivom ručne je logicky somarina
Palec hore
Pokud to jako obvykle pro pana pufka není problém, tak ať to z jednoho kusu takto vytvoří, rád se podívám
Naposledy upravil(a) Angličák dne 24 pro 2018 15:50, celkem upraveno 2 x.
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Před a po
Díky. Já zájem mám a baví mne to, mám slušnou hromádku různých dílů, které ne a ne najít uplatnění v realitě na tom co denně dělámluke.bean píše:taky smekám. tohle uměli lidé dvě generace zpátky . . dneska sotva o někoho zavadíš kdo by to uměl nebo natouž to měl zájem dělat. obdivuju lidi kteří se tomu pravému řemeslu věnují![]()
![]()
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Před a po
Díky, to je to právě, ty stroje a válcovačky jsou spíš na finiš, základní vymlácení pořádný klempíř stejně udělá ručně kvůli kontroly pohybu materiálu. Pokud tedy nemá kopyto a nemlátí to tupě přes něj. Anglické kolo je fajn, ale tady třeba opravdu ten opačný průhyb němá šanci udělat.Breakthru píše:česky je to válcovačka......
a somářina to není, na zkoušku tváření plechu je právě kumšt kladivem udělat takovej tvar.I obyčejnej lem vyklepat v jednom kusu je problém aby se nekroutil a netvaroval jinak než původní.
Škola je jedna věc, praxe a kopy vyklepanejch tabulí jsou věc druhá....
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Před a po
m.artty píše:Tohle nikdy nepochopím, jak se dá z rovného plechu udělat takhle pokroucenýparádní práce.
Já říkám, že všechno jde, když se chce. Přiznám, že některé věci třeba dělám na víc pokusů ve své režii, protože prostě chci pochopit ten proces a ne to slepit z 50 kusů a mít vyděláno, ale posun dál žádný,
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Před a po
Mna živí teraz iná práca a na takéto veci nemám ani čas, ani priestor a ani vybavenie...Angličák píše:Mám toho víc, ale třeba ten průhyb anglické kolo neumí, to z podstaty věci prodlužuje plech a v místě toho prohybu je třeba udělat docela masivní komprimaci materiálu do sebe, což jsem vytvořil metodou Wraye Schelina palicí o dřevo. Což se hodí i jindy.pufko píše:Ked má "english wheel" tak stačí mať rozum a chuť a nie je to až taký problém, robiť to kladivom ručne je logicky somarina
Palec hore
Pokud to jako obvykle pro pana pufka není problém, tak ať to z jednoho kusu takto vytvoří, rád se podívámBojužel jen z toho, jak o tom mluvíš vidím, že nevíš o čem je řeč, ten shrink v kulatém ohybu vyjma nahřivání a mlácení stahovacím kladivem moc nejde. Já to dal za studena a ten tvar mám symetrický, zadní strana je dokonce v celé délce až dolů, není to ve tvaru blatníku na motorku.
V časoch minulých som pracoval v klampiarskej firme, kde šéfov syn bol blázon do vetránov a tam sa všeličo robilo, ale boli tam k tomu aj podmienky. Ja nehovorím že to je jednoduché ale mám o tom nejakú predstavu a ked máš patrične vybavenú dielnu dokážeš aj zázraky, asi tak...
Re: Před a po
Buď člověk chce, nebo ne. Moje vybavení, které mi u tohoto nejvíc pomohlo, byl špalek a plastová palice. Takže tak.pufko píše:Mna živí teraz iná práca a na takéto veci nemám ani čas, ani priestor a ani vybavenie...Angličák píše:Mám toho víc, ale třeba ten průhyb anglické kolo neumí, to z podstaty věci prodlužuje plech a v místě toho prohybu je třeba udělat docela masivní komprimaci materiálu do sebe, což jsem vytvořil metodou Wraye Schelina palicí o dřevo. Což se hodí i jindy.pufko píše:Ked má "english wheel" tak stačí mať rozum a chuť a nie je to až taký problém, robiť to kladivom ručne je logicky somarina
Palec hore
Pokud to jako obvykle pro pana pufka není problém, tak ať to z jednoho kusu takto vytvoří, rád se podívámBojužel jen z toho, jak o tom mluvíš vidím, že nevíš o čem je řeč, ten shrink v kulatém ohybu vyjma nahřivání a mlácení stahovacím kladivem moc nejde. Já to dal za studena a ten tvar mám symetrický, zadní strana je dokonce v celé délce až dolů, není to ve tvaru blatníku na motorku.
V časoch minulých som pracoval v klampiarskej firme, kde šéfov syn bol blázon do vetránov a tam sa všeličo robilo, ale boli tam k tomu aj podmienky. Ja nehovorím že to je jednoduché ale mám o tom nejakú predstavu a ked máš patrične vybavenú dielnu dokážeš aj zázraky, asi tak...
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Před a po
Ked máš ale patrične vybavenú dielnu tak to isté vieš urobiť trebárs 2x rýchejšie a menej sa narobíš. Ked to máš svoje, máš to hobby, robíš to vo svojom volnom čase, tak je jedno že to trvá aj 3x dlhšie
Ja som odtial odišiel lebo som nemienil robiť v neustálom hluku
Ja by som to jednoducho bez poriadneho vercajchu nerobil, tiež neobrábam kus ocele pilníkom ked mám k dispozícii CNC frézu
Ja som odtial odišiel lebo som nemienil robiť v neustálom hluku
Ja by som to jednoducho bez poriadneho vercajchu nerobil, tiež neobrábam kus ocele pilníkom ked mám k dispozícii CNC frézu
Re: Před a po
můžeš mít sebelepší vybavení, ale pokud to nemáš v ruce , tak máš jen ty mašiny....
trénink a zdokonalování nikomu neuškodí....
trénink a zdokonalování nikomu neuškodí....
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: Před a po
Chtěl bych žít v tom světě, kde člověk nazná, že chce klepat plechy, hned má vše co potřebuje, třeba Pullmax za 500 000 v nekolika kusech a druhý den s tím vyrobí komponent na karoserii. Ono mít vybavení a "mít vybavení" dovede rozepnout investici od nuly do milionů. Koukni na videa od pana Schelina, tam uvidíš, že základ je fakt ruční práce, ale s tebou je ta diskuze vždy taková nějaká podivná. Všecko na hovno, ty nejlíp, jinak, nebo nasrat a nedělat

www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Před a po
So mnou je divná debata? Ved ja len vravím že dá sa všetko, ale ak si viem prácu ulahčiť tak ju tak aj robím. Ak tú možnosť nemám tak ju jednoducho nebudem robiť. Ty by si tiež nerobil prerábku baráku sekáčom a kladivom ručne, ked sa to dá robiť zbíjačkou podstatne rýchlejšie a s daleko menšou námahou...
Prečo máš teda english wheel? No preto že vie tú prácu riadne ulahčiť a pritom to vieš urobiť aj bez neho. Možno ten lem si tiež klepal ručne, pritom signovačkou to máš za pár sekúnd
Kedže viem čo taká práca obnáša tak presne preto vravím že ked na to nemám priestor a patričné vybavenie, rôzne prípravky, tak sa s tým nebudem trápiť
Prečo máš teda english wheel? No preto že vie tú prácu riadne ulahčiť a pritom to vieš urobiť aj bez neho. Možno ten lem si tiež klepal ručne, pritom signovačkou to máš za pár sekúnd
Kedže viem čo taká práca obnáša tak presne preto vravím že ked na to nemám priestor a patričné vybavenie, rôzne prípravky, tak sa s tým nebudem trápiť
Re: Před a po
pufko, ale ty furt nechápeš, že tohle je "jen" zkouška ruk a ne nářadí....
Kdyby tohle zbouchal na mašinách, tak se tím ani nechlubí.Z maxima udělat minimum umí každá píča, ale z minima udělat maximum už málokdo...
Kdyby tohle zbouchal na mašinách, tak se tím ani nechlubí.Z maxima udělat minimum umí každá píča, ale z minima udělat maximum už málokdo...
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: Před a po
Te debata jak zaměstnance se zaměstnavatelem.... Zamestnanec nechce, nejde, zbytečný... Zaměstnavatel chce, umí ale unavujeho to furt někomu ukazovat že slovo "nejde" neexistuje.
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
Re: Před a po
V skratke podľa pufka- vyser sa na to a choď radšej stavať lešenia, on by to aj tak sklepal za pol hodiny na London eye
maš šikovne ruky
maš šikovne ruky
Re: Před a po
souhlasímSomČarovný píše:Joe: +1![]()
![]()
![]()
Pufko: Nechápu, jak někdo může ke všemu tak negativní jako Ty. V každém tématu, k čemukoliv . . .
jinak Angličák kobouk dolů za opravu Hondy, opravdu máš zlaté ruce
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Před a po
Pufko bere vše moc ekonomicky... a z toho pohledu se nemůže říct, že nemá často pravdu. Každopádně věci co se tu prezentují jsou z 99% nějaká forma zábavy, tím pádem nelze hodnotit ekonomicky.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Před a po
Super, to je ono, nebát se a klepat. Že zdravím. Má někde víc fotek?
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Před a po
nebyl ten Kaďour na flat4.org?
Jinak jsou i firmy, co se zabejvaj stavbou replik na upravenej podvozek Brouka...Je i pár firmiček, co třeba na 110R vyrábijou plechařinu a repasujou starý díly....jde vše
Jinak jsou i firmy, co se zabejvaj stavbou replik na upravenej podvozek Brouka...Je i pár firmiček, co třeba na 110R vyrábijou plechařinu a repasujou starý díly....jde vše
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: Před a po
Ten kaďour je udělaný na podvozku brouka, tak možná to na těch stránkách bylo. Dokonce to přihlásil ofiko na veteránské značky. Fotky asi moc nejsou, to jsem fotil když jsem byl u něj doma. Max co jsem našel tak na rajčeti je ta škodovka z nějakého srazu https://bobrahakl.rajce.idnes.cz/Skoda_ ... a_Replika/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Před a po
práce perfektní.Na jakou mašinu to je?....
Šlo to na první dobrou?
Šlo to na první dobrou?
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: Před a po
To je nějaká Jawa nebo CZ rok 37. Nikdy jsem nic takového nedělal, ještě onehdy jsem o tom jen snil. Toto je první pokus o přesnou kopii něčeho komplexního. Budu to dělat znovu, protože jsem začal s nevhodnou matricí do signovačky a mám rád věci když jsou jako origo.
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Před a po
to souhlasím.Je to perfektní, ale na těhle strojích to musí být nerozeznatelný od originálu
Teď ještě vyklepat nějakej blatník na auto z tý doby....
Teď ještě vyklepat nějakej blatník na auto z tý doby....
svět dospělých je pro mne záhadou......
