Vybila se vám přes zimu autobaterie? Asistenční služba ochotně pomůže

Tiskové zprávy, novinky na auto trhu, technika, srazy a nejen to :o)

Moderátor: Eiffel

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Vybila se vám přes zimu autobaterie? Asistenční služba ochotně pomůže

Příspěvek od admin »

I když vaše auto není hybrid, ani elektromobil, bez elektřiny se neobejde. První akumulátory neboli baterie se ostatně v autech začaly pravidelně objevovat již před sto lety, společně s rozšířením systému elektronického zapalování. Pohodlná elektřina nahradila nepraktické roztáčení klikou. Někdy však otočíte klíčkem v zapalování a – nic. Akumulátor je vybitý. Co s tím?

autobat.jpg
autobat.jpg (74.85 KiB) Zobrazeno 3692 x


Léčba vybité baterie u auta
Jak nastartovat auto, když se při otočení klíčku neozve očekávaný zvuk motoru? V minulosti by vám mnozí poradili, abyste auto roztlačili či roztáhli pomocí lana.Dnes ale tenhle alternativní způsob raději nezkoušejte, neboť takovouto „záchrannou operací“ byste možná nadělali víc škody než užitku a nejspíše si poškodili katalyzátor.
Daleko lepší je požádat o pomoc někoho blízkého a zkusit nastartovat pomocí startovacích kabelů. Propojením pólů vybité baterie s funkční baterií v jiném vozidle lze akumulátor dobít a vozidlo nastartovat.

Proč se baterie vybíjí
Autobaterie je – podobně jako jiné dobíjecí baterie a články – chemickým zdrojem elektrické energie, z něhož vozidlo odebírá energii pouze tehdy, je-li motor v klidu. Při zapnutém motoru plní funkci zdroje elektrické energie alternátor a baterie se průběžně dobíjí.
Obvykle se uvádí, že životnost baterie u nových aut činí v průměru 4 až 6 let. Při dobrém zacházení může vydržet déle, vybít se však umí i mnohem rychleji. Příčinou často bývá obyčejná nepozornost – třeba když necháte přes noc rozsvícená světla.
K největšímu namáhání baterie ale dochází při cestách na krátké vzdálenosti, kdy se baterie nestihne dostatečně dobít. Pro plné dobití energie vynaložené na jedno nastartování je totiž nutné ujet zhruba 50 km. Při nízkých teplotách v zimních měsících je třeba připočítat dokonce ještě pár desítek kilometrů navíc, aby se podchlazený akumulátor zahřál na provozní teplotu, při níž se teprve začne nabíjet.
Moderní automobily navíc bývají vybaveny mnoha doplňkovými vymoženostmi a spotřebiči, jež při vypnutém motoru také využívají elektřinu z baterie (vyhřívání sedaček, propojení mobilu s vozidlem apod.).

Auto nestartuje a nikde nikdo
Ne vždy ale v situaci, kdy usednete do auta, které „ani neškytne“, bude po ruce někdo s kabely v kufru. Pro takové případy je proto dobré se vybavit dobrým pojištěním, které vám poskytne asistenci a obratem pomůže. Asistenční služba přitom bývá dostupná na telefonu non-stop z tuzemska i v zahraničí a hovoří česky.
Pojišťovna Kooperativa například nabízí asistenční službu ve verzi ZÁKLAD automaticky ke každému povinnému ručení či havarijnímu pojištění. Výhodou je, že asistenční služby můžete plnohodnotně využívat i v zahraničí, takže vás vybitá baterie nenechá na holičkách, ani když vyjedete za sněhem do Alp.

Odpovědět

Zpět na „News Room“