Snow White - Mazda 626
Snow White - Mazda 626
Takže nejdříve něco málo k historii automobilky Mazda a modelu 626. První Mazda 626 (nepočítám-li 616 z roku 1971) přišla na trh v roce 1979 v podobě 626 GB (facelift v roce 81). Skutečným přelom u tohoto modelu však nastal až v roce 1982 uvedením modelu 626 GC. Mazda v tomto modelu přešla na pohon předních kol.Evropský design a zároveň vysoká spolehlivost spolu z velmi dobrým technickým vybavením znamenala pro Mazdu úspěch i na náročných západoevropských trzích. Poprvé se v této modelové řadě objevuje i 5dveřový hatchback. Dalším pokračovatelem modelu 626 byla pak v 1987 řada GD. Podařilo se jí udržet všechny přednosti modelu GC a navíc přinesla množství moderních prvků, které dokazovaly, že japonské automobilky se dostaly mezi světovou špičku. Nabídka karoserií zůstala nadále stejná a obsahovala sedan,hatchback a coupe (v USA označované jako MX-6).První na řadu při modernizaci v roce 1988 přišly motory (2.0, 2.0 16V, 2,2 12V) a zároveň se na trh uvedla první Mazda 626 kombi. V tomto čase se zredukovala nabídka motorů na výše uvedené s přímo řazeným katalyzátorem. V roce 1992 přišla na řadu nová modelová řada nesoucí název 626 GE. Téměř okamžitě zaujala svým nevšedním zevnějškem a futuristickými tvary. Nové byly samozřejmě i motory, všechny se čtyřventilovou technikou. A poprvé (a zároveň naposledy) i 2,5 litrový šestiválec do V. I přesto, že tato generace byla delší téměř o 20 cm, tak díky designu interiéru neposkytovala o moc více místa než její předchůdce řady GD. Tento model se pak udržoval ve výrobě až do roku 1997, kdy světlo světa spatřila nová řada GF. Měla o 15 cm méně na délku, ale uvnitř poskytovala mnohem více prostoru hlavně díky důmyslné konstrukci. Co se exteriéru týče, tak spíše nevynikala a design byl hodně umírněný. Zároveň také v této řadě odpadl motor 2,5 V6. V roce 1999 se objevuje i první turbo diesel s přímím vstřikováním paliva. Poté už jen následoval facelift v roce 2000. Prozatím posledním pokračovatelem řádu Mazdy 626 je v této době Mazda 6. Zde už Mazda plně využívá všech moderních technologií jako jsou ABS,ESP,ASR, pasivní i aktivní bezpečnostní prvky, čiré světlomety jak vpředu tak i na zádi ……….
Abych se ale vrátil zpět ke svému autu. Jsem nyní šťastným majitelem modelu GD, vyrobeným v roce 1990. Kupoval sem ho v bazaru jako bouračku (i když to jsem v tu chvíli ještě nevěděl).Hned na prvním místě mě uchvátil poměrně líbivý design karoserie, pro mě tehdy brutální zátah 2.0 motoru a spoustu místa a komfortu z jízdy. Jak ale čas běžel a začaly se projevovat první závady, které bylo nutné odstranit, začal jsem uvažovat i o nějaké úpravě. Auto bylo docela hodně poničené, takže nebylo vyjímkou i to, že mi třeba za jízdy praskl chladič.
Moje první úpravy tedy směřovaly cestou k dokonalému, nebo aspoň skoro dokonalému technickému stavu.První na řadu přišly brzdy. Bylo nutné koupit nové kotouče,destičky,bubny (zatím bohužel),obložení …. Výměně se nevyhnul ani posilovač a hlavní válec. Po nehodě byl pochroumaný i motorový prostor a přední náprava. Kromě ohnutého čepu téměř do pravého úhle,šišatého náboje,zničených ložisek a prasklého chladiče jsem nacházel pořád další a další závady které se musely odstranit a tak se pro mě tohle auto stávalo spíše noční můrou. Konečně už byly nové ložiska i chladič,obnovila a opravila se přední náprava a mohlo se začít pomalu jezdit.Když už bylo auto konečně v dobrém technickém stavu (počet oprav a finanční zatížení nechci ani uvádět ), začal jsem pomalu prohledávat katalogy a časopisy a pokukovat po nějaké úpravě. K mému údivu jsem zjistil, že na toto auto snad nikdo nemyslel a proto jsem se prozatím rozloučil s cestou plastů a stylingu, ale upravuji si auto postupně podle toho co se dá momentálně sehnat.První co jsem si tedy mohl udělat sám, bylo nastříkat celý předek auta, který byl částečně zničený nehodou a částečně zničený neznámým vandalem asi den po koupi (hned ten týden jsem našel auto se škrábancem na haubně o délce asi 1m a to až na plech).Nastříkaly se tedy oba blatníky,haubna,zrcátka,vyměnila se maska za novější model a upravil přední nárazník (ten přišel o středovou lištu a příčky v otvoru pro vstup vzduchu k chladiči).
Do interiéru pak přišel nový 30 centimetrový volant Luisi Cobra,nové koberce a čalounění, dvě skořepinová sedadla Autostyle a k nim dva tříbodové pásy (také Autostyle).
Cestu mi zpříjemňuje rádio SONY CD-mpx40 které zásobuje koaxiální reproduktory v palubovce a zadním platu. Zesílený signál 30cm subwoferu Blaupunkt GTA 1200 pak dodává zesilovač Sencor.
Na podvozku se pak usídlily kola 15“ J7 u kterých nevím proč, ale zatím nemohu najít jméno výrobce. Momentálně je na cestě horní duralová vzpěra mezi tlumiče a šetří se na sportovní podvozek Weitec řady GT (-35/-35).
V motoru se zatím jen odehrál velký úklid. Je vyleštěné sání a ventilové víko, všechno okolo je vyčištěné.
Brzy na řadu přijde sportovní filtr a svíčky denso iridium.Co se výkonu týče, tak mě zatím jakžtakž stačí. Jedná se o nejslabší verzi dvoulitrového osmiventilu s výkonem 66kW/90HP a točivým momentem 153 Nm.Maximální rychlost je pak papírově 177 km/h. Reálně to tachometrově udělalo 215 km/h (z kopce samozřejmě).
Plánovaných úprav je zatím ještě hodně ale i tak doufám že se vám tenhle decent bude alespoň trochu líbit.
Georgeos
Motor:
Zdvihový objem 1984 ccm (vrtání x zdvih 86x86mm)
Výkon 66kW při 5200rpm
Max. kroutící moment 153Nm pri 2500 rpm
Komprese 8.6 atmosféry
1 vačkový hridel 2 ventily na valec, rozvod ohc, vícebodové vstřikovaní paliva
Prevodovka 5-stupňová manuální
Max. rychlost v TP - 176 km/h
spotřeba +- 10l
Nyní kompletně po GO (nový chladič,rozvody,kladky,simeringy)
Pár leštěných věcí z hliníku (ventilový víko atd.)
úprava výfuku - fa laityng
Podvozek:
rozpěra tlumičů
15" Alu USA Design (Pneu Good year 195/50 a Unyroyal 205/50)
komplet nový brzdy (kotouče,destičky,bubny,prasátka,brz. válec,posilovač,trubičky,obložení - vše nové)
Go přední nápravy (nové ložiska,náboj,čepy ....)
Interier:
2x skořepinové sedačky Autostyle
2x tříbodový pás autostyle
30cm Volant Luisi Cobra Black
nové čalounění + koberce
kovové sport.pedály
nastříkané plasty do barvy vozu
70cm neon za skořepinama
Muzika:
Sony CD-mpx 40 (mp3, 4*50W,dálkové ovládání ........)
Zesilovač Sencor 2*100W
Subwoofer Blaupunkt GTA 1200 (30cm)
+ koaxialy v palubce a platu
Výbava:
4x okna v elektrice
2 polohový elektrický šíbr
Naposledy upravil(a) milosh dne 28 dub 2005 08:12, celkem upraveno 3 x.
Děkuju
Jinak tomuhle autíčku je 15 let a koupil sem ho jako bouraný.Bylo na něm hodně práce. Teďko mám nově udělaný motor takže jestli se mi podaří přemluvit kámoše aby mi uělal foto (ještě sem nebyl schopný si pořídit digitál) tak budete mít o víkendu čerstvé foto mojeho naleštěnýho motoru.
Jinak už mám i druhý pás který na fotkách není ale bohužel rozpěrná tyč na kterou sem čekal dva měsíce dorazila ale je na jiné auto takže ji budu muset měnit.
A tady je moje decent muzika
http://img157.exs.cx/img157/2650/snmek0267fk.jpg
Každopádně budu rád za každou radu,připomínku nebo pochvalu.
Jinak tomuhle autíčku je 15 let a koupil sem ho jako bouraný.Bylo na něm hodně práce. Teďko mám nově udělaný motor takže jestli se mi podaří přemluvit kámoše aby mi uělal foto (ještě sem nebyl schopný si pořídit digitál) tak budete mít o víkendu čerstvé foto mojeho naleštěnýho motoru.
Jinak už mám i druhý pás který na fotkách není ale bohužel rozpěrná tyč na kterou sem čekal dva měsíce dorazila ale je na jiné auto takže ji budu muset měnit.
A tady je moje decent muzika
http://img157.exs.cx/img157/2650/snmek0267fk.jpg
Každopádně budu rád za každou radu,připomínku nebo pochvalu.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
me se to libi, hlavne ten interier
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
Tak toto je můj motor.Jinak tyto fotky mi nahrával Carlito (kterej to taky fotil - tímto mu DĚKUJU) sem na fórum do sekce české budějovice tak se všem omlouvám že to tu bude dvakrát.Doufám že vám to tolik nebude vadit.
Tak, takto můj motor vypadal když sem auto koupil
A nyní vypadá takto
Tak, takto můj motor vypadal když sem auto koupil
A nyní vypadá takto
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Ten motor sem dělal více jak 70 hodinGoldies píše:Nashera! Proste nadhera... To muselo dat strasne prace!
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Ne není.MSG píše:Není chyba v tom výkonu? Kamarád má taky 626/2,0l a má o 100kW.... Pravda, je sice rv 1997, ale i tak... Jde vo to, že zvažuju něco podobnýho a chci za svoje drahý povinný ručení taky nějakej výkon. Jinak je 626 bomba kára, ale ty díly... cena jak sviň.
626 GD se dělali pouze v
2.0 - 66kW/90HP
2.0 16V - 104kW/140HP
2.2 12V -85kW/115
Pak se ještě dělali motory do GD speciálně pro japonský trh, které nesli označení Capella a třeba Capella 2000 (dvooulitr) měl 140 kW což už byla pěkná masáž.
Mazda která se vyráběla jak ty říkáš v 97 (případ tvýho kámoše) je GF a vyráběla s touhle motorizací
1,9 16V - 66kW
2.0 16V - 85kW
2.0 16V - 100kW
a pal dízl
Přepracování motorů bylo až v roce 2000
Pokud chceš starší mazdu jako mám já (třeba GD, protože zrovna tenhle model semi zdá tvarově nejhezčí z 626tek) tak pak jedině 16v kterej má 140 koní nebo 2,2 12V kterej má 115 koní.
Já mám bohužel tu nejslabší verzi
Jinak co se dílů týče tak si opravdu šáhneš hluboko do kapsy
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda má obecně poněkud slabší motory, respektive laděný na nižší výkon aby byly spolehlivější a dýl vydržely. Hlavně 8v motory byly dost úchylný, což dokazuje zrovna tenhle dvoulitr 66 kW (to má každá 1.6). Ale co jsem měl možnost zkusit Mazda motory, tak se většinou chovají kulturně.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Právě díky tomu není pro tyhle starý Mazdy problém 400 000 km a více (mluvíme-li o mazdách o který se majitel stará a né jen tankuje benzín)
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
heh tak podobnej motor, stejnej chladič atd měla mladá v Probe 1, ale bylo to s turbem
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Lenivý co (obvzlášť bez turba):mad:MarauderZ28 píše:heh tak podobnej motor, stejnej chladič atd měla mladá v Probe 1, ale bylo to s turbem
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Díky moc.Na tom motoru sem se opravdu dost nadřel a hodně z něho bolely záda.Co šlo je poctivá práce se šmirglama (od nejhrubějšího po nejjemnější) a co pravdu nešlo nebo se nedalo vyleštit tak sem aspoň odrezil a natřel silikonovou stříbřenkou, která překvapivě drží jak židovská víra a neloupe se.
Teďko už mám motor po výměně simeringů,rozvoďáku,kladek,mám nový svíčky,novej chladič,autobaterii,nový hadice chladícího systému ......
Takže nějaký novoty už proběhly.Teďko pokukuju po filtru tak snad brzo bude i sání
Teďko už mám motor po výměně simeringů,rozvoďáku,kladek,mám nový svíčky,novej chladič,autobaterii,nový hadice chladícího systému ......
Takže nějaký novoty už proběhly.Teďko pokukuju po filtru tak snad brzo bude i sání
Naposledy upravil(a) Georgeos dne 01 bře 2005 20:03, celkem upraveno 2 x.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
To je skvělý, hlavně nejdřív péče o auto a pak teprve nějaký úpravy, technickej stav je základ
Já se letos taky pustim do úklidu motorového prostoru. Nejdřív umytí motoru a pak se mrknu co by šlo vyleštit atd. možná nějaký návleky na hadice + vyměnit co bude potřeba, olej, filtr (bavlna), už sem objednal nový svíčky Denso Iridium a to zdaleka neni všechno, kolečka 16" se už válej na balkóně, ještě pneu a pak už jen napsat recenzi na Tuning Forum
Já se letos taky pustim do úklidu motorového prostoru. Nejdřív umytí motoru a pak se mrknu co by šlo vyleštit atd. možná nějaký návleky na hadice + vyměnit co bude potřeba, olej, filtr (bavlna), už sem objednal nový svíčky Denso Iridium a to zdaleka neni všechno, kolečka 16" se už válej na balkóně, ještě pneu a pak už jen napsat recenzi na Tuning Forum
A pro malou představu takovouhle špindíru sem koupil, a z tohohle špinavýho humusu sem vykouzlil ten motor co je na fotkách na předchozí stránce .
Ty bílý plasty sou můj první zásah ale pak to šlo ráz na ráz
Ty bílý plasty sou můj první zásah ale pak to šlo ráz na ráz
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím