
Ahoj všichni, chtěl bych se s vámi podělit o recenzi svého vozidla. Jedná se o škodu 125L v základní verzi bez turbodmychadla. Kde by se tam taky vzalo, že?

No tak a teď vážně (možná).
Potřeboval jsem na ježdění nějaké vozidlo, protože moje druhé vozidlo na tunění již postoupilo do fáze úprav totálního rozebrání, takže se s ním nedá už ani popojíždět (snad taky jednou bude recenze). Takže jsem projížděl internet asi tak, jako Johny Mnemonic ze stejnojmenného filmu. Narazil jsem na mnoho krásných kousků, ale na každém bylo něco, co mi tak nějak bralo vítr z plachet. Někdy to bylo příliš úprav, ale nezřídka také cena. Můj oblíbený server TipCars jednoho dne načetl novinku v rozumných cenových hodnotách. Fotky byly přiloženy a dokonce nebyla překrytá SPZ a tak jsem jí hnel prohnal počítačem a zjistil, že se jedná o tzv. důchodcovskou škůdku (majitel byl ročník 35). Ihned byl nažhaven telefon a domluveno, že druhý den ráno si pro ní jedu.
To jsem zase začal žhavit fórum a shánět někoho, kdo mě ráno hodí do kladna. Velký dík tímto tedy pattří Krossmenovi a Břéťovi. Kluci, ještě jednou dík za ochotu

V devět otvíral bazar, v devět pět jsem prolezl auto a v devět deset jsem byl rozhodnutý, že asi jo. Po první jízdě, kdy jsem zjistil, že to má jedovatý brzdy a novou spojku – sorry Krosmene, byla to moje první jízda s tím autem

Auto mi chcípalo, cukalo a dělalo psí kusy ve vyjetých kolejích. Cesta byla tedy jak asi tušíte zážitek. No abych pravdu řekl, bylo to celkem peklo. Doma jsem se ani neohřál a šup se škůdkou do servisu. Výměna svíček (ty byly skoro nové, ale sichr je sichr), výměna oleje (olej byl snad ještě původní, brrrr), výměna vzduchového fitru, který měl zajímavou uhlíkovou úpravu, protože když se s ním kleplo, skoro z něj padal koks – zkrátka byl černý jako bota). Auto přestalo cukat, ale zhasínalo dál. Na vině bylo, že milý důchodce nejspíš jezdil celých 16 let jen a pouze na sytič. Takže když jsem ho zavřel, auto nemělo směs a nejelo. Další cesta vedla na PALtest. Auto šlape jako hodinky.
Jak to skákalo, tak jsem měl pocit, že je vymlácený celý podvozek. Naštěstí omyl z mé strany, pouze se vyměnily čepy na přední nápravě a udělala se geometrie. Auto ale plavalo dál. Pneu se zdálo dobrý, ale radši jsem teda zul původní Barum OR34 a dal brilantisy 165/70/R13.
Auto se chová suveréně na dálnici a tak se mi to líbí.
Do interiéru přibylo autorádio značky blaupunkt brontosuarus na kazety a nefunčním displayem. Od Wildy jsem koupil repro spectron – zatím jen vzadu a tím zatím hudba končí.
Abych se tam necítil tak klaustrofobicky (Eiffel nejsem nadarmo) a přitom nemusel nějak výrazně upravovat vnitřek, zatím se na místě původního kormidla z parníku uhnízdil volant škoda noname design, průměr 30 cm, který byl zakoupen na internetu. Svůj účel plní, ale zpracování je tragické. Jo jo, ne všechno na internetu hezké je hezké i ve zkutečnosti.
Kromě údržby na motor nebylo sáhnuto, ale už teď se těším na silnější (130?, Favo?, Fel 1.3, 1.6?).
Do budoucna určitě plánuju zrcátka kapky, jinou masku – žádný plast, kola (mengelsy, meteory, apola), pružiny, nárazníky – žádné plasty, taky v kovu. No snad se najde i nějaký financ na muziku a taky interiér.
Auto je možno zahlédnout na pravidelných BBTP a někdy v milovicích, kde se pokouší pokořit EVO člena KFJ. Zatím marně, ale těš se Roberte

Na fotkách přiložených k recenzi je možno vůz zahlédnout i na vrcholných pneu 155/R14, deset let staré protektory lepené za studena. S těmito pneu vyhrávám závody.