Odpojení Lambda sondy
Moderátor: Idaho
-
AleXHH
Odpojení Lambda sondy
Měl bych dotaz předělával jsem na autě výfuk a zapomel jsem zapojit lambda sondu.. A k velkému prekvapení motor slapal jak hodinky a znatelně se zvednul výkon.. Občas bych toho výkonu docela využil na sprintech.
) Tak by me zajímalo jestli to není riziko pri odpojede sonde jezdit.. 
-
YANEK
- Moderátor
- Příspěvky: 4134
- Registrován: 12 úno 2004 21:09
- Bydliště: Mindžapůr
- Kontaktovat uživatele:

www.astra-g.cz BAD TOYS FOR FAT BOYS
www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
www.autovit.cz Servis vozidel opel
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Tak si na to dejte vypinac a odpojujte jen kdyz potrebujete 
Jinak ECU ma svoje "tovarni mapy" ktere slouzi k urceni davky paliva v dany okamzik ... do urciteho uhlu otevreni klapky vyuziva ECU taky signalu z labda sondy ke korekci mnozstvi paliva a tyto korigovane hodnoty se dal ukaladaji do pracovni pameti aby se posleze stali temi vychozimi mapami
... uff
Teoreticky pokud se odpoji lambda a ECU by to mela poznat, tak by mela jednotka jet pouze podle tech ulozenych map nebo podle tech tovarni (nevim) ... takze v samotnem provozu by nemel byt problem provoz bez lambdy ... pokud zapojena lambda koriguje tovarni mapy smerek ke snizeni snizeni pomeru F/A pak by bez labdy byl pomer F/A vissi => v urcitych podminkach vissi vykon => vissi spotreba ...
tohle je jen moje uvaha na zaklade poznatku o funkci ECU
Nicmene nekdo z praxe by to mohl presne objasnit
(vime o koho jde)
Jinak ECU ma svoje "tovarni mapy" ktere slouzi k urceni davky paliva v dany okamzik ... do urciteho uhlu otevreni klapky vyuziva ECU taky signalu z labda sondy ke korekci mnozstvi paliva a tyto korigovane hodnoty se dal ukaladaji do pracovni pameti aby se posleze stali temi vychozimi mapami
Teoreticky pokud se odpoji lambda a ECU by to mela poznat, tak by mela jednotka jet pouze podle tech ulozenych map nebo podle tech tovarni (nevim) ... takze v samotnem provozu by nemel byt problem provoz bez lambdy ... pokud zapojena lambda koriguje tovarni mapy smerek ke snizeni snizeni pomeru F/A pak by bez labdy byl pomer F/A vissi => v urcitych podminkach vissi vykon => vissi spotreba ...
tohle je jen moje uvaha na zaklade poznatku o funkci ECU
Nicmene nekdo z praxe by to mohl presne objasnit
to zalezi jak je udelana ridici jednotka, protoze nekdy to jede na bohatsi nekdy na chudsi a tu lambdu nemas pripojenou? nebo ji mas vyndanou z vejfuku a danou vedle?
taky de o to, ze lambdou se reguluje jenom v urcitym rozsahu jinak by spatna lambda = smr, kdyz by si jednotka myslela ze lambda neni a bylo by to bohata smes uplne by zavrela vstrikovani a kdyz chuda uplne by je otevrela...
taky de o to, ze lambdou se reguluje jenom v urcitym rozsahu jinak by spatna lambda = smr, kdyz by si jednotka myslela ze lambda neni a bylo by to bohata smes uplne by zavrela vstrikovani a kdyz chuda uplne by je otevrela...
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
ECU se podle signalu z mabda sondy ridi pouze v rezimu otvirani klapky, pokud je klapka otevrena nad urcity uhel tak ECU prechazi do jineho rezimu a neridi se signalem lambda sondy
ECU ma svoji "funkci" ktera ji rika jake napeti na lambde je jaky pomer F/A a samozrejme jen v urcitem rozsahu ... rekl bych ze mimo tento rozsah se signal z lambdy igonoruje
Samozrejme jsou dane mapy davkovani paliva ze terych ECU vychazi a ty v urcite mire koriguje diky signalu lambda sondy (rezim otvirani klapky) ta mapa je takova aby neposkodila motor
ECU ma svoji "funkci" ktera ji rika jake napeti na lambde je jaky pomer F/A a samozrejme jen v urcitem rozsahu ... rekl bych ze mimo tento rozsah se signal z lambdy igonoruje
Samozrejme jsou dane mapy davkovani paliva ze terych ECU vychazi a ty v urcite mire koriguje diky signalu lambda sondy (rezim otvirani klapky) ta mapa je takova aby neposkodila motor
