Odpojení Lambda sondy

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
AleXHH

Odpojení Lambda sondy

Příspěvek od AleXHH »

Měl bych dotaz předělával jsem na autě výfuk a zapomel jsem zapojit lambda sondu.. A k velkému prekvapení motor slapal jak hodinky a znatelně se zvednul výkon.. Občas bych toho výkonu docela využil na sprintech. :-)) Tak by me zajímalo jestli to není riziko pri odpojede sonde jezdit.. :?:

Paolo.n
Příspěvky: 42
Registrován: 07 čer 2004 09:59
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Paolo.n »

Jo, bude ti to zrat jako krava. A neprojdes emisema. A co na to ridici jednotka? Nevim jak je stavena tvoje, ale nektery se prepinaji pri podobnejch "zavadach" do nouzovyho rezimu, ale to by spis jelo hur nez lip.

YANEK
Moderátor
Příspěvky: 4134
Registrován: 12 úno 2004 21:09
Bydliště: Mindžapůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YANEK »

:( no jasně přepne se a žere to jak svině :?:
:silly:Obrázek
www.astra-g.cz BAD TOYS FOR FAT BOYS
www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
www.autovit.cz Servis vozidel opel

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Tak si na to dejte vypinac a odpojujte jen kdyz potrebujete :o)

Jinak ECU ma svoje "tovarni mapy" ktere slouzi k urceni davky paliva v dany okamzik ... do urciteho uhlu otevreni klapky vyuziva ECU taky signalu z labda sondy ke korekci mnozstvi paliva a tyto korigovane hodnoty se dal ukaladaji do pracovni pameti aby se posleze stali temi vychozimi mapami :) ... uff

Teoreticky pokud se odpoji lambda a ECU by to mela poznat, tak by mela jednotka jet pouze podle tech ulozenych map nebo podle tech tovarni (nevim) ... takze v samotnem provozu by nemel byt problem provoz bez lambdy ... pokud zapojena lambda koriguje tovarni mapy smerek ke snizeni snizeni pomeru F/A pak by bez labdy byl pomer F/A vissi => v urcitych podminkach vissi vykon => vissi spotreba ...
tohle je jen moje uvaha na zaklade poznatku o funkci ECU

Nicmene nekdo z praxe by to mohl presne objasnit :o) (vime o koho jde)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak to asi ne všichni ne?? Tak řekni jméno

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

No prece nas guru Taboo ;)

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

to zalezi jak je udelana ridici jednotka, protoze nekdy to jede na bohatsi nekdy na chudsi a tu lambdu nemas pripojenou? nebo ji mas vyndanou z vejfuku a danou vedle?

taky de o to, ze lambdou se reguluje jenom v urcitym rozsahu jinak by spatna lambda = smr, kdyz by si jednotka myslela ze lambda neni a bylo by to bohata smes uplne by zavrela vstrikovani a kdyz chuda uplne by je otevrela...

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

ECU se podle signalu z mabda sondy ridi pouze v rezimu otvirani klapky, pokud je klapka otevrena nad urcity uhel tak ECU prechazi do jineho rezimu a neridi se signalem lambda sondy

ECU ma svoji "funkci" ktera ji rika jake napeti na lambde je jaky pomer F/A a samozrejme jen v urcitem rozsahu ... rekl bych ze mimo tento rozsah se signal z lambdy igonoruje

Samozrejme jsou dane mapy davkovani paliva ze terych ECU vychazi a ty v urcite mire koriguje diky signalu lambda sondy (rezim otvirani klapky) ta mapa je takova aby neposkodila motor ;)

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“