
Když se řekne Polo tak si většina lidí jako první vybaví kulaté bonbóny s dírou, nebo slavného cestovatele a dobrodruha Marca Pola. Ale lidem co se pohybují okolo aut se pravděpodobně na první místo zařadí VW Polo.
Polo na automobilovém trhu není žadný nováček, jeho první generace se na trhu objevila už v roce 1975, Tomášovo Polo bylo vyrobeno v roce 1995, takže rok poté co se představila tato generace. Když se Tomáš před lety rozhodoval mezi Golfem a Polem tak rozhodl špatný lak na Golfu a domů se tak stěhovalo o kousek menší Polo. Ale jak Tomáš říká, kdybych tenkrát věděl že u Pola příjde na řadu i nový lak bral bych toho Golfa. Myslím si že by to bylo jedno, protože by ho určitě upravil stejně dobře jako Polo.
Tomáš na mě působil dojmem člověka který dokud není vše podle jeho představ tak nepolevý a jde si za svým. Toho dojmu jsem nabil když mi líčil proměnu přední části svého krasavce, přesněji spoileru. Když se na Polo nastěhoval první kousek tak po opadnutí nadšení Tomáš zjistil že se směrem od předních kol zvedá, takže se po krátké době se pakoval pryč. Tomáš taky zjistil že někteří lidé víc slibují než plní, ale díky jeho kamarádovi objevil toho správného člověka který jeho nákres převedl do reality. Přední spoiler mu na zakázku zhotovila firma Kb Project. Je to jediný spoiler u nás. Na přední část vozu můžeme ještě najít decentně zamračenou kapotu. Sportovní přední masku dodal Mattig. Když se pomalu přesuneme podél vozu směrem dozadu narazíme na zrcátka alá BMW M3 po dalším kroku zjistíme že chybí kliky u všech dveří. Mezi 15 palcovými koly značky Alessio F1 obutá do pneumatik Pireli (195/45) jsou uni. prahy které často vídáme na Golfech. Zadní části vozu dominuje spoiler, který je upraven dle předlohy na IV Golfy. Zadní světla s čirou optikou dodala firma FK Automotive, aby těch úprav na zádi vozu nebylo málo ještě se Tomáš zbavil prolisu na spz a když byl v tom zahlazování poroučely se i blinkry na předních blatnících. Díru po zadním stěrači vyplnila laminátová záslepka. Aby Polo nepůsobilo na kolemjdoucí jako off-road, Tomáš namontoval podvozek značky HR a poslal tak svůj bonbónek k zemi o rovné 4 cm. Když byl Tomáš pod autem rovnou nainstaloval modré neony aby byl v noci jeho mazel pěkně modře podsvícen.Když se naše zraky upřou směrem na interiér vozu tak nejvíce
zaujme sportovní volant Victor a k „lepšímu“ řazení pomáhá řadička Momo. Hudba se zatím dodělává, ale ani za tu se určitě Tomáš stydět nebude. Celý vůz potom dostal černý perleťový lak, který si dopřává luxusní VW Phaeton. Dokonalou tajemnou tvář vozu dodávají společně s lakem černé okení folie. Snad jen na motor jsme zapomněli jedinými úpravami jsou vzduchový filtr a celé nerezové výfukové potrubí které je zakončeno oválnou koncovkou DTM. Myslím že styling se Tomovi povedl na výbornou, no posuďte sami.
Jinak Polo půjde cca do 14 dní do světa, protože Tomáš pokukuje po jedné Hondě Prelude………
Parametry:
VW Polo 1.6N
Zdvihový objem cm3 1598
Výkon kW při ot/min 55/5 200
Výkon PS při ot/min 75/5 200
Točivý moment Nm při ot/min 128/2 800
Vrtání válců průměr v mm 76,5
Zdvih pístů v mm 86,9
Komprese 10
Vstřikování Mono-tronic
Toom & Wilda