Chiptuning!!!

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Chiptuning!!!

Příspěvek od DJ TUNING »

Dovolil bych si podělit své s Vámi zkušenosti v oblasti „chip tuningu“. Již od malička jsem byl automobilový nadšenec (táta měl autoservis), a tak později každé z mých aut muselo být nějakým způsobem individuální (ať už to byla Lada 1200, Škoda Rapid, Subaru Legacy, Audi S6, Subaru Impreza GT, Jeep Grand Cherokee atd.), vždy měli něco navrch, zvlášť se mi líbilo, když tato úprava nebyla vidět, ale byla cítit, při jízdě. Brzy jsem pocítil, že zde v ČR není žádná firma, která by se opravdu na profesionální úrovni zabývala úpravami a ladění aut. Tak jsem se rozhodl, že jednu takovou založím. Zjistil jsem, že lidé v ČR ani nevědí, co slova tuning, modifikace a styling znamenají (většinou vše zahrnují do kategorie tuning).

Pro ty co v tom nemají jasno: TUNING – optimalizace, naladění vlastností motoru tak, aby pracoval co nejefektivněji, to znamená s nejnižší možnou spotřebou paliva a zároveň nejvyšším možným výkonem, kdykoliv je o to řidičem požádán.

MODIFIKACE – úpravy vlastností nejen motoru, ale i celého automobilu k účelu, který zákazník požaduje (to je ten hardware Pro příklad uveďme – sportovní sání, sportovní výfuky, turbo a kompresor kity, intercoolery, přídavné chladiče, upravené vnitřnosti motorů, sportovní podvozky, brzdy, spojky atd. a STYLING – vzhledové úpravy automobilů, je asi všem jasný, navíc styling je v naší republice reprezentován mnoha firmami a některé jsou opravdu třída.

Několik let jsem věnoval ježdění po světě a hledání optimálního řešení právě v oblasti tuningu a špičkové dodavatele v oblasti modifikací. Zaměřím se na tuning, reprezentovaný různými formami „chip tuningu“, koneckonců moderní auta mají řídící jednotky (počítače), tak to ani jinak nejde.

Nalezl jsem mnoho různých způsobů jak provádět tuning, já hledal opravdu nejlepší, nejkomplexnější, nejvariabilnější řešení vhodné pro všechny řidiče, od nedělních jezdců, přes sportovce a okruháře až po profesionální závodníky a myslím, že se mi to podařilo.

Pokud pominu „shitové“ krabičky a podobná přídavná neprogramovatelná zařízení (které upravují jednu veličinu, např. tlak v turbu), tak nám zbývají firmy, které přehrávají program přímo v řídící jednotce, firmy, které vyměňuji přímo chipy v řídící jednotce nebo celé řídící jednotky a firmy, které přidávají programovatelné počítače (které se připojí k řídící jednotce, pro některá auta existují plug in verze), které upravují signály vysílané a přijímané řídící jednotkou, a to byla moje volba.

Největší tradici (11let) má průkopník v tomto typu tuningu firma Dastek z JAR, ostatní, kteří používají jejich technologii jí okopírovali, ale ne přesně proto mají různá omezení.

Další důležitou věc jsem při své cestě na zkušenou pochopil, stejně jako každý člověk je individuální, tak i každé auto, byť se stejným motorem je též kus od kusu originál a co teprve, když mu jeho majitel něco vymění, třeba vzduchový filtr nebo výfuk. Narážím na to, že není možné používat (tak jak to spousta firem dělá a ono to samozřejmě funguje :-), ale je to opravdu optimální???, jeden program, jeden tuningový soubor pro každé auto se stejným motorem (př. moje Octavia TDI (130koní) by měla mýt jiný program než sousedova Octavia TDI (130koní) a to nemusí být ani jedna z nich modifikována). Proto je potřeba provádět tuning každého auta individuálně a ušít mu program na míru (jeho kondici, modifikacím atd.). A to se samozřejmě nedá provádět bez potřebného vybavení. Základním vybavením všech profesionálních tuningových firem je dynamometer (motorová brzda, válcová zkušebna výkonu), aby bylo možné provádět tuning „LIVE“ a on line vidět změny výkonu, teploty, tlaky atd. TO považuji za ZÁSADNÍ!!! Nejsem příznivcem firem, které získávají programy např. z Německa (kde je někdo, na dynamometru s nějakých autem vytvořil a vesele je cpou do všech aut se stejnou motorizací), to může dělat kdejaký programátor (nebo ten, co rozumí počítačům) a nemusí mít ani tušení jak auto a motor vůbec funguje a to není dobré a co potom (věřím, že je to dobrý business bez investic, pouze notebook a odpovídající software (ale o tom to přece není), když jeho zákazník provede modifikace auta, je tento člověk schopen mu udělat tuning odpovídající jeho modifikacím??? Určitě není. A myslí si, že v dnešní době platí „důkaz místo slibů“ a že hospodské bouchnutí do stolu „teď jsem Vám tam přidal 50koní“ už má snad také odzvoněno :-) Jedině měření na dynamometru před a po tuningu mohou dát jasný výsledek celého snažení. Vybral jsem si tedy UNICHIP od firmy Dastek, který toho umí velni mhoho (www.unichip.cz) a doufám, že do konce roku už budeme moci nabídnout naše služby prvním zákazníkům. Pokud se chystáte nechat auto „načipovat“, proveďte tak až pokud máte hotovy veškeré modifikace nebo využijte firmy, která bude schopna Vám auto po další modifikaci opět optimálně „natunit“. (stalo se, že majitel auta nechal udělat tuning, pak přidal sportovní sání a výfuk a divil se, že mu to jede hůře než předtím). Auto musí být připraveno na tuning ve výborné formě, pokud tuningová firma nenabízí předtuningový servis (prohlídka, vyčtení řídící jednotky a zkušební jízda na dynamometru), je třeba tuto prohlídku někde absolvovat, vyvarujete se spousty problémů (u spousty aut se neotvírají plně škrtící klapky vzduchu nebo nefungují dobře MAF/VAF senzory atd.)

Už jsem se nějak rozepsal, myslím, že pro začátek to stačí, omlouvám se za překlepy, lidem co znají za poučování a předem děkuji za příspěvky a reakce, všechy dotazy, na které budu moci odpovědět, rád zodpovím. hezký zbytek léta všem.

DJ TUNING
Přílohy
unichip.jpg
unichip.jpg (0 bajtů) Zobrazeno 1620 x
dyno.jpg
dyno.jpg (0 bajtů) Zobrazeno 1620 x

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

pokud to co píšeš myslíš vážně,tak máš zákazníka...... 8)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

skvele potlesk unichip sleduju uz nejakou dobu na zahranicnich webech, je to jedna z nejdostupnejsich jednotek. Dlouho sem premejslel ze si to dovezu a ono uz je to tu, supr 8)
Hlasim se jako dalsi potencionalni zakaznik :D

Nejake info na http://www.dastek.co.za/

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Pokud to je pravda co se píše,tak budu potřebovat naladit softvare na můj upravenej motor.Mám jednotky dvě,takže jedna se bude naladěná a druhá seriová.....SUPER konečně mi někdo zase něčim po dlouhý době udělal radost..... :alien:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

:shock: :shock: :shock: ty ceny...
Tahle piggyback jde koupit kolem 300 liber :| :wink:

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Hmm, na piggyback, který je v podstatě obelhávačem a nikoli správným řešením pro motorový management (tím myslím programovatelnou ŘJ),to stojí fakt hodně.

Jaké to má komunikační rozhraní s PC a co všechno si mohu sám(!) nastavit po instalaci?

Jaké má možnosti logování během jízdy?

Jak je řešeno, aby ŘJ u zážeh. motoru nezapla MIL, když je vstřik řízen na základě zkreslených dat, což musí lambda zjistit (bohatá směs)? Nebo se modifikuje i signál z lambdy?

V referencích vidím samou ropu, proč?

Chci v referencích grafy, když už máte to dyno, maximální hodnoty jsou nevypovídající.

Díky za odpovědi...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Zajimavy...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Hoodne zajimavy :)
Takze to vypada, ze k Vam zajedeme Vam zajet valecky na brzde :D
http://www.djtuning.cz/index.php?akc=dyno

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Příspěvek od sub13 »

Rozhodne se mi libi tvuj pristup v podobe mereni vykonu pred a po... Zni to jednoduse, koupit piggyback a doladit ho na dany motor, ale bez patricnych zkusenosti na konkretnim motoru to asi tak jednoduchy nebude... Tim te nechci nijak shazovat, ale setkal sem se uz mnohokrat s tim, ze naladit to neni problem a pak to bud nestalo za investovane penize nebo ten motor ujel 3000km a pak se rozlozil na soucastky... Tak by me zajimalo jakou bych mel zaruku, ze ten motor vydrzi a bude mit stejny vykon i po x tisic km(Je mi jasne, ze se zivotnost snizi)? A co kdyz jako v mym pripade je odsranen MAF-senzor?

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Jsme schopni simulovat jízdu vozidla až do rychlosti 250 km/hod a měřit vozy o výkonu až 2700 HP a točivém momentu až 6200 Nm.
no ty kravo. to musela byt KUA draha brzda....

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Příspěvek od Tommy-cupra »

no velice zajimavej prispevek,doufam ze nezustanete jen u slov a bude u nas konecne firma ktera to bere vazne,az to rozjede urcite sem hod odkaz,rad se zastavim a treba budete mit dalsiho zakaznika,potrebuju to konecne naladit tak ja to ma byt,porad to neni ono.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Jestli bude důkaz místo slibů, hlásím se do party taky. A už s novým motorem.

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Decka jsem jedinej, komu na tomhle neco nesedi?

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

I.C. píše:Decka jsem jedinej, komu na tomhle neco nesedi?
nejsi viz. výše...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

hele a podobnej pigyback sem si chtel udelat, ze by byl ucici, logoval by do pysycka a potom by mel stavitelny mapy pro par vstupu a vystupu a pro MAP senzor, ale tedka na to nemam moc casu, zatim si kmocham boost controller elektronickej

akorat nevim jestli pro individualni upravy vozu je unichip dobrej nazev :-)

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Co jsem zkoumal na anglickem foru na VTS/VTR saxa tak všichni používají toto zařízení. Pokud to auto má úpravy jako vačky, sání, výfuk tak je dastek uplně ideální na doladění časování zážehu a množství paliva. Co jsem zatim pročet tak anglánům to funguje dobře. Na větší úpravy jako klapky na každém válci, vysokokompresní písty a 300 st vačky to samozřejmě neni, ale to už jsou úpravy za 200k a používají se jednotky EURO1 plně programovatelný (EFI, MBE, Sybelle).
Je potřeba si uvědomit že s Dastekem bude výkon tak dobrý jak ho kdo naladí, bez dobré mapy je Dastek k ničemu. Trochu nevýhodu vidim v tom že se nemůže hýbat s omezovačem, protože s ostřejšíma vačkama se nad std omezovačem schovává dost koníků navíc. Dastek má dobrou flexibilitu, změna vaček, filtru, vstřikú nebo větší turbo, pokaždé se to dá namapovat a dostat z motoru to nejlepší.

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Chiptuning!!!

Příspěvek od DJ TUNING »

Zdravím všechny a děkuji za super odpovědi ať kladné nebo záporné. Ani jsem nečekal, že bude takový ohlas 8)
Díky LOBO, KROSMENE, ZEMI, STREET.RACERE, SUB13, TOMMY-CUPRO, IVANE atd. za příspěvky, jsem rád, že jsem některým z Vás udělal radost (přiznám se že i sobě, protože auta to je můj život) a dám vědět až budem plně funkční a rád Vás u nás uvidím :D
Název UNICHIP opravdu znamená univerzální chip, lze jej použít téměř pro všechna auta, která mají jednu nebo více ECU. Myslel jsem si, že hlavním důvodem pro chipování auta, je zvýšení výkonu a jak jsem byl překvapen, že 30% zákazníků si nechává instalovat UNICHIP z důvodu snížení spotřeby paliva (př. Ford Ranger 4,0 úspora až 3L/100km). V JAR právě díky UNICHIPU
vyhrála jedna parta borců závod ve spotřebě paliva. Tak jak je na webu, díky dynu jsme schopni programovat v celém spektru otáček pod různým zatížením, což má za následek lepší reakce auta na pohyb plynového pedálu, není potřeba dávat tolik plynu při běžné jízdě, není potřeba tak často podřazovat atd.
To SUB13 nevím co máš za dravce, ale pokud někdo odstraní MAFíka, nahrazujem ho většinou MAPíkem a teplotním senzorem (protože ten bývá součástí MAFu), některá přeplňovaná auta mají MAF i MAP (ten slouží pro kontrolu BOOSTu). Životnost motoru je závislá na tom jak daleko chceš zajít a co od tuningu svého auta očekáváš, při sledování všech veličin (teplota EGT, boost, AFR, CO, teplota za turbem) se přidávají pouze tkzv. "bezpečné koně", to co motor unese, aniž by to mělo zádadní vliv na jeho životnost (důkazem jsou auta s chipem a najetým půl milionu kilometrů). pokud se chce člověk pouštět do větších akcí, je třeba požadovanému výkonu přispůsobit vnitřnosti motoru. Záruka na chip je 2 roky a každá dobrá tuningová firma by měla být pojištěna z odpovědnosti za škody způsobené zákazníkovi, aby nebyl problém při PROKÁZANÉ újmě nahradit klientovi způsobenou škodu.
To ONDRAS moc díky za tvou reakci. Máš pravdu, že maximální hodnoty nejsou vypovídající, že mnohem zajímavější je vidět jejich průběh (neboj grafy budou) a vůbec platí heslo: HORSPOWER SELLS BUT THE TORGUE WINS THE RACE (za tím helsem si stojím!!!!). Totiž původně jsem nechtěl vůbec dávat žádné hodnoty na web, pak jsem to udělal u dieselů (protože u nich nejsou takové výkyvy a rozdíly), ale znovu zdůrazňuji, že ty hodnoty jsou pouze orientační a liší se u aut kus od kusu, ono to vychází z naší filozofie, že každé auto se tuní tak jako kdyby se dělalo poprvé a ten tuning je ušitý právě tomu auto, které sedí na dynu!!! Nedoporučuji bez vybavení zasahovat do instalovaného a naprogramovaného chipu (který je navíc naladěn přesně na tvé autíčko, tak k tomu není důvod), pokud nejsi "kamikadze". Nová verze UNICHIPU bude mít stejně jako některá konkurence, možné přepínání výkonových režimů (třeba na 3 úrovně), jejich využití bude individuální, třeba když budeš v zemi se shitovým benzínem, přepneš si na nejnižší výkonový režim atd. Samozřejmě i signál z lambdy lze modifikovat, ale většinou to není potřeba, protože je tam potřebná vůle, a navíc lambda funguje jen do určitých otáček, pak na to PEČE, takže tomu se lze přizpůsobit.
Na závěr důležitou poznámku. Nezáleží na tom jaké prostředky k tuningu využíváš (každý způsob má svoje klady a zápory), ale záleží na tuningové firmě, jak dalece ví co dělá, jaké má zkušenosti, vybavení a přístup (jestli opravdu auta zbožňuje nebo je to pro ní čistě jen business).
S UNICHIPEM pouze odstraňujeme nedokonalé, to dobré co řídící jednotka má v sobě, to necháváme na ní ať si sama řídí (nebudu přece trávit čas vynalézáním kola, když už to dávno udělal někdo jiný) :D
Díky a mějte se.
Jsem připraven odpovědět na jakékoliv dotazy pokud mé znalostiu budou dostačující, snažím se je neustále prohlubovat, takže vítám všechny připomínky a náměty.
DJ TUNING

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Chiptuning!!!

Příspěvek od Taboo »

DJ TUNING píše:všechy dotazy, na které budu moci odpovědět, rád zodpovím.
Tady je nekolik mych dotazu :wink: :

1) Na jakych principech je optimizovan predstih zapalovani?
2) Na jakych principech je optimizovan A/F pomer v closed a open loop?
3) Na jakych principech jsou optimizovany korekcni faktory?

Tri jednoduche otazky :D . Po jejich odpovezeni (anebo odmitnuti je odpovedet) se k Dastek Unichip (a chiptuningu obecne) vyjadrim trochu podrobneji.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

DJ TUNING: Ahaaa, Vy jeste nejste plne funkcni... Proto jsem se marne cely nedockave dovolaval na pevnou :D
Rad bych probral nejake veci okolo te brzdy, kdyztak se ozvi prosim na smajs@kageki-racing.com Diky a drzim palce at se zadari, taky jsem magor ktery zije autama, takze sdilim Tvoje nadseni :)

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KFJ »

trochu silná slova o tom kolik ta brzda změří výkonu (až 2700 HP a 6200 Nm) a jakou má odchylku (0,1 HP)... Na válcové brzdě se celkem přesně dá změřit maximálně 200-300 PS a méňe s odchylkou cca 2-4%. S větším výkonem dochází k daleko většímu prokluzu kol na válcích a i odchylka v procentech roste... Válcová brzda u výkonějších aut je spíš na porovnání před zásahem/po zásahu..., než na "přesné měření do 2700HP s odchylkou 0.1HP"... :wink:
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

KFJ: No cece kdyz tak koukam, podrobnosti jsem ani necetl, jakmile jsem docetl valcova brzda na 4WD az 2700Nm tak tim to pro me haslo a uz jsem zhavil telefon :D

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

KFJ píše:trochu silná slova o tom kolik ta brzda změří výkonu (až 2700 HP a 6200 Nm) a jakou má odchylku (0,1 HP)... Na válcové brzdě se celkem přesně dá změřit maximálně 200-300 PS a méňe s odchylkou cca 2-4%. S větším výkonem dochází k daleko většímu prokluzu kol na válcích a i odchylka v procentech roste... Válcová brzda u výkonějších aut je spíš na porovnání před zásahem/po zásahu..., než na "přesné měření do 2700HP s odchylkou 0.1HP"... :wink:
To Dyno Dynamic 4WD/AWD 450 dyno je schopno chvilkove merit az 2700 HP - v 4WD rezimu, ale jen 1200 HP pri stale rychlosti (a 1800 HP s retarderem). Pro upresneni, ta 0.1HP "odchylka" neni v zadnem pripade presnost toho dyna, ale maximalni rezoluce obrazovky - v tom smyslu, ze to software je schopno vyplivnout ty vysledky v 0.1HP skocich bez ohledu na to, jak nepresne muzou byt.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ TUNING »

Taboo má pravdu, že ta maximální čísla vyjadřují maximálně měřitelné hodnoty (graficky zobrazitelné) a že stable speed hodnoty jsou 1200HP AWD (resp. 1800HP ve verzi se dvěma retardéry vzadu). Co dokáže a nedokáže dyno změřit záleží na faktorech: jak dobré mají válce drážkování, jaký mají průměr (válce s větším průměrem změří vysokovýkonná auta bez problémů s prokluzem kol, na druhou stranu nejsou tak sensitivní na změny, takže se pro tuning nehodí (nezachytí, když motor v nějakých otáčkách třeba vynechává). Sám jsem si vyzkoušel měření 600koňové Imprezy a problém s prokluzem kol i na válcích menšího průměru nebyl. Na druhou stranu bylo dyno tak sensitivní, že byl krásně znatelný úbytek výkonu při rosvícení světel.
Americká inertní dyna jsou skvělá ne měření výkonů a jízdních parametrů aut na druhou stranu na nich nic nenatuníš.
Pozor též na jednu důležitou věc, že chasis dyno měří velmi přesně výkon na kolech, ale nikdy vám nezměří výkon na spojce!!! Pokud software více či méně složitým způsobem dopočítává výkon na spojce (přidává %, nebo přes coast down metodu), výsledné číslo je pouze nic neříkající dohad!!! Pokud chce někdo změřit výkon motoru na spojce, nezbývá mu než vydloubnout motor a šup s ním na motor dyno.
Chasis dyno je skvělé diagnostické a měřící zařízení odhalující spoustu problémů auta bez nutnosti jet v provozu, je nezbytným pomocníkem každé profesionální tuningové firmy a je sním spousta legrace. Už teď se těším až budeme pořádat dyno days!!!

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Chiptuning!!!

Příspěvek od JonnY »

DJ TUNING píše: ... HORSPOWER SELLS BUT THE TORGUE WINS THE RACE ...
jeje marauderovo heslo :)

vyzera to az prislis dobre nez aby to bola pravda ;).
Taboo píše:Tady je nekolik mych dotazu :

1) Na jakych principech je optimizovan predstih zapalovani?
2) Na jakych principech je optimizovan A/F pomer v closed a open loop?
3) Na jakych principech jsou optimizovany korekcni faktory?

Tri jednoduche otazky . Po jejich odpovezeni (anebo odmitnuti je odpovedet) se k Dastek Unichip (a chiptuningu obecne) vyjadrim trochu podrobneji.
som zvedavy. aj na odpoved DJ TUNING aj Taboo

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Chiptuning!!!

Příspěvek od Taboo »

JonnY píše: som zvedavy. aj na odpoved DJ TUNING aj Taboo
Ja taky :lol: . Zatim se mi ale zadnych odpovedi jeste porad nedostalo...

Tady je moje otazka #4:
Modifikuje Dastek Unichip binary kod ECU?

:lol:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Taboo: ad4 nevim jestli to psal tady nebo na svym webu, ale myslim že tam bylo neco v tom smyslu že to je přídavný zařízení který modifikuje vstupní (možná i výstupní) signáli ECU a že se upravuje pouze to co je potřeba zbytek se nachava čistě na ECU takže z toho by vyplívalo, že odpověď je NE.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

PJ píše:Taboo: ad4 nevim jestli to psal tady nebo na svym webu, ale myslim že tam bylo neco v tom smyslu že to je přídavný zařízení který modifikuje vstupní (možná i výstupní) signáli ECU a že se upravuje pouze to co je potřeba zbytek se nachava čistě na ECU takže z toho by vyplívalo, že odpověď je NE.
Ja ty odpovedi na vsechny sve otazky samozrejme znam :D . Mne jde jen o to, jestli je zna i on sam... Pokud je nedokaze presne a spravne odpovedet a dokazat tak, ze je plne kvalifikovany ladit motor vozu nekoho jineho (pri cemz ho muze velice snadno promenit v kupu nepotrebneho zeleza) - tak, jak to tady tvrdi, ja osobne bych mu nesveril k lazeni ani svuj moped. V USA je par takovych rado-by tuneru, kteri lidem zku*vili jejich motory, taky - a proto je dobre vedet, komu clovek sve auto sveruje.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Taboo: jasný vím co myslíš, ale mam pocit že dyno je celkem investice a bez nejakejch znalosti to je o hubu do toho jít. Takže snad na tom nebude tak zle když do toho chce jít. No já než se dostanu k tomu ze bych ho potreboval tak už tu určitě nějaký reference budou tak mě to zase tolik netrápí :wink:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
DJ TUNING
Příspěvky: 13
Registrován: 08 zář 2005 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ TUNING »

Na otázky Taboo (1-4) samozřejmě rád odpovím, stihnu to buď dnes nebo zítra.
Užívejte :banan:

Návštěvník

Chiptuning!!!

Příspěvek od Návštěvník »

Zdravím všechny. Chci podotknout, že nechci někomu něco dokazovat a ani to nemám zapotřebí a pokud Taboo neodpovím přesně dle jeho představ, stejně asi pro mě život nepřestane mít smysl a půjdu dál :D Je potřeba mít na paměti, že já stojím na začátku a Taboo je úplně někde jinde (znalostně, vybavením, zkušenostmi atd.).
Rozhodně si nemyslím, že je tuning prča (je to věda) a proto svou přípravu beru velmi seriózně, jediné co se nedá naučit jsou zkušenosti (a ty jsou v této oblasti to nejcenější).Poslední půl rok jsem strávil intenzivním studiem (teoretickým a praktickým) automobilů a jejich tuningu v JAR. Nebyla to žádná procházka, ale od pondělí do soboty od 7 do 7 v učebně nebo dílně a ještě vše v angličtině . Musel jsem oprášit a získat znalosti z chemie a fyziky (předměty, které jsem vždy bral na lehkou váhu), oprášit a naučit jak motory pracují, co řídí ECU, co k tomu využívá za prostředky (senzory), co jde do ECU a co z ní ven. Musel jsem se naučit traceovat prakticky signály které jdou do ECU z jednotlivých senzorů a jak jim ECU odpovídá případně jek dál nakládá s poskytnutou informací. Takže jsem trávil hodiny v dílně s multimetrem a osciloskopem a stopoval kabeláž řídící jednotky a snažil se určovat o jaký signál se jedná a kam jde a to u všech možných typů aut, abych pochopil rozdíly mezi nimi(zde jsem se setka s analogovými, digitálními a indukčními signály(ty v moderníc autech převažují, protože takové senzory jsou levné na výrobu)). Poté když jsem byl schopen určit kterým kabelem vede který signál k nebo ven z ECU, mohl jsem nakreslit schéma připojení unichipu (protože plug-in verzí není tolik a nové modely autvyjíždějí z fabrik jako na běžícím pásu) a samotný unichip připojit. po této fázi mě čekal tuning na dynu za použití ARF meteru, analyzéru výf.plynů (zde jsem sledoval CO), EGT případně BOOST kontrol. Takže jsem začal ladit (ladíme stejně jako většina předstih a A/F (otáčky motoru (speed) vs. zatížení (load)): unichip využívá a upravuje pro optimalizaci předstihu zapalování signál od klikovky (crank angle signal) nebo od vačky (camshaft position signal) nebo od rozdělovače (pokud je pohyblivý a mění předstih) případně signál z ignitoru. Seznámil jsem se s různými zajímavými variantami jako třeba MAZDA MX6 nebo MIATA(s rozdělovačem). Používáme predict nebo delay style (rising nebo falling mód). Optimizaci A/F provádíme úpravou signálu zatížení (load, případně můžeme ovládát přídavné injektory nebo prodlužovat délku vstřiku standardních injektorů) z MAP nebo MAF či VAF senzoru (turbo auta mají MAF i MAP (map je pro kontrolu tlaku v turbu). Setkal jsem se s různými signály většinou analogové (mezi 0-5V), digitálními, ale indukčními). Abyhom mohli ladit potřebujeme ještě také TPS (throttle position signal 0-5V) jako indikátor zatížení. Někdy má auto místo TPS spínače říkající řídící jednotce, kdy más skočit na volnoběžnou mapu a kdy na mapu při plném zatížení. U přeplňovaných aut používáme místo TPS jako indikátoru zatížení MAP senzor. U vozidel s Lambdou, na jejíž pokyn řídící jednotka předělává celé mapy A/F, ladíme pouze mapu plného zatížení, kterou lambda neovlivní, případně mapu volnoběhu, kterou ve většině případů též neovlivňuje (pokud je motor neklidný, třeba po výměně vačky). Korekční faktory původní ECU by měli být v pořádku, a tak je neupravujeme, není k tomu důvod. pokud by nějaký důvod přecijenom byl, jsme schopni to provést. Unichip nemodifikuje binární kód ECU.
To co jsem absolvoval pro benzínové motory mě ještě čekalo i pro diesely. Tuny nových informací a málo času na schroustání.
Nyní, když jsem zpět, pokračuji v sebevzdělávání a zdokonalování, protože je co se učit, ale hlavní je, že mě to baví :D
Doufám, že je můj příspěvek aspoň trochu srozumitelný a že Taboo bude
aspoň malinko, třeba z 1% spokojen :lol:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“