Zajímalo by mne, zda bude aspoň drobet užitečnej BOV u motoru 2,5TDi než aby jenom syčel?
Nevim přesně jestli je to BOV nebo POP-off - prostě ventil co upouští vzduch, aby se tolik nebrzdilo turbo při řazení.
Má to význam u Turbodieselu?
Kolik stojí upgrade turba a kolik výkonu můžu asi tak čekat?? auto -> Audi A6 2,5 TDi 110kW -- zatím mě to zajímá teoreticky
Znalým se omlouvám za polopatickej výklad, mam v tom drobet hokej. Góóól !!!
street.racer píše:U TDicka muzes akorat udelat imitaci BOV aby to sycelo, to je vse.
TDicko nema skrtici klapku, tudis nevznika podtlak, kterym je BOV otevirany.
tak teda POP-off ventil?? když přeřazuju, tak vzniká v sacím potrubí tlak, kterej brzdí turbo, nebo se pletu??
Pomůže vyměnit IC za nějakej lepší aby to zvedlo výkon - teoretickej dotaz - nekamenovat!
OXide.cz: Ano, vymena IC pomuze
Jinak pop-off ventil je pojistny ventil, ktery se otevre kdyz tlak v sani dosahne pres danou hodnotu.. takova zachrana pred preboostovanim.
Do serioveho auta je to nesmysl davat.
OXiDE.cz píše:
tak teda POP-off ventil?? když přeřazuju, tak vzniká v sacím potrubí tlak, kterej brzdí turbo, nebo se pletu??
Ano pleteš se, u TDI žádnej přetlak nevzniká, jen se ti "odkloní lopatky" to dělají VGT turba a v každém případě klesá tlak turba protože nepohání žádné spaliny.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
street.racer píše:OXide.cz: Ano, vymena IC pomuze
Jinak pop-off ventil je pojistny ventil, ktery se otevre kdyz tlak v sani dosahne pres danou hodnotu.. takova zachrana pred preboostovanim.
Do serioveho auta je to nesmysl davat.
Hmm, tak si asi vymenim jenom IC, nema cenu machrovat ze by mi sycelo TDicko kdyz by to nemelo jinej efekt.
Je problem vymenit IC kdyz ej v aute klimatizace? nejsou ty radiatory nejak spojeny??
Sorry, že tě takhle otravuju, ale asi za 2-3 tejdny bych mě koupit Audinu A6 2,5 TDi, tak se na to chci připravit co potunim - kdybych jí koupil.
OXiDE.cz píše:
tak teda POP-off ventil?? když přeřazuju, tak vzniká v sacím potrubí tlak, kterej brzdí turbo, nebo se pletu??
Ano pleteš se, u TDI žádnej přetlak nevzniká, jen se ti "odkloní lopatky" to dělají VGT turba a v každém případě klesá tlak turba protože nepohání žádné spaliny.
jak "odkloní lopatky" ?
neznáš nějakou webovku, kde je rozepsaná drobet dopodrobna funkce turbo-dieselu a turbo-benzínu?
taky jsem si chtel pop off koupit na naftu,ale nechce se mi davat 200 euro kdyz je to k nicemu,podle me to stejne nebudu moc sycet,skoda ze neumim nemecky,ta stranka co jsem nekdo hodil bude zajimava
OXiDE.cz: VGT=Variable Geometry Turbocharger
cili turbodmychadlo s variabilni geometrii. Jednoduse receno, meni se nakloneni lopatek u turbodmychadla a tim se dosahuje eliminovani turboefektu, rychlejsiho nastupu turba
Konkretnejsi informace nemam... preci je to diesel - neni to muj obor
Břéťa: Mozna HKS USA... Treba v JPN se nanabizi podvozek od HKS na 911 turbo S a kamos si ho koupil z USA. Takze nejake drobnosti navic tam mozna budou
to co tak pekne syci je Blow Off.
to pri diesly nema zmysel NIKDY. Ani ked ma VGT turbo. Ziadny diesel nema skrtiacu klapku, takze ziady diesel nepotrebuje BOV.
Pop Off ma kazdy turbomotor v serii. Inac by si znicil bud turbo alebo motor.
OXiDE: pri benzine musis mat presny pomer medzi palivom a vzduchom. Ked je vzduchu malo, tak mas bohatu zmes. Vznika ti vacsi bordel pri spalovani a cekovo klesa ucinnost. Ked mas vzduchu moc, tak je zmes chudobna a zacne prebiehat spalovanie za velmy vysokych teplot. Na to motor neni stavany takze ho zadres.....
Na to je skrtiaca klapka, aby regulovala mnozstvo vzduchu.
A dieslu je uplne sumafuk kolko je tam vzduchu. Ak je zmes bohata tak to cmudi jak prasa, ale chudobna byt bez problemu moze. preto diesel nema skrtiacu klapku a vsetok vzduch ide do valcov kde sa spaly aj s minimalnym mnozstvom vzduchu.
je to zjednodusene ale malo by to stacit....
OXiDE.cz píše:Nevite nekdo jestli ma AUDI A6 2,5 TDi z ´92 VGT Turbo?
Pokud by nemela A6 VGT Turbo, mel by Pop-off (nebo BOV) smysl.
Asi si pudu lehnout než se v tom zamotám úplně
Hmm tak vtom VTG neni.BOV na diesel nemá smysl.Jinak jestli chceš přidat koníky tak bych doporučil větší trysky
Jo a v 92 se ještě A6 nedělaly ale to ses asi upsal. čao
OXiDE.cz píše:Nevite nekdo jestli ma AUDI A6 2,5 TDi z ´92 VGT Turbo?
Pokud by nemela A6 VGT Turbo, mel by Pop-off (nebo BOV) smysl.
Asi si pudu lehnout než se v tom zamotám úplně
Hmm tak vtom VTG neni.BOV na diesel nemá smysl.Jinak jestli chceš přidat koníky tak bych doporučil větší trysky
Jo a v 92 se ještě A6 nedělaly ale to ses asi upsal. čao
jo, je to tušim z 94, nevim proč se mi tam plete rok 92.
Urcite mne budete kamenovat , ale dovoluji si tvrdit, ze BOV u TD, resp. TDI smysl ma. Trosku jsem experimentoval, a i kdyz TDI nema skrtici klapku, by jste se asi divili, co ten stlaceny vzduch v potrubi dela, kdyz uberete plyn. Dost brutalne se vraci zpet k turbu, mam to osobne vyzkousene.. Takze turbo je vyrazne ubrzdene. Problem s BOV u TDI je s ovladanim, neda se to resit podtlakem jako u benzinu, ale je treba nejakou ridici elektroniku... A ted do mne...
Dukes: Chtel bych prijet, ale zatim je to jeste nejiste. Zatim fakt nevim, zalezi na spouste veci, takze je to otevrene. Jo, bi-turbo lita, ale porad to neni ono. Pred par mesici jsem menil trysky a je to nejake jalove, tak zitra tam jdou puvodni a uvidime. Zmerim G-techem a hned uvidim. A co ty? Prej ho mas pujceny, tak jak jsi dopadl?
Dle meho nazoru to smysl ma, a myslim, ze neni treba kupovat ani ten za ty dve kila. Staci normalni BOV, treba od Bidrina, podtlak v aute nekde mas, a jen nejaky spinac na pedal plynu a elektroventil. Tot vse, a melo by to fachat.
street.racer píše:Břéťa: Mozna HKS USA... Treba v JPN se nanabizi podvozek od HKS na 911 turbo S a kamos si ho koupil z USA. Takze nejake drobnosti navic tam mozna budou
Fazeey: Ale jo, tak na rychlo jsem to zkousel, vybehlo mi 82 koni... A pritom je to puvodne 110hp auto. Ale to je merenim, nejak nemam to srdce to vytacet do redline, dyt ted to toci 5500, na TD dost.. U toho Gtechu mi jde hlavne o casy, at mam nejakou zpetnou vazbu.
Marcos píše:Urcite mne budete kamenovat , ale dovoluji si tvrdit, ze BOV u TD, resp. TDI smysl ma. Trosku jsem experimentoval, a i kdyz TDI nema skrtici klapku, by jste se asi divili, co ten stlaceny vzduch v potrubi dela, kdyz uberete plyn. Dost brutalne se vraci zpet k turbu, mam to osobne vyzkousene.. Takze turbo je vyrazne ubrzdene. Problem s BOV u TDI je s ovladanim, neda se to resit podtlakem jako u benzinu, ale je treba nejakou ridici elektroniku... A ted do mne...