Tommy-cupra píše:a je schopnej mi to nekdo z vas zapojit,kdyz si koupim nejakej bov od bidrina????
To ti nezapojí nikdo, páč to jsou totiž BOV ovládaný podtlakem v sání a ten u ropáka prostě nemáš.
JonnY píše:
to co tak pekne syci je Blow Off.
to pri diesly nema zmysel NIKDY. Ani ked ma VGT turbo. Ziadny diesel nema skrtiacu klapku, takze ziady diesel nepotrebuje BOV.
Pop Off ma kazdy turbomotor v serii. Inac by si znicil bud turbo alebo motor.
OXiDE: pri benzine musis mat presny pomer medzi palivom a vzduchom. Ked je vzduchu malo, tak mas bohatu zmes. Vznika ti vacsi bordel pri spalovani a cekovo klesa ucinnost. Ked mas vzduchu moc, tak je zmes chudobna a zacne prebiehat spalovanie za velmy vysokych teplot. Na to motor neni stavany takze ho zadres.....
Na to je skrtiaca klapka, aby regulovala mnozstvo vzduchu.
A dieslu je uplne sumafuk kolko je tam vzduchu. Ak je zmes bohata tak to cmudi jak prasa, ale chudobna byt bez problemu moze. preto diesel nema skrtiacu klapku a vsetok vzduch ide do valcov kde sa spaly aj s minimalnym mnozstvom vzduchu.
je to zjednodusene ale malo by to stacit....
Pop Off nemá každej motor v sérii, pravděpodobně si to pleteš s wastegate u turba.
Na chudou směs motor nezadřeš, "jenom" propálíš písty - tlak z válců se ti dostane do motoru a vyrazí olejový těsnění, olej vycáká ven a to, že se motor nejspíš zadře je už jen "bonus".
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Ono to asi pujde. Zdroj podtlaku nekde u TDi ma, takze nekde podtlakovou hadicku rozpojit, vlozit T-kus, a na nej selenoid, z ktereho hadicka povede primo do BOV. Pak jen spinac na pedalu plynu, ktery pri jeho uvolneni sepne a otevre selenoid a ten pusti podtlak k BOV. Pujde to nabastlit, ale systemem pokus/omyl. Nevidim v tom zadny vetsi problem.
Beaver píše:
Pop Off nemá každej motor v sérii, pravděpodobně si to pleteš s wastegate u turba.
jj stale si ich pletiem
pls napis ktore je ktore. thx
Beaver píše:
Na chudou směs motor nezadřeš, "jenom" propálíš písty - tlak z válců se ti dostane do motoru a vyrazí olejový těsnění, olej vycáká ven a to, že se motor nejspíš zadře je už jen "bonus".
Beaver píše:
Pop Off nemá každej motor v sérii, pravděpodobně si to pleteš s wastegate u turba.
jj stale si ich pletiem
pls napis ktore je ktore. thx
Wastegate pouští při dosažení určitýho tlaku VÝFUKOVÉ plyny obtokovým kanálem tak, aby už neroztáčely turbínu, v překladu je wastegate asi něco jako "přepad", doslova "brána na odpad".
Pop Off se do styku s výfukovýma plynama vůbec nedostane, je namontovanej na sacím potrubí, rozhodně až za turbem, protože ten funguje jako ventil na papiňáku - když tlak vzduchu stoupne nad určitou hranici, potom se tenhle ventil otevře a vypustí to ven, aby to nezničilo motor moc velkým plnícím tlakem.
Tyhle dva systémy v podstatě mají za úkol to samý - snížit plnící tlak. Ale může nastat situace, kdy by samotná wastegate nestihla nebo nezvládla ten tlak snížit a potom je dobrý ten motor dovybavit ještě tím Pop Off ventilem - je to ale obvyklý jen u vysokotlakých aplikací, takže se s tím moc nesetkáš.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
JonnY píše:thx.
pop off je teda vlastne uzavrety blow off a vyfukne to nekam s5 do sania.
right?
nee ten to foukne zpatky do atmosfery...
Pop Off to myslím fakt pustí do atmosféry. Blow Off Valve může pouštět zpátky do sacího potrubí (tak ho mám na Supře v sérii), nebo je možný použít verzi co ufoukne do atmosféry - ten potom dělá ten známej zvuk při přeřazování.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
snazis sa ma zmiast?
blow off je to co tak zasici. ta vec co bola v permanencii vo FaF.
pop off by mal byt uzavrety.... a pop off uzavrety.
tym som si 99% isty.
JonnY píše:snazis sa ma zmiast?
blow off je to co tak zasici. ta vec co bola v permanencii vo FaF.
pop off by mal byt uzavrety.... a pop off uzavrety.
tym som si 99% isty.
No jasny, pop-off je za normalnich okolnosti porad zavreny, ale kdyz prekroci tlak nakou tu max. mez tak to pusti ven ne zpatky do sani jak ses tam ptal vys...:
"pop off je teda vlastne uzavrety blow off a vyfukne to nekam s5 do sania. "
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
ARV6 píše:
No jasny, pop-off je za normalnich okolnosti porad zavreny, ale kdyz prekroci tlak nakou tu max. mez tak to pusti ven ne zpatky do sani jak ses tam ptal vys...:
ARV6 píše:
No jasny, pop-off je za normalnich okolnosti porad zavreny, ale kdyz prekroci tlak nakou tu max. mez tak to pusti ven ne zpatky do sani jak ses tam ptal vys...:
neni to funkcia blow off ???
Ne-e, pop-off je nouzove zarizeni, ktere brani poskozeni pri prekroceni max. hodnoty tlaku. Blow-off je performance part.
wastgate: udelatko v turbe ktore upusta vyfukove plyny
HowStuffWorks píše:
The Wastegate Most automotive turbochargers have a wastegate, which allows the use of a smaller turbocharger to reduce lag while preventing it from spinning too quickly at high engine speeds. The wastegate is a valve that allows the exhaust to bypass the turbine blades. The wastegate senses the boost pressure. If the pressure gets too high, it could be an indicator that the turbine is spinning too quickly, so the wastegate bypasses some of the exhaust around the turbine blades, allowing the blades to slow down.
to je jasne.
blow off: udelatko co sa montuje pred klapku. v serii ho clovek nedostane. pri preradeni to spravy Cssssssssssssssss
pop off: domnieval som sa ze neco ako uzavrety blow off ale neviem.
uz ste ma totalne poplietly
blow off - ventil, kterej pusti tlak od turba pri uzavreni skrtici klapky bud pred turbo, nebo do vzduchu (ten co dela pssst) pracuje i s podtlakem za skrtici klapkou jelikoz TD nema skrtici klapku tak asi nehrozi - krome toho na ten solenoid, jinak podtlak u TD by mel byt delanej vyvevou na posilovac brzd
pop off - pojistny ventyl ktery pri urcitem vetsim tlaku nez dava normalne turbo, odpusti tlak ze sani
pop off si muzes dat i na TD, staci si koupit BOV od bidrina treba a nezapojit podtlak a nastavit ho tak aby byl zavrenej pri max. tlaku. pokud se turbo utrhne ze retezu tak se otevre... a odpusti tlak
vetsina turbobenzinu ma blow off, kterej ho nemel byl udajne nissan 200SX nebo jak se to menuje (nikdy jsem ho nemel), jinak co jsem videl tak ho vseci TB meli..., klasickej bosch ale byva zapojenej trosku jinak...
JonnY píše:wastgate: udelatko v turbe ktore upusta vyfukove plyny
HowStuffWorks píše:
The Wastegate Most automotive turbochargers have a wastegate, which allows the use of a smaller turbocharger to reduce lag while preventing it from spinning too quickly at high engine speeds. The wastegate is a valve that allows the exhaust to bypass the turbine blades. The wastegate senses the boost pressure. If the pressure gets too high, it could be an indicator that the turbine is spinning too quickly, so the wastegate bypasses some of the exhaust around the turbine blades, allowing the blades to slow down.
to je jasne.
blow off: udelatko co sa montuje pred klapku. v serii ho clovek nedostane. pri preradeni to spravy Cssssssssssssssss
pop off: domnieval som sa ze neco ako uzavrety blow off ale neviem.
uz ste ma totalne poplietly
Tak znova a pomalu:
BLOW OFF VALVE (BOV) má tři přípojky, jednu pro vstup vzduchu ze sání před klapkou, druhou pro výstup vzduchu a třetí pro hadičku napojenou na sání za klapkou, což je ovládání toho ventilu. Může být ve dvou provedeních:
1. "uzavřený okruh" - BOV odfukuje zpátky do sacího potrubí a to před turbodmychadlo.
2. "otevřený okruh" - BOV odfukuje do atmosféry.
POP OFF VALE - má jen jednu přípojku, kterou vstupuje vzduch ze sání za turbem a potom má otvor (nebo otvory), kterýma ten vzduch vyfičí ven z těla ventilu do atmosféry. Ventil se otevře když tlak vzduchu překročí nastavenou mez.
A ještě bych ti rád zopakoval, že do aut s turbomotorem (s benzínovým turbomotorem) se dával i v sérii (ne nutně do všech), protože já ho tam například mám a to v té uzavřené verzi.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
thx setkym
mal som popletene pop off a uzavrety blow off....
ja som myslel otvoreny BOV ze sa nemontuje....
na nejakom inom fore mi to tak nejak vysvetlil..... alebo som mu to zle pochopil.....
semysak: opakovanie je matka mudrosti )
BLOW OFF VALVE (BOV) má tři přípojky, jednu pro vstup vzduchu ze sání před klapkou, druhou pro výstup vzduchu a třetí pro hadičku napojenou na sání za klapkou, což je ovládání toho ventilu. Může být ve dvou provedeních:
1. "uzavřený okruh" - BOV odfukuje zpátky do sacího potrubí a to před turbodmychadlo.
2. "otevřený okruh" - BOV odfukuje do atmosféry.
POP OFF VALE - má jen jednu přípojku, kterou vstupuje vzduch ze sání za turbem a potom má otvor (nebo otvory), kterýma ten vzduch vyfičí ven z těla ventilu do atmosféry. Ventil se otevře když tlak vzduchu překročí nastavenou mez.
A ještě bych ti rád zopakoval, že do aut s turbomotorem (s benzínovým turbomotorem) se dával i v sérii (ne nutně do všech), protože já ho tam například mám a to v té uzavřené verzi.
Pomohlo by tohle? Teoretická úvaha.
Diesel čadí když je moc nafty na málo vzduchu - většinou při nízkých otáčkách a sešláplým plynu - než se turbo dostane do otáček.
Pomohlo by dát silnější turbo, který by dávalo víc vzduchu při nízkých otáčkách a ve vyších otáčkách by to bylo pojištěný Pop Off Valve aby to nepřekročilo únosnej tlak. Takže by to syčelo, když by byl motor okolo maximálních otáček. -snad sem to popsal srozumitelně
Nekamenujte mě, chystám se za 20 dní kupovat diesel, a měl jsem naplánovanej benzín, takže nejsem tolik znalej ohledně TDiček.
cim mas vacsie turbo, tym vacsi tlak mozes tlacit, ale mas aj neskorsi nastup. tj turbo (pre benzin....) ktore tlaci napr 0.5bar fuka od 2000rpm ale turbo co tlaci 1,5bar od napr 4000rpm.
takze ak by si chcel skorej nastup, tak musis dat mensie turbo. (pripadne VGT). len mensie turbo zas nestiha vo vysokych otackach......
ako riesenie je sekvencne plnenie (twin turbo) to je jedno velke a jedno male turbo. male turbo tlaci napr od 1500-3000 a velke od 2500viac.....
OXiDE.cz: Ty muzes dat do auta turbo Garrett GT20 z novejsich 2.5tdi od WV group, to by tam melo presne pasnout na svody, pokud ne, tak primo i se svodama to tam dat. Jen predelat regulaci turba z podtlaku na pretlakove, ale to je detail. To turbo uz je VNT, cili ma menitelnou geometrii, takze by melo driv zabirat. S tim pop-off ventilem to je blbost, vubec nad tim nepremyslej. Bud tam dat origo BOV a poresit jeho regulovani, treba tak, jak jsem popsal vyse.