Sem se asi zblaznil, udel jsem si vlastni boost controller
- je digitalni - ovlada ventil mezi turbem a wastegate - u tdickaru a dalsich VAGaru zname N75 ma dve urovne nastaveni LO a HI, muzu si ve 1% krocich stelovat otevreni toho ventilu a tim ridit kolik tlaku jde do wastegate, soft jeste neni uplne hotovej a jeste jsem ho nezabudoval do auta, je udelanej na to aby se zapojil misto dratu od ridici jednotky , prijde zabudovat do V6 turbo tak sem na to sam zvedavej:roll:
no melo by to fungovat vsude tam, kde funguje manualni boost controller - u VAG se tim ovlada N75 ventil, u jinych aut jiny ventil nekdy se mu taky rika ''pierburg ventil'', ktera auta ho nemaji tam se muze treba ten N75 dodelat a zapojit se do tohodle, ty nektera novejsi ale meri zpetne tlak v sani takze by to mohlo zpusobit chybu v ridici jdnotce, RJ pozaduje jiny tlak nez je v sani a hodi chybu -to jsem zatim neresil, protoze to na svojom aute nemam, rikam, kde funguje manualni boost controller tam funguje i tenhle - po prepojeni toho regulacniho ventilu nebo po doplneni o regulacni ventil.
ještě mě prosim zajímá jesli máš něco na "ochcání" čidla tlaku v sání u TDi, protože tam jak se zvedne tlak tak to maximálně hodí do nouzáku, na to máš taky obvod?
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu
Fazeey: cidlo tlaku jsem neresil, protoze nemam ho kde vyzkouset, na mojom aute nic takoveho neni, takze az BC vyzkousim u sebe a bude se mi to zdat, tak muzu uvazovat o dalsich vecech,eventuelne i o tom cidlu u TDI - na jakem principu funguje? je to cidlo ze dava vystup jaky je tlak nebo jenom vystup jestli je prekroceny tlak?, zatim mam jenom trochu rozmyslenou krabicku co prevede signal z MAP senzoru na signal vahy vzduchu
Klasik: jsou to bezne soucasky a bezny mikroprocesor + know how, samozrejme se to neda srovnavat treba s greedy, apexi, nemam na to tolik casu, moznosti a penez, a taky zadnej ucenej z nebe nespadl ze : - )
no abych pravdu rekl, tak jsem nejak moc nepocital s motorama TD a TDI, asi by to slo udelat stejne jako fuelcut nejakym limiterem z operacnich zesilovacu , otazka je co si bude myslet RJ kdyz podle vahy do motoru pude hodne vzduchu a tlak bude mensi abych pravdu rekl tdi jsem videl jenom jednou u kamose pod kapotou ten umelohmotnej kryt a jeste u taty v aute ma to tdci od forda
Fazeey píše:ještě mě prosim zajímá jesli máš něco na "ochcání" čidla tlaku v sání u TDi, protože tam jak se zvedne tlak tak to maximálně hodí do nouzáku, na to máš taky obvod?
co vim, tak to Reesha resil jinym cidlem, bohuzel si nevzpomenu z ceho, kazdopadne jsem mu na to vyrabel redukci, aby se nemuselo nic upravovat...
jj jasny z PDčka, udělat redukci a ještě to čidlo splašit, ten obvod by vyšel levnějš.. už ho jeden člen DP staví tak se uvidí až to bude pracovat tak to zkusim
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu
VSEM: hm.. no.. mnozeji se mi tu dotazy, jestli neposlu planek - neposlu, protoze to nemam vyzkouseny, uprimne receno nejsem amaterske radio ani dobrocinna organizace, az vyzkousim, uvidim co dal
hm no pokracuje to tak, ze sem zatim doladil software, pripravil novou verzi desticky mela by byt mensi - vlastne obrys tech 4 ovladacich cudliku a pozbiral informace o pinech na ridici jednotce kam to mam pripojit, trosku dal do poradku sani, ruzne gumicky hadice a vacku misto puvodni ojete, tedka by melo byt o vikendu trochu teplo takze bych to zmeril a jestli budu mit cas mohl i eventuelne o vikendu provizorne zamontorvat a otestovat, potom uvidim jak to bude ficet : - )
ha tak jsem s tim pres vikend moc nepokrocil - sem byl tak vorvanej z prace ze jsem v patek byl trosku na maderu a v sobotu dopoledne nic moc tak sem to aspon zabudoval do krabicky co pridelam suchym zipem do auta : - ), potom az to bude ta zmensena verze tak ji dam do popelniku : - ) snad tento tyden nekdy po poraci se dostanu k tomu abych rozmontoval stredovej tunel a ponekud to promeril ai zapojil uz mam vsecko pripravene
pokracuj pokracuj. Jenom takovy dotaz: co to dela, kdyz chipem a a serizenim wg mechanicky poladim vykon na max hranici, kterou chci, at neodvarim motor, a pak mu boost controlerem uberu pri beznem provozu ve meste tlak turba - jak se chova motor? co to dela? jednotka preci vse vyhodnocuje, nepojede na nejaky nouzovy rezim nebo nehazi chybu? bohata smes na palivo je asi to nejmensi co to minimalne udela, ne? ja nevim, ja se motorama nebavim, jenom ted s tim novym co mam preskladany, jestli mi to muzes trochu popsat. Doma uz mam vetsi vstriky a regulator tlaku paliva na listu s manometrem, daval bych to tam pak vse spolu, chip az na zaver k doladeni. Dik, leon.zl
no jsem to chtel pouzit takhle: wastegate se necha byt - kdyz se seridi na nejaky tlak tak boost controller nemuze udelat nizsi tlak nez je na wastegate nastaveny, protoze odposti tlak z te hadicky do wastegate - je tam tlak mensi nez bez boost controlleru. jinak motor by si mel kolik vzduchu do nej de zjistit pres vahu nebo tlakove cidlo, takze nouzovej rezim by se nemel spustit, zalezi na jednotce co a jak si hlida
jednoduchej pokus si muzes udelat tak, ze najdes ve svim aute regulacni ventil a odpojis mu konektor a uvidis jestli ti to spadne do nouzoviho rezimu
sem to delel dvoustupnovy, jeden stupen na normalni jezdeni druhej stupen nejaky to blbnuti...
k tomu palivu - do urcity urovne seslapnuti plynu nebo prutoku vzduchu se jednotka ridi pres lambdu pokud funguje tak je vse ok, od urcity urovne je to pouze podle map v jednotce tam teda smes muze byt bohatsi nebo chudsi podle nastaveni tlaku paliva
ok, dik za vysvedtleni
odpojeni ventilu - uz se delo, kdyz sme ladili popoff, pouze hodil chybu na vag, jinak nic, takze asi by to mohlo byt. a ty 2 stupne - presne tak nejak sem to i ja planoval, normalni jezdeni a prepnout kdyz mne nekdo se.e nebo kolony a clovek specha.
leon.zl
no dneska jsem to promeroval ale nejsem z toho moc chytrej - vsechno ok, ale podle vivid workshopu ma byt pripojeni wastegate na jinem pinu ridici jednotky - behem tydne poresim a snad i namaontuju ktera ridici jednotka to je to vim, na jake frekvenci to taktuje to taky ,jenom jestli mam stipnout drat rovnou u ridici jednotky nebo az u toho ventilu to musim rozmyslet - a proverit s originalnim servisnim manualem, zdase ze je tam nejake rele poceste ale polovodicove, tkaze zatim budu merit jeste behem tydne a taky bych se mel dostat k diagnostice, nejvic me serre ze draty od ridici jednotky po ceste meni barvu nekde v nejakym konektoru
ac v sobotu bylo hezky tak jsem na tom nic nedelal pouze lehce tuknul do nejakyho pana pri rychlosti asi 1 km/h - letnaky na snehu (sel sem v patek z prace asi v pul jedenacty vecer a kupodivu nikde zimaky nemeli) ale pouze smouhy na narazniku po setreni rukou oukej
dneska jsem u taty v praci v prujezdu za vydatneho snezeni namontoval - montaz cca 45 minut, stacilo prestrihnout drat od ridici jednotky a napojit tema rychlospojkama.
jak to jede:
bylo o neco tepleji jenom mokra cesta
pri nastaveni 1% spinani tlaci 0.8 baru - teda jako normalne
pri nastaveni 70% spinani tlaci 1.2 baru - slusna prace...
Tak u mě by to bylo jednodušší,řj mi s tlakem turba nic nedělá,mám na to moc zastaralej motor...Mám normoš Westgate připojenou rovnou ke kompresorový části turba,teda ještě je tam MBC......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......