Délka sání

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Délka sání

Příspěvek od Ondras »

Jak známo délka a průřez sacího potrubí ovlivňuje průběh křivky výlkonu a točivého momentu. Ovšem odkud kam je ta délka měřena? Jedná se o vzdálenost hlava - sběrná komora, hlava - klapka nebo hlava - filtr? Rád bych poexperimnetoval s montáží konusového filtru přímo na těleso klapky (resp. přes kratičkou přírubu s teplotním čidlem), ale nerad bych, aby použitelné otážky byly příliš vysoké a v nízkých to netáhlo. Nyní je mezi klapkou a filtrem gumová hadice cca 30cm. Jak to teda je?
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

dle mě klapka - sání - hlava ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Na tohle ti možná trochu odpoví obrázek, na kterým je průřez systémem VICS. Používá ho Mazda 323F ve verzi GT a je to celkem jednoduchej vychcanej systém. Z obrázku je myslím patrný, že podstatný je místo odkud je možný tu délku ovlivnit.

http://www.323f.cz/images/visc.gif
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Aha, takže to potvrzuje Marauderova slova, že určujcí je vzdálenost klapka - komora - hlava, tudíž když hodim filtr hned za klapku, nebute to mít na fci živočiháře vliv. Hmmm, pozitviní informace :)
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Jako Marauder...

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

pokial viem tak
dolezita je vzdialenost od klapky po hlavu. vecsia vzdialenost pomaha krutaku v nizsich otackach, nizsia vykonu vo vysokych.
jedine co by mohlo byt problem, je ze do sania sa davaju rozne pulzacne komory/slepe ramena (alebo co to je za bordel) ktore maju zabezpecit dost vzduchu vo vsetkych otackach a prechodnych rezimoch.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

u tý Mazdy je to zajímavý, že u V6 se to jmenuje VRIS

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Ale na to, jak dementně jednoduchý to je, tak se to u toho eFka projevuje celkem citelně - když zareaguje VICS, tak to dá takovej malej kopanec.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

u Probe taky je to znát solidně ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“