Tak jelikož thema je na nějakou dobu u ledu,udělám ji komplet...
Takže ale abych šel rovnou k věci mám dvě alfy romeo 75 s motorem 2.0 TDs tudíž nafta...Jelikož mám vše dvakrát přemejšlim o takovym experimentu a to zabudovat dvě totožný turba KKK 16.Vejfukový svody sou 4-2-1 Turbo.3ly by 4-2Turba vedle sebe.TZN dva válce na jedno turbo místo jednoho na čtyři...Nebo je spíš zapojit seriově???Nebo koncepce paraelně????
Alfa Romeo 75 twinturbo
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Alfa Romeo 75 twinturbo
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
No, ty dve turba dat na ctyrvalec samozrejme pujde, ale je to celkem neobvykle. Pocitej s tim, ze kdyz je zapojis paralelne, takze dva valce na turbo, tak ty turba budou zabirat pozdeji nez by u nich bylo obvykle. I kdyz vlastne jsou puvodne z dieselu, a ty turba maji mensi A/R oproti turbum z benzinovych motoru obdobneho objemu, tak by to nemuselo byt az tak strasne s pozdnim nabehem, ale zase brzy budou na limitu. V kazdem pripade bych je nedaval zapojene do serie, tak jak je videt u nejnovejsich dieselu od BMW nebo Opel, tam je to trosku o necem jinem. Ja osobne pokud bych chtel si takhle "hrat", uvazoval bych nad kombinaci kompresoru napr. z MB CLK a "vetsiho" turba nez jsi mel puvodni. Zapojit je vzajemne do serie, kompresor od nizkych otacek a turbo az vys aby zabiralo. Ale chtelo by to spravne navrhnout dle pozadovanych parametru motoru, a to by mel udelat nekdo, kdo tomu vazne rozumi, takze napr. Taboo...
Tusim Lancie Delty S4 kdysi v rally ve sk. B mely takoveto preplnovani, kombinaci kompresoru a turba. Nebo dve turba na ctyrvalci taky tusim Lancie, ten motor mel oznaceni "triflux". Pokud do toho skocis, budes muset resit mazani obou turb. Ja to risknul, neco malo propocital a jen rozdvojil puvodni privod, a je to ok. Uz pul roku s tim jezdim a v pohode, kdyz tedy nepocitam jedno turbo k.o., ale jsem to nak prefouknul a osicka se mi ukroutila...
Ale bez toho to asi nejde, co si sam nezkazim, to se nenaucim... 



- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: twinturbo
twin /nebo bi (nevim jak to nazvat..) turbo melo i seicento od novitecu
http://novitec.net/com/projektgal0.htm
http://novitec.net/com/projektgal0.htm
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: twinturbo
já sem nepochopil zda ty dvě turba chceš dávat na tu Alfu nebo tu Lancii, každopádně cpát naftový turba na benzín to je divný ne, měli by se lišit geometrií, pokud na Alfu tak sem zas nikdy neviděl kompresor na naftovým motoru teda ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Protože ty dvě malý mají limity, u aplikací kolem 1000 HP se někteří upravci zase vracejí ke dvěma turbíčkům, ale podstatně větším. Je ovšem pravda, že jedno správně zvolený turbo je lepší než dvě nevhodný, navíc u toho 4válce možná ze dvou válců nebude dostatek energie na to, aby to turbo bylo adekvátně využitý.Marcos píše:Jeste jsem chtel dodat, at pocitas s tim, ze vetsina lidi znalych veci ti stejne rekne, ze je zbytecne takhle slozite laborovat, a ze nejlepsi je jedno turbo spravne navrzene. Napr. lidi co maj Toy Supry vedi, proc z twin turba podstupuji prestavby na single...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Jelikož alfá má řešenej motor jako stavebnici o možnostech kombinace...Každej válec má svoji hlavy a ventilový výko...Svody sou ze dvou dílů,na každý hlavě je vývod na tlakovej volej....
Nakonec bude řešení zcela jiný,turbo jedno,zvýšenej tlak a dva IC......
jinak ty turba sou identický a sou z toho motoru.....Mám dva motory....respektive dvě auta,jednu schnilotinu a druhou vyplaveninu s bezkorozní karoserií...Teď už je to jen jedno auto s funkčnim motorem a perfektní karoserií.....
Nakonec bude řešení zcela jiný,turbo jedno,zvýšenej tlak a dva IC......
jinak ty turba sou identický a sou z toho motoru.....Mám dva motory....respektive dvě auta,jednu schnilotinu a druhou vyplaveninu s bezkorozní karoserií...Teď už je to jen jedno auto s funkčnim motorem a perfektní karoserií.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......