Jak na chip tuning???

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Stiglerb
Příspěvky: 7
Registrován: 15 pro 2005 23:09
Bydliště: Břeclav

Jak na chip tuning???

Příspěvek od Stiglerb »

Ahoj všichni!Mám mazda mx3 r.v.92 1,6 16-ti ventil.(66kW). Mám otevřené výfuky a sání,lehčí setrvačník a ještě chci drobátko snížit hlavu.Myslím že by pak bylo dobré si trochu pohrát z načasováním a bohatostí směsi.Moc se v tom nevyznám tak bych potřeboval poradit jak vytvořit rozhraní mezi jednotkou a počítačem. A taky nějaký vhodný software. Najde se tady takový machr?

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od Lobo »

Kolik do toho chces investovat?
myslis ze se ty vrazeny penize napriklad do piggybacks nebo standalone ecu vyplatej?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Lobo, on chce vrat přímo do ECU, takže otázka spíš měla být:

"Máš už nachystanej náhradní motor ?"
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od semysak »

obavam se, ze s tema brutalnima upravama co na tom motoru jsou se bez haltechu nehneme z mista

Stiglerb
Příspěvky: 7
Registrován: 15 pro 2005 23:09
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Stiglerb »

:? Já ted nemám ponětí o těch cizích slovech ani o cenách co mě to bude stát. Asi bych potřeboval pořádně zasvětit. Myslel sem že si udělám nějaký pamětový modul a ten pak nějak propojím mezi autem a počítačem a pomocí nějakého programu si budu moci nastavovat nějaké hodnoty.ím že je to moc zjednodušené ale nějak to musí jít nebo ne? jo jinak mám ještě jeden motor a dík za všechny rady a informace. :zapomel:

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od semysak »

si delam kozy, myslimsi ze ridici jednotku jinou nepotrebujes, rj by se stim mela po case vyporadat sama, zkus vyhledavani, najdi tema vse k upravam motoru..... ma to asi 30 stranek

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od Lobo »

pokud vim tak mx3, ma uz learn-ecu, je jasny ze ma urcity limitace, ale myslim ze s temahle upravama co tam mas, se vyporada v klidu...

Naco to konkretne potrebujes?Pokud jen nacasovani a bohatost smesi tak je to zbytecnost...

Stiglerb
Příspěvky: 7
Registrován: 15 pro 2005 23:09
Bydliště: Břeclav

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od Stiglerb »

No časem by sem se chtěl naučit pracovat s mozkem motoru.Zatím jen opravuju auta známím a přátelům ale většinou sou to bouračky.Teď sem začal dělat úpravy na mém motoru a moc mě taková práce baví,tak sem se chtěl zaměřit na datovou část motoru a pořádně se to naučit.Pomůže někdo?

Uživatelský avatar
autosamolepky.cz
Příspěvky: 1
Registrován: 30 pro 2005 22:08
Bydliště: Mnichovice
Kontaktovat uživatele:

bitpower

Příspěvek od autosamolepky.cz »

hodne dobra na chipovani je firma Bit Power ale jsou o neco drazsi nez ostatni 8)
mejte se krasne

TUNING SAMOLEPKY
www.autosamolepky.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

tenhle motor nemá vůbec smysl chipovat, nebo jakkoli upravovat, veškerý úpravy budou stát šílenou řepu s téměř neznatelným výsledkem, motory Mazda znám od 1,6 po 2,5V6 a jejich úpravy jsou značně omezený - nejlevněji Tě vyjde narvat tam jeden z jejich V6 motorů ať už 1,8 V6 - ta se bude asi špatně shánět tak bych doporučil buď 2,0 V6 (323F nebo Xedos 6) a nejlíp 2,5 V6 - tu seženeš no problem (Xedos 6,9, 626 nebo Probe) a vejde se to tam je to vyzkoušený ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ »

MarauderZ28 píše:tenhle motor nemá vůbec smysl chipovat, nebo jakkoli upravovat, veškerý úpravy budou stát šílenou řepu s téměř neznatelným výsledkem, motory Mazda znám od 1,6 po 2,5V6 a jejich úpravy jsou značně omezený - nejlevněji Tě vyjde narvat tam jeden z jejich V6 motorů ať už 1,8 V6 - ta se bude asi špatně shánět tak bych doporučil buď 2,0 V6 (323F nebo Xedos 6) a nejlíp 2,5 V6 - tu seženeš no problem (Xedos 6,9, 626 nebo Probe) a vejde se to tam je to vyzkoušený ...
tak tyhle řeči už začínám nenávidět.. proč by si nemohl prostě upravit 1,6? Třeba z jakýhokoliv důvodu nechce 2,5litr... ať už finančně, nebo mu je prostě větší obsah nesympatickej, dyť je to jedno...
už to tu je docela zaběhlé... někdo chce čip, nene, je vůl, musí koupit větší motor... jenže když se pak ptá na silnější motor, tak je vůl že ho levnějc vyjde silnější auto... proč nenechat člověka upravovat to co má, nemusí jít jen o to, aby to měl nejrychlejší, nebo nejsilnější, ale třeba mu jde o ten fun si něco SÁM vyladit...

já třeba taky přešel po docela dlouhym utvrzování v tom, že jsem vůl do silnějšího auta, ale Stiglerb-a chápu, baví ho to, tak mu nekažte radost.
Držim palce ať už se rozhodneš jak chceš 8)
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Uživatelský avatar
Lu82
Příspěvky: 158
Registrován: 13 led 2005 15:12
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lu82 »

no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ »

Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
s jakou životností?...
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi... :D
a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....
323 GTX BG

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

CharlitoCZ píše:
Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
s jakou životností?...
rozhodne vetsi nez vetsina aut v serii..
tyhle motory vydrzi kolem 450ps bez vetsich uprav a skoro se seriovymi "internals"..Za coz mluvi i jejich bohata rally historie :wink:

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od honza 2.0 16v »

hlavne GTR je turbo a my se tu bavime o atmosfere 1.6ce....

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

suskyin píše:
Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi... :D
a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....
ja vim minimalne o dvou. Jedno ma/mela aspekta plzen a druhy znamej, kterej to ovsem prodal za 6t€ do rakouska... oboje s vykonem pres 260ps..

koukam ze mas v podpisu taky turbinu, skoda jen ze gtx, ty maji limitace v "serii" jen kolem 220ps. A kdyz se podivas na zahranicni weby tak zjistis ze i tohle je dost smesna hodnota :lol:

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od Lobo »

honza 2.0 16v píše:hlavne GTR je turbo a my se tu bavime o atmosfere 1.6ce....

ale je tu navrh na swap prave z GTR...

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 66
Registrován: 23 srp 2004 09:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeRoX »

Lobo píše:
suskyin píše:
Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi... :D
a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....
ja vim minimalne o dvou. Jedno ma/mela aspekta plzen a druhy znamej, kterej to ovsem prodal za 6t€ do rakouska... oboje s vykonem pres 260ps..

koukam ze mas v podpisu taky turbinu, skoda jen ze gtx, ty maji limitace v "serii" jen kolem 220ps. A kdyz se podivas na zahranicni weby tak zjistis ze i tohle je dost smesna hodnota :lol:
ja obcas ridim jedno GTR-o...vykon meren nebyl..ale odhad by mohl byt nekde kolem 250 psů...300 z toho lze vytahnou jen vyfukem a sanim...dal uzu je treba vetsich investic...

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

:hmm: hadat se nebudu asi tady mate vic zkusenosti :wink:
kazdopadne vim co dela spojka a prevodovka na GTX temer pri seriovejch parametrech. A brzdy ani nemluve. Tak nevim,docela si takove auto s 260PS nedokazu predstavit jinak jako seriovku vyuzivat naplno :oops:
323 GTX BG

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 66
Registrován: 23 srp 2004 09:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeRoX »

to je tim ze mezi GTX a GTR je krapet vetsi rozdil nez to jedno pismenko...jinak spojka obcas klouze ale vzhledem k tomu ze na GTR-u odchazi hlavne prevodovka ani moc nevadi...

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

GeRoX píše:
ja obcas ridim jedno GTR-o...vykon meren nebyl..ale odhad by mohl byt nekde kolem 250 psů...300 z toho lze vytahnou jen vyfukem a sanim...dal uzu je treba vetsich investic...
proc mi neco rika ze vim o koho jde.. :D

Stiglerb
Příspěvky: 7
Registrován: 15 pro 2005 23:09
Bydliště: Břeclav

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od Stiglerb »

Jo Charlito na to kápl.Koupit silnější motor je ten nejjednoduší způsob jak zdvyhnout výkon ale neměl bych z toho takovou radost jako když si pohraju s prckem jako je 1,6 a sám si vyzkouším k čemu jaká úprava je jaký to má na co vliv atd.Ještě když mám tyhle motory dva tak můžu trošku experimentovat a poučit se z případných chyb.Věřím že až budu mít něco silnějšího tak motoru zase nedám pokoj a díky zkušenosti z 1,6-ky ho možná nezničím.Přesto děkuju za všechny názory protože o to tady de.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od Beaver »

Stiglerb píše:Jo Charlito na to kápl.Koupit silnější motor je ten nejjednoduší způsob jak zdvyhnout výkon ale neměl bych z toho takovou radost jako když si pohraju s prckem jako je 1,6 a sám si vyzkouším k čemu jaká úprava je jaký to má na co vliv atd.Ještě když mám tyhle motory dva tak můžu trošku experimentovat a poučit se z případných chyb.Věřím že až budu mít něco silnějšího tak motoru zase nedám pokoj a díky zkušenosti z 1,6-ky ho možná nezničím.Přesto děkuju za všechny názory protože o to tady de.
Chyba je v tom, že na té 1.6 právě ty úpravy tak moc nepocítíš a u některých dokonce ani nepoznáš změnu. Navíc to bude stát nemalou sumu, takže ve výsledku člověk smutně kouká, že je bez peněz a výkon je skoro ten samej co na začátku. S tímhle aspektem proto počítej jako s nutným zlem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
BlackHole
Příspěvky: 198
Registrován: 08 zář 2004 18:05
Bydliště: 49°50'45"N, 16°17'14"E

Příspěvek od BlackHole »

BTW, pokud se mohu vrátit k původnímu tématu :wink: , já do těchhle věcí chvíli dělám. Sem tam někomu přečtu ECU, když si chce koupit auto z bazaru (potom už ho většinou nechce a nedivil bych se, kdyby bazarzmrdi měli v kanclu moji fotku s nápisem DEAD OR ALIVE :lol: ), sem tam někomu sjedu diagnostiku, přidám další klíč s imobilizérem (např. ve Škodofce za to chtějí strašný prachy) a sem tam dělám kouzla. Ale s tím co vím bych si netroufnul upravovat mapy. Celý to je tak komplexní, že když rozhodíš jeden parametr a správně neodhadneš ty další, tak jseš úplně v pí*i. Já jsem vlastně jenom takovej lepší elektrikář a na tohle je potřeba zkušenýho tunera (někoho, kdo s touhle technikou strávil dost času) nebo někoho, kdo si zaplatil příšerně drahej kurz. Tudíž, pokud opravdu nemáš ještě jeden motor, tak se na to vybodni.
EOF :alien:
Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.

Stiglerb
Příspěvky: 7
Registrován: 15 pro 2005 23:09
Bydliště: Břeclav

Re: Jak na chip tuning???

Příspěvek od Stiglerb »

BlackHole píše:BTW, pokud se mohu vrátit k původnímu tématu :wink: , já do těchhle věcí chvíli dělám. Sem tam někomu přečtu ECU, když si chce koupit auto z bazaru (potom už ho většinou nechce a nedivil bych se, kdyby bazarzmrdi měli v kanclu moji fotku s nápisem DEAD OR ALIVE :lol: ), sem tam někomu sjedu diagnostiku, přidám další klíč s imobilizérem (např. ve Škodofce za to chtějí strašný prachy) a sem tam dělám kouzla. Ale s tím co vím bych si netroufnul upravovat mapy. Celý to je tak komplexní, že když rozhodíš jeden parametr a správně neodhadneš ty další, tak jseš úplně v pí*i. Já jsem vlastně jenom takovej lepší elektrikář a na tohle je potřeba zkušenýho tunera (někoho, kdo s touhle technikou strávil dost času) nebo někoho, kdo si zaplatil příšerně drahej kurz. Tudíž, pokud opravdu nemáš ještě jeden motor, tak se na to vybodni.
EOF :alien:
Čau BlackHole myslím že to co děláš by byl super začátek.Nechceš trochu poradit?

Uživatelský avatar
BlackHole
Příspěvky: 198
Registrován: 08 zář 2004 18:05
Bydliště: 49°50'45"N, 16°17'14"E

Příspěvek od BlackHole »

Nu, když to shrnu: Včechno je to jen o tom, mít ten správnej kabel a ten správnej software. A trochu u toho přemejšlet.
O základním rozdělení diagnostiky se dočteš třeba na http://obd.ec.cz/ , kde i prodávají kabely (ale dají se postavit tak za polovinu u míň), software se dá najít na různých místech, o kterých tady nebudu psát, protože by mě Milosh nepochválil :nono: Ale výborný věci jsou ScanTool pro diagnostiku OBD2 (čtení rychlosti, otáček, MAF, MAP atd.), Vag-Com pro diagnostiku VAG. Pak už jsou různý věci přímo třeba na koncernový auta atd. Pro zálohu a přepsání paměti ECU třeba VAG EEprom programmer, ECU programmer a podobně. Chce to hledat, číst a učit se.
Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“