Jak na chip tuning???
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Jak na chip tuning???
Ahoj všichni!Mám mazda mx3 r.v.92 1,6 16-ti ventil.(66kW). Mám otevřené výfuky a sání,lehčí setrvačník a ještě chci drobátko snížit hlavu.Myslím že by pak bylo dobré si trochu pohrát z načasováním a bohatostí směsi.Moc se v tom nevyznám tak bych potřeboval poradit jak vytvořit rozhraní mezi jednotkou a počítačem. A taky nějaký vhodný software. Najde se tady takový machr?
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na chip tuning???
Kolik do toho chces investovat?
myslis ze se ty vrazeny penize napriklad do piggybacks nebo standalone ecu vyplatej?
myslis ze se ty vrazeny penize napriklad do piggybacks nebo standalone ecu vyplatej?
Lobo, on chce vrat přímo do ECU, takže otázka spíš měla být:
"Máš už nachystanej náhradní motor ?"
"Máš už nachystanej náhradní motor ?"
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Jak na chip tuning???
obavam se, ze s tema brutalnima upravama co na tom motoru jsou se bez haltechu nehneme z mista


Re: Jak na chip tuning???
si delam kozy, myslimsi ze ridici jednotku jinou nepotrebujes, rj by se stim mela po case vyporadat sama, zkus vyhledavani, najdi tema vse k upravam motoru..... ma to asi 30 stranek
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na chip tuning???
pokud vim tak mx3, ma uz learn-ecu, je jasny ze ma urcity limitace, ale myslim ze s temahle upravama co tam mas, se vyporada v klidu...
Naco to konkretne potrebujes?Pokud jen nacasovani a bohatost smesi tak je to zbytecnost...
Naco to konkretne potrebujes?Pokud jen nacasovani a bohatost smesi tak je to zbytecnost...
Re: Jak na chip tuning???
No časem by sem se chtěl naučit pracovat s mozkem motoru.Zatím jen opravuju auta známím a přátelům ale většinou sou to bouračky.Teď sem začal dělat úpravy na mém motoru a moc mě taková práce baví,tak sem se chtěl zaměřit na datovou část motoru a pořádně se to naučit.Pomůže někdo?
- autosamolepky.cz
- Příspěvky: 1
- Registrován: 30 pro 2005 22:08
- Bydliště: Mnichovice
- Kontaktovat uživatele:
bitpower
hodne dobra na chipovani je firma Bit Power ale jsou o neco drazsi nez ostatni 

- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tenhle motor nemá vůbec smysl chipovat, nebo jakkoli upravovat, veškerý úpravy budou stát šílenou řepu s téměř neznatelným výsledkem, motory Mazda znám od 1,6 po 2,5V6 a jejich úpravy jsou značně omezený - nejlevněji Tě vyjde narvat tam jeden z jejich V6 motorů ať už 1,8 V6 - ta se bude asi špatně shánět tak bych doporučil buď 2,0 V6 (323F nebo Xedos 6) a nejlíp 2,5 V6 - tu seženeš no problem (Xedos 6,9, 626 nebo Probe) a vejde se to tam je to vyzkoušený ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- CharlitoCZ
- Příspěvky: 364
- Registrován: 11 čer 2005 21:21
- Bydliště: Praha Věk: 14
- Kontaktovat uživatele:
tak tyhle řeči už začínám nenávidět.. proč by si nemohl prostě upravit 1,6? Třeba z jakýhokoliv důvodu nechce 2,5litr... ať už finančně, nebo mu je prostě větší obsah nesympatickej, dyť je to jedno...MarauderZ28 píše:tenhle motor nemá vůbec smysl chipovat, nebo jakkoli upravovat, veškerý úpravy budou stát šílenou řepu s téměř neznatelným výsledkem, motory Mazda znám od 1,6 po 2,5V6 a jejich úpravy jsou značně omezený - nejlevněji Tě vyjde narvat tam jeden z jejich V6 motorů ať už 1,8 V6 - ta se bude asi špatně shánět tak bych doporučil buď 2,0 V6 (323F nebo Xedos 6) a nejlíp 2,5 V6 - tu seženeš no problem (Xedos 6,9, 626 nebo Probe) a vejde se to tam je to vyzkoušený ...
už to tu je docela zaběhlé... někdo chce čip, nene, je vůl, musí koupit větší motor... jenže když se pak ptá na silnější motor, tak je vůl že ho levnějc vyjde silnější auto... proč nenechat člověka upravovat to co má, nemusí jít jen o to, aby to měl nejrychlejší, nebo nejsilnější, ale třeba mu jde o ten fun si něco SÁM vyladit...
já třeba taky přešel po docela dlouhym utvrzování v tom, že jsem vůl do silnějšího auta, ale Stiglerb-a chápu, baví ho to, tak mu nekažte radost.
Držim palce ať už se rozhodneš jak chceš

- CharlitoCZ
- Příspěvky: 364
- Registrován: 11 čer 2005 21:21
- Bydliště: Praha Věk: 14
- Kontaktovat uživatele:
Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi...Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS

a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....
323 GTX BG
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
rozhodne vetsi nez vetsina aut v serii..CharlitoCZ píše:s jakou životností?...Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
tyhle motory vydrzi kolem 450ps bez vetsich uprav a skoro se seriovymi "internals"..Za coz mluvi i jejich bohata rally historie

- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na chip tuning???
hlavne GTR je turbo a my se tu bavime o atmosfere 1.6ce....
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
ja vim minimalne o dvou. Jedno ma/mela aspekta plzen a druhy znamej, kterej to ovsem prodal za 6t€ do rakouska... oboje s vykonem pres 260ps..suskyin píše:Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi...Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....
koukam ze mas v podpisu taky turbinu, skoda jen ze gtx, ty maji limitace v "serii" jen kolem 220ps. A kdyz se podivas na zahranicni weby tak zjistis ze i tohle je dost smesna hodnota

-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na chip tuning???
honza 2.0 16v píše:hlavne GTR je turbo a my se tu bavime o atmosfere 1.6ce....
ale je tu navrh na swap prave z GTR...
ja obcas ridim jedno GTR-o...vykon meren nebyl..ale odhad by mohl byt nekde kolem 250 psů...300 z toho lze vytahnou jen vyfukem a sanim...dal uzu je treba vetsich investic...Lobo píše:ja vim minimalne o dvou. Jedno ma/mela aspekta plzen a druhy znamej, kterej to ovsem prodal za 6t€ do rakouska... oboje s vykonem pres 260ps..suskyin píše:Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi...Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....
koukam ze mas v podpisu taky turbinu, skoda jen ze gtx, ty maji limitace v "serii" jen kolem 220ps. A kdyz se podivas na zahranicni weby tak zjistis ze i tohle je dost smesna hodnota
Re: Jak na chip tuning???
Jo Charlito na to kápl.Koupit silnější motor je ten nejjednoduší způsob jak zdvyhnout výkon ale neměl bych z toho takovou radost jako když si pohraju s prckem jako je 1,6 a sám si vyzkouším k čemu jaká úprava je jaký to má na co vliv atd.Ještě když mám tyhle motory dva tak můžu trošku experimentovat a poučit se z případných chyb.Věřím že až budu mít něco silnějšího tak motoru zase nedám pokoj a díky zkušenosti z 1,6-ky ho možná nezničím.Přesto děkuju za všechny názory protože o to tady de.
Re: Jak na chip tuning???
Chyba je v tom, že na té 1.6 právě ty úpravy tak moc nepocítíš a u některých dokonce ani nepoznáš změnu. Navíc to bude stát nemalou sumu, takže ve výsledku člověk smutně kouká, že je bez peněz a výkon je skoro ten samej co na začátku. S tímhle aspektem proto počítej jako s nutným zlem.Stiglerb píše:Jo Charlito na to kápl.Koupit silnější motor je ten nejjednoduší způsob jak zdvyhnout výkon ale neměl bych z toho takovou radost jako když si pohraju s prckem jako je 1,6 a sám si vyzkouším k čemu jaká úprava je jaký to má na co vliv atd.Ještě když mám tyhle motory dva tak můžu trošku experimentovat a poučit se z případných chyb.Věřím že až budu mít něco silnějšího tak motoru zase nedám pokoj a díky zkušenosti z 1,6-ky ho možná nezničím.Přesto děkuju za všechny názory protože o to tady de.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
BTW, pokud se mohu vrátit k původnímu tématu
, já do těchhle věcí chvíli dělám. Sem tam někomu přečtu ECU, když si chce koupit auto z bazaru (potom už ho většinou nechce a nedivil bych se, kdyby bazarzmrdi měli v kanclu moji fotku s nápisem DEAD OR ALIVE
), sem tam někomu sjedu diagnostiku, přidám další klíč s imobilizérem (např. ve Škodofce za to chtějí strašný prachy) a sem tam dělám kouzla. Ale s tím co vím bych si netroufnul upravovat mapy. Celý to je tak komplexní, že když rozhodíš jeden parametr a správně neodhadneš ty další, tak jseš úplně v pí*i. Já jsem vlastně jenom takovej lepší elektrikář a na tohle je potřeba zkušenýho tunera (někoho, kdo s touhle technikou strávil dost času) nebo někoho, kdo si zaplatil příšerně drahej kurz. Tudíž, pokud opravdu nemáš ještě jeden motor, tak se na to vybodni.
EOF


EOF

Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.
Re: Jak na chip tuning???
Čau BlackHole myslím že to co děláš by byl super začátek.Nechceš trochu poradit?BlackHole píše:BTW, pokud se mohu vrátit k původnímu tématu, já do těchhle věcí chvíli dělám. Sem tam někomu přečtu ECU, když si chce koupit auto z bazaru (potom už ho většinou nechce a nedivil bych se, kdyby bazarzmrdi měli v kanclu moji fotku s nápisem DEAD OR ALIVE
), sem tam někomu sjedu diagnostiku, přidám další klíč s imobilizérem (např. ve Škodofce za to chtějí strašný prachy) a sem tam dělám kouzla. Ale s tím co vím bych si netroufnul upravovat mapy. Celý to je tak komplexní, že když rozhodíš jeden parametr a správně neodhadneš ty další, tak jseš úplně v pí*i. Já jsem vlastně jenom takovej lepší elektrikář a na tohle je potřeba zkušenýho tunera (někoho, kdo s touhle technikou strávil dost času) nebo někoho, kdo si zaplatil příšerně drahej kurz. Tudíž, pokud opravdu nemáš ještě jeden motor, tak se na to vybodni.
EOF
Nu, když to shrnu: Včechno je to jen o tom, mít ten správnej kabel a ten správnej software. A trochu u toho přemejšlet.
O základním rozdělení diagnostiky se dočteš třeba na http://obd.ec.cz/ , kde i prodávají kabely (ale dají se postavit tak za polovinu u míň), software se dá najít na různých místech, o kterých tady nebudu psát, protože by mě Milosh nepochválil
Ale výborný věci jsou ScanTool pro diagnostiku OBD2 (čtení rychlosti, otáček, MAF, MAP atd.), Vag-Com pro diagnostiku VAG. Pak už jsou různý věci přímo třeba na koncernový auta atd. Pro zálohu a přepsání paměti ECU třeba VAG EEprom programmer, ECU programmer a podobně. Chce to hledat, číst a učit se.
O základním rozdělení diagnostiky se dočteš třeba na http://obd.ec.cz/ , kde i prodávají kabely (ale dají se postavit tak za polovinu u míň), software se dá najít na různých místech, o kterých tady nebudu psát, protože by mě Milosh nepochválil

Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.