hIGGI píše:asi by jsi si mel sehnat maximum boost od Corkyho Bella a trochu si precist jak turba funguji, jak se navrhuji manifoldy aby spravne fungovaly a najdes tam i sekci o wastegate, jejich umisteni a vhodne velikosti
obecne je jedno jak velkej je vstup do turba, pokud mas misto tak wastegate davas na manifold (mezi motor a turbo) a i ta nejmensi wastegate bude rozhodne delat vic nez zadna (predstav si diru o prumeru 18mm, urcite propusti vice plynu nez nejaky propaleny tesneni a i to propaleny tesneni bude mit vliv na to jak ti to boostuje)
pokud nemas fyzicky misto na manifoldu, nebo je litinovej a nechce se ti ho vrtat/rezat/varit tak je moznost tu wastegate pridelat primo na turbine housing turba, ale i to je litinovy takze tam ten problem s narocnosti zpracovani bude stejnej
higgi každopádně studuju, ale i ty si projdi historii řízení tlaku turba. tak jak ho popisuju mám položeném na reálném zakladě - veteráni a sport vozy ze 70. let. nemusím zacházet daleko vždyt to používá ještě US patrol z roku 92... jen se to snažím uzpusobit na můj vuz... každopádně dík za rady.. místo není a právě to nabastlení na ten litinový housing jsem zavrhnul.. takže porste zkusím a uvidíme
..dám vědět
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
ale prave prepaleni hlavy a tesneni jak tu nekdo psal bude osetreno pouzitim blowoff pred klapkou.
wastegate je jen ochrana turba pred prilis vysokyma otackama a tlaku na turbine coz muze byt vyreseno turbem ktere na tom urcitem motoru tu kritickou mez nikdy nedosahne?
ale jen muj nazor viz podpis:)
edit: tedy pokud by to dmyachadlo nebylo schopno pobrat ty plyny tak mozna by neco fouklo
Naposledy upravil(a) stqeno dne 01 úno 2006 11:11, celkem upraveno 1 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
stqeno : btw ten výpis cos mi posla je prázdnej soubor :)o se dvema časama.. žádné informace..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
podle me, kdyz upustis tlak za turbem (do vzduchu) a snimas mnozstvi vzduchu (MAP + teplotni cidlo) az za turbem/ klapkou tak je gigabuřt ridicijednotce kam ten vzduch jde, malo vzduchu v motoru = malo paliva = mene plynu z vyfuku = turbo se neroztaci. samozrejme ta wastegate je asi lesi reseni
mmch koukal jsem na nejaky oturbeny buldozery a traktory, mely dany turbo normalne na ten kominek-vyfuk a na sani, a po wg ani pamatky, asi to pracuje prave v tom rezimu kdy proste turbo je tak male a nedosahne max. otacek nebo nevim
n eprávě naopak turbo je tak velké žo ho výfukové plyny neroztočí naplno..
tím že dodám vypoštenej vzdych za váhou zpoet do oběhu zařídí i dobré dávkování paliva.. porotže váhou porteče méně vzduchu......
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
myslim si ze teoretickou cast uz jsme tu rozebrali docela dobre a ted je na Idahovi jak to zbastli a co to bude delat....
pokud vzduch jednou prosel vahou tak ECU k nemu doda palivo, to jestli ho potom prozenes turbem jenom jednou nebo 3x je jedno, dulezity je kolik ho jde do motoru samotnyho a to v tvym pripade (zadny uniky do atmosfery) bude presne tolik kolik toho vaha zmerila - samozrejme muzem zacit polemizovat o tom jestli to pri prepousteni tlaku zpatky pred turbo nepujde vahou zase ven do atmosfery protoze to turbo vsechno nebude pobirat
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
hIGGI píše:asi by jsi si mel sehnat maximum boost od Corkyho Bella a trochu si precist jak turba funguji, jak se navrhuji manifoldy aby spravne fungovaly a najdes tam i sekci o wastegate, jejich umisteni a vhodne velikosti
obecne je jedno jak velkej je vstup do turba, pokud mas misto tak wastegate davas na manifold (mezi motor a turbo) a i ta nejmensi wastegate bude rozhodne delat vic nez zadna (predstav si diru o prumeru 18mm, urcite propusti vice plynu nez nejaky propaleny tesneni a i to propaleny tesneni bude mit vliv na to jak ti to boostuje)
pokud nemas fyzicky misto na manifoldu, nebo je litinovej a nechce se ti ho vrtat/rezat/varit tak je moznost tu wastegate pridelat primo na turbine housing turba, ale i to je litinovy takze tam ten problem s narocnosti zpracovani bude stejnej
Tady mas obrazek jak to muze vypadat (WG primo na turbine housingu)