ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Rajdlos »

Mate nekdo zkusenosti s ostrikem IC pomoci dusiku? Nebo se vstrikovanim methanolu/vody do saciho potrubi?

V obou pripadech by melo dochazet rapidne ke snizeni teploty vzduchu v sacim potrubi, ale zajima me, co se Vam zda ucinnejsi?

Diky
Naposledy upravil(a) Rajdlos dne 03 bře 2006 16:40, celkem upraveno 1 x.
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od hIGGI »

water injection (dostupnost, cena samotneho vstrikovani)

pouziva se pokud chces mit takovy boost ktery uz je na samotny benzin nebezpecny a pritom se ti nechce platit za C16 nebo podobne zavodni benziny

methanol injection vicemene to same, jeste se pouziva propane injection za stejnym ucelem a stejnym principem
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Rajdlos »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NX-Nitro ... enameZWDVW

docela by se mi libilo tohle, dost by to ulevilo IC v letnich dnech a nebo pri popojizdeni
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
SPEEDY
Příspěvky: 4731
Registrován: 06 srp 2004 11:06
Bydliště: Brno / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od SPEEDY »

Měl bych taky jeden dotaz. Má význám dělat vsřikování methanolu do sání u N/A motoru?
EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od hIGGI »

SPEEDY píše:Měl bych taky jeden dotaz. Má význám dělat vsřikování methanolu do sání u N/A motoru?
Teoreticky ano pokud jsi schopen ve stejne dobe kdy tam methanol vstriknes i posunout predstih tak aby jsi vyuzil toho efektu (menis vlastnosti horeni smesi).
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Rajdlos »

cetl jsem, ze se to na NA pouzit da, ale nebude to mit takovy efekt jako u turba nebo kompesoru
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od hIGGI »

Rajdlos píše:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NX-Nitro ... enameZWDVW

docela by se mi libilo tohle, dost by to ulevilo IC v letnich dnech a nebo pri popojizdeni
Navrhni si intercooler, jeho velikost, jeho umisteni, proudeni vzduchu k nemu i od nej tak dobre, aby jsi nemusel resit problemy s tim ze se ti pri popojizdeni ohreje vic nez na normalni hodnoty. Pokud mas rozumny FMIC, tak by se nemel pri popojizdeni ci volnobehu nijak ohrivat od motoru a pak tendle kit ztraci smysl, leda ze by jsi mel nekonecnou zasobu dusiku nebo co na to budes strikat a mel to pusteny porad :)
A pokud jedes, tak se teplota vzduchu v sani ustali na nejakym bode kterou chvilkovym ostrikem zmenis jenom na chvilku, v tom taky nevidim moc velky smysl. Mozna to vyuzijes na sprintu, ale ten je jen pro maly deti :D
Na okruhu nebo v beznym provozu to nema zadnej smysl.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
SPEEDY
Příspěvky: 4731
Registrován: 06 srp 2004 11:06
Bydliště: Brno / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od SPEEDY »

hIGGI píše:
SPEEDY píše:Měl bych taky jeden dotaz. Má význám dělat vsřikování methanolu do sání u N/A motoru?
Teoreticky ano pokud jsi schopen ve stejne dobe kdy tam methanol vstriknes i posunout predstih tak aby jsi vyuzil toho efektu (menis vlastnosti horeni smesi).
To už ale asi bude záležitost programovatelné ECU, že?

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od hIGGI »

SPEEDY píše:
hIGGI píše:
SPEEDY píše:Měl bych taky jeden dotaz. Má význám dělat vsřikování methanolu do sání u N/A motoru?
Teoreticky ano pokud jsi schopen ve stejne dobe kdy tam methanol vstriknes i posunout predstih tak aby jsi vyuzil toho efektu (menis vlastnosti horeni smesi).
To už ale asi bude záležitost programovatelné ECU, že?
No, mozna pokud by jsi jezdil pouze na konstantni smes methanolu a benzinu, tak by ten predstih sel posunout mechanicky natvrdo, ale nechtel bych s tim experimentovat na svem aute :D
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Shr3k »

Rajdlos: IMHO zbytečnost, kterou nahradíš dobře fungujícím (ostřikovače podobné spray ostřikům xenonových světel) ostřikem IC vodou za nepoměrně nižší provozní náklady. Vstřikování vody ala http://www.aquamist.co.uk/cp/cp.html je už pro docela náročné aplikace (rallye)
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

A ještě kdosi pouštěl na intercooler klasický CO2, který skladoval ve vyřazeným hasícím přístroji.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Rajdlos »

Shrek: no jo, ale prece jen dusik je staleceny a uchovava svoji teplotu, jak docilis, aby voda mela kolem 0 nebo nejakou konstatni hodnotu blizici se k 0? nepocitam, ze pred sprintem do toho nahazes kusy ledu.

vim, ze ostrik IC vodou pouziva treba STi, nadobku ma v kufru, kvuli ohrivani od motoru
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od JonnY »

na nejakom fore sa ostrek IC CO2 riesil.
aj to skusali a myslim ze to jelo horsie nez predtym. nejsom isty ale tusim sa spravila namraza na prednej strane IC (na ktoru to fukal) ktora zamedzila prudeniu vzduchu skrz IC -> teplejsi nasavany vzduch

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Ja pouzivam water injection a intercooler chladim pomoci NAAAWWZ... :lol:
IQ stylingem nenahradis.

JirkaŠ
Příspěvky: 121
Registrován: 06 pro 2005 11:07
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JirkaŠ »

Taboo píše:Ja pouzivam water injection a intercooler chladim pomoci NAAAWWZ... :lol:
Na Tebe je to příliš krátké :nono:
Nechtěl bys to více popsat,prosím :cry:
Věřím, jen naměřeným hodnotám!

Uživatelský avatar
Chyronex
Příspěvky: 45
Registrován: 07 čer 2004 20:54

Příspěvek od Chyronex »

No ja bych se chtel zeptat jaky vliv ma ta voda na valce atd? Jestli to treba nejak nekoroduje atd? Nemusi tam byt nejaka specialni uprava? Tohle prece meli letedla jako forsaz a ty motory moc nevydrzeli, ale ted jsou technicky moznosti nekde jinde co:)...
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Tommy-cupra »

ja o tom chlazeni intercooleru dusikem dost uvazuju,hlavne ta cena na ebay je dost dobra kdyz to u nas stoji 20tis kc. Necekam od toho narust vykonu,ale v lete to urcite pomuze,kdyz je vedro moc mi to nejede.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Tommy-cupra »

jeste jsem zapomel napsat, ze ten kit od NOS je prej lepsi nez od nx a stoji stejne,nema totiz to rozprasovani do ovalu ale je to takovej had.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Tommy-cupra »

jinak neverim ze by to spis ubiralo vykon,pisou o tom vsude az 70ps vykon,beru to z rezervou teda,ale psal jsem nejakymu klukovi co to prodaval na ebaz pouzity a mel to na honde v turbu a psal ze mu to pridalo 50ps,coz neni spatny.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Michell
Příspěvky: 92
Registrován: 02 kvě 2005 16:16
Bydliště: ... dobra otazka...

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Michell »

No ja sem kdesi cet, ze plati ze pokud ochladis vstupni vzduch o cca 70F, coz je asi 28-30C od okolni teploty, dostanes zhruba 25HP navic.... Moc se mi to teda nezda, ale budiz.

Ale i pokud by to platilo, tak mi prijde dost nepravdepodobny, ze by se ten vzduch za tu kratkou dobu v IC stacil ochladit na neakych -50, -60, ale hlavne pochybuju, ze by si tu teplotu udrzel az do vstupu do motoru.

Ja bych to videl ze tahle kravinka prida tak max 30hp
Obrázek

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Tommy-cupra »

ja to taky beru s rezervou,nejde mi az tak o vykon,ale to auto proste v horku nejede,pri 30c jezdim podstatne horsi casy nez pri 15c.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od MarAt »

10stC směsi dolů = 3% výkonu nahoru
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

JirkaŠ píše:
Taboo píše:Ja pouzivam water injection a intercooler chladim pomoci NAAAWWZ... :lol:
Na Tebe je to příliš krátké :nono:
Nechtěl bys to více popsat,prosím :cry:
Ja uz jsem tady ten cely water injection system ve vsech detailech pred nejakym casem popsal :D . Ono to je velice primitivni, vpodstate jen pumpa ktera vpousti smes vody a alkoholu do trysky pres solenoid. Cele to je ovladane pres nastavitelny tlakovy spinac a dovoli mi to jezdit s trochu vetsim tlakem turba na normalni benzin bez toho, aby dochazelo k detonaci. Co se tyka toho intercooler sprayer, opet nic zvlastniho. Jelikoz pouzivam mokry system a musim ho pred pouzitim "purge", tak mi jen prichazelo na skodu, ze bych mel vypoustet ten nitrous do atmosfery bez jakehokoliv jeho pouziti - kdyz s nim mohu soucasne schladit ten intercooler. Oba dva systemy ale pouzivam opravdu jen minimalne a kdyz jen opravdu "musim", protoze osobne nemam rad auta, ktere se musi neustale spolehat na neco jineho, nez jen benzin (ve stylu: Pockej az namontuji slicks, nastrikam VHT, doplnim water injection a NOS bottle, natankuji zavodni benzin - a pak s tebou budu zavodit). Ja ty systemy beru jen jako uplne posledni reservu, neco jako afterburner anebo ejection seat, ktery nikdy bezduvodne nepouziji...
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Vecernicek »

Do formulí sypaly led :lol:

A co vyměnit IC za větší nebo s lepším efektem chlazení?

A na co potřebuješ při popojíždění ve městě "25HP" navíc?
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Tommy-cupra »

predpokladam ze kdyz nekdo vyhodni min 10 tis za chlazeni intercooleru dusikem a dalsich 10 tis za poradnej intercooler a jeho montaz,nebudu to mit jen na jezdeni po meste ale na sprinty nebo okruh.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od semysak »

pokud chces mit to chlazeni ''N2O'' tak ver, ze mnohem levneji stejneho efektu dosahnes pri pouziti treba CO2 - protoze nejde o plyn kterym chladis ale o to, ze ho nekdo nekdy za pouziti nemale energie stlacil do tlakove lahve - a pritom se hodne zahral a potom vychladl, pri expanzi - strikani tryskou na intercooler se snizuje tlak a to teplo ktere vydal pri stlacovani zase ze sveho okoli vezme vysledkem je ze dojde ke schlazeni okoli mmch existuje jeden vzorecek resp. rovnice

p*V = n * R * T

p ... tlak
V ... objem
n ... latkove mnozstvi
R ... konstanta
T ... teplota


ktera tohle vyjadruje, ba co vice podle ni funguji vsechny spalovaci motory, lednicky, klimatizace a dalsi veci kde se pouziva expanze a komprese plynu v jakekoliv podobe

sem to videl v akci ze to strikal nejakej ubozak na intercooler u dieseloveho BMW na sprinu na jedinem tuningovem sraze co jsem byl, obavamse ze vetsiho efektu by v jeho pripade bylo dosazeno vyhozenim kozenych sedacek s 3ma pametma...

strikal na to co2 z hasiciho pristroje, ale lidem se to aspon libylo

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: ostrik IC dusikem x vtrikovani methanolu do sani

Příspěvek od Tommy-cupra »

oni taky v informacich o tomhle kitu pisou ze tam muzes pouzit jak co2 tak n2o. S tema sedackama mas pravdu,proto se potrebuju zbavit tech svejch protoze jsou tezky jak prase. Kazdopadne o tomhle premejslim protoze ve vedru to fakt moc nejede.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

osobně chci využít většího IC a watter injection....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Příspěvek od Tommy-cupra »

Krosmen píše:osobně chci využít většího IC a watter injection....
ono by to chtelo vyzkouset jak s vodou tak s dusikem,ale pro zacatek je asi lepsi voda hlavne to je daleko levnejsi.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

Krosmen píše:osobně chci využít většího IC a watter injection....
ja bych volil to same, i kdyz v lepsich variantach to taky neni levna zalezitost :oops:
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“