Chlazení vzduchu +jedna malá otázečka

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Chlazení vzduchu +jedna malá otázečka

Příspěvek od Vecernicek »

Nechtěl jsem vám lézt do diskuze, ale vy se tady furt bavíte o turbech, ale jak schladit vzduch u atmosférického motoru 1,8 66kW Ke/Jetronic :?

Dal by se použít nějaký menší IC :?

Nebo je to naprd :evil:
Naposledy upravil(a) Vecernicek dne 31 bře 2006 08:39, celkem upraveno 1 x.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od JonnY »

a ako ho chces chladit?
ic?
to ako ochladit vzduch z atmosfery na teplotu atmosferickeho vzduchu?
hmmmm

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

ic .. nic jednodušího není :D

EDIT_ jo kurva, vona to je atmosféra :oops: no tak to si nepomůžeš :lol:
.slow Obrázek
head&shoulders power...

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Vecernicek »

No ale kdyby na tom ic byl jakože ten ostřik vodou, tak by odpařující voda brala sebou i část tepla a mohla by to schladit na míň. A nebo kompresor z ledničky

Hele a to mě taky zajímá, dá se rozdělat lednička tak aby ten čpavek neutekl a mohla chladit někde jinde?

A nebo tam dát klimatizaci aby ochlazovala ten vzduch na 4°C..což by v létě nebylo špatný, co myslíte?
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Vecernicek píše:No ale kdyby na tom ic byl jakože ten ostřik vodou, tak by odpařující voda brala sebou i část tepla a mohla by to schladit na míň. A nebo kompresor z ledničky

Hele a to mě taky zajímá, dá se rozdělat lednička tak aby ten čpavek neutekl a mohla chladit někde jinde?

A nebo tam dát klimatizaci aby ochlazovala ten vzduch na 4°C..což by v létě nebylo špatný, co myslíte?
hele natáhni přívod vzduhu z nárazníku do airboxu- někde do něj budeš muset udělat díru.... jinaj ic je ptakovina a chladit to s klimou jeste vetsi- to co bys nepatrne ziskal na vykonu, to bysi okamzite ztratil diky pohonu klimy abyla to hone velka ztrata...

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Lukaash »

Golf2/Jetta2 maj v pravym podbehu zaslepku (asi 120x100mm) a odtud je asi nejjednodussi tahnout privod vzduchu...pokud uz to tak nemas origo :-)

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od JonnY »

Vecernicek píše:No ale kdyby na tom ic byl jakože ten ostřik vodou, tak by odpařující voda brala sebou i část tepla a mohla by to schladit na míň. A nebo kompresor z ledničky

Hele a to mě taky zajímá, dá se rozdělat lednička tak aby ten čpavek neutekl a mohla chladit někde jinde?

A nebo tam dát klimatizaci aby ochlazovala ten vzduch na 4°C..což by v létě nebylo špatný, co myslíte?
neni zly napad, len by ma zaujimalo kde zoberies taku dlhu predlzovacku...... :lol:

j robim si z teba prdel. ic by bola taka restrikcia, ze by si ten vzdech musel ochladit tak o 50 stupnou.
1) ladnicka neni stavana na to, aby ochladila nejakych 50-100litrov vzduchu za sekundu.
2) pohon kompresora zozere viac energie nez by sa vyrobilo

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od MarauderZ28 »

opět perly na perly ty jsi kluku blázen ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Pane Večerníček, nezapomínejte na to, že když na atmosférickej motor nacpete IC s ostřikem vody, tak to co ten vzduch na teplotě ztratí průchodem skrz IC, to zase nabere cestou z IC do motoru. Navíc na atmosférický motory se obvykle dává sání s filtrem takový, aby se vzduch do motoru dostal co nejsnadněji, nejkratší cestou a co nejrychleji - a ty bys mu chtěl to potrubí takhle šíleně natáhnout a ještě mu do cesty postavit chladič, skrz kterej bude složitě procházet. :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Vecernicek »

Klucí... jo ta klima je problém to jo to je stejný jako s těma větráčka... přidání výkonu max 60W ztráta výkonu 600W...to nemá cenu...

No co no prela sem perla tam, ale aspoň snaha.

add2 co se týká té zaslepky naboku to tam teďka je...docela tak tip top záslepka > airbox > váha vzduchu/rozdělovač vstřiků > trubka > předvstřik motoru za studena > motor

add3 (beaver) viz add2 je to docela dlouhý...ale proudící vzduch je studenější...né o moc ale to je zanedbatelný... jinak pokud by byl ic místo té trubky tak by to bylo v pohodě a nějak by se neprodloužila cesta

add1 S tou ledničkou jsem to myslel tak že by to třeba namrazilo vodu v v nějakým žvandlíku ( a ve žvandlíku by byl ponořenej hliníkovej IC) a pak kdybych na to šlapal tak by to mohlo uchladit tak o těch 10°C dolů ne? (tak půl hoďky minimálně by to vydrželo)

A tím se dostávám k tomu že se dá na střechu nainstalovat takový to zařízení kterýmu se říká solární články a pohánět to přes tohlencto jen jakoby přídavné chlazení v léťě kdy praží slunko jak sviňa :lol:
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

gti

Příspěvek od fakie vw »

Nebo udělej žebrování do blatníku a naved ten vzduch přímo do airboxu. Co tam máš za motor. Je ten s tou mech. vahou vzduchu?
VW golf II GT 1.8Turbo

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Večerníčku ty jsi koumák :smich2: :smich2: :smich2:

Co takhle koupit rovnou Obrázek

Už se tam vydíš v tom okýnku. :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od PJ »

Vecernicek: covece te nechapu strizlivej tak sem to skusil ted kdyz sem dorazil po kalbe a ani to nepomohlo, kam ty na to chodis to fakt nevim :twisted:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Lukaash »

pokud tam mas box, tak by mel snad mit sani primo z toho pruduchu v podbehu...

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od honza 2.0 16v »

presne,je tam takovej pruduch z podbehu , ale ten je malej, tak kamos to trochu upravil a prived hadici z narazniku...

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Žebrování nebude, protože:

1) to má 90% VW
2) Nezdá se mi to účelný
3) saje to bordel

Tahat vzduch z předního nárazníku jo, ale zase by to sálo bordel, chtělo by to něco takovýho co vám teďka namaluju >

Obrázek

* přiškrcení = aby tam byl nějaký přetlak a né podtlak

Je to tohlencto, a tamto ano je váha vzduchu...
Obrázek
Naposledy upravil(a) Vecernicek dne 09 bře 2006 10:12, celkem upraveno 1 x.
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

Nevim jak dlouho jsi to maloval,ale zadnej vzduch ti do motoru nepujde mas to uzavreny :roll: :lol:
Naved to primo ze predu a mas to vyreseny.Pri jizde se ti tam zas tolik prasit nebude.
Nebo to chlad suchym ledem.Dej ho do toho kyble jak jsi psal :D
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Scully
Příspěvky: 201
Registrován: 26 srp 2004 11:05
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Scully »

jj přesně tak suchej le do airboxu. A nebo ještě líp, udělaj tam velikýho voďára a do něj dej slanou vodu a led 8)
Felicia 1.3MPi Smraďoch racing!!!
www.hana-tuners.org

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

Takze bys mel ICEBOX......Hmmm :wink:
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od MarauderZ28 »

hele Večerníčku nevím zda si uvědomuješ, že každej motor má filtr takže Ti pak těžko jde nějakej bordel do motoru, navíc to co jsi namaloval tak ten systém bude ten vzduch z motoru vytahovat ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Alfoun »

MarauderZ28 píše:hele Večerníčku nevím zda si uvědomuješ, že každej motor má filtr takže Ti pak těžko jde nějakej bordel do motoru, navíc to co jsi namaloval tak ten systém bude ten vzduch z motoru vytahovat ...
Sis asi nevsimnul toho "priskrceni" :D
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od MarauderZ28 »

to přiškrcení zrychlý výstup vzduchu a proto to bude ještě účinější :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od JonnY »

vecernicku, len tak medzi recou.
v tom zuzeni ti tlak klesne, rychlost vzduchu stupne.

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Vecernicek »

No nevím, v tom zúžení máte právdu, ale zase před tím zůžením je větší tlak...
Bordelem jsem myslel, že když povedu trubku přímo někde od nasávání od předního nárazníku, a pojedu za nějakým autem v dešti tak to bude natahovat dost solidně všechen ten poprašek přímo do motoru, ale takhle nějak jsem to myslel že by to mohlo pokračovat svou setrvačnou silou někam jinam než do motoru.

A pokud bych tam nedal to přiškrcení, ale taho kov (nebo klidně dva) tak by to mohlo mít solidné odpor vůči tomu vysávání vzduchu.
Nebo to udělat naopak? Odškrtit to?
Myslíte že váze vzduchu nebude vadit "náporový" sání?
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od JonnY »

myslim ze idealne by bolo neriesit to.
bud sprav priame nasavanie (a k nemu poriadny filter), alebo sa na to vykasli.
to co tu vymyslas asi nema prilis zmysel.

by to chcelo aby tu BlackHole vysvetlil prudenie a tak... :)

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od MarauderZ28 »

já nevím jestli sem tu šílenost dobře pochopil, ale to tam jako nemá bejt žádnej filtr ?
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 09 bře 2006 22:43, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:já nevím jestli sem tu šílenost dobře poradil, ale to tam jako nemá bejt žádnej filtr ?
Eště bysme mohli Večerníčkovi poradit, aby tam namontoval IC a za jízdy na něj chcal, efekt bude stejnej - on bude spokojenej, ty se pobavíš a já mu možná prodám nějakej IC :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Anděl »

Beaver píše:
MarauderZ28 píše:já nevím jestli sem tu šílenost dobře poradil, ale to tam jako nemá bejt žádnej filtr ?
Eště bysme mohli Večerníčkovi poradit, aby tam namontoval IC a za jízdy na něj chcal, efekt bude stejnej - on bude spokojenej, ty se pobavíš a já mu možná prodám nějakej IC :D
To by nebyl dobrej nápad. Večerníček, jak ho čtu , má asi horečku a to má nejmíň 38°C. :lol:

Takže nečůrat na IC. :nono:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od Vecernicek »

Filtr je v airboxu a na airboxu je rozdělovač vstřiků. Jasně že tam zůstane sportovní filtr Green.

Myslel jsem že jste dobří tuningoví blázni aby jste něco podobnýho vymysleli, ale jak tak koukám jste zastánci serivoého tunigu :(
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení vzduchu

Příspěvek od MarauderZ28 »

ne mi jsme zastánci reaálnýho tuningu a hlavně přínosnýho tuningu a ne nesmyslů který jsou kontraproduktivní
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“