budik A/F rati kam napojit?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od Rajdlos »

Na jakou barvu dratu od prvni lambdy napojit budik A/F ratio, jsou tam:

cernej
bilej
zlutej
sedej
cervenej


Je to VAGovej motor 1.8T.

Diky
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce :lol:

Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.

A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od Rajdlos »

diky

na pul cesty uz je standalone AEM EMS k otmu wideband, tak Te zaukoluju ;-)
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Spolehni se, to zvládnem. Ještě doporučuji dokoupit EGT ať máš ještě jistotu jak horké spaliny jsou.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od Rajdlos »

jj budiky urcite, vybral jsem nakonec DEFI

palnuju EGT, oil temp, oil press, water temp, boost, fuel press, O2 WB od AEM

nic vic nepotrebuju
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od sub13 »

A když mam Aurometer A/F meter s O2 senzorem, kam bych ten senzor měl umístit? Před turbo na svody, hned za turbo nebo nakonec výfuku? nevi, nevi, prosim poradte...

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od MarauderZ28 »

v návodu to autometer přesně popisuje
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od sub13 »

Jo ten mam taky, ale bohužel neumim moc dobře anglicky a co sem tak pochytil, tak bych to měl dát tam, kde procházejí výfukové plyny ze všech válců a zároveň co nejblíže k hlavě (v mém případě hlavám- Subaru boxer), takže před turbo?

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od MarauderZ28 »

u non turbo motoru se dává 1-2 palce od hlavy v případě turba 1- 2 palce před turbo
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Hlavně když potřebuješ aby ti co jedříve ta lambda odešla :lol:

Ve skutečnosti může být lambda klidně 30cm před koncem výfuku. Dává se do dostatečné vzdálenosti od motoru a rozhodně až za turbo.

Životnost lambdy mezi turbem a motorem je asi tak 2-3hodiny (teploty až 950°C) kdežto za turbem už je to třeba jen 750-800°C a tam už vydrží třeba stovky hodin a když se dá třeba metr za turbo tedy nějak k novám řidiče tak už může vydržet i několik let.

Ale u Amerik s kompresorem to bude asi jinak, tam se dává asi před turbo, to totiž vozí ameriky na korbě a pod haupnou mají kompresor a oooohromný blok. :lol:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od MarauderZ28 »

jo kurva já zas to mám spojený s EGT neb včera sem tenhle návod sháněl tak mi to utkvělo v hlavě ... takže to co sem napsal je pro EGT ne pro lambdu
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od MarauderZ28 »

pro wide lamdbu bych udělal díru někde v místech kde jsou origo ne ?

tohle máš ? http://www.autometer.com/download_instruction/838C.pdf
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hIGGI »

leon4x4 píše:To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce :lol:

Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.

A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.
Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

hIGGI píše:
leon4x4 píše:To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce :lol:

Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.

A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.
Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.
jj 0 a 1V, pod rukama me proslo hodne aut na diagnostice a vzdycky bylo rozmezi 0-1V
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od Zemi »

Sakra... Ja nemam lambdu. :smich: Jak zmerim A/F??? Koupe widelambdy me v tomhle pripade asi nemine coz... No to byl jen takovej dotazek...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od sub13 »

to marauder: jo přesně tohle mam i s tim senzorem. Vejfuk je dělanej z nerez 3" trubky, takže tam zatim žádný "díry" nejsou. Ten senzor dát teda tak metr za turbo kvůli jeho životnosti?

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

hIGGI píše:
Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.
Nojo :zapomel: to je fakt
Marauder píše:
jo kurva já zas to mám spojený s EGT neb včera sem tenhle návod sháněl tak mi to utkvělo v hlavě ... takže to co sem napsal je pro EGT ne pro lambdu
Jojo EGT je dobré dát těsně pod přírubu turba aby dostávalo teplo ze všech válců, ale dá se dát i za turbo, ale pak se značně posune hodnota kdy už se jedná o kritickou teplotu.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

na kolik cca vyjde taková sranda???Určitě tyhle věcičky budou potřřeba při ladění motoru a hlavně aspoň je vidět co se s motorem děje zajízdy....
Pokud budu chtít motor nějakym způsobem doladit s použití piggy back tak stejně budou tyhle věcičky potřebovat...... 8)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od sejki »

sub13 píše:to marauder: jo přesně tohle mam i s tim senzorem. Vejfuk je dělanej z nerez 3" trubky, takže tam zatim žádný "díry" nejsou. Ten senzor dát teda tak metr za turbo kvůli jeho životnosti?
Lambda ti pracuje pod urcitejma stupnema, pozor na to:)
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Krosmen píše:na kolik cca vyjde taková sranda???Určitě tyhle věcičky budou potřřeba při ladění motoru a hlavně aspoň je vidět co se s motorem děje zajízdy....
Pokud budu chtít motor nějakym způsobem doladit s použití piggy back tak stejně budou tyhle věcičky potřebovat...... 8)
nic moc budik kolem 1500, WB od 150dolacu za nicmoc, a slusnejsi kolem 300 dolacu nahoru..

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od Rajdlos »

je v pohode WB od AEM?
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od leon4x4 »

Rajdlos píše:je v pohode WB od AEM?
já preferuji INNOVATEMOTORSPORTS nebo FJO ale AEM a MoTeC jsou také dobré, tím to ale skoro končí.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Příspěvek od Lobo »

leon4x4 píše:
Rajdlos píše:je v pohode WB od AEM?
já preferuji INNOVATEMOTORSPORTS...
muzu jedine pochvalit 8) mam LM1+LMA 2RPM a spokojenost nejvetsi 8) 8)

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB má životnost podle toho kam ji dáš. Jejím úkolem je "čichat" k výfukovým plynům a informovat, kolik je v nich ještě kyslíku.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Taboo píše:
Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.
:wink:
takže teoreticky náhradou mé stávajíci lambdy a použitím děliče napětí bych nic neskazil.Lambdu mám cca pět cm za výstupem z turba.
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Taboo píše:
Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.
:wink:
Taboo ale sériová lambda má opačnou závyslost než WB ... nebo se pletu ?

Jednodušší asi bude použít WB kit s analogovým výstupem, jako třeba LM1 nebo XD16 od Innovate nebo třeba FJO. Pak se prostě zobrazuje WB informace a sériové ECU připravíš přesně tu informaci kterou očekává :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

leon4x4 píše:
Taboo píše:
Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.
:wink:
Taboo ale sériová lambda má opačnou závyslost než WB ... nebo se pletu ?
Ano, ja jsem to jen spatne napsal jako "delic napeti" :lol: . Spise jsem mel pouzit vyraz "prekladatel vystupu" - anebo neco podobneho...

Tady je dobre WB AFR/EGT/knock/boost gizmo, ktere ma i datalogging a dalsi funkce (virtual dashboard, warning light, shift light, etc.), od PLX Devices:
http://www.plxdevices.com/R-Series-Cont ... ochure.pdf
Pod $700 ($639 + $47 shipping do Evropy) mate 3 digitalni budiky + WB O2 sensor + datalogger, coz neni vubec spatna cena...
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Taboo píše:Tady je dobre WB AFR/EGT/knock/boost gizmo, ktere ma i datalogging a dalsi funkce (virtual dashboard, warning light, shift light, etc.), od PLX Devices:
http://www.plxdevices.com/R-Series-Cont ... ochure.pdf
Pod $700 ($639 + $47 shipping do Evropy) mate 3 digitalni budiky + WB O2 sensor + datalogger, coz neni vubec spatna cena...
:wink:
To vypadá velmi zajímavě, škoda, že už jsem objednal A/F od Innovate aq EGT od Ómori....... tak třeba příště :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“