budik A/F rati kam napojit?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
budik A/F rati kam napojit?
Na jakou barvu dratu od prvni lambdy napojit budik A/F ratio, jsou tam:
cernej
bilej
zlutej
sedej
cervenej
Je to VAGovej motor 1.8T.
Diky
cernej
bilej
zlutej
sedej
cervenej
Je to VAGovej motor 1.8T.
Diky
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce
Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.
A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.

Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.
A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: budik A/F rati kam napojit?
diky
na pul cesty uz je standalone AEM EMS k otmu wideband, tak Te zaukoluju
na pul cesty uz je standalone AEM EMS k otmu wideband, tak Te zaukoluju

Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
Spolehni se, to zvládnem. Ještě doporučuji dokoupit EGT ať máš ještě jistotu jak horké spaliny jsou.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: budik A/F rati kam napojit?
jj budiky urcite, vybral jsem nakonec DEFI
palnuju EGT, oil temp, oil press, water temp, boost, fuel press, O2 WB od AEM
nic vic nepotrebuju
palnuju EGT, oil temp, oil press, water temp, boost, fuel press, O2 WB od AEM
nic vic nepotrebuju
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
Re: budik A/F rati kam napojit?
A když mam Aurometer A/F meter s O2 senzorem, kam bych ten senzor měl umístit? Před turbo na svody, hned za turbo nebo nakonec výfuku? nevi, nevi, prosim poradte...
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: budik A/F rati kam napojit?
v návodu to autometer přesně popisuje
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: budik A/F rati kam napojit?
Jo ten mam taky, ale bohužel neumim moc dobře anglicky a co sem tak pochytil, tak bych to měl dát tam, kde procházejí výfukové plyny ze všech válců a zároveň co nejblíže k hlavě (v mém případě hlavám- Subaru boxer), takže před turbo?
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: budik A/F rati kam napojit?
u non turbo motoru se dává 1-2 palce od hlavy v případě turba 1- 2 palce před turbo
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Hlavně když potřebuješ aby ti co jedříve ta lambda odešla
Ve skutečnosti může být lambda klidně 30cm před koncem výfuku. Dává se do dostatečné vzdálenosti od motoru a rozhodně až za turbo.
Životnost lambdy mezi turbem a motorem je asi tak 2-3hodiny (teploty až 950°C) kdežto za turbem už je to třeba jen 750-800°C a tam už vydrží třeba stovky hodin a když se dá třeba metr za turbo tedy nějak k novám řidiče tak už může vydržet i několik let.
Ale u Amerik s kompresorem to bude asi jinak, tam se dává asi před turbo, to totiž vozí ameriky na korbě a pod haupnou mají kompresor a oooohromný blok.

Ve skutečnosti může být lambda klidně 30cm před koncem výfuku. Dává se do dostatečné vzdálenosti od motoru a rozhodně až za turbo.
Životnost lambdy mezi turbem a motorem je asi tak 2-3hodiny (teploty až 950°C) kdežto za turbem už je to třeba jen 750-800°C a tam už vydrží třeba stovky hodin a když se dá třeba metr za turbo tedy nějak k novám řidiče tak už může vydržet i několik let.
Ale u Amerik s kompresorem to bude asi jinak, tam se dává asi před turbo, to totiž vozí ameriky na korbě a pod haupnou mají kompresor a oooohromný blok.

Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: budik A/F rati kam napojit?
jo kurva já zas to mám spojený s EGT neb včera sem tenhle návod sháněl tak mi to utkvělo v hlavě ... takže to co sem napsal je pro EGT ne pro lambdu
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: budik A/F rati kam napojit?
pro wide lamdbu bych udělal díru někde v místech kde jsou origo ne ?
tohle máš ? http://www.autometer.com/download_instruction/838C.pdf
tohle máš ? http://www.autometer.com/download_instruction/838C.pdf
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.leon4x4 píše:To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce![]()
Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.
A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
jj 0 a 1V, pod rukama me proslo hodne aut na diagnostice a vzdycky bylo rozmezi 0-1VhIGGI píše:Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.leon4x4 píše:To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce![]()
Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.
A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: budik A/F rati kam napojit?
Sakra... Ja nemam lambdu.
Jak zmerim A/F??? Koupe widelambdy me v tomhle pripade asi nemine coz... No to byl jen takovej dotazek...

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: budik A/F rati kam napojit?
to marauder: jo přesně tohle mam i s tim senzorem. Vejfuk je dělanej z nerez 3" trubky, takže tam zatim žádný "díry" nejsou. Ten senzor dát teda tak metr za turbo kvůli jeho životnosti?
NojohIGGI píše:
Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.

Jojo EGT je dobré dát těsně pod přírubu turba aby dostávalo teplo ze všech válců, ale dá se dát i za turbo, ale pak se značně posune hodnota kdy už se jedná o kritickou teplotu.Marauder píše:
jo kurva já zas to mám spojený s EGT neb včera sem tenhle návod sháněl tak mi to utkvělo v hlavě ... takže to co sem napsal je pro EGT ne pro lambdu
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
na kolik cca vyjde taková sranda???Určitě tyhle věcičky budou potřřeba při ladění motoru a hlavně aspoň je vidět co se s motorem děje zajízdy....
Pokud budu chtít motor nějakym způsobem doladit s použití piggy back tak stejně budou tyhle věcičky potřebovat......
Pokud budu chtít motor nějakym způsobem doladit s použití piggy back tak stejně budou tyhle věcičky potřebovat......

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
Re: budik A/F rati kam napojit?
Lambda ti pracuje pod urcitejma stupnema, pozor na to:)sub13 píše:to marauder: jo přesně tohle mam i s tim senzorem. Vejfuk je dělanej z nerez 3" trubky, takže tam zatim žádný "díry" nejsou. Ten senzor dát teda tak metr za turbo kvůli jeho životnosti?
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
nic moc budik kolem 1500, WB od 150dolacu za nicmoc, a slusnejsi kolem 300 dolacu nahoru..Krosmen píše:na kolik cca vyjde taková sranda???Určitě tyhle věcičky budou potřřeba při ladění motoru a hlavně aspoň je vidět co se s motorem děje zajízdy....
Pokud budu chtít motor nějakym způsobem doladit s použití piggy back tak stejně budou tyhle věcičky potřebovat......
Re: budik A/F rati kam napojit?
je v pohode WB od AEM?
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
Re: budik A/F rati kam napojit?
já preferuji INNOVATEMOTORSPORTS nebo FJO ale AEM a MoTeC jsou také dobré, tím to ale skoro končí.Rajdlos píše:je v pohode WB od AEM?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
Re: budik A/F rati kam napojit?
muzu jedine pochvalitleon4x4 píše:já preferuji INNOVATEMOTORSPORTS...Rajdlos píše:je v pohode WB od AEM?



WB má životnost podle toho kam ji dáš. Jejím úkolem je "čichat" k výfukovým plynům a informovat, kolik je v nich ještě kyslíku.Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno......![]()
![]()
![]()
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno......![]()
![]()
![]()
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....

IQ stylingem nenahradis.
takže teoreticky náhradou mé stávajíci lambdy a použitím děliče napětí bych nic neskazil.Lambdu mám cca pět cm za výstupem z turba.Taboo píše:WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno......![]()
![]()
![]()
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Taboo ale sériová lambda má opačnou závyslost než WB ... nebo se pletu ?Taboo píše:WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno......![]()
![]()
![]()
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
Jednodušší asi bude použít WB kit s analogovým výstupem, jako třeba LM1 nebo XD16 od Innovate nebo třeba FJO. Pak se prostě zobrazuje WB informace a sériové ECU připravíš přesně tu informaci kterou očekává

Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ano, ja jsem to jen spatne napsal jako "delic napeti"leon4x4 píše:Taboo ale sériová lambda má opačnou závyslost než WB ... nebo se pletu ?Taboo píše:WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno......![]()
![]()
![]()
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....

Tady je dobre WB AFR/EGT/knock/boost gizmo, ktere ma i datalogging a dalsi funkce (virtual dashboard, warning light, shift light, etc.), od PLX Devices:
http://www.plxdevices.com/R-Series-Cont ... ochure.pdf
Pod $700 ($639 + $47 shipping do Evropy) mate 3 digitalni budiky + WB O2 sensor + datalogger, coz neni vubec spatna cena...

IQ stylingem nenahradis.
To vypadá velmi zajímavě, škoda, že už jsem objednal A/F od Innovate aq EGT od Ómori....... tak třeba příštěTaboo píše:Tady je dobre WB AFR/EGT/knock/boost gizmo, ktere ma i datalogging a dalsi funkce (virtual dashboard, warning light, shift light, etc.), od PLX Devices:
http://www.plxdevices.com/R-Series-Cont ... ochure.pdf
Pod $700 ($639 + $47 shipping do Evropy) mate 3 digitalni budiky + WB O2 sensor + datalogger, coz neni vubec spatna cena...

Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;