Snížení komprese u kompresoru ?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

Zajímalo by mě jestli je vždy nutný snižovat kompresy u atmosférickýho motoru při přestavbu na kompresor, v podstatě si odpovím sám že asi není neb třeba u Camara se to nedělá jen se pleskne kompresor nasadí FMU kvůli benzínu a tradá, je to teda OHV motor tak netuším zda třeba u DOHC je to jinak, ale asi ne, každopádně u turba se to snižuje tak u kompresorů to není tak důležitý neb kompresor tolik netlačí nebo vlastně kde je ta hranice kdy se to musí a nemusí ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

řek bych že asi tomu bude zapotřebí v tom případě abys nedosáh detonačního limitu.Hranice kompresního pomněru je tušímže 12:1 a nějakym způsobem se u přeplňovanýho motoru sčítá kompresní pomněr a a tlak plnění ale nevim jak toť můj selský rozum..... :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

jinak ke snížení komprese "stačí" silnější těsnění ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

ano a taky se dělaj kovový,který vydržej větší tlak.....
samozřejmně asi ideální by bylo kompletní přepracování spalovacích komor a tím i snížení kompresního pomněru,ale to už je větší úprava asi vhodnější na nějaký menší obsahy a nebo už extrémní úpravy...
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Bajza
Příspěvky: 117
Registrován: 08 říj 2004 08:19
Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajza »

Nebo kdybys sehnal písty na snížení komprese..
Obrázek
Bajza :alkoholic:
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Bajza píše:Nebo kdybys sehnal písty na snížení komprese..
Obrázek
JJ 8) 8)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

jdou ale to by stálo víc jak celej SCH kitg v tomto případě
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

dokázal bych přes jednoho kamaráda nechat vyrobit na zakázku silnější těsnění z kovu..... :?:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od Lukaash »

taky myslim, ze je asi nejjednodussi si nechat vyriznout na vode nebo laseru kovovy...

akorat nevim jakou moznost zvyseni hlavy to OHV dovoluje, popripade jestli se to da resit delsima tyckama...

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

u Camara to zatím řešit nebudu tam mám objednáný písty přímo pro mojí aplikaci, tohle teď řeším u jednoho DOHC a jen mě to zajímá zda se do toho pouštět ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Krosmen píše:řek bych že asi tomu bude zapotřebí v tom případě abys nedosáh detonačního limitu.Hranice kompresního pomněru je tušímže 12:1 a nějakym způsobem se u přeplňovanýho motoru sčítá kompresní pomněr a a tlak plnění ale nevim jak toť můj selský rozum..... :lol:
To se tak zevseobecnovat opravdu neda, protoze dosazeni detonacniho limitu se lisi motor od motoru. Staticka komprese pistu sama o sobe nic neznamena, protoze motor s vyssi statickou kompresi muze mit nizsi dynamickou kompresi, nez motor s nizsi statickou kompresi.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

poslal jsem Ti SZ závodníku :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Bajza
Příspěvky: 117
Registrován: 08 říj 2004 08:19
Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajza »

A kolik tam hodláte tlačit.. já viděl E36 M3 s kompresorem aniž by měla upravený kompresní poměr.. tuším že tam tlačil 0.4 bar
Bajza :alkoholic:
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

viděl bych to 4-6 psi
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Bajza
Příspěvky: 117
Registrován: 08 říj 2004 08:19
Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajza »

Tak bych to tak krvavě neviděl, jen pro jistotu bych pak pužíval aspoň 100 oktanovej beňal.. kůli snížení rizika detonací, jinak neuškodilo by tam dát trochu silnější těsnění...
Bajza :alkoholic:
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:viděl bych to 4-6 psi
Do cca 6ti psi tlačí snad všechny běžný turbokity určený pro bolt-on na atmosféru. To ještě nemá cenu řešit kompresi. Luis z klubu svýho času omylem do motoru namontoval atmosférický písty a psal, že to jelo jako prase, než se písty propálily, ale nestalo se to hned, právě proto, že na vyšší tlak turba jel až později, teprve potom zařval motor.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

aha príma tak uvidíme zda to vůbec klapne, druhou otázkou je vyřešení paliva aby byl OK poměr A/F
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:aha príma tak uvidíme zda to vůbec klapne, druhou otázkou je vyřešení paliva aby byl OK poměr A/F
Ty turbokity na atmosféry palivo buď neřeší vůbec (ECU má asi rezervu), nebo je k tomu rovnou extra vstřik na obohacení směsi co spíná při přetlaku, případně nějaká ta elektronika pro ošulení ECU (APEXi AFC, GReddy eManage, apod.). Takže si můžeš vybrat jakou cestou půjdeš :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Je to nízkej tlak,tak by to snad serie měla vydržet. Rozhodně bych to ale neřešil výměnou těsnění za silnější,i když odolnější těsnění bych tam dal. Tlustější těsnění bude znamenat větší antidetonační štěrbinu a výsledek snížení komprese za účelem oddálení detonačního limitu se tím v lepším případě vynuluje,navíc tlustější těsnění snáze podfoukne. Pokud se jedná o M3 bude s největší pravděpodobností dynamická komprese seriovýho motoru ještě větší než statická a výměna pístů za talířovitý by byla optimální cestou úpravy,ale jak jsem psal v úvodu-pokud se bude jednat o tak nízké tlaky,nebude úprav zřejmě třeba.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

jde o V6 2,5 JP motor
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarAt »

MarauderZ28 píše:jde o V6 2,5 JP motor
Jak jsem psal,tlak je tak nízký,že by měl vydržet,vyměnil bych možná to těsnění za mls(multilayersteel),pokud není a upravil bych ecu,pokud není v kitu přídavná tlakem řízená tryska či jinej bazmek tohoto rázu nebo chip.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od Lobo »

MarauderZ28 píše:jde o V6 2,5 JP motor

KL-ZE ?

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

jen KL, to bude asi rychlá smrt :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od Lobo »

MarauderZ28 píše:jen KL, to bude asi rychlá smrt :o)
asi hlavne prevodovka, ty sou docela choulostivy...

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

tak tu jsem do za celou dobu sháněl jen 1x pro kámoše, zato motorů tak 5 :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od Lobo »

MarauderZ28 píše:tak tu jsem do za celou dobu sháněl jen 1x pro kámoše, zato motorů tak 5 :o)
to ja znam spis opacnej pomer :lol:

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

co je paráda, že na US ebay maj pro tuhle skříň LSD až na tu cenu teda :o(
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

MarAt píše:Je to nízkej tlak,tak by to snad serie měla vydržet. Rozhodně bych to ale neřešil výměnou těsnění za silnější,i když odolnější těsnění bych tam dal. Tlustější těsnění bude znamenat větší antidetonační štěrbinu a výsledek snížení komprese za účelem oddálení detonačního limitu se tím v lepším případě vynuluje,navíc tlustější těsnění snáze podfoukne.
a taky to znamena zmenu casovani ventilu....
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“