Výfuková soustava
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Výfuková soustava
Měl bych jeden (možná blbý) dotaz. Na autě mám zatím kat, střeďák a sport.koncový tlumič. Rád bych věděl jaký bude mít vliv odstranění katalyzátoru nebo středového tlumiče, popř co je lepší dát pryč. Možná bych i uvítal aby byl zvuk o něco hlasitější než je teď - to bych měl dát spíše pryč střeďák,ne? Díky za odpovědi.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
jsem stejnýho názoru , kat urcite ven nebo dat s vetsi pruhodnosti , pokud necches mit nejaky problemy , stredak je na mym aute delanej jako absorbcni pruchozi tlumic, takze na vykonu moc nebere, an hlucnosti diky velikosti taky ne - vyndal jsme ho na coupe a rozdil cca 7-10db , u tebe muze stredak byt jine kontrukce...Alfoun píše:Trochu zaexperimentuj.Nejdriv vyhod katalyzator i stredni dil. Pokud bys to mel moc hlasity tak bych tam vratil stredni dil. Katalyzator je nejvetsi brzda.Kdybych chtel zachovat katalyzator tak bych koupil sportovni s vetsi pruchodnosti.Co mas za auto??
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Ale davat puvodni kat s rezonatorem je nesmysl. Dej si na to tedy kat s vetsi pruchodnosti plus rezonator a mas po starostech. Kdyz chces mit rezonator...Ale pokud chces jenom "trosku hlasitejsi zvuk" tak ti bude rezonator misto stredaku stacit...
Btw. na emise chodis jednou za dva roky.Pred kontrolou staci katalyzator vratit zpatky. A je to
Btw. na emise chodis jednou za dva roky.Pred kontrolou staci katalyzator vratit zpatky. A je to

Re: Výfuková soustava
měl jsem na hondě kat + střed + průchozí konec
středovej tlumič jsem prorazil a zajel ho nechat vyndat... když už drželi tu novou trubku v ruce, říkam vyndejte i kat
takže mám rouru + průchozí konec
jedete to o poznání líp, taky to pěkně řve a v určitejch otáčkách (3000 - 3200) to má "prdivej" zvuk
- u mě samozřejmě
jenom podotknu, že ten kat je ok, není vysypanej... mám ho v garáži... měl jsem podezření na ten tlumič...
ale po najetí x km se vrátim k origo koncovýmu tlumiči... ten rámus(dunění) mi vadí... rezonuje interiér a na dlouhý cesty je to o bolehlav
nevim kolik najezdíš, jestli Ti to bude vyhovovat (myslim ten hluk)
středovej tlumič jsem prorazil a zajel ho nechat vyndat... když už drželi tu novou trubku v ruce, říkam vyndejte i kat
takže mám rouru + průchozí konec
jedete to o poznání líp, taky to pěkně řve a v určitejch otáčkách (3000 - 3200) to má "prdivej" zvuk

jenom podotknu, že ten kat je ok, není vysypanej... mám ho v garáži... měl jsem podezření na ten tlumič...
ale po najetí x km se vrátim k origo koncovýmu tlumiči... ten rámus(dunění) mi vadí... rezonuje interiér a na dlouhý cesty je to o bolehlav
nevim kolik najezdíš, jestli Ti to bude vyhovovat (myslim ten hluk)
HONDA Civic Sedan - 1.5 VTEC TURBO MT
Re: Výfuková soustava
Ja mel puvodni potrubi udelane nasledovne: Svody, rezonator (misto katu), stred ven, koncovy tlumic. Kdyz jsem dal rezonator misto katu a nechal stredovy tlumic, nemelo to absolutne zadny ucinek. Myslim zvukovy. Stredak ten rezonator proste utlumil.
Live4Ride Syndicate
U Feldy prý motor bez katu ztratí výrazně spodek. Pro běžný ježdění to potom není výhodný.Mirek999 píše:protoze je zbytecny tema zakladat dalsi delal jsem v servise a prijel tam kluk na vymenu kulaku a stojim pod autem a ptam se ho proc tam ma kataizator byla to felicie on rekl ze proste u felicie to ubere naopak vykon ale nevim co je na tom pravdy proto se tu ptam
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
mno to s tim katem je pravda... ne u kazdeho motoru plati to ze kdyz vyndas katalizator ze ti to pojede lepe. Dalsi vec ohledne rezonatoru to ze ti urychli odvod spalin atd sou jen vymyslene sracky, vyrobce to delaj jenom proto, protoze to chtej zakaznici, funguje to jen jako tlumic vyfukovych plynu. Jinej ucinek to nema, pokud chces kone je dobre pouzit uz ladene svody, trubka az do zadu a plne pruchozi tlumic, jde o to co na to Verejna bezpecnost
Pokud nechces takovej randal a furt chces kone tak do prostred dej jeste jeden plnepruchozi tlumic ( rezonator ). Na turbo motoru to je jasny pipedown, truba do zadu a plnepruchozi tlumic:) to je nej co muzes pro motor udelat, jeste dodatek k atmosfere, kone ti to neprida jen to nebude tak uduseny. Ono ti tam stejne nepuje vetsi mnoztvi pac ti to nepusti filtr, saci kanaly, kratke otevreni ventilu, vyfukove kanaly. Tohle vsechno ti omezuje:) pokud chces kone, musis dat sport filtr, zvetsit kanaly jak saci tak vyfukove a ostrejsi vacku, pak uz ti je nejakej lepci vyfuk k necemu platnej. To same se da rict o sportovnich filtrech, do atmosfery malejma kanalkama stejne vic vzduchu nenatlacis:) vsechno je pekne na sobe zavysle a jedno bez druheho nema efekt. To same se zapalovacima svickama, k cemu chces na seriovej motor davat lepci svicky kdyz ti sou stejne k prdu pac jsou na vetsi teploty a svicky dodane varobcem jsou pro seriovej motor nej pac na ty teploty stacej:) Ale tohle je na dlouhe vecerni vypravovani u piva...
Nekteri lidi to furt nechapu, skoda.
Pokud ti jde jen o zvuk, 1) vymen koncovej tlumic, pokud ti to nestaci, misto stredniho dilu dej taky plne pruchozi (rezonator). Svody a katik zachovej...Ale pri vymene stredniho dilu uz je riziko snizeni vykonu.... Vetsi spotreby atd, neni to tim ze to lip jede ale ze tomu vic slapes pac to prave naopak nejede:)

Nekteri lidi to furt nechapu, skoda.
Pokud ti jde jen o zvuk, 1) vymen koncovej tlumic, pokud ti to nestaci, misto stredniho dilu dej taky plne pruchozi (rezonator). Svody a katik zachovej...Ale pri vymene stredniho dilu uz je riziko snizeni vykonu.... Vetsi spotreby atd, neni to tim ze to lip jede ale ze tomu vic slapes pac to prave naopak nejede:)
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2331
- Registrován: 28 pro 2004 17:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Diky konecne mi to nekdo rekla a ne ze me tu posilali do prdele jsem rad ze je to pravda.Beaver píše:U Feldy prý motor bez katu ztratí výrazně spodek. Pro běžný ježdění to potom není výhodný.Mirek999 píše:protoze je zbytecny tema zakladat dalsi delal jsem v servise a prijel tam kluk na vymenu kulaku a stojim pod autem a ptam se ho proc tam ma kataizator byla to felicie on rekl ze proste u felicie to ubere naopak vykon ale nevim co je na tom pravdy proto se tu ptam

- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Diky konecne mi to nekdo rekla a ne ze me tu posilali do prdele jsem rad ze je to pravda.
Myslim,ze kazdy pochopil jak to myslim. Vim moc dobre jak tema vypada,kdyz se do toho vlozis. Chtel jsem aby se ten kluk dozvedel neco k veci a ne aby hledal v ostatnich prispevcich to co ho vubec nezajimalo.Mimochodem pokud vyndas katalyzator u kteryhokoliv auta tak urcite zjistis,ze tomu ten spodek chybi.
Myslim,ze kazdy pochopil jak to myslim. Vim moc dobre jak tema vypada,kdyz se do toho vlozis. Chtel jsem aby se ten kluk dozvedel neco k veci a ne aby hledal v ostatnich prispevcich to co ho vubec nezajimalo.Mimochodem pokud vyndas katalyzator u kteryhokoliv auta tak urcite zjistis,ze tomu ten spodek chybi.
Re: Výfuková soustava
predpokladam ze mas NA motor 1600 ne...Jak se ti zmenil prubeh vykonu motoru ? Neztratilo to vykon v nizkych otackach ? A jak moc to rvalo to tvoje "puvodni" potrubi ?Sly píše:Ja mel puvodni potrubi udelane nasledovne: Svody, rezonator (misto katu), stred ven, koncovy tlumic. Kdyz jsem dal rezonator misto katu a nechal stredovy tlumic, nemelo to absolutne zadny ucinek. Myslim zvukovy. Stredak ten rezonator proste utlumil.
WWW.CHEVRON-RACING.COM - Tuningové a náhradní díly - velkoobchod, maloobchod, e-shop.
EBC BRAKES - LOWTEC - NOVITEC - PIPERCROSS - POWERFLEX - RAGAZZON - SUPERSPRINT
EBC BRAKES - LOWTEC - NOVITEC - PIPERCROSS - POWERFLEX - RAGAZZON - SUPERSPRINT
Stačí když jenom vyměníš koncový tlumič. Pak záleží jakou délku toho tlumiče zvolíš. Čím kratší tím více to bude řvát. Já měl na 72kW motoru 50cm dlouhy tlumič (original) a dal jsem 40cm Laityng s jednoplášťovou koncovkou a jsme plně spokojený. Po monáži to nebylo ani poznat, ale až se výfuk trošku "zajede" (cca 500 - 1000km), tak to má krásný jemný neuřvaný zvuk.
....toť má zkušenost

Ok. Díky za radu.marek_ov píše:Stačí když jenom vyměníš koncový tlumič. Pak záleží jakou délku toho tlumiče zvolíš. Čím kratší tím více to bude řvát. Já měl na 72kW motoru 50cm dlouhy tlumič (original) a dal jsem 40cm Laityng s jednoplášťovou koncovkou a jsme plně spokojený. Po monáži to nebylo ani poznat, ale až se výfuk trošku "zajede" (cca 500 - 1000km), tak to má krásný jemný neuřvaný zvuk.....toť má zkušenost
Dyž nende o život, tož ta to de o ....