CRX Vtec '91 - problem s podvozkem, pretacive chovani

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

luke.bean píše:Me nemusis poucovat,ja to vim. Uz vidim jak se to v branzi vsichni rikaji adjustable proportioning valve :D Vsichni moc dobre vedi o co jde kdyz se rekne tilton. A ze ho vyradi mnoho firem po svete,tak to taky vim :wink:
Ja te nepoucuji, jen jsem te trochu opravil - a zrejme se tak dotknul tveho ega. A ano, vsichni v branzi tomu rikaji "adjustable proportioning valve" a nikdo nevi o co jde, kdyz se rekne jen Tilton, protoze Tilton vyrabi krome proportioning valves taky treba spojky, startery, assembly pedalu, brake master cylinders, etc. Ja mam taky Tilton - a ona to je carbon/carbon multilamelova spojka, ne proportioning valve. Anebo snad u vas v te vasi "branzi" rikate vsem vackam HKS, vsem ojnicim Crower a vsem pistum Mahle :? ? Tady je ale opravdu lepsi nikomu nic nerikat a na toto forum se vysrat.
:wink:
luke.bean píše: A tohle jsem zvedavej kolik lidi to tady pochopi ty tvoje odborny nazvy a divil bych se ze tomu rozumis i ty kdyz ani nevis jak se to rekne cesky. Nebo jsi snads rodilej anglican? :lol:
Ne. Ja jsem rodily American a cesky zas tak dobre opravdu neumim. Proto nevim, jak nektere ty technicke pojmy spravne prelozit. Sorry. Pokud te to ale tak moc trapi, staci rict a ja te svymi prispevky prestanu obtezovat.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

luke.bean píše:
Taboo píše:
2 dark a Lander:
Vase problemy jsou zpusobeny fenomenem, kteremu se rika "bumpsteer", ktery je primym dusledkem prilisneho snizeni podvozku a trvaleho poruseni jeho geometrie. I kdyz pote spravne nastavite toe-in, camber a caster kol, toe-in se zacne pri prujezdu zatacek (a samozrejme taky akceleraci a brzdeni) menit v nezadouci a nespravne "rate". To vse je zpusobeno zmenenym uhlem tie-rods rizeni po prilisnem snizeni vozu, ktere pak meni toe-in pri pohybu kol anebo chassi dolu a nahoru v nespravne "rate". Ty tyce rizeni (tie-rods) proste zacnou tahnout ty kola budto od sebe anebo k sobe pri jejich pohybu dolu a nahoru v nespravnem pomeru. Naprava je velice jednoducha v podobe adjustable cepu, ktere nahradi cepy v "outer tie-rod ends" a jejich vyskou ulozeni se pak diktuje uhel tech samotnych tie-rods a bumpsteer rate. Sorry za vsechny ty anglicke vyrazy (ja nevim, jak se ty technicke pojmy reknou cesky :mad: ).
Jeste k pruzinam a tlumicum... Ono je uplne normalni pouzivat s coilovers pruziny rozdilnych tvrdosti a rate v kazdem rohu vozu na zaklade rozdilne vahy kazdeho rohu (i presto, ze jsem na tomto "tuning" foru jeste nevidel nikoho, koho by o pruzinach zajimalo trochu vic, nez jen to, o kolik mu snizi auto a jakou maji barvu). Tlumice predcasne tecou coby dusledek nespravne instalace po snizeni vozu pruzinami. Tlumice musi byt montovany tak, aby jejich pisty mely dostatecny "travel" - at uz nahoru anebo dolu, coz znamena, ze ten pist by mel byt ulozeny priblizne v polovine valce toho tlumice - pote, co ten vuz stoji na zemi. Toho se normalne dosahuje oznacenim tyce pistu pri plnem stlaceni a plnem vytazeni, vydelenim te vzdalenosti dvena a oznacenim ji na te tyci tlumice. Pote je mnohdy u snizenych vozu nutno prodlouzit zavity a patricne upravit horni cast te tyce pistu tak, aby po instalaci byl ten pist ulozeny uprostred valce toho tlumice.
Ono to proste neni jen o placani pruzin a tlumicu na auto bez jakychkoliv dalsich a patricnych uprav... :lol:

:wink:
A tohle jsem zvedavej kolik lidi to tady pochopi ty tvoje odborny nazvy a divil bych se ze tomu rozumis i ty kdyz ani nevis jak se to rekne cesky. Nebo jsi snads rodilej anglican? :lol:
Musim te zklamat, Taboo ma ceske rodice, ale narodil se uz v americe kde do ted zije v meste Des Moines a ma vic zkusenosti nez tohle cele forum :)
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

V tom pripade se omlouvam... :wink: A smazu svuj prispevek... Jo,a jeste k tomu tiltonu,mluvim jen o tyhle konkretni veci,tady u nas se tomu tak rika a nikdo tomu jinak ani nerekne at je to Tilton,AP nebo Girling a uz vidim jak tady na nekoho vyhrknu ten presnej nazev a on na me zustane koukat jak na vola.
Naposledy upravil(a) luke.bean dne 22 bře 2006 20:21, celkem upraveno 1 x.
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

Taboo píše:Tady je ale opravdu lepsi nikomu nic nerikat a na toto forum se vysrat.
Gratuluji k prvni nadavce :) Ucis se rychle:)

Vis jak to je Taboo, vzdycky se najde nekdo, co si mysli, ze zna vsechno, vsemu rozumi, vsude byl atd...

Vetsina lidi co tu je, zije jen z casopisu atd. Kde neco napisou a ani to nemusi bejt pravda a ten dotycnej je presvedcenej kdyz to je napsane v tom clanku ze to musi bejt pravda a ze taky on ma pak pravdu a bude se s tebou do krve hadat:) Takzvane Bulvar :)

Tim nechci nijak zde nikoho ani luke.beana poskodit, ale kazdej vime sve
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

je skoda ze se najdou taci kteri kritizuji toho druheho anizby si predem zjistil co ten clovek opravdu vi..... :? Prave kvuli lidem jako je Taboo na tohle forum chodim protoze sem prizpiva cenne info a docela by me mrzelo kdyby s tim prestal :twisted:
323 GTX BG

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

8)
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

spousta lidi by melo byt zticha a mlcky naslouchat a cist, :lol:
chodi sem spousta lidi co pleskaji jeden prispevek za druhym a nereknou ani neporadi nikomu nic :?: bohuzel stejne jako JA :P
Proto si vazim lidi co sem dokazou napsat prispevek co ma hlavu a patu a vychazi z vlastnich zkusenosti, proto si myslim ze je treba si takovych lidi vazit, protoze oni sem opravdu muzou prestat chodit a budem se tady bavit jenom o tom jestli nase zensky maji dobre a pekne ....
:oops:
takze prosim trochu ucty ke zkusenejsim, bez emoci, diky 8)
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

Taboo, diky za info, dost si toho cenim. Prihodim par svych myslenek a nazoru, rozhodne mi nejde o to zpochybnovat tvoje teorie, jen spis zkusim lepe popsat chovani auta...

1) to ze je auto nestabilni pouze pri hodne tvrdem brzdeni a nebo plne akceleraci na nizsi prevodovy stupen je fakt, nicmene pri normalni jizde k temto problemum nedochazi. Z toho bych spise usuzoval, ze problem bude na strane podvozku ktery je prilis mekky, a v extremnich situacich se prilis zvedne/snizi, a nastaveni geometrie se zmeni natolik drasticky, ze se auto chova jak se chova. Nejsem toho nazoru ze by to bylo zpusobeno prilisnym snizenim auta, spise to vidim v nastaveni podvozku kde jsou sice MIRNE snizene pruziny(35mm) ale seriove tlumice.

2) vec ktera mne dost zarazi je ta, ze v puvodni karoserii - v civiku, k temto problemum nedochazelo, a podvozek tam byl STEJNY, jen tam nebyly polyuretanove bushigny(silentbloky), takze naprava nebyla tak tuha.

3)
Taboo píše: Naprava je velice jednoducha v podobe adjustable cepu, ktere nahradi cepy v "outer tie-rod ends" a jejich vyskou ulozeni se pak diktuje uhel tech samotnych tie-rods a bumpsteer rate. Sorry za vsechny ty anglicke vyrazy (ja nevim, jak se ty technicke pojmy reknou cesky :mad: ).
Prozrad mi jak se to jmenuje anglicky, stejne vetsinu dilu resim z US( akorat ta doprava je pro me vzdycky nocni mura :( :( ) . Tady u nas se toho moc sehnat neda, a to stejny se zdrojem informaci, vetsinu veci jsem se stejne naucil na Hondatechu nebo pgmfi ....

4) barva tlumicu a pruzin me opravdu nezajima :nono: , spise aktualne resim jestli ty coilover springs co jsem poridil byla spravna volba. Nevim jaka je u nich rate, tipl bych si tak 600-800 lbs, ale nevim to jiste. Stejne tak se obavam ze threaded sleeve - tedy sroub pomoci ktereho se urcuje vyska podvozku, nevydrzi extremni zatez, jelikoz neni z oceli ale z billet aluminium. Netusis jestli je tohle beznou praxi, nebo jsem koupil spatne ? :( S tlumici bych to aktualne videl na Spax, delaji se ve dvou verzich, standardni delka a zkracene, vzal bych ty zkracene(50mm) aby tlumic pracoval v idealnich podminkach ane na jeho spodni hranici diky snizeni karoserie. S jakym podvozkem mas ty dobre zkusenosti ? Slova jako Tein, Omni nebo Tanabe ani nevypoustej z ust, to neni cenova kategorie ktera je pro mne aktualne dostupna :( :( pokud se bavime o full coilover kitu s damping rate a height adjustable.

5) aby nedoslo k nedorozumeni, spoustu veci ktery jsem se naucil mam od Aliena od nas z H-fans, a auto mi v podstate kompletne postavil on, vcetne uprav motoru.
Ja si tak mozna vymenil brzdy :?: a udelal odpovidajici zmeny v ECU, nicmene se do toho aktualne snazim proniknout jak to jen jde a zjistit jak postupovat dal. Rozhodne nechci machrovat, moje zkusenosti jsou spise teoreticke - neco namyslim a pak se to zkousi, zda to funguje ...

Takhle to mozna vypada ze uz mam jasno, ale nemam :?

P.S.: Nesnazim si hrat na americana, ty vyrazy pouzivam umyslne kvuli Taboovi aby vedel o cem mluvim.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: CRX Vtec

Příspěvek od Lander »

Včera večer jsem ještě zkoumal podvozek na swiftu, teď, když už je auto relativně skoro poskládané a tedy zatížené tak jak má být... Předek je snížený co mi to dovolý coilovers, prostě už nejsou závity, matka sedí na držácích pro uchycení náboje. přesto si myslím, že v zatáčkách se nedostávám až na dorazi i když moc tlumiče ven z pístnice netrčí, no je to tak tvrdé, že i když na tom poskáči svou váhou takřka se nepohne (žluté koni nastavené natvrdo jsou podle toho měkké :-))))
Ale na co Taboo upozorňoval tak jsou táhla řízení, jsou do kopce směrem ke kolu. To může způsobovat změnu geometrie při různém zatížení kol v zatáčce, třebaže při rovnoměrném zatížení bude geometrie správně, při nerovnoměrném zatížení na jednu stranu se geometrie bude měnit. Hodně tomu pomůže zamezit tužší stabilizátor (jak už jsem psal, začínal jsem na 22mm, loni 24mm a letos 25,4mm) Samozřejmě řešením pro snížení změny geometrive vlivem zatížení jedné strany je snížení uchycení táhla řízení na náboji, tzn. nový kulový čep táhla a vypodložit ho. Ale to bych musel vidět jak to vypadá, co kde pokoupit atd... Otázkou však je, že tam moc prostoru na snižování nemám, vzhledem k tomu, že jezdím 13ti palcová kola a ráfek jde hodně těsně kolem toho kuláku. Ale asi je to prostor, kde se zaměřím při dalších úpravách geometrie. Přesto si myslím, že s posledním nastavením co jsem jezdil druhou půlku sezony jsem udělal hodně velký pokrok ve zklidnění auta a v jeho ovladatelnosti a úpravy co provedu na nadchazející sezonu by měly pomoci ještě o velký kus...

Jo a jsem zapoměl doplnit i něco o zadku, ramena jsou také ve vodorovné poloze, pomoci polyurethanů závodní specifiakce, upraveného uchycení náboje v ramenu a upraveném uchycení tlumiče v karoseríí jsem zvětšil oklon na zadních kolech na něco přes stupeň (dochází už k rovnoměrnému zatížení (zahřátí) pneu) (dříve při střední teplotě bylo po jízdě poznat, že auto více zatěžuje vnější strany pneu, tzn. že se pneumatika v zatáčkách překlápí do negativního odklonu). Možnost snížení tu je ještě 2cm.... v podstatě vzhledem k předku a žluté lince co mám na autě mám momentálně zadek o 1cm víš, ale nemůžu už jít ani o mm niž, neboť bych blatníky škrkal o kola (kola mi trčí o 4,5cm mimo auto a pořád není čas udělat ty blatníky. Ale až budou, tak auto půjde až o ty 2cm níž, uplně nadoraz, tak abych snížil co nejvíce těžiště...



Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

Kdes ty silnejsi stabilizatory shanel? Nebo to je na zakazku vyroba ?
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: CRX Vtec

Příspěvek od Lander »

2 Dark: dovoz USA, firma ADDCO . Ale pšššššt, konkurence nespí :-))))
Jo v tom předcházejícím chybí posloupnost zadních stabilizátorů, začínal jsem na 15mm v Nkách, pak jsem v průběhu loňské sezony v E1čách přešel na 18mm a teďka budu jezdit 22,2mm.

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“