Peugeot 405 - nepříjemné pískání z motorového prostoru
Moderátor: Idaho
Peugeot 405 - nepříjemné pískání z motorového prostoru
Zdravím,máme problém s rodinným vozem Peugeot 405 2.0 SRi. Spočívá v tom,že když nastartuju po delší odmlce,např. ráno nebo po práci tak se začne ozývat z motoru velmi pronikavé pískání jako by prokluzoval nějaký řemen. Ale dělá to pouze když zařadím rychlost a rozjíždím se,tedy když má motor záběr. Zpátečka píská,jednička píská,dvojka píská a když zmáčknu spojku a pustím plyn tak to vymizí a už se to neozve ať se rozjíždím nebo ne. Vždy při studeném motoru dá se říct. Klínový řemen je úplně nový,správně napnutý,rozvody jsou v pořádku,styl jízdy na to nemá vliv,ale čím vyšší otáčky tím hlasitěji to píská. Popisuju to dost obšírně,ale netuším kde je zrada. Ani se to nedá identifikovat na volnoběh,to nedělá. Pouze v záběru. Netuším kam se podívat,je to jako by pískalo něco co se po ujetí pár metrů promaže a ztichne. Vodní pumpa? Spojkové ložisko? Řemen? Alternátor? Už jsem z toho docela na prášky,je ostuda s tím jezdit,každý na ulici čumí co se děje. Možná jste se s tím někdo setkal,poraďte prosím.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
- Fiesta
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 27 bře 2004 18:16
- Bydliště: Olomouc-Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 405 - nepříjemné pískání z motorového prostoru
at ti nekdo seslapne plyn a ty otevri kapotu a poslouchej....vypada to na spojk. lozisko nebo i na kladku...( pokud je ma- v techto autech se nejak neorientuju)
VW PASSAT B5
Sundal jsem klínový řemen a zkoušel hýbat kladkama na alternátoru a vodní pumpě jestli nemají vůli a nezdá se. Snad trochu na altíku,ale tím to nebude. Řemen není nijak poškozen,ale nezdá se mi kladka na vodní pumpě,když s ní zatočím tak malinko šmajdá,prostě buďto je křivá ona nebo hřídelka. Ale to by asi dělalo pořád. Tak zbývá spojkové ložisko,ale jistě to nevím. Asi ho preventivně vyměním. Zkusím to s tím plynem ještě a třeba jít za autem s otevřenou kapotou když bude pomalu couvat. Jen mi je záhadou proč to nedělá pořád,ale jen když to chvíli stálo. I doba po kterou to dělá je úměrná době stání. Stojím třeba 10 minut a neudělá to,stojím dvě hodiny a trvá to tak 5 sekund,stojím přes noc a musím to vypínat spojkou a snížením otáček. Každopádně to je něco co se točí s motorem,to je evidentní.
Zítra zkusím napsat víc po projetí,malinko jsem zkusil řemen povolit jestli to nebude lepší.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Právě že na volnoběh to nedělá nic ani když se šlape na plyn. Musí se zařadit a začít se rozjíždět,v tom okamžiku to začne pištět a přestane to když se sešlápne spojka. Doufám že to není vysouvací ložisko,to je docela darda. A ta práce s tím je taky na pytel.Mirek999 píše:Taky to muze bejt spatne lozisko v alternatoru je toho dost co by to mohlo bej chtelo by to poslouchat a uvidis
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Heh dík.Mirek999 píše:Takže to bude to vysouvaci ložisko.Přejuti přijemnej vykend hezke prace.Bejt to favorit tak je prevodovka za chvili venku ale tohlecto bude o neco horsi takze si to uziij.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Zajedu k nám do zoo aby mi ho na chvíli podržel slon...Mirek999 píše:No to rovnou vymen celou sadu-lozisko,pritlacak a lamela.A da se to udelat i doma bez zvedaku chce to jenom mit nejakou zirafu nebo neco takoveho co ti bude drzet motor ve vzduchu.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Já vím,ale s prací se oprava může vyšplhat odhadem tak na 10k a to je docela šílený na to že to auto máme dva měsíce.Mirek999 píše:Nekupuj to stary kup to novy nebo se ti tohlecto muze stat za mesic to sami kup nove nojo no holt chcete mit tohle auto tak musite platit ja vim ze to jsou dardy ale kup to nove a mas dalsich 100 000Km vystarano.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
U elitu komplet sada bez DPH vychází na 3229 až 4770Kč,to máme s daní nějakých 4000 až 5500 jen za díly. Plus práce a to bude složitý,musí se sundat převodovka a odpojit to a mít nějaký středicí přípravek - takže servis. A když si vezmu obyč. co dělá všechny vozy tak to tak 300 na hodinu... Eh.Mirek999 píše:To je strasny kolik vychazi ta cela sada??
Jinak tamtéž jsou ceny bez DPH takovéto:
Přítlačný talíř: 2788Kč
Lamela: 3006Kč
Vysouvací ložisko: 320, 373, 605, 760Kč
Spojkové lanko: 394, 419, 605Kč
U Autokelly se situace liší jen větší nabídkou a rozpětím cen.
Včetně DPH to vypadá takto:
Sada: 2409 až 5355Kč
Přítlačný talíř: 1199 až 3237Kč
Lamela: 1199 až 3491Kč
Vysouvací ložisko: 1124, 1206Kč
Spojkové ložisko: 342 až 1167Kč
Spojkové lanko: 454 až 950Kč
Tažné lanko,ovládání spojky: 1394Kč
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Tak to máš to samý,tohle taky bylo jen trochu a jen chvilku. Ale co jsem včera vyjížděl od práce s otevřeným oknem a slyšel to naplno tak radši řeším opravu,takové vysypané ložisko s následným poškozením všeho okolo bych řešil nerad.LuckyR píše:Tohle mi přesně dělá Cordoba, taky ze začátku trochu píská, ale zas to neninějak moc pronikavý a za 10 sekund to skončí..
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
nečetl jsem to tady všechno ale už se mě u dvou aut stalo že něco v mot. prostoru pískalo, no a nakonec to byl ucpanej nebo špatně zapojenej odfuk vzduchy od vaček a pískalo to buď přes gufero na vačce nebo víčko oleje, na vyzkoušení stačí sundat víčko oleje a hned uvidíš.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Heeej ale to by mohlo být taky ono,odfuk tam moc nedrží,zkusím to tam nečmundit pořádně. Ale kolega z práce na to dnes koukal a poslouchal a říkal že má pocit že to jde z alternátoru - ten nedávno kdosi opravoval. Zkusím někde sehnat na zapůjčení altík tak na týden nebo sehnat ložisko a uvidíme. Ale ten odfuk je dobrej tip.Fugo píše:nečetl jsem to tady všechno ale už se mě u dvou aut stalo že něco v mot. prostoru pískalo, no a nakonec to byl ucpanej nebo špatně zapojenej odfuk vzduchy od vaček a pískalo to buď přes gufero na vačce nebo víčko oleje, na vyzkoušení stačí sundat víčko oleje a hned uvidíš.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
