Mazda MX6 biturbo ???

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

NeviM píše:
sejki píše:
NeviM píše:BTW
koukam ze v tom mate nekteri docela bordel

BiTurbo : dve paralerni turba stejne velikosti, vetsinou kazde plni jednu radu valcu
TwinTurbo: dve turba za sebou, jedno male, jedno velke, nez se staci roztocit to velke, tak to male uz plni, zmensuje se tim turbodira..
To je zajimave ja vzdycky myslel ze to male mas na nizke otacky a to velke na vysoke otacky... Jelikoz jedno turbo ti takovej velkej rozsah neudela.
no dyk to rikam : "nez se staci roztocit to velke" (=male otacky. male turbo se rychleji roztoci-mensi setrvacnost..)
No jasny ale co to ma co spolecneho s turbodirou? Kdyz budes radit ve vysokejch tak ti male stejne prd naplni a cekas az se ti roztoci velke, dle meho nazoru tam jde o to aby si mohl jezdit i v nizkejch otackach a mel vykon, proto male turbo. Pac kdyz motor vytocis a preradis tak ti stejne otacky nespadnou natolik aby male neco natlacilo a tlaci ti uz jen velke turbo.

Zastante se me nekdo sakra :lol:
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

Boris:Noone píše:
NeviM píše:BTW
koukam ze v tom mate nekteri docela bordel

BiTurbo : dve paralerni turba stejne velikosti, vetsinou kazde plni jednu radu valcu
TwinTurbo: dve turba za sebou, jedno male, jedno velke, nez se staci roztocit to velke, tak to male uz plni, zmensuje se tim turbodira..
BiTurba maji dva vejfukovy systemy a TwinTurba maji jeden spolecnej vejfukovej system, to co si napsal u tech Tvych TwinTurb, tak to je zase sekvencni turbo system
tak si to po sobe jeste jednou precti a pak zjistis ze pises to samy co ja...
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Boris:Noone
Příspěvky: 79
Registrován: 20 lis 2004 20:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boris:Noone »

NeviM píše:
Boris:Noone píše:
NeviM píše:BTW
koukam ze v tom mate nekteri docela bordel

BiTurbo : dve paralerni turba stejne velikosti, vetsinou kazde plni jednu radu valcu
TwinTurbo: dve turba za sebou, jedno male, jedno velke, nez se staci roztocit to velke, tak to male uz plni, zmensuje se tim turbodira..
BiTurba maji dva vejfukovy systemy a TwinTurba maji jeden spolecnej vejfukovej system, to co si napsal u tech Tvych TwinTurb, tak to je zase sekvencni turbo system
tak si to po sobe jeste jednou precti a pak zjistis ze pises to samy co ja...
ty si napsal, ze twiturba maji jedno turbo mensi nez to druhy :(
FIEFIFMPFFM-Fuck Is Easy, Fuck Is Funny, Many People Fuck For Money
Watashi wa take desu
Obrázek

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

sejki píše:
NeviM píše:
sejki píše: To je zajimave ja vzdycky myslel ze to male mas na nizke otacky a to velke na vysoke otacky... Jelikoz jedno turbo ti takovej velkej rozsah neudela.
no dyk to rikam : "nez se staci roztocit to velke" (=male otacky. male turbo se rychleji roztoci-mensi setrvacnost..)
No jasny ale co to ma co spolecneho s turbodirou? Kdyz budes radit ve vysokejch tak ti male stejne prd naplni a cekas az se ti roztoci velke, dle meho nazoru tam jde o to aby si mohl jezdit i v nizkejch otackach a mel vykon, proto male turbo. Pac kdyz motor vytocis a preradis tak ti stejne otacky nespadnou natolik aby male neco natlacilo a tlaci ti uz jen velke turbo.

Zastante se me nekdo sakra :lol:
no jasny, ja se s tebou nehadam, samozrejme souhlasim, tak nejak sem to myslel, proste kdyz se rozjizdis, tak to maly turbo je shcopny rychlejc reagovat, tudiz to tahne uz od mensich otacek, nez kdyz mas jenom jedno velky turbo a cekas az se roztoci, jestli sem napsal neco co je v rozporu s tim co pises taxem se asi blbe vyjadril.... tak se te teda zastavam :lol:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

Boris:Noone píše:
NeviM píše:
Boris:Noone píše: BiTurba maji dva vejfukovy systemy a TwinTurba maji jeden spolecnej vejfukovej system, to co si napsal u tech Tvych TwinTurb, tak to je zase sekvencni turbo system
tak si to po sobe jeste jednou precti a pak zjistis ze pises to samy co ja...
ty si napsal, ze twiturba maji jedno turbo mensi nez to druhy :(
jo a za tim si stojim, proste podle me twinturbo (=sekvencni turbosystem)=2 turba za sebou jedno mensi, ktery pokryje tu diru v malejch otackach nez se roztoci velky
a jesli placam sracky tak nam to nekdo vysvetlete kdo tomu opravdu rozumite.. :wink:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

no podle me je twinturbo a biturbo to same, akorat si to kazdy vyrobce pojmenuje jinak a nema to nic spolecnyho s velikosti turbin ani jejich zapojenim ani svodama atd, aspon moje twin turbo ma stejne turbiny :?:
a urcite se najde i biturbo ktere ma taky obe stejne turbiny :P to ze u nekterych aut je jedno mensi aby se roztacelo v nizsich otackach nema podle me na pojmenovani vliv :D
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
mikevr6
Příspěvky: 136
Registrován: 16 led 2006 19:43
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikevr6 »

Placenta píše:no podle me je twinturbo a biturbo to same, akorat si to kazdy vyrobce pojmenuje jinak a nema to nic spolecnyho s velikosti turbin ani jejich zapojenim ani svodama atd, aspon moje twin turbo ma stejne turbiny :?:
a urcite se najde i biturbo ktere ma taky obe stejne turbiny :P to ze u nekterych aut je jedno mensi aby se roztacelo v nizsich otackach nema podle me na pojmenovani vliv :D
mas pravdu,takhle to doopravdy je

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX6 biturbo ???

Příspěvek od MarauderZ28 »

Twin-Turbo, also called bi-turbo by some, refers to a turbocharged engine, usually larger than 2500 cc, on which two turbochargers compress the intake charge. There are two different twin turbo configurations, parallel twin-turbo and sequential twin-turbo.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Placenta píše:no podle me je twinturbo a biturbo to same, akorat si to kazdy vyrobce pojmenuje jinak a nema to nic spolecnyho s velikosti turbin ani jejich zapojenim ani svodama atd, aspon moje twin turbo ma stejne turbiny :?:
a urcite se najde i biturbo ktere ma taky obe stejne turbiny :P to ze u nekterych aut je jedno mensi aby se roztacelo v nizsich otackach nema podle me na pojmenovani vliv :D
Napr. ctyrkova Supra. Tam je sekvencni setup a obe turba jsou shodny.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

no ja nevim, ale myslel jsem ze nepsane pravidlo je jak jsem rikal biturbo=2paralerni turba kazde na jedne vyfukove vetvi, twinturbo=2 turba za sebou.... a doted se mi zdalo ze se tim ridi i vetsina vyrobcu.. schvalne si zkusime udelat nejakej seznam biturb a twinturb, jo? tak ja ten seznam zacnu, ale pripisujte tam jenom auta, u kterejch si jste stopro jisty jak to maj ok? dik :)

2 PARALERNI TURBA
Renault Safrane V6 BiTurbo
audi S4 2.7 BiTurbo
maserati BiTurbo

2 Turba serove za sebou


na dalsi si ted nevzpomenu a na to abych to hledal nemam cas :roll:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Boris:Noone
Příspěvky: 79
Registrován: 20 lis 2004 20:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boris:Noone »

TwinTurba:
Skyline-RB26DETT
Supra-2JZ-GTE
3000GT-ozaceni motoru nevim :(
FIEFIFMPFFM-Fuck Is Easy, Fuck Is Funny, Many People Fuck For Money
Watashi wa take desu
Obrázek

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

jo dobry, akorat sem myslel psat to i s oznacenim biturbo/twinturbo jake oficialne pouziva vyrobce, at vidime jestli si to znacej jak chtej, nebo jestli to nejak rozlisujou, takze:

2 PARALERNI TURBA
Renault Safrane V6 BiTurbo
audi S4 2.7 BiTurbo
maserati BiTurbo
maserati quattroporte V8 BiTurbo

2 Turba serove za sebou
Nissan Skyline-RB26DETT
Toyota Supra-2JZ-GTE
Mitsubishi 3000GT TwinTurbo

tak kdyztak kdo co vite, tak doplnujte a opravujte :wink:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

NeviM píše:jo dobry, akorat sem myslel psat to i s oznacenim biturbo/twinturbo jake oficialne pouziva vyrobce, at vidime jestli si to znacej jak chtej, nebo jestli to nejak rozlisujou, takze:

2 PARALERNI TURBA
Renault Safrane V6 BiTurbo
audi S4 2.7 BiTurbo
maserati BiTurbo
maserati quattroporte V8 BiTurbo

2 Turba serove za sebou
Nissan Skyline-RB26DETT
Toyota Supra-2JZ-GTE
Mitsubishi 3000GT TwinTurbo

tak kdyztak kdo co vite, tak doplnujte a opravujte :wink:
Ze jsou dve "paralelni" turba u motoru s usporadanim do V neni nic neobvyklyho, tam je to spis konstrukcni nutnost.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX6 biturbo ???

Příspěvek od semysak »

no konstrukcni nutnost dvou turb u motoru do V to asi nebude, treba u mojeho auta mam motr do V a jedno turbo, primo s tovarny

podle me je to twin-turbo nebo bi-turbo spis asi podle uvazeni vyrobce, kazdej tomu muze rikat jak chce, hlavne aby zakaznik vedel ze to ma f dvouturbu, tudiz to tahne 2x lip od spoda pyco :- )

to je asi jako se hadani o pismenkach tdi, crdi, tddi, tds, a dalsi hlavne abt tam bylo T a D :- )

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

NeviM píše:jo dobry, akorat sem myslel psat to i s oznacenim biturbo/twinturbo jake oficialne pouziva vyrobce, at vidime jestli si to znacej jak chtej, nebo jestli to nejak rozlisujou, takze:

2 PARALERNI TURBA
Renault Safrane V6 BiTurbo
audi S4 2.7 BiTurbo
maserati BiTurbo
maserati quattroporte V8 BiTurbo

2 Turba serove za sebou
Nissan Skyline-RB26DETT
Toyota Supra-2JZ-GTE
Mitsubishi 3000GT TwinTurbo

tak kdyztak kdo co vite, tak doplnujte a opravujte :wink:
Všimnul jsi si že u Bi turbo označení máš evropský auta a u twin japonský? V tom najdeš i odpověď. Jinak RB26 má dvě turba co pracujou najednou a ne sekvenčně :wink:

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

barbucha píše: Všimnul jsi si že u Bi turbo označení máš evropský auta a u twin japonský? V tom najdeš i odpověď. Jinak RB26 má dvě turba co pracujou najednou a ne sekvenčně :wink:
no ja jsem prave nevedel jak je na tom skyline, tak jsem ho tam nepsal... ale ten ma radovej sestival ze jo? a plni kazdy turbo 3 valce, nebo obe vsechno? a jsou za sebou nebo kazdy na jedny vyfukovy vetvi? A Nissan ho oficialne oznacuje jako biturbo myslim ne?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

Beaver píše:
Ze jsou dve "paralelni" turba u motoru s usporadanim do V neni nic neobvyklyho, tam je to spis konstrukcni nutnost.
no ja taky nerikam ze by to melo bejt neco neobvyklyho, ale kazdopadne to neni nutnost, ale spis reseni ktery se konstrukcne samo nabizi :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

NeviM píše:
barbucha píše: Všimnul jsi si že u Bi turbo označení máš evropský auta a u twin japonský? V tom najdeš i odpověď. Jinak RB26 má dvě turba co pracujou najednou a ne sekvenčně :wink:
no ja jsem prave nevedel jak je na tom skyline, tak jsem ho tam nepsal... ale ten ma radovej sestival ze jo? a plni kazdy turbo 3 valce, nebo obe vsechno? a jsou za sebou nebo kazdy na jedny vyfukovy vetvi? A Nissan ho oficialne oznacuje jako biturbo myslim ne?
Ne ne, nissan ho označuje jako twin. Každý turbo je na svodech ze tří válců a tlačí najednou. To označení Bi nebo Twin je opravdu jen na tom co zvolí výrobce a většinou je to tak že japonci preferují twin a evropa Bi

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

aha, tak zahada asi vyresena :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

thomaswilliams
Příspěvky: 1629
Registrován: 22 pro 2005 16:23
Bydliště: rio
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX6 biturbo ???

Příspěvek od thomaswilliams »

semysak píše:no konstrukcni nutnost dvou turb u motoru do V to asi nebude, treba u mojeho auta mam motr do V a jedno turbo, primo s tovarny

podle me je to twin-turbo nebo bi-turbo spis asi podle uvazeni vyrobce, kazdej tomu muze rikat jak chce, hlavne aby zakaznik vedel ze to ma f dvouturbu, tudiz to tahne 2x lip od spoda pyco :- )

to je asi jako se hadani o pismenkach tdi, crdi, tddi, tds, a dalsi hlavne abt tam bylo T a D :- )
já mám taky V6 do V můžeš poslat foto uspořádání turba ??? dík

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

sejki píše:
NeviM píše:
sejki píše: To je zajimave ja vzdycky myslel ze to male mas na nizke otacky a to velke na vysoke otacky... Jelikoz jedno turbo ti takovej velkej rozsah neudela.
no dyk to rikam : "nez se staci roztocit to velke" (=male otacky. male turbo se rychleji roztoci-mensi setrvacnost..)
No jasny ale co to ma co spolecneho s turbodirou? Kdyz budes radit ve vysokejch tak ti male stejne prd naplni a cekas az se ti roztoci velke, dle meho nazoru tam jde o to aby si mohl jezdit i v nizkejch otackach a mel vykon, proto male turbo. Pac kdyz motor vytocis a preradis tak ti stejne otacky nespadnou natolik aby male neco natlacilo a tlaci ti uz jen velke turbo.

Zastante se me nekdo sakra :lol:
MKIV má dve stejná turba, z nichž neprve je 6 válcu plneno zjednoho turba, po překročení určitého tlaku se změní zpusob pohonu turb a je poušten exhaust gas i do druhého turba - plní obě...

málo kdy se opužívá systém malé a velké turbo, vetšinou jsou obě stejná, s tím že pro potlačení turbodíry ( a přesunu točivého mometnu yprostředkovaného turbem do nižších otáček ) se roztáčí jedno turbo ze všech válcu a v pozdějších otáčkách nebo tlaku se už nepouští do toho turba výfukové plyny ze všech válcu ale jen z poloviny, al edíky vyšším otáčkám a zátěži je dost výfukových plynů - to je sekvenční bi-turbo
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Mazda MX6 biturbo ???

Příspěvek od Beaver »

semysak píše:no konstrukcni nutnost dvou turb u motoru do V to asi nebude, treba u mojeho auta mam motr do V a jedno turbo, primo s tovarny

podle me je to twin-turbo nebo bi-turbo spis asi podle uvazeni vyrobce, kazdej tomu muze rikat jak chce, hlavne aby zakaznik vedel ze to ma f dvouturbu, tudiz to tahne 2x lip od spoda pyco :- )

to je asi jako se hadani o pismenkach tdi, crdi, tddi, tds, a dalsi hlavne abt tam bylo T a D :- )
Si me nepochopil, ze ma V6 jedno turbo je jeste celkem bez problemu, ale po pravde si nevzpomenu (a myslis ze snad ani neni) na pripad, kdy by byl motor V6 se sekvencnim preplnovanim - o to mi slo.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX6 biturbo ???

Příspěvek od semysak »

thomaswilliams motor vypada takhle:

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... D%26sa%3DN

beaver: no nevim pro sekvencni preplnovani urcite neni dulezity pocet valcu a ani jejich usporadani, myslimze marauder tu daval odkaz na ebay nejake sekvencni turba pro turbodizl s valcema do V ale asi ti neni tovarni vyrobek

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“