zajímavý že v servisním manuálu mám výrazně napsáno, že je zakázáno přeplňovat převodovku, že hrozí její zničení, ale není napsáno jak proč čím nač kdy apod ....
Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
já se hádat nechci jen konstatuju manuál, jedinný co mě teda překvapuje proč tam je daný určitý množství když třeba o litr víc to tu převodovku ochraňuje tj. je to pro ní lepší ?
Jen dotaz - napouštěcí otvor = obvykle otvor kontrolní a je na boku skříně. Jak tam lze nalít více oleje? Vždyť vše navíc okamžitě vyteče. I v manuálech je psáno: lejte, lejte, až začně uchcávat přestaňte...
nevim jestli to je lepsi u vsech prevodovek...vim jenom ze podle zkusenosti mych a i ostatnich majitelu GT-R to opravdu pomaha...coz muze, ale i nemusi fungovat u jinych aut. Jak rika Ritchma, skodit s tim ale nemuzes...
Jinak ja v prevodovce menim olej kazdych asi 8tis. km a do motoru leju taky nad merku Max
Ondras píše:Jen dotaz - napouštěcí otvor = obvykle otvor kontrolní a je na boku skříně. Jak tam lze nalít více oleje? Vždyť vše navíc okamžitě vyteče. I v manuálech je psáno: lejte, lejte, až začně uchcávat přestaňte...
Ano, ale ja to liju pres jinej otvor...na vrchu prevodovky je na to "skrytej" sroub (anebo pres nahon tachometru).Nebo si nazvedni auto z ty strany kde mas ten otvor a tim, ze ho naklonis tam dostanes o trosku vic oleje...
Tak to nevim u mě tam prostě lil lil až tam nalil všechno A uchcávalo to dlouho po malejch kouskách ne že by to prostě vychcalo najednou. Prostě vždycky byl podemnou flek až to jednoho dne přestalo
Build shit car,call everyone haters.... Function > Form
Ritchma píše:Tak to nevim u mě tam prostě lil lil až tam nalil všechno A uchcávalo to dlouho po malejch kouskách ne že by to prostě vychcalo najednou. Prostě vždycky byl podemnou flek až to jednoho dne přestalo
A nemas porusenou manzetu u vystupu hnaciho hridele? Ja jsem to mel uplne stejne, kapalo mi to pomalinku, az to prestalo kdyz se hladina dostala pod uroven te manzety/loziska. Ale to uz tam pak zustane malo oleje...pozor na to.
MarauderZ28 píše:já se hádat nechci jen konstatuju manuál, jedinný co mě teda překvapuje proč tam je daný určitý množství když třeba o litr víc to tu převodovku ochraňuje tj. je to pro ní lepší ?
Tak ja nevim, ale v automatu mam vyrazne pres rysku a jediny co teoreticky hrozi je ze se to zpeni a bude to si to hasit prepadem ven z prevodovky. Znicit by se mohla spis kdyz by ho bylo nedostatek. Mozna u automatu nejaky uplne brutalni preplneni muze zhorsovat funkci hydrauliky, ale u manualu pochybuju, ze by nadbytek mohl pusobit nejakej vyraznej problem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Já jsem kdysi slyšel že při velkým množství oleje v převodovce se v něm dělají vzduchový bublinky a převodovka se může díky nedostatečnýmu mazání zkurvit. Nevím ale jestli to neplatí jen pro automat. Taky je možný že víc oleje způsobuje větší ztráty výkonu na převodovce. Já bych rozhodně dodržoval množství předepsaný výrobcem
barbucha píše:Já jsem kdysi slyšel že při velkým množství oleje v převodovce se v něm dělají vzduchový bublinky a převodovka se může díky nedostatečnýmu mazání zkurvit. Nevím ale jestli to neplatí jen pro automat. Taky je možný že víc oleje způsobuje větší ztráty výkonu na převodovce. Já bych rozhodně dodržoval množství předepsaný výrobcem
Já bych to rád doplňoval jak to má být, ale dělám to odhadem protože mi nejde v žádným případě povolit kontrolní šroub
GTRunner píše:Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
Já ti nevím,ale jak myslíš že výrobce došel k tomu že tam má bejt 2,3l?Já myslím že to dlouho testovali a přišli na to že ideální hladina je 3l ale kvůli tomu aby se to dřív vysypalo,napsali do manuálu 2,3...Tebe ofšem nedostali.
Řekl bych že pro životnost převodovky je asi lepší přidat chladič oleje,nebo zvětšit původní což i změní objem oleje,ale to je jen můj hloupej názor.
MarauderZ28 píše:tak u automatu se vyloženě dávat víc nesmí neb to může pak řadit naprosto jinak a hlavně to vychcat přez gufera ven ...
presne tak - mam to napsany v servisce!! vzdy se musis trefit u automatu akorat !!!
Mno radi to perfektne, problemy zadny. Konzlutoval jsem to i s clovekem co jezdi s automatem uz dost dlouho a taky rikal, ze to neublizi, akorat by to teoreticky mohl nekudy prochcat - neprochcalo. Tak nevim.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
GTRunner píše:Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
Já ti nevím,ale jak myslíš že výrobce došel k tomu že tam má bejt 2,3l?Já myslím že to dlouho testovali a přišli na to že ideální hladina je 3l ale kvůli tomu aby se to dřív vysypalo,napsali do manuálu 2,3...Tebe ofšem nedostali.
Řekl bych že pro životnost převodovky je asi lepší přidat chladič oleje,nebo zvětšit původní což i změní objem oleje,ale to je jen můj hloupej názor.
jo jako, i v tomhle muze bejt moznost... ale nevim no...
GTRunner píše:Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
aha takze v automobilce sou curaci
nechci se tady s nekym prit, ale nemyslis ze kdyby to melo pozitivni vliv na zivotnost tak ze by to delali takhle uz v serii?? nebo myslis ze oni chcou aby se to driv vysypalo??? je to jen nazor tak me hned nekamenujte
Přesně jak tady někdo psal, je lepší chlazení, a tak...
Ale neshouhlasím že jsou ve fabrice "curaci"
Oni ti to spočítali, tak aby v té převodovce bylo oleje tak akorát a nezničila se (+průjezdy zatáčkama) a přitom byl zachován přijatelný poměr příkonu/výkonu/ztrát. A myslím si že počítali i viskozitu a vlastnosti oleje s použitými materiály.
No, kocernu VW je součástí převodovky i diferenciál pro přední kola, a ten má taky rád hodně oleje. btw. U Jetty jsme odlili 0,5litra a v zimě na ledu se mě kousl diferenciál tak že se nakonec podíval ven.
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000 Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900 And PRV
GTRunner píše:Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
...nebo myslis ze oni chcou aby se to driv vysypalo???...
vo cem to zvanis? ja jsem nic takovyho nenapsal...tohle psal milonovo...precti si to prosim te jeste jednou!
hele...jinak mne je u prdele kolik si tam das oleje, ja jenom rikam svoje zkusenosti a taky zkusenosti spousta dalsich majitelu GT-R...prevodovce to rozhodne neuskodi, znam nekolik pripadu kdyz se kvuli nedostatku, nebo jenom pouzitim nekvalitniho oleje rozsypala prevodovka. Kazda prevodovka je konstruovana jinak, nektera vydrzi vic, nektera min, nektera ti pobezi i s pulkou naplne, jina se behem nekolika km rozsype...proto nechapu tvuj komentar: "...aha takze v automobilce jsou curaci.."
víc oleje? otázka zní,co udělá olej po zahřátí? jak dlouho se bude zahřívat,..jak dlouho bude chladit,..jak maže při jaké teplotě... neni podle mě ideální tam cpát o litr víc, o trochu se asi nic nestane,..patří tam tolik co napsal výrobce,..