Trouble na šestým válci

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

JonnY píše: safra aky princip? tak neviem ci mi to uniklo, alebo ci si to tam vobec nenapisal :?
Zamerne vubec nenapsal :D . Ja vychazim z toho, ze kdyz clovek prijde na neco sam, tak z toho ma vetsi uspokojeni, nez kdyz si to jen nekde precte :lol: ... Kolem te "veci" se toci vsechno ostatni a vsechno ostatni je jen - u kazdeho motoru daneho fyzickeho objemu - podrizeno k jejimu dosazeni.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Taboo píše:Zamerne vubec nenapsal :D . Ja vychazim z toho, ze kdyz clovek prijde na neco sam, tak z toho ma vetsi uspokojeni, nez kdyz si to jen nekde precte :lol: ... Kolem te "veci" se toci vsechno ostatni a vsechno ostatni je jen - u kazdeho motoru daneho fyzickeho objemu - podrizeno k jejimu dosazeni.
:wink:
zakerak ! :D
a co chudaci ludia (tj, chudak ja) ktory na to asi nedojdu nikdy? :oops:
:lol:

masterDK

Příspěvek od masterDK »

Taboo píše:
JonnY píše:
kentoya píše:právě chudá směs bez detonací (problém naladit aby to šlo) má vyšší výkon, ale jelikož je to problém skloubit bez detonací tak se na chudou směs nejezdí a vyšší teploty to je pravda
co ja viem, tak o nieco bohatsia zmes oproti stech. koef. by mala mat najvyssi vykon
ale nejsom isty. skusim to nekde najst
To, ze cim chudsi smes, tim vyssi EGT, neni tak uplne pravda (jinak by jsi pri brzdeni motorem a AFR okolo 17:1 mel vyssi EGT, nez treba pri plne akceleraci a AFR 12:1). Nejvyssi EGT je dosazena pri stoichiometry a snizuje se, at je AFR dale chudsi anebo bohatejsi.
Co se tyka maximalniho vykonu, vetsina motoru ho dosahne s AFR mezi 12:1 a 13.5:1. Bez ohledu ale na chudost/bohatost smese, predstih zapalovani, tlak turba, teplotu vstupniho vzduchu, kompresni pomer anebo dynamickou kompresi, profil vacek, etc., dosazeni jakehokoliv vykonu je jen a pouze o jedne jedine veci, ktere vsechny ty vyse uvedene aspekty jen ovlivnuji. Tou "veci" je ten uplne nejzakladnejsi princip, na jehoz zaklade probiha (anebo by melo probihat) lazeni uplne kazdeho pistoveho spalovaciho motoru - a na ktery se velice casto zapomina.
:wink:
12:1 a 13.5:1 je celkem zasadni rozdil :afro:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

JonnY píše: zakerak ! :D
a co chudaci ludia (tj, chudak ja) ktory na to asi nedojdu nikdy? :oops:
:lol:
Ale prijdes... Musis se jen divat na vse opravdu principalne, uplne od zakladu.
:wink:
masterDK píše:12:1 a 13.5:1 je celkem zasadni rozdil :afro:
Jiste. Taktez je zasadni rozdil treba mezi B16A a LS1. Zadne zazracne AFR, ktere by platilo pro vsechny motory neexistuje.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

nechci se pouštět na tenký led v lazení motorů nejsem kovanej, ale co vím od chlapů co jezdili amatérsky či trochu profi, tak mírně chudší směs dělala starším motorům dobře na výkon, dnes jsou motory někde jinde, a kontrolní měřidla taky změří více jak dřív, ale jak jsem koupil tak prodávám
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

kentoya píše:nechci se pouštět na tenký led v lazení motorů nejsem kovanej, ale co vím od chlapů co jezdili amatérsky či trochu profi, tak mírně chudší směs dělala starším motorům dobře na výkon, dnes jsou motory někde jinde, a kontrolní měřidla taky změří více jak dřív, ale jak jsem koupil tak prodávám
To neni ani zdaleka tak nemozne... V aspektu dosazeni maximalniho vykonu ma kazdy motor rad neco trochu jineho - a zadne "idealni" anebo "absoltne spravne" universalni hodnoty tam neexistuji (at uz se to tyka AFR anebo predstihu zapalovani). Dosazene vysledky se samozrejme nedaji zvyklat zpochybnovanim prostredku pouzitych k jejich dosazeni. :D
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

snad nebudu za blbce,ale základní princip spalovacího motoru je spálit palivo které k hoření potřebuje kyslík...takže zvyšování výkonu jde pouze za pomoci zvýšení dodávky paliva a kyslíku potřebného k jejímu spálení a taky v tom vše zprávně nastavit... :lol: jak to teda je?
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Krosmen píše:snad nebudu za blbce,ale základní princip spalovacího motoru je spálit palivo které k hoření potřebuje kyslík...takže zvyšování výkonu jde pouze za pomoci zvýšení dodávky paliva a kyslíku potřebného k jejímu spálení a taky v tom vše zprávně nastavit... :lol: jak to teda je?
Jdi jeste o krok dale a hloubeji (= co pri tom horeni palivove smese vznika a co toci tim motorem) - a mas to 8) . Z toho pote vyplyne vysvetleni, proc zvysit vykon se mnohdy da i bez zvyseni dodavky paliva a kysliku... :D
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

mno tak to zkusim....
při hoření paliva vznikají detonace,každá detomace je provázena tlakovou vlnou,která musí v ten správný okamžik "narazit" do pístu....Palivo hoří pořád stejnou rachlostí a se vzrůstajícími otáčkami se musí mněnit čas vstřiku a taky zápálení směsi aby došlo k včasnému prohoření směsi.....
co ty na to? :? Ze školy sem už dlouho asi budu muset zase něco nastudovat....... :lol: :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Jsi na dobre ceste 8) ... OK, ja te nebudu uz dale tyrat :lol: .
Zvysovani vykonu - anebo vykon samotny - je proste jen o maximalnim tlaku ve valcich - bez ohledu na to jak a cim je toho dosazeno. Jiste, ono se to da samozrejme rozpitvavat do nekonecna a porovnavat uhly otoceni klikove hridele ATDC, kdy k tomu maximalnimu tlaku dochazi, vykon dosazeny vyssi kompresi a mene palivove smese ve srovnani s motorem s nizsi kompresi a pouziti vetsiho mnozstvi palivove smese, pomery prumeru pistu a zdvihu kliky, pomery ojnic, etc. - coz je vice mene jen zalezitosti samotneho designu toho motoru (at uz serioveho anebo dale upraveneho), ale v zasade plati, ze u daneho motoru se da zvysit vykon jen a pouze zvysenim tlaku ve valcich v nejpriznivejsim uhlu otoceni klikove hridele (at uz upravou AFR, predstihu zapalovani, zvysenim mnozstvi palivove smese pomoci upravy hlav/ventilu/vacek, zvyseni jeji density pomoci jeji ochlazovani anebo preplnovanim, pomoci nitrous, zvyseni komprese, etc.). Proste, cokoliv clovek dela - at uz treba zlepsi prubeh zapaleni palivove smese pomoci lepsich svicek , manipuluje bohatost smesi pomoci nejake S-AFC anebo AFPR anebo fyzicky zvyssi ucinnost toho motoru pomoci vacek anebo uprav hlavy, vse vede jen ke (a je delano jen za ucelem) zvyseni maximalnich tlaku ve valcich. Kdyz se clovek nad tim zamysli, tak lazeni motoru v principu najednou vypada az stupidne jednoduche... :twisted:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

on i v principu sámotnej spalovací motor je jednoduchej... :lol:
díky za osvětlení!!!!!
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

no, tlak ma napadol.
len potom ma napadla mechanicka, chemicka, plniaca atd... ucinnost a dosiel som na to, ze som na nic nedosiel.
tj nedokazem posudit ci je dolezitejsi efektivny tlak, alebo mechanicka (alebo kadejaka ina) ucinnost motoru... tak som bol ticho :oops:

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Krosmen píše:mno tak to zkusim....
při hoření paliva vznikají detonace,každá detomace je provázena tlakovou vlnou,která musí v ten správný okamžik "narazit" do pístu....Palivo hoří pořád stejnou rachlostí a se vzrůstajícími otáčkami se musí mněnit čas vstřiku a taky zápálení směsi aby došlo k včasnému prohoření směsi.....
co ty na to? :? Ze školy sem už dlouho asi budu muset zase něco nastudovat....... :lol: :lol:
Jen pro upřesnění,při hoření paliva by právě detonace vznikat neměly,proto je to hoření a né vybuchování a rychlost hoření se samozřejmě mění mimo jiné právě např. v závislosti na bohatosti směsi(zjednodušeně do určité míry bohatší hoří rychleji než chudá,ovšem u příliš bohaté rychlost hoření rapidně klesá,podobně jako u příliš chudé vlivem detonací rapidně roste),optimálně 15-30m/s,při detonacích je však rychlost hoření více než desetinásobná.A právě hoření umožňuje adekvátní rozepnutí směsi a vytvoření požadovaného tlaku.Za klíčové bych považoval hodnotu tlaku a dobu jehu maxima,ostatní aspekty spalovacího procesu v podstatě směřují k ideálním hodnotám těchto dvou(jen teorie).Za ono kouzelné AFR(max výkonu,nehledě na spotřebu a emise) pokládám o 20% bohatší stechiometrické směsi(12.25:1),ale jak psali učení výše je to jen proměná. :wink:
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“