Tipovací otázka na EVO IX

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Jaký zajedu na této Mimoni čas?

horší než 12.999s
6
17%
mezi 12.998 a 12.799s
14
40%
lepší než 12.798s
15
43%
 
Celkem hlasů: 35

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od leon4x4 »

Jak jistě víte snažím se posunout možnosti každého auta trochu dál než jak si to výrobce přál. Je tady spousta kecalů a nemám pocit, že by se na těch málo lidí co něco umí obracelo dost lidí. Mám pocit, že se každý snaží jen pochytat pár moudrostí od těch málo co něco ví a pak se pokoušet sám. Prostě rád bych vám dokázal, že nejsem jen kecal a že opravdu něco o ladění aut vím a prakticky také umím předvézt.

Proto je tu hlasovací otázka před Mimoní. Nově se zde snad povedlo stanovit podmínky na opravdových 1/4míle (dříve 400m) tedy cca 402,xxm a že se jednoznačně stanovuje vzálenost startovací pozice od buňky která spustí startovací zařízení. Dá se tedy říci, že finálový čas by už měli ovlivňovat jen nadmořská výška, teplota vlhkost a podobné parametry, rozhodně by to však neměla ovlivňovat metodia měření či vzdálenost. Jistě víte, že za již nově stanovených podmínek jsem na poslední Mimoni zajel 13,09s.

Proč si myslím, že bych se měl zlepšit? Navzdory tomu, že mi mnoho rádoby " tunerů" tvrdí, že sériový FMIC na EVO IX je dobrý bez potíží i na 500koní tak jsem ho vyměnil za FMIC od AMS který má o 80% větší průchodnost vzduchu. Dále jsem konečně dostal kabely na ladění většiny nových Mitsubishi a Subaru (tímto vám nabízím možnost naladění vašeho vozu) a tak jsem zahájil proces ladění na svém voze. Subjektivně došlo ke značnému zlepšení především odezvy na sešlápnutí plynového pedálu a auto se zdá pružnější. Jestli došlo k nějakému razantnímu zvýšení výkonu neumím posoudit, ale něco by mohl naznačit i čas z nadcházející Mimoně. Možná to pro někoho bude jasný důkaz o tom co vím o ladění aut a třeba se pak setkáme u ladění vašeho miláčka.

Protože sám zatím nevím jak jsem byl úspěšný ve svém snažení bude rozptyl hlasovací otázky relativně malý.

PS: Snad to vydrží spojka :lol:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

zvolil jsme prostřední možnost :wink:

sám ted po namontování novýho koncáku, kterej je neporovnatelně průchozejší oproti tomu co tam bylo na HSMIII taky můžu udělat hlasování jestli se nám povede dostat pod 15s (na HSM III 15.12s) auto se zdá bejt taky živější

sorry za OT

sic
Příspěvky: 1064
Registrován: 04 kvě 2004 10:49

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od sic »

no snad , co najlepsi :lol:
when I grow up, I want to be a racing driver

FCS
Moderátor
Příspěvky: 1018
Registrován: 16 dub 2006 07:25
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FCS »

Hlasoval jsem pro č.2 ,ale nejlepší by byla určitě trojka a hooooodně pod :lol:
Ale vše si myslím bude záležet na počasí

Budu ti držet palce 8) :wink:

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

je to jasny bude to 12.63
takze jsem volil 3 moznost, jinak AEM EMS je objednany a do tejdne je tu 8) tak se priprav :D :D
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Placenta píše:je to jasny bude to 12.63
takze jsem volil 3 moznost, jinak AEM EMS je objednany a do tejdne je tu 8) tak se priprav :D :D
Děkuji zatím všem za důvěru, počasí by mohlo hrát roli, obvzláště pokud by bylo hnusně vedro, ideální by bylo tak po dešti do 10ti nad nulou.

Na EMS se těším a uvidíš, že se to auto totálně změní. Nedokážu říct čím to přesně je, ale to auto je pak jako vyměněné. Asi ta jako když přesedneš od 386SX na P4 :wink:

S těmi odhady časů už jsem opatrný, ono to ne vždy je tak jak si člověk představuje, nicméně budu se snažit i když na první místo to prostě nebude - Roberta asi neukecám aby šel do speciálů :oops: ale mně vlastně jde jen o to ukázat co jde s tím autem dělat. Škoda, že nemám víc volného času, dneska mi dorazil soft na logování hodnot ze sériové ecu, tak bych mohl ještě něco doladit. No čas není a horkou jehlou nic šít nebudu, chce to čas.

Jinak kamarád z Británie má EVO8 a má měněné proti mne i vačky a jezdí na Autronics ECU a jeho rekord je 12,3s @ 112,5mph tak mám ještě co dělat. Ve velkém jůesej už na sériovém turbu jezdí pod 11 ale za cenu tlaku 2,1BAR a racing fuel míchaného s methanolem
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Rudi
Moderátor
Příspěvky: 11957
Registrován: 22 srp 2004 13:03
Bydliště: OK
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od Rudi »

jako naprostá "lama" se mi zdaj ty rozdíly velice malý, ale když to vezmu logicky, tak ty časy už se pak tolik nesnižujou...váhám stále mezi dvojkou nebo trojkou, ovšem vzhledem k tomu, že jsi na minulý mimoni zajel 13,09, tak tipuju dvojku 8)

k podmínkám: těch 10 stupňů ti doufám nevyjde :lol: , možná ráno, ten déšť je ale docela možnej...
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od JonnY »

nemal si problem s obmedzovacom otacok na jednotke?
ak si s tym neco spravil tak takych 12.6. ak ne, tak moznost dva :))

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

Ja bych spis chtel jednou proniknout k ladeni :pray:
To nebuze bejt moc tezky ne? :D


verim ti na tri 8)
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Uživatelský avatar
Skala
Příspěvky: 436
Registrován: 18 kvě 2004 10:41
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skala »

Já veřím tomu,že to bude pod 12.798,když už měš možnost si to takhle ladit a novej FMIC..držím palce 8)
Ale myslím,že bude pršet podle předpovědi a budu doufat že předpověd nevyjde :D
Já se na sprint taky přihlásím :lol:
CLK 320 race@fun
S 430Long klídek
http://web.unmz.cz/autoslalom/

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Jenom takovej trochu dotaz jakýže to evo používá turbo že z něj mačkaj 2,1BAR???TD06?16G?
Nechci hlasovat ale myslím si že pokud už neni problém s omezovačem na jedničku a pokud se podařilo si trochu pohrát myslím že potenciál je na lepší čas než je v bodě tři,ale ta u tebe prokletá spojka bude kámen úrazu...
btw odhadem na takový čas alespoň dle mého názoru je hranice 350-400 ps se seriovou váhou vozu..... 8)
V každym případě mě mrzí že neuvidim naživo a doufám že bude video pro ty co nemohou přijet.......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

no taky si spíš přeju chladno a klidně i deštivo (pokud si někdo pamatuje podmínky na HSM I. tak přesně tyhle si přeju..)..

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

2.1BAR se dá jet na sériové turbo z EVO IX, samozřejmně ne v celém spektru otáček a musí se vyměnit aktuator za jiný se silnější pružinou a taky to má "trošku" vliv na životnost .. ale to Ameriku nezajímá

Úpravy na ECU:

Odstraněný omezovač otáček při stojícím vozu a sešlápnuté spojce
Upravené 2 mapy paliva
Upravená 1 mapa předstihu ze tří
Upravená 1 mapa MiVec ze dvou
Upravené 3 mapy ovládání požadované zátěže (supluje regulaci tlaku)
Upravené omezovače maximální zátěže (odstranění fuelcut při větším tlaku)


Předchozí čas byl zajet po úpravě jednoho ladiče z DE a já jsem začal úplně od znovu a jako předloha sloužila Japonská verze ECU která nebere tak moc ohledy na emise jako uškrcená evropská verze a už jen rozdíl mezi těmi verzemi je nezanedbatelný. Kolega z GB co s ním spolupracuji na konsultacíh zkušeností z ladění a odhalování tajů sériové ECU z datalogeru vycucal, že mu to jezdí už znateně lépe než FQ360, tak jsem zvědav jak to jede mně

Co se týká spojky, už mám vybranou novou, jen ji zbývá objednat a tu sériovou šetřit nebudu. Vůbec se na ni nebudu ohlížet prostě odjedu to co nejrychleji jak budu umět a buď vydrží nebo se se mnou rozloučí. To ale zase neznamená, že bych ji chtěl ničit záměrně. Papradoxně při startu z 5000ot (původní omezení) ji zatěžoval víc protože jsem ji musel déle držet v prokluzu aby mi auto nepadlo na čumák.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

je pravda že u GSX mi spojka klouzala znatelně a paradoxně když sem ji poštěl z hranice 6000 tak neklouzla ani jedno a dokonce sem si trošičku prohrábnul......ale i tak sem jedinou úpravou kterou sem měl a to zvýšeným tlakem turba dosáhl skoro o vteřinu lepší čas než serie.....
Myslím že čas který máš v bodě tři je reálný a je jen na řidiči jaký bude jo a na tý spojce jestli start vydrží.....
btw jaké bude obutí?
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Tak jak jsem říal, u mne jde spíš o RE-tuning po někom kdo tvrdí že to mu rozumí a že to dělá už velmi dlouho. Přesně proto jsem sám zvědav jakých výsledků dosáhnu já oproti "zkušenému" ladiči který se tím prý živí ... btw je to dealer Mitsubishi a ta by opravdu zlušenosti měl mít.

Obutí je série - Bridgestone Potenza RE-050

Já trakci neřeším, spíš bych uvítal lehké zhoršení adheze aby se auto lépe odlepilo od země a nemusel jsem tolik trápit spojku. V tomto ohledu mne vyhovovala nerovná hrubá dráha v Příbrami kde už přední kola lehounce prokluzovala (ale prokluzovala je trochu silné slovo , spíš se tak začla trhat od země). V Mimoni je mnohem lepší trakce a a se Suprou to bylo rozdíl vteřiny oproti takovým hrubým asfaltům, ale evo je jiná klasa co se trakce týká. Také se chatrným obutím snažím nepřetěžovat sériovou převodovku, diferáky a poloosy. Tak nějak doufám, že než se to utrhne nebo zlomí ta snad začnou hrabat kola a já si tak ušetřím drahé opravy.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od MarAt »

Mě odešla spojka zrovna včera,když sme si po silničce na Komárno u Otrokovic zkoušeli,jaký to asi tak bude na té barumce o víkendu vzrůšo a i když ten mišák na tom bude asi líp (měl jsem ACT 6-Pad Race Disc, 236mm +Heavy Duty Pressure Plate),bude asi po odstranění omezovače na startu její životnost taky krátká,snad delší naž ta moje :cry:
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Laconi
Příspěvky: 5529
Registrován: 05 úno 2004 20:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laconi »

Já si netroufám tipovat :D

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 10:19, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Taboo, máš pravdu na řidiči záleží, ovšem u tohohle auta spíš jen na váze řidiče (momentálně mám asi 102kg). To jestli odřadím při 6950, 7100, nebo 7250 už takový rozdíl neudělá, protože to auto je vlastně tak pomalé, že tyto faktory mají zanedbatelnoý vliv. Na trakci také není co pokazit, hrabat to určitě nebude, to vím jistě. Takže znatelně lepší čas by zajel třeba Valentino Rossi který váží asi 45kg i s helmou a pytlem brambor :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 10:20, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

S Leonem 4x4 TDi jsem zajel 3 časy zasebou do 0,1s a v podstatě kdekoliv. Vím o čem mluvíš. U EVO je problém s heat soak a tak každý další žas je horší a horší, prostě už to stahuje předstih kvůli intake temperature compensation.
Jak zajet nejlepší 60' čas nevím protože to nikdo u nás neměří a já se možná spíš snažím šetřit techniku a tak dávám první dva tři metry na prokluz spojky aby se to všechno hezky dostalo do záběru a pak teprve pouštím spojku nadoraz. nevím jestli to někdo umí lépe.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od PJ »

Koukam tezky vahy na spritech :o) a ja si stezuju na 86 :lol:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

to leon 4x4 - tak jsem si tipnul možnost č.3
chci se ale zeptat - co přesně znamená ten 60´čas?

Uživatelský avatar
BlackHole
Příspěvky: 198
Registrován: 08 zář 2004 18:05
Bydliště: 49°50'45"N, 16°17'14"E

Příspěvek od BlackHole »

leon4x4: Pošlu ti bráchu, váží 55 kilo :lol:
Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

60´ čas je čas na cca 20meterch pokud se nemýlim...
hm smamá těžká váha na sprintech.. já mam 98kg:)

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

Taboo píše:Ridic, ktery dokaze zajet 60' cas a zaradit kazdy rychlostni stupen jen o desetinu sekundy rychleji, zajede celkove prumerne o 0.5 sekundy lepsi cas - a to je v drag racing cela vecnost :lol: .
Trosku OT, je v usa jasne dana vzdalenost fotobunky od cary od ktere auto startuje?, jak je u vas resene to kam se auto presne pred startem postavi? Behaji u vas taky s klacikama? :D
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

FCS
Moderátor
Příspěvky: 1018
Registrován: 16 dub 2006 07:25
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FCS »

Břéťa píše:
Taboo píše:Ridic, ktery dokaze zajet 60' cas a zaradit kazdy rychlostni stupen jen o desetinu sekundy rychleji, zajede celkove prumerne o 0.5 sekundy lepsi cas - a to je v drag racing cela vecnost :lol: .
Trosku OT, je v usa jasne dana vzdalenost fotobunky od cary od ktere auto startuje?, jak je u vas resene to kam se auto presne pred startem postavi? Behaji u vas taky s klacikama? :D
startují na stromeček ne?

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

BlackHole píše:leon4x4: Pošlu ti bráchu, váží 55 kilo :lol:
kámoška má 39kg a řidičák taky :o)
.slow Obrázek
head&shoulders power...

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

jim.vw píše:
BlackHole píše:leon4x4: Pošlu ti bráchu, váží 55 kilo :lol:
kámoška má 39kg a řidičák taky :o)
jestli umí řadit a nekřičí když se přidá plyn tak ji beru !
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

jim.vw píše:
BlackHole píše:leon4x4: Pošlu ti bráchu, váží 55 kilo :lol:
kámoška má 39kg a řidičák taky :o)
:shock:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“