


Myslím že uznávanejch je 30cm předek vozu před fotobuňkou,takže je tam jakás korekce když se auto pohne.....
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Diky, musel jsem si to precist asi 5x nez jsem to trosku pobral..Taboo píše: Jiste. Pretnuti prvniho paprsku rozsviti "Pre-Stage" svetla a jejich poslanim je dat ridicum vedet, ze jsou priblizne 7" od toho druheho "startovniho" paprsku. Po pretnuti toho druheho paprsku se rozsviti "Stage" svetla, coz je ta "startovaci cara". Ted tam je trocha strategie... Clovek muze "stage" budto "shallow" - kdy je ten paprsek pretnuty casti kola mezi jeho stredem a predni hranou pneumatiky, anebo "deep" - kdy je ten paprsek pretnuty casti kola mezi jeho stredem a zadni hranou pneumatiky. Ty dve rozdilne metody se rozdilne pouzivaji k dosazeni nizsiho casu, vyssi konecne rychlosti a lepsiho reakcniho casu (ktery se meri jen u zavodu, kde se pouziva Pro Tree). Pri pretinani toho "Stage" paprsku (po rozsviceni "Pre-Stage" svetel) musi byt ale clovek velice opatrny, protoze pokud jim projede, tak je automaticky diskvalifikovan za "predcasny start". Pote, co oba souperi prerusi ten "Stage" paprsek a rozsviti "Pre-Stage" a "Stage" svetla na stromecku (coz je znameni, ze jsou oba pripraveni), starter odstartuje ten zavod zmacknutim tlacitka. Pokud je ten stromek nastaveny na Pro Tree (u profesionalnich zavodu), dve rady oranzovych svetel se rozviti po sobe v 0.4 sekundovych intervalech a o dalsi 0.4 sekundovy interval pak zelene svetlo. U Sportsman Tree (kde se nepricita reakcni cas k casu ujete 1/4 mile) ty oranzove svetla zablikaji (obe rady najednou) ve dvou 0.5 sekundovych intervalech a po tretim stejne dlouhem intervalu se rozsviti zelene svetlo. V obou pripadech, kdo projede tim "Stage" paprskem pred rozsvicenim zeleneho svetla je diskvalifikovan (a na jeho strane se rozsviti cervene svetlo). Vyhodou toho Sportsman Tree je to, ze 1/4 mile casomira se automaticky spusti az po prujezdu tim "Stage" paprskem, ne ve chvili, kdy naskoci zelene svetlo (jako u Pro Tree), takze clovek ma vice casu se pripravit (a vytocit treba motor). (U Sportsman Tree ta casomira reakcniho casu zacne taky bezet po rozviceni zeleneho svetla, ale zastavi se po prejeti toho "Stage" paprsku - kdy se ve stejnou chvili odstartuje ta 1/4 mile casomira.) Po startu je pak dalsi paprsek 60' od toho "startovaciho" "Stage" paprsku, dalsi pak ve vzdalenosti 330', dalsi v 660' a dalsi pak 66' pred konecnym 1320' paprskem (celkem jich tam je sedum). Pomoci tech dvou poslednich paprsku se meri konecna rychlost. Po projeti 1/4 mile si pak kazdy ridic na zpatecni ceste vyzvedne "time slip" u male stanice, kde k vytisteni dvou stejnych listku (s casy a rychlostmi obou zavodniku) dochazi automaticky po prejeti toho 1320' paprsku tim pomalejsim vozem. Jeste, nejakou vzdalenost pred temi prvnimi paprsky tam je "burnout box", kde si clovek muze pred startem zahrat pneumatiky. Pri tom tam je ale nepsane pravidlo, ze pouze 10i-sekundove vozy (a rychlejsi) si mohou beztrestne dovolit projet pri delani toho burnout i treba vsechny tri (Pre-Stage, Stage a 60') prvni paprsky - a pote zacouvat a zacit ten "stage" proces (ten starter musi tlacitkem reset ten stromek) . Pokud si to dovoli nekdo s nejakym pomalym prditkem, tak ho poradatele nemilosrdne vyhodi...![]()
ten čas 13 jsi zajel se sedačkama nebo bez?leon4x4 píše:Tak už není o čem se bavit
12.149s
13.09s se sedačkamaRudi píše:ten čas 13 jsi zajel se sedačkama nebo bez?![]()
každopádně gratulace
Super diky za odpoved, jsem netusil ze take jezdite na cas kde se zapocitava i reakce... Jake jsou bezne reakce ridice pokud startuje na "shallow" ?Taboo píše:Pri "deep staging" je nejlepsi mit pomocnika, ktery nohou anebo rukou co nejblize k te pneumatice "nahmatne" a zakryje ten "Stage" paprsek a rozsviti jeho svetla jeste predtim, nez tam to auto posunes - a pak ti ukaze, kdy presne mas zastavit, aby ten paprsek byl jeste prerusen tou pneumatikou a ty jsi jim neprojel. Nekdy (kdy je nepovoleno rozviceni tech "Stage" svetel rukou anebo nohou pomocnika) se taky pouziva znacka (vetsinou bily pruh) na stene pneumatiky, takze po okamzitem rozsviceni tech "Stage" svetel (kdy je ten vuz postaven "shallow) clovek vi, ze musi s tim vozem pohnout jen natolik, aby se ta znacka na stene pneumatiky pohnula treba o 30 stupnu - a ten vuz je pote postaven "deep". To vetsinou ridici ukaze taky jeho pomocnik. Nepsanym pravidlem je, ze ten pomocnik by mel byt na te strane vozu, ktera je blize ke stredu drahy, aby ho videl starter, ktery odstartovani zavodu pozdrzi (i presto, ze obe "Pre-Stage" a "Stage" svetla jsou uz rozsviceny) dokud ten pomocnik neni v bezpecne vzdalenosti za zadnimi koly tveho vozu. "Deep staging" samozrejme nepatrne zkracuje tu 1/4 mile vzdalenost, takze se vetsinou dosahne nepatrne lepsiho celkoveho a taky reakcniho casu, takze se pouziva vetsinou s Pro Tree a se slicks. Pri "deep staging" je ale nejlepsi pouzivat "line lock" brzd (anebo ten vuz drzet rucni brzdou), aby se ten vuz nahodou nepohnul a clovek tak neprojel tim paprskem jeste pred rozsvicenim zeleneho svetla. Pri "shallow staging" se s tou vzdalenosti tvorenou tou pneumatikou musi trochu pocitat a startovat uz na druhe oranzove svetlo (= necekat az na zelene), coz je trochu tezsi (pokud se zapocitava taky reakcni cas). U Sportsman Tree je vyhodou toho "shallow staging" spusteni casomiry kdyz uz je clovek trochu rozjety a da se tak trochu snizit riziko poskozeni prevodovky anebo naprav a nepatrne zvysit konecnou rychlost. Vpodstate by se obecne dalo tvrdit, ze pokud je reakcni cas zapocitavan jako soucast celkoveho 1/4 mile casu, tak je vyhodnejsi stavet "deep" - a pokud ne, tak "shallow"...
Jeste jsem v tom poslednim prispevku zapomel dodat, ze nektere trate maji i osmy paprsek ve vzdalenosti 1000'. Samozrejme, pomoci analyzace a porovnani tech casu a rychlosti v tech 60', 330', 660', 1000' a 1320' jednotlivych jizd se da urcit, co clovek delal lepe anebo hure v porovnani s treba predposledni jizdou a jak to pote ovlivnilo ten celkovy cas a rychlost.
no v planu bylo 11:100 - 11.300... ale kde neni tlak tam ani smrt nebere...MarAt píše:Taky se divim,že se tu diskuze neubírá kolem těch časů,myslím,že jste s těma časama v té kategorii od jara hodně zacloumali,grats.
Možná by se to tady točilo víc pokud bych zajel prd a dopadl nějak špatně jako třeba 8-mý a ták.MarAt píše:Taky se divim,že se tu diskuze neubírá kolem těch časů,myslím,že jste s těma časama v té kategorii od jara hodně zacloumali,grats.
ne nebyl ja bych se toho balMarAt píše:PS: Placento neříkej,že ten motor s dvěma neřízenými turbínami byl opravdu tvůj (byť mě to napadlo hned,jak jsem ho tam v rohu uviděl)..mimochodem za ty léta bys už si mohl všimnout,jak se píše můj nick
ano to je motor meho kamika, problemy tam urcite jsou a to i proto ze v CR nikdo tento motor v takhle rozsahle uprave nestavel, stejne tak neladil, tak se nechame prekvapit co ztoho vzejde, kazdopadne podle informaci z US a Japonska jde o jeden z nejlepe pripravenych GT na drag. Uvidime jak to dopadne, drzim palceMarAt píše:No protože tam někdo snad již na jaře dovezl 3l twin mitsu s tím,že z něj chce vyždímat 800hp(jestli se nepletu),ale dle charakteru potíží se kterými se ten motor doteď potýká soudím,že se to ještě dlouho nepodaří(byť to není jistě nereálné). Každopádně motorové ladění na jednotkách typu magnetti marelli má proti ladění v autě několik podstatných výhod,ale jistě každý z nás má svou cestu a popravdě celkem výkon karlovy devítky na mimoni obdivuju,byť sám naznačil,že zčásti následoval zkušeností jistého guru z UK.
Když pominu motory vozů domácí produkce,tak myslím,že tak rozsáhlé úpravy jsou v našich končinách obecně průkopnické na téměř jakémkoliv motoru,taková je zde pannenská půdaPlacenta píše:ano to je motor meho kamika, problemy tam urcite jsou a to i proto ze v CR nikdo tento motor v takhle rozsahle uprave nestavel, stejne tak neladil, tak se nechame prekvapit co ztoho vzejde, kazdopadne podle informaci z US a Japonska jde o jeden z nejlepe pripravenych GT na drag. Uvidime jak to dopadne, drzim palceMarAt píše:No protože tam někdo snad již na jaře dovezl 3l twin mitsu s tím,že z něj chce vyždímat 800hp(jestli se nepletu),ale dle charakteru potíží se kterými se ten motor doteď potýká soudím,že se to ještě dlouho nepodaří(byť to není jistě nereálné). Každopádně motorové ladění na jednotkách typu magnetti marelli má proti ladění v autě několik podstatných výhod,ale jistě každý z nás má svou cestu a popravdě celkem výkon karlovy devítky na mimoni obdivuju,byť sám naznačil,že zčásti následoval zkušeností jistého guru z UK.
mas recht, rekl bych ze to plati o vsech motorech v techto PS tridach... nejdrazsi je ten vyvoj ale pak se najde nejakej Karel a oznaci te za nicitele (viz par prispevku nahoru), protoze je jasne ze se ne vsechno hned vychyta a obcas se neco posere... jako treba me ted svody v Mimoni... a to jenom proto ze turbo nebylo dostatecne uchycene a ty svody dostavaly desnou paku a proste to ten matros nerozdejchal... On taky Karel brzy muze zjistit ze ten jeho "motor level" mu v motorovem prostoru muze nadelat peknou bramboracku... Je ale dobre ze si je toho vedom a ze to jeho nastaveni neni nesmrtelne..., resp. muze vydrzet klidne par tis km a je utrum... Karel nicitelMarAt píše:Když pominu motory vozů domácí produkce,tak myslím,že tak rozsáhlé úpravy jsou v našich končinách obecně průkopnické na téměř jakémkoliv motoru,taková je zde pannenská půdaPlacenta píše:ano to je motor meho kamika, problemy tam urcite jsou a to i proto ze v CR nikdo tento motor v takhle rozsahle uprave nestavel, stejne tak neladil, tak se nechame prekvapit co ztoho vzejde, kazdopadne podle informaci z US a Japonska jde o jeden z nejlepe pripravenych GT na drag. Uvidime jak to dopadne, drzim palceMarAt píše:No protože tam někdo snad již na jaře dovezl 3l twin mitsu s tím,že z něj chce vyždímat 800hp(jestli se nepletu),ale dle charakteru potíží se kterými se ten motor doteď potýká soudím,že se to ještě dlouho nepodaří(byť to není jistě nereálné). Každopádně motorové ladění na jednotkách typu magnetti marelli má proti ladění v autě několik podstatných výhod,ale jistě každý z nás má svou cestu a popravdě celkem výkon karlovy devítky na mimoni obdivuju,byť sám naznačil,že zčásti následoval zkušeností jistého guru z UK.Nicméně vytyčený cíl je jistě reálný, a když pominu nezanedbatelnou finanční otázku věci jde jen o odhodlání a houževnatost dosáhnout svého cíle.
myslel jsem to obrazne ze jsi mu dal napit a pokourit, je jasne ze v serii je to desne bohate a proto se to davkovani paliva musi optimalizovat...leon4x4 píše:Opak je pravdou, palivo jsem mu sebral a to tak že dost a masivní overboost, který je u sériového auta se snažím omezit a to už se mi trochu podařilo. Pravda naopak je, že už dávno přemýšlím nad tím jak to udělat abych předešel death stop-u a stihl vyměnit internals dřív než to bude už chápano jako oprava.
S tím ničitelem to je myšleno tak, že když závodíš tak jde technika stranou, prostě tvá snaha vyhrát je výrazně převyšující nad stavem auta. Myslím, že už asi 20x jsem ti říkal, že stát na místě a držet několik vteřin (možná desítek) ALS a pozorovat co se děje není úplně dobré, máš z toho sice pro ten okamžik pětiválec a ten spalovavcí prostor mezi motorem a turbem není na tu zátěž asi zrovna optimálně připraven a možná ani určenNicméně jestli jsem se tě dotkl tak se ti tímto omlouvám.
Co se týká mého přístupu, tak ten je zcela odlišný, pořád sleduju co se s autem děje a jak je něco mimo mnou požadované meze tak okamžitě přestávám jet a řeším co že se to stalo a co s tím. Dobrý příkladem je i to, že jsem si dal 2, slovy dvě, jízdy a konec, abych netrápil auto víc než bylo pro ten okamžik vhodné. Už jsem absolvoval hodně stopů se Suprou a tak mne nějak přestali bavit. Proto se snažím problémům už raději vyhýbat a uvidíme jak budu úspěšný. Z přestavby motoru na kované internals mám velký strach, protože opravdu neznám optimální cestu a už vůbec ne komu to svěřit aby to nezkazil a bylo hned na poprvé v pořádku.