Tipovací otázka na EVO IX

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Jaký zajedu na této Mimoni čas?

horší než 12.999s
6
17%
mezi 12.998 a 12.799s
14
40%
lepší než 12.798s
15
43%
 
Celkem hlasů: 35

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

heh já mám metrák... :lol: :lol: :lol:
Myslím že uznávanejch je 30cm předek vozu před fotobuňkou,takže je tam jakás korekce když se auto pohne.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 10:17, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

Taboo píše: Jiste. Pretnuti prvniho paprsku rozsviti "Pre-Stage" svetla a jejich poslanim je dat ridicum vedet, ze jsou priblizne 7" od toho druheho "startovniho" paprsku. Po pretnuti toho druheho paprsku se rozsviti "Stage" svetla, coz je ta "startovaci cara". Ted tam je trocha strategie... Clovek muze "stage" budto "shallow" - kdy je ten paprsek pretnuty casti kola mezi jeho stredem a predni hranou pneumatiky, anebo "deep" - kdy je ten paprsek pretnuty casti kola mezi jeho stredem a zadni hranou pneumatiky. Ty dve rozdilne metody se rozdilne pouzivaji k dosazeni nizsiho casu, vyssi konecne rychlosti a lepsiho reakcniho casu (ktery se meri jen u zavodu, kde se pouziva Pro Tree). Pri pretinani toho "Stage" paprsku (po rozsviceni "Pre-Stage" svetel) musi byt ale clovek velice opatrny, protoze pokud jim projede, tak je automaticky diskvalifikovan za "predcasny start". Pote, co oba souperi prerusi ten "Stage" paprsek a rozsviti "Pre-Stage" a "Stage" svetla na stromecku (coz je znameni, ze jsou oba pripraveni), starter odstartuje ten zavod zmacknutim tlacitka. Pokud je ten stromek nastaveny na Pro Tree (u profesionalnich zavodu), dve rady oranzovych svetel se rozviti po sobe v 0.4 sekundovych intervalech a o dalsi 0.4 sekundovy interval pak zelene svetlo. U Sportsman Tree (kde se nepricita reakcni cas k casu ujete 1/4 mile) ty oranzove svetla zablikaji (obe rady najednou) ve dvou 0.5 sekundovych intervalech a po tretim stejne dlouhem intervalu se rozsviti zelene svetlo. V obou pripadech, kdo projede tim "Stage" paprskem pred rozsvicenim zeleneho svetla je diskvalifikovan (a na jeho strane se rozsviti cervene svetlo). Vyhodou toho Sportsman Tree je to, ze 1/4 mile casomira se automaticky spusti az po prujezdu tim "Stage" paprskem, ne ve chvili, kdy naskoci zelene svetlo (jako u Pro Tree), takze clovek ma vice casu se pripravit (a vytocit treba motor). (U Sportsman Tree ta casomira reakcniho casu zacne taky bezet po rozviceni zeleneho svetla, ale zastavi se po prejeti toho "Stage" paprsku - kdy se ve stejnou chvili odstartuje ta 1/4 mile casomira.) Po startu je pak dalsi paprsek 60' od toho "startovaciho" "Stage" paprsku, dalsi pak ve vzdalenosti 330', dalsi v 660' a dalsi pak 66' pred konecnym 1320' paprskem (celkem jich tam je sedum). Pomoci tech dvou poslednich paprsku se meri konecna rychlost. Po projeti 1/4 mile si pak kazdy ridic na zpatecni ceste vyzvedne "time slip" u male stanice, kde k vytisteni dvou stejnych listku (s casy a rychlostmi obou zavodniku) dochazi automaticky po prejeti toho 1320' paprsku tim pomalejsim vozem. Jeste, nejakou vzdalenost pred temi prvnimi paprsky tam je "burnout box", kde si clovek muze pred startem zahrat pneumatiky. Pri tom tam je ale nepsane pravidlo, ze pouze 10i-sekundove vozy (a rychlejsi) si mohou beztrestne dovolit projet pri delani toho burnout i treba vsechny tri (Pre-Stage, Stage a 60') prvni paprsky - a pote zacouvat a zacit ten "stage" proces (ten starter musi tlacitkem reset ten stromek) . Pokud si to dovoli nekdo s nejakym pomalym prditkem, tak ho poradatele nemilosrdne vyhodi... :lol:
Diky, musel jsem si to precist asi 5x nez jsem to trosku pobral.. :lol: Jak poznas pri metode deep jak daleko muzes popojet tak aby paprsek nebyl prerusen a nebyl si tak diskvalifikovan za predcasnej start? V cem muze byt tahle metoda lepsi nez shallow?
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 10:18, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

8) tak sem tipoval dobre, blahopreju
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Tak už není o čem se bavit

12.149s :?:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Rudi
Moderátor
Příspěvky: 11957
Registrován: 22 srp 2004 13:03
Bydliště: OK
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od Rudi »

leon4x4 píše:Tak už není o čem se bavit

12.149s :?:
ten čas 13 jsi zajel se sedačkama nebo bez? :wink:

každopádně gratulace 8)
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od leon4x4 »

Rudi píše:ten čas 13 jsi zajel se sedačkama nebo bez? :wink:

každopádně gratulace 8)
13.09s se sedačkama
13.08s v Hradci bez sedaček
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od JonnY »

8)

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

Taboo píše:Pri "deep staging" je nejlepsi mit pomocnika, ktery nohou anebo rukou co nejblize k te pneumatice "nahmatne" a zakryje ten "Stage" paprsek a rozsviti jeho svetla jeste predtim, nez tam to auto posunes - a pak ti ukaze, kdy presne mas zastavit, aby ten paprsek byl jeste prerusen tou pneumatikou a ty jsi jim neprojel. Nekdy (kdy je nepovoleno rozviceni tech "Stage" svetel rukou anebo nohou pomocnika) se taky pouziva znacka (vetsinou bily pruh) na stene pneumatiky, takze po okamzitem rozsviceni tech "Stage" svetel (kdy je ten vuz postaven "shallow) clovek vi, ze musi s tim vozem pohnout jen natolik, aby se ta znacka na stene pneumatiky pohnula treba o 30 stupnu - a ten vuz je pote postaven "deep". To vetsinou ridici ukaze taky jeho pomocnik. Nepsanym pravidlem je, ze ten pomocnik by mel byt na te strane vozu, ktera je blize ke stredu drahy, aby ho videl starter, ktery odstartovani zavodu pozdrzi (i presto, ze obe "Pre-Stage" a "Stage" svetla jsou uz rozsviceny) dokud ten pomocnik neni v bezpecne vzdalenosti za zadnimi koly tveho vozu. "Deep staging" samozrejme nepatrne zkracuje tu 1/4 mile vzdalenost, takze se vetsinou dosahne nepatrne lepsiho celkoveho a taky reakcniho casu, takze se pouziva vetsinou s Pro Tree a se slicks. Pri "deep staging" je ale nejlepsi pouzivat "line lock" brzd (anebo ten vuz drzet rucni brzdou), aby se ten vuz nahodou nepohnul a clovek tak neprojel tim paprskem jeste pred rozsvicenim zeleneho svetla. Pri "shallow staging" se s tou vzdalenosti tvorenou tou pneumatikou musi trochu pocitat a startovat uz na druhe oranzove svetlo (= necekat az na zelene), coz je trochu tezsi (pokud se zapocitava taky reakcni cas). U Sportsman Tree je vyhodou toho "shallow staging" spusteni casomiry kdyz uz je clovek trochu rozjety a da se tak trochu snizit riziko poskozeni prevodovky anebo naprav a nepatrne zvysit konecnou rychlost. Vpodstate by se obecne dalo tvrdit, ze pokud je reakcni cas zapocitavan jako soucast celkoveho 1/4 mile casu, tak je vyhodnejsi stavet "deep" - a pokud ne, tak "shallow"...

Jeste jsem v tom poslednim prispevku zapomel dodat, ze nektere trate maji i osmy paprsek ve vzdalenosti 1000'. Samozrejme, pomoci analyzace a porovnani tech casu a rychlosti v tech 60', 330', 660', 1000' a 1320' jednotlivych jizd se da urcit, co clovek delal lepe anebo hure v porovnani s treba predposledni jizdou a jak to pote ovlivnilo ten celkovy cas a rychlost.
Super diky za odpoved, jsem netusil ze take jezdite na cas kde se zapocitava i reakce... Jake jsou bezne reakce ridice pokud startuje na "shallow" ?
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Mad Chick
Příspěvky: 276
Registrován: 06 črc 2005 22:49
Bydliště: Praha , Věk: 22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mad Chick »

leon4x4 píše:Tak už není o čem se bavit

12.149s :?:
Gratulace 8)
Ford Escort 1.6 XR3i 77KW/105Ps-6000ot/min, 138Nm-4800ot/min , ale od roku 88 jich už asi pár pochcípalo :wink:

sic
Příspěvky: 1064
Registrován: 04 kvě 2004 10:49

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od sic »

pekny cas :)
when I grow up, I want to be a racing driver

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KFJ »

taky gratuluju! 8) Cecil i kdyz je nemocnej (deravej svod) tak je porad neprekonatelnej (12:116)? Kua, hosi :lol: :D :D :D
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Taky se divim,že se tu diskuze neubírá kolem těch časů,myslím,že jste s těma časama v té kategorii od jara hodně zacloumali,grats. 8)
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KFJ »

MarAt píše:Taky se divim,že se tu diskuze neubírá kolem těch časů,myslím,že jste s těma časama v té kategorii od jara hodně zacloumali,grats. 8)
no v planu bylo 11:100 - 11.300... ale kde neni tlak tam ani smrt nebere... :wink: foukalo mi to chvilkove max 0.9 baru... s mensima problemama jsem vzdy pred tim zajel 11:5xx, takze kdyz bude vse ok tak tech 11 pujde... problem je ze jeste jezdim kopce a tam se taky obcas neco posere a ty sprinty pro me nejsou az tak dulezite (proto jsem neresil jiz pred tim nakraple svody)...
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od MarAt »

A když se tlak neztrácí,tak to fučí kolik? Máš GT35R? Reálnost nějakých 11s bude asi mimo kabinovýho mezičlánku záležet na poměru výkonu a hmotnosti,protože trakce bude zřejmě dostatečná...;)
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

MarAt píše:Taky se divim,že se tu diskuze neubírá kolem těch časů,myslím,že jste s těma časama v té kategorii od jara hodně zacloumali,grats. 8)
Možná by se to tady točilo víc pokud bych zajel prd a dopadl nějak špatně jako třeba 8-mý a ták.

Vůbec jsem si nedělal nějaké šance na výhru a to že to bylo těsné bylo více dílem ničitele Roberta než tím že bych až tak brutálně naladil.

Ale výkon posuďte sami, auto váží suché 1410kg podle Japonců. Byl jsem s tím na váze a se skoro plnou nádrží to mělo 1490kg a teď tam bylo tak o 15-20L míň a chyběla přední sedačka + zadní molitan a hever. K váze auta přičtěte 103kg mé aktuální váhy a zeptejte se nějakého kalulátoru jaký je na to potřeba výkon aby to takhle jelo.

A když to porovnám čistě prakticky ta porazit Aston Martin, Lambo, Ferka, Porsche 911Turbo 997 a jiné super pecky tak už to samo o sobě je velká náplast za druhé místo v kategorii. Reálně opravdu není možné srovnávat Robertovo auto které je v podtstatě plně přestavěné s mojím které je téměř sériové. Pravdou je, že borci od Mitsubishi dělají svou práci dobře a s IX se jim povedl opravdu velký krok kupředu.


Mimochodem Marate jak to je s tím výkonem co uvádíš, máš to nějak podložené ? A jak je to s tím prodejem atd.... Když nebudeš chtít do fora tak mi hoď SZ
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

nechci odpovidat za MarkAt ale shodou okolnosti jsem mluvil dneska s clovekem ktery ladi a ten rikal ze tam naladili opravdu z 1.6 pres 500 koniku :?:
Naposledy upravil(a) Placenta dne 28 srp 2006 21:24, celkem upraveno 1 x.
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od MarAt »

Výkon mám nabržděnej na nepřevrtané 1.6 s origo zdvihem na motorové brzdě,mám samozřejmě grafy včetně všech detailů ladění :D a myslím,že díky hnané jedné nápravě jsem při zabezpečení dostatečné cirkulace a přísunu vzduchu schopen tvrzení doložit i na válcovce s dostatečným potenciálem. Nyvýšením tlaku turba,lepším palivem,alkoholem,změnou časování vaček a lepším chlazením vzduchu jsem schopen jít s výkonem ještě o cca 100-150hp dál,ale je to již zcela pointless neboť ani teď nejsem schopen výkon přenést na silnici,leda snad s nějakými strašidelnými koly po vzoru amerických sprintových fwd speciálů.
Dojel bych do mimoně,ale odešla mi spojka,což mě přivádí k otázce,kolik myslíš,že si měl na suprře krouťák,neboť jsem si objednal stejnej twinplate od exedyho(ale v kerametalu) jakos kdysi odpálil suprou a zajímalo by mě,jestli to vydrží...(mých cca 470Nm).
Prodej je jednoduchej,mám vlastní ceník od garrett a nějaké ty neveřené mapy turbín a technické výkresy...
Ohledně ladění myslím ladění právě na motorové brzdě,které samozřejmě neprovádím sám(viz Placenta),navíc jsem schopen zajistit (což by nebyl tvůj případ)téměř komplet elektroniku motoru od ECU přes na míru dělanou kabeláž až po veškerá čidla,silnější cívku,či řízení vodního vstřikování.Ladění by mělo samozřejmě probíhat za účasti konstruktéra motoru,aby si mohl ověřit např. vliv různého časování vaček,turbínových skříní,paliv atd na konečný výkon,mám ale na vše poněkud lepší ceny,neboť jsem již stálým zákazníkem a prodělal jsem většinu dětských nemocí,které dělí tunerův projekt od reálných možností a potřeb takového řešení,takže dokážu např. zabránit tomu,aby se ladění protáhlo ze dvou dnů(50tis) na 4 dny(100tis) jen kvůli špatně připravenému motoru atd,čemuž jsem se párkrát zpočátku taky nevyhnul.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od MarAt »

PS: Placento neříkej,že ten motor s dvěma neřízenými turbínami byl opravdu tvůj (byť mě to napadlo hned,jak jsem ho tam v rohu uviděl)..mimochodem za ty léta bys už si mohl všimnout,jak se píše můj nick ;)
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od Placenta »

MarAt píše:PS: Placento neříkej,že ten motor s dvěma neřízenými turbínami byl opravdu tvůj (byť mě to napadlo hned,jak jsem ho tam v rohu uviděl)..mimochodem za ty léta bys už si mohl všimnout,jak se píše můj nick ;)
ne nebyl ja bych se toho bal :oops: ja jsem predbezne domluvenej s Karlem, a hlavne turbiny jsou kvuli baraku v nedohlednu
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od MarAt »

No protože tam někdo snad již na jaře dovezl 3l twin mitsu s tím,že z něj chce vyždímat 800hp(jestli se nepletu),ale dle charakteru potíží se kterými se ten motor doteď potýká soudím,že se to ještě dlouho nepodaří(byť to není jistě nereálné). Každopádně motorové ladění na jednotkách typu magnetti marelli má proti ladění v autě několik podstatných výhod,ale jistě každý z nás má svou cestu a popravdě celkem výkon karlovy devítky na mimoni obdivuju,byť sám naznačil,že zčásti následoval zkušeností jistého guru z UK.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

2 Marat:
Měl jsem Carbon twin Exedy a už v momentě když mi tam dal Petr z Kageki toho gareta T67 tak to nějak moc nedrželo. Reklamoval jsem to u amíků a dělali ze mne čuráka že to je jasný že to nedrží než se zahřeje a pak že to je Ok........ čas ukázal že nebylo.
Nemám pro to sice žádné doměnky, ale když to tak porovnávám všechno dohromady tak asi takto:

Ta spojka měla přenést 500koní a 750Nm, nepřenesla a od té doby jsem pak ještě udělal značný pokrok. Maximální krouťák bych tipoval na cca 850-900Nm, možná i víc, ale kdo ví. Výkon usuzuji hlavně podle maximálky 293kmh na 2km v Přerově které zatím nikdo nepřekonal a že už to zkoušelo lidí. Nejblíž byl Radek Brill letos s Corvette Z06 která má v sérii přez 500koní (on už poladil) a navím měl podstatně menží odpor vzduchu, já na Supře neměl na spodku ani origo plasty a ještě vyndané světlo.

No a co se týká zkušeností se spojkama dál tak třílamela od ORC (kapacita 900koní a 1500Nm) to pořešla bez zakoktání, ale jezdit se s tím po městě vážně nedá.

Takže co se týká performance mojím favoritem je jednoznačně feramic materiál, odolává teplotám a drží. Jediná nevýhoda je že prostě nemá prokluz.

Co se týká Placentovo auta, tak já mám opravdu hodně zkušeností s AEM EMS a tak si myslím že to auto dokážu připravit dost dobře i bez brzdy. Ovšem pokud by byla možnost ji využít šlo by to určitě o dost rychleji a asi i přesněji. Jen nemám dobrý pocit z toho jak se trápí auto které nejede a nemá dostatečné chlazení a vlastně ani přívod vzduchu. Bohužel pak stejně ještě musí následovat streetability tuning a to na brzdě opravdu nejde. To je doladění přechodových parametrů a korekce na real world, ale to už asi znáš ne?

A mohu se zeptat odkud jsi? Možná bychom se mohli podkat a pokecat, myslím, že nás reálem ošlehaných ladičů moc není :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od Placenta »

MarAt píše:No protože tam někdo snad již na jaře dovezl 3l twin mitsu s tím,že z něj chce vyždímat 800hp(jestli se nepletu),ale dle charakteru potíží se kterými se ten motor doteď potýká soudím,že se to ještě dlouho nepodaří(byť to není jistě nereálné). Každopádně motorové ladění na jednotkách typu magnetti marelli má proti ladění v autě několik podstatných výhod,ale jistě každý z nás má svou cestu a popravdě celkem výkon karlovy devítky na mimoni obdivuju,byť sám naznačil,že zčásti následoval zkušeností jistého guru z UK.
ano to je motor meho kamika, problemy tam urcite jsou a to i proto ze v CR nikdo tento motor v takhle rozsahle uprave nestavel, stejne tak neladil, tak se nechame prekvapit co ztoho vzejde, kazdopadne podle informaci z US a Japonska jde o jeden z nejlepe pripravenych GT na drag. Uvidime jak to dopadne, drzim palce 8)
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od MarAt »

Na spojce se pozná vlastně jenom krouťák a jak jsem si myslel,měl jsi ho tam víc než ta spojka asi byť jen deklarovala,na keramiku jsem už zvyklej,nejhorší je asi couvání,protože se dá těžko zbavit návyku pomáhat si spojkou.
Co se týče chlazení,je tam samozřejmě chladící věž s obrovským výměníkem,která má vlastní "supervizor" termostat a jedniný způsob jak teplotu alespoň krátkodobě zvýšit nad její možnosti je fouknout pod hlavu.O přívod vzduchu se stará dobře 70 cm roura s větrákem,nicméně je pravda,že např. můj motor je schopen i tak místnost doslova vycucnout za pár vteřin a výkon jde pak postupně dolů a proto je nutno ladit ve skocích vždy jen určitou část mapy a pak nechat doplnit vzduch.Součástí každého ladění je samozřejmě doladění ve voze,ale dle mých zkušeností již nedochází k velkým změnám,pokud stačí palivová pumpa atd.(zabere to většinou jen jeden den někde na letišti). O kvalitě korekce na jednotlivé faktory zevního prostředí jste se zde kdysi bavili s Tabooem v diskuzi motorová vs válcová brzda,nechtěl jsem do toho zasahovat,ale dle mé zkušenosti je právě v tomto aspektu velký rozdíl mezi jednotlivými jednotkami a tam se nejvíc projeví cena zaplacená "navíc". Skutečně profi jednotka má totiž tyto korekce nejen velmi rychlé,ale především výborně propracované,takže např. já si můžu dovolit jezdit zcela bez lambdy a přesto když si vytáhnu záznam z chladného deštivého dne a suchého horkého dne v jiné nadmořské výšce,nebude např. AFR vykazovat větších výchylek než za normovaného provozu,i když tam chyběla zpětná vazba a "on-line" korekce.Na zmíněná tlaková čidla válců to sice nemá,ale na úrovni klasického ladění motoru je to myslím velmi slušný výsledek.Když už jsme mluvili o vzduchu zjistil jsem na brzdě pozoruhodnou věc.Chtěl jsem si proměřit o kolik koní mě připravuje můj vysoce prodyšný celokovový filtr (který jsem považoval za jeden z výkřiků pozdně vrcholného ricerství a v době opojení tímto trendem jsem si jich hned několik dovezl,neb jsem nepochyboval,že u nás o ně bude nouze). Reklamním trikem výrobce (AC,Taboo bude asi znát) bylo,že filtr je anatomicky tvarován tak,že usnadňuje jakousi rotací (twister) prouděni vzduchu a že naopak výkon přidává :D
No sám bych tomu nevěřil,ale po jeho oddělání (sání turba zůstalo bez filtru) nám klesl výkon cca o 5hp(1%) a opakovaně jsem to verifikoval a alespoň pokud se jedná o mou aplikaci tak je to vážně pravda-a to jsem se sám bláhově smál tuzerům,kteří si koupí hříbek a připočítají si 5 koní.;) Jsem z Brna
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od MarAt »

Placenta píše:
MarAt píše:No protože tam někdo snad již na jaře dovezl 3l twin mitsu s tím,že z něj chce vyždímat 800hp(jestli se nepletu),ale dle charakteru potíží se kterými se ten motor doteď potýká soudím,že se to ještě dlouho nepodaří(byť to není jistě nereálné). Každopádně motorové ladění na jednotkách typu magnetti marelli má proti ladění v autě několik podstatných výhod,ale jistě každý z nás má svou cestu a popravdě celkem výkon karlovy devítky na mimoni obdivuju,byť sám naznačil,že zčásti následoval zkušeností jistého guru z UK.
ano to je motor meho kamika, problemy tam urcite jsou a to i proto ze v CR nikdo tento motor v takhle rozsahle uprave nestavel, stejne tak neladil, tak se nechame prekvapit co ztoho vzejde, kazdopadne podle informaci z US a Japonska jde o jeden z nejlepe pripravenych GT na drag. Uvidime jak to dopadne, drzim palce 8)
Když pominu motory vozů domácí produkce,tak myslím,že tak rozsáhlé úpravy jsou v našich končinách obecně průkopnické na téměř jakémkoliv motoru,taková je zde pannenská půda :oops: Nicméně vytyčený cíl je jistě reálný, a když pominu nezanedbatelnou finanční otázku věci jde jen o odhodlání a houževnatost dosáhnout svého cíle. 8)
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipovací otázka na EVO IX

Příspěvek od KFJ »

MarAt píše:
Placenta píše:
MarAt píše:No protože tam někdo snad již na jaře dovezl 3l twin mitsu s tím,že z něj chce vyždímat 800hp(jestli se nepletu),ale dle charakteru potíží se kterými se ten motor doteď potýká soudím,že se to ještě dlouho nepodaří(byť to není jistě nereálné). Každopádně motorové ladění na jednotkách typu magnetti marelli má proti ladění v autě několik podstatných výhod,ale jistě každý z nás má svou cestu a popravdě celkem výkon karlovy devítky na mimoni obdivuju,byť sám naznačil,že zčásti následoval zkušeností jistého guru z UK.
ano to je motor meho kamika, problemy tam urcite jsou a to i proto ze v CR nikdo tento motor v takhle rozsahle uprave nestavel, stejne tak neladil, tak se nechame prekvapit co ztoho vzejde, kazdopadne podle informaci z US a Japonska jde o jeden z nejlepe pripravenych GT na drag. Uvidime jak to dopadne, drzim palce 8)
Když pominu motory vozů domácí produkce,tak myslím,že tak rozsáhlé úpravy jsou v našich končinách obecně průkopnické na téměř jakémkoliv motoru,taková je zde pannenská půda :oops: Nicméně vytyčený cíl je jistě reálný, a když pominu nezanedbatelnou finanční otázku věci jde jen o odhodlání a houževnatost dosáhnout svého cíle. 8)
mas recht, rekl bych ze to plati o vsech motorech v techto PS tridach... nejdrazsi je ten vyvoj ale pak se najde nejakej Karel a oznaci te za nicitele (viz par prispevku nahoru), protoze je jasne ze se ne vsechno hned vychyta a obcas se neco posere... jako treba me ted svody v Mimoni... a to jenom proto ze turbo nebylo dostatecne uchycene a ty svody dostavaly desnou paku a proste to ten matros nerozdejchal... On taky Karel brzy muze zjistit ze ten jeho "motor level" mu v motorovem prostoru muze nadelat peknou bramboracku... Je ale dobre ze si je toho vedom a ze to jeho nastaveni neni nesmrtelne..., resp. muze vydrzet klidne par tis km a je utrum... Karel nicitel :lol: Protoze kdyz to reknu hodne zjednodusene tak muj motor se pracovne skoro vubec nelisi od toho co ma Karel.... rozdil je v tom ze moje upravy na motoru jsou kvuli tomu aby tu zatez ten motor vydrzel... Karel mu dal napit a pokourit (idealni kombinace, jeste by to chtelo krapet sexu 8) :lol: ) ale s tim rizikem ze neni jistota kdy se co rozleti... to je hlavni rozdil mezi Cecilem a Vetou (Karlosem) :lol: :D :D :D
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Opak je pravdou, palivo jsem mu sebral a to tak že dost a masivní overboost, který je u sériového auta se snažím omezit a to už se mi trochu podařilo. Pravda naopak je, že už dávno přemýšlím nad tím jak to udělat abych předešel death stop-u a stihl vyměnit internals dřív než to bude už chápano jako oprava.
S tím ničitelem to je myšleno tak, že když závodíš tak jde technika stranou, prostě tvá snaha vyhrát je výrazně převyšující nad stavem auta. Myslím, že už asi 20x jsem ti říkal, že stát na místě a držet několik vteřin (možná desítek) ALS a pozorovat co se děje není úplně dobré, máš z toho sice pro ten okamžik pětiválec a ten spalovavcí prostor mezi motorem a turbem není na tu zátěž asi zrovna optimálně připraven a možná ani určen :wink: Nicméně jestli jsem se tě dotkl tak se ti tímto omlouvám.
Co se týká mého přístupu, tak ten je zcela odlišný, pořád sleduju co se s autem děje a jak je něco mimo mnou požadované meze tak okamžitě přestávám jet a řeším co že se to stalo a co s tím. Dobrý příkladem je i to, že jsem si dal 2, slovy dvě, jízdy a konec, abych netrápil auto víc než bylo pro ten okamžik vhodné. Už jsem absolvoval hodně stopů se Suprou a tak mne nějak přestali bavit. Proto se snažím problémům už raději vyhýbat a uvidíme jak budu úspěšný. Z přestavby motoru na kované internals mám velký strach, protože opravdu neznám optimální cestu a už vůbec ne komu to svěřit aby to nezkazil a bylo hned na poprvé v pořádku.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Taky se snažím už přes rok pracovat na materiálech a výdržnosti než na výkonu,neboť postavit silou ohromující motor není již nic těžkého,pokud stačí,že vydrží 3tis km. Mým cílem je objet civicem Evropu,vyfotit se s ním u Eifelovky a Sagrada Familia,protáhnout autobahn a přitom sebou nemít servisní vozidlo. A řekl bych,že to je mnohem náročnější než dosáhnout na pár tisíc kilometrů ultimátního výkonu. Je jasné,že seriové materiály budou trpět nadměrným opotřebením byť i jen při ochuzení směsi a jistou mírou jim to zkrátí životnost,stejně tak jako svody dostávají od als solidně pokouřit a myslím,že je zde o to zbytečná rozepře. Každopádně nevěřím,že by mohl být velký problém výměna internals,těsnění,ložisek a správné proměření motoru,ale sám doufám,že to budu dělat víceméně ze zvědavosti až tak po 30tis km.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KFJ »

leon4x4 píše:Opak je pravdou, palivo jsem mu sebral a to tak že dost a masivní overboost, který je u sériového auta se snažím omezit a to už se mi trochu podařilo. Pravda naopak je, že už dávno přemýšlím nad tím jak to udělat abych předešel death stop-u a stihl vyměnit internals dřív než to bude už chápano jako oprava.
S tím ničitelem to je myšleno tak, že když závodíš tak jde technika stranou, prostě tvá snaha vyhrát je výrazně převyšující nad stavem auta. Myslím, že už asi 20x jsem ti říkal, že stát na místě a držet několik vteřin (možná desítek) ALS a pozorovat co se děje není úplně dobré, máš z toho sice pro ten okamžik pětiválec a ten spalovavcí prostor mezi motorem a turbem není na tu zátěž asi zrovna optimálně připraven a možná ani určen :wink: Nicméně jestli jsem se tě dotkl tak se ti tímto omlouvám.
Co se týká mého přístupu, tak ten je zcela odlišný, pořád sleduju co se s autem děje a jak je něco mimo mnou požadované meze tak okamžitě přestávám jet a řeším co že se to stalo a co s tím. Dobrý příkladem je i to, že jsem si dal 2, slovy dvě, jízdy a konec, abych netrápil auto víc než bylo pro ten okamžik vhodné. Už jsem absolvoval hodně stopů se Suprou a tak mne nějak přestali bavit. Proto se snažím problémům už raději vyhýbat a uvidíme jak budu úspěšný. Z přestavby motoru na kované internals mám velký strach, protože opravdu neznám optimální cestu a už vůbec ne komu to svěřit aby to nezkazil a bylo hned na poprvé v pořádku.
myslel jsem to obrazne ze jsi mu dal napit a pokourit, je jasne ze v serii je to desne bohate a proto se to davkovani paliva musi optimalizovat... :wink: a ALS? to pouzivam pouze pri startu nebo kdyz jsem potreboval zjistit zda se udrzi tlak a kolik (nejrychlejsi zjisteni :lol: :D )
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“