Lze zlepsit reakci turba?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Lze zlepsit reakci turba?
zkousel jsme kreslit v malování ale to mi fakt njde, takže zkusím použít obrázek z MKIV manuálu ..
http://www.mkiv.cz/manual/ncf093.jpg
když se koukneš na Exhaust gass Control Valve( EGCV ), tak ten když je otevřený, zabírají obe turba, pokud je zavřený, tak v turbu, které je na obrázku v pravo, se nahromadí plyny a jelikož je to za turbem ucpané, tak prestanou jít do turba a místo toho pokračují jedinou možnou cestou - přes turbo "levé".
jakmile se ale EGCV otevře jdou plyny cestou menšího odporu, respektive už se delí na obe turba.
http://www.mkiv.cz/manual/ncf093.jpg
když se koukneš na Exhaust gass Control Valve( EGCV ), tak ten když je otevřený, zabírají obe turba, pokud je zavřený, tak v turbu, které je na obrázku v pravo, se nahromadí plyny a jelikož je to za turbem ucpané, tak prestanou jít do turba a místo toho pokračují jedinou možnou cestou - přes turbo "levé".
jakmile se ale EGCV otevře jdou plyny cestou menšího odporu, respektive už se delí na obe turba.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
takze jednoduse receno ve zkratce 2JZ-GTE ma dve identicky turba.stejne velky ...zadny jedno "maly" a "velky"?Idaho píše:zkousel jsme kreslit v malování ale to mi fakt njde, takže zkusím použít obrázek z MKIV manuálu ..
http://www.mkiv.cz/manual/ncf093.jpg
když se koukneš na Exhaust gass Control Valve( EGCV ), tak ten když je otevřený, zabírají obe turba, pokud je zavřený, tak v turbu, které je na obrázku v pravo, se nahromadí plyny a jelikož je to za turbem ucpané, tak prestanou jít do turba a místo toho pokračují jedinou možnou cestou - přes turbo "levé".
jakmile se ale EGCV otevře jdou plyny cestou menšího odporu, respektive už se delí na obe turba.
protoze v tuning magazinu kde je modra supra tak autor pise ze turba jsou sekvencne nastavena tak ze v nizkych otackach zabira male "turbicko" a ve vyzsich pak to velke aby se pokryly otacky....je to blbaol nebo ne?
Re: Lze zlepsit reakci turba?
GReddy píše:takze jednoduse receno ve zkratce 2JZ-GTE ma dve identicky turba.stejne velky ...zadny jedno "maly" a "velky"?Idaho píše:zkousel jsme kreslit v malování ale to mi fakt njde, takže zkusím použít obrázek z MKIV manuálu ..
http://www.mkiv.cz/manual/ncf093.jpg
když se koukneš na Exhaust gass Control Valve( EGCV ), tak ten když je otevřený, zabírají obe turba, pokud je zavřený, tak v turbu, které je na obrázku v pravo, se nahromadí plyny a jelikož je to za turbem ucpané, tak prestanou jít do turba a místo toho pokračují jedinou možnou cestou - přes turbo "levé".
jakmile se ale EGCV otevře jdou plyny cestou menšího odporu, respektive už se delí na obe turba.
protoze v tuning magazinu kde je modra supra tak autor pise ze turba jsou sekvencne nastavena tak ze v nizkych otackach zabira male "turbicko" a ve vyzsich pak to velke aby se pokryly otacky....je to blbaol nebo ne?
u seriového auta to je blábol, pokud si to někdo nainstaloval tak budiž
Re: Lze zlepsit reakci turba?
blázen píše:GReddy píše:takze jednoduse receno ve zkratce 2JZ-GTE ma dve identicky turba.stejne velky ...zadny jedno "maly" a "velky"?Idaho píše:zkousel jsme kreslit v malování ale to mi fakt njde, takže zkusím použít obrázek z MKIV manuálu ..
http://www.mkiv.cz/manual/ncf093.jpg
když se koukneš na Exhaust gass Control Valve( EGCV ), tak ten když je otevřený, zabírají obe turba, pokud je zavřený, tak v turbu, které je na obrázku v pravo, se nahromadí plyny a jelikož je to za turbem ucpané, tak prestanou jít do turba a místo toho pokračují jedinou možnou cestou - přes turbo "levé".
jakmile se ale EGCV otevře jdou plyny cestou menšího odporu, respektive už se delí na obe turba.
protoze v tuning magazinu kde je modra supra tak autor pise ze turba jsou sekvencne nastavena tak ze v nizkych otackach zabira male "turbicko" a ve vyzsich pak to velke aby se pokryly otacky....je to blbaol nebo ne?
u seriového auta to je blábol, pokud si to někdo nainstaloval tak budiž
citace: Faktem ale je,že v sérii dokáže tohle DOHCčko sprintovat na čtvrt míli pod 13,5 vteřiny.Motor tyou 2JZ-GTE není žádným slabochem a fabricky naladěných 320 je k dispozici již při 5.800 otáčkách a převodovka naladěna tak, aby jízda byla se suprou opravdu svižná.Maximálka je omezena na 250, prostě street závoďák. Unikátnost Supry spočívá v tehdy originálním řešení přeplňování, tzv twin-turbem, tedy dvojitým turbem.Dvojice turbodmychadel T12B byla sekvenčně nastavena, takže při nízkých otáčkách se točilo jen malé turbíčko a když motor zabral, roztočilo se i to velké. Toto uspořádání mělo za cíl rovnoměrně rozložit a obsáhnout výkonová pásma
Re: Lze zlepsit reakci turba?
heh kterej pičus tohle napsal.. 

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
tak asi prestavam tuning magazin kupovat
je videt ze tomu tak skoro nikdo nerozumi...hhlavne ze v tom clankus e tam autor ohani ze po F&F nastala pro teenagery nova moda ale je videt ze ten pan teoretik o tom ma taky spatne nacteno...stejne je to tam samej oplastovanej golf nebo fabie uz mi to leze krkem....

- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lze zlepsit reakci turba?
GReddy píše:Dvojice turbodmychadel T12B byla sekvenčně nastavena, takže při nízkých otáčkách se točilo jen malé turbíčko a když motor zabral, roztočilo se i to velké. Toto uspořádání mělo za cíl rovnoměrně rozložit a obsáhnout výkonová pásma
jak to teda je


Re: Lze zlepsit reakci turba?
ja to pochopil ze jsou proste obe stejny a pomahaj si navzajem kdyz to reknu jednoduse..on to pise jako kdyby to pracovalo stejnym principem neco jako TFSI motory..jakoze od zacatku tahne jedna vec a pak druha...coze me pri cteni zarazilohonza 2.0 16v píše:GReddy píše:Dvojice turbodmychadel T12B byla sekvenčně nastavena, takže při nízkých otáčkách se točilo jen malé turbíčko a když motor zabral, roztočilo se i to velké. Toto uspořádání mělo za cíl rovnoměrně rozložit a obsáhnout výkonová pásma
jak to teda jemaj v tom guláš jak já dneska k obědu
nekupoval jsem nikdy a nechybí mi toGReddy píše:tak asi prestavam tuning magazin kupovatje videt ze tomu tak skoro nikdo nerozumi...hhlavne ze v tom clankus e tam autor ohani ze po F&F nastala pro teenagery nova moda ale je videt ze ten pan teoretik o tom ma taky spatne nacteno...stejne je to tam samej oplastovanej golf nebo fabie uz mi to leze krkem....


Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
no nevím jak ej to jinde, vždy jsem slyšel že ta turba u surpy jsou jiná, resp. mají stejné tzpove označení ale jiná objednací čísla a nedají se zamenit. Zkoušel jsme to a daji se zamenit - jen přestavbou housingu - jsou obe stejná...Placenta píše:ja teda presne nevim jak to u supry je![]()
ale i dve stejny turba, tedy dve T12B muzou davat kazda jinej vykon pri ruznych otackach motoru, podle me zalezi na mnoha vecech, jako treba nastaveni lopatek vnitrnim prumeru, ulozeni hridele. ..
Ale ja rikam u supry nevim
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
nevím, jestli je to použitelné u benzínu, u nafty se u "závoďáků" používá vstřikovač do výfuku - před turbem - kdy je do horkých plynů vstříknuto určité množství paliva, které zvýší objem plynů před turbem a tedy ho snáze roztočí.
jak vypadá pozadí auta netřeba dodávat, tak nějak zabriketováno, ale myšlenka je to funkční
jak vypadá pozadí auta netřeba dodávat, tak nějak zabriketováno, ale myšlenka je to funkční
vzdělání není zárukou inteligence
Leone 4x4 ???Jak to tedy je??Konečně to rozsuďIdaho píše:no nevím jak ej to jinde, vždy jsem slyšel že ta turba u surpy jsou jiná, resp. mají stejné tzpove označení ale jiná objednací čísla a nedají se zamenit. Zkoušel jsme to a daji se zamenit - jen přestavbou housingu - jsou obe stejná...Placenta píše:ja teda presne nevim jak to u supry je![]()
ale i dve stejny turba, tedy dve T12B muzou davat kazda jinej vykon pri ruznych otackach motoru, podle me zalezi na mnoha vecech, jako treba nastaveni lopatek vnitrnim prumeru, ulozeni hridele. ..
Ale ja rikam u supry nevim

The 2JZ-GTE was developed to power the fourth generation of the Supra sports car. It was based on the 2JZ-GE, but differed in its use of sequential twin turbochargers.
The use of sequential twin CT12B turbochargers raised its power output from a mere 166 kW (225 hp DIN) to 206 kW (280 hp DIN) at 5600 rpm, due to a "Gentlemen's Agreement" in the Japanese market, although the real undisclosed figure was well in excess of 300 hp (over 220 kW). In the American and European market, power was raised to 239 kW (320 hp SAE)/243kW (330hp [DIN]) at the same 5600 rpm. The Export-Version of the 2JZ-GTE actualized its higher power output due to different turbochargers (steel, JP: ceramic), camshafts and bigger injectors (550ccm, JP:440ccm).
The use of sequential twin CT12B turbochargers raised its power output from a mere 166 kW (225 hp DIN) to 206 kW (280 hp DIN) at 5600 rpm, due to a "Gentlemen's Agreement" in the Japanese market, although the real undisclosed figure was well in excess of 300 hp (over 220 kW). In the American and European market, power was raised to 239 kW (320 hp SAE)/243kW (330hp [DIN]) at the same 5600 rpm. The Export-Version of the 2JZ-GTE actualized its higher power output due to different turbochargers (steel, JP: ceramic), camshafts and bigger injectors (550ccm, JP:440ccm).
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lze zlepsit reakci turba?
Teda nevím, ale systém kdy motor plní menší turbína a zároveň přicmrdává velká (po vytočení kdy už motor nestíhá plnit to malý plní zaráz obě turba) a jmenovalo se to VW Golf 4 Bi-Turbo a měl 500hp (kdesi bylo i video jak jezdil na dráze)
Ale twin-turbo by měli jet oba zaráz ne? 2 a 2 válce by je měli roztáčet.
říkám vám to pořád, supra je mr*ka
Ale twin-turbo by měli jet oba zaráz ne? 2 a 2 válce by je měli roztáčet.
říkám vám to pořád, supra je mr*ka

VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Re: Lze zlepsit reakci turba?
Tyhle pohádky si nech na večer pro dětiVecernicek píše:Teda nevím, ale systém kdy motor plní menší turbína a zároveň přicmrdává velká (po vytočení kdy už motor nestíhá plnit to malý plní zaráz obě turba) a jmenovalo se to VW Golf 4 Bi-Turbo a měl 500hp (kdesi bylo i video jak jezdil na dráze)
Ale twin-turbo by měli jet oba zaráz ne? 2 a 2 válce by je měli roztáčet.
říkám vám to pořád, supra je mr*ka

ukaž mi seriového golfa, kterej sjel z linky s 500 a více HP


jedinej bi turbo co měl 505HP vytvořila tuningová firma jako speciální stavbu - a pokud cheš srovnávat speciál se seriovým autem tak jsi opravdu spadl z jahody na znak, protže každá MKIV s poloviční invetsicéí co měl ten golf nas přestavbu si s ním vytře prdel

postav ho vedle Supry od Junu, nebo nedávno postavenou v polsku co maj 1000HP+

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
už se to tu řešilo, twin turbo nebo bi turbo neřeší zda je to sekvenční nebo ne .. to už je na konkrétním řešení automobilky..Vecernicek píše:Teda nevím, ale systém kdy motor plní menší turbína a zároveň přicmrdává velká (po vytočení kdy už motor nestíhá plnit to malý plní zaráz obě turba) a jmenovalo se to VW Golf 4 Bi-Turbo a měl 500hp (kdesi bylo i video jak jezdil na dráze)
Ale twin-turbo by měli jet oba zaráz ne? 2 a 2 válce by je měli roztáčet.
říkám vám to pořád, supra je mr*ka
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Lze zlepsit reakci turba?
nemyslím si že večernajs chtěl přirovnat golfa k supře,
tuším ten novej golf 1,4T využívá dvoustupnového přeplnování s kompresorem v kombinaci s turbodmychadlem
má 170k v základu
tuším ten novej golf 1,4T využívá dvoustupnového přeplnování s kompresorem v kombinaci s turbodmychadlem

Re: Lze zlepsit reakci turba?
jj, tohle srovnání sedí, je to jako kdybys srovnával to žes měl na noc pěknou holku a nebo jsi o tom jenom slyšelIdaho píše:...jedinej bi turbo co měl 505HP vytvořila tuningová firma jako speciální stavbu - a pokud cheš srovnávat speciál se seriovým autem tak jsi opravdu spadl z jahody na znak, protže každá MKIV s poloviční invetsicéí co měl ten golf nas přestavbu si s ním vytře prdel![]()

vzdělání není zárukou inteligence
Re: Lze zlepsit reakci turba?
a uz sa tu riesili aj tie nazvy.
biturbo pouzivaju prevazne europske automobilky, twinturbo japonske.
s konstrukciou to nema nic spolocne
biturbo pouzivaju prevazne europske automobilky, twinturbo japonske.
s konstrukciou to nema nic spolocne
Jsou dvě stejný, nejprve jede jen jedno protože je zacpaný vývod spalin z jednoho turba a tak se nemůže točit. Aby se nevracel stlačený vzduch z právě pracujícího turba zpět přez to co stojí tak je tam "reed valve" neboli jazýčkový ventil (zpětňák). když se překročí určité otáčky odblouje se výfuk i pro druhé turbo a tak se poté točí obě.FCS píše:Leone 4x4 ???Jak to tedy je??Konečně to rozsuďIdaho píše:no nevím jak ej to jinde, vždy jsem slyšel že ta turba u surpy jsou jiná, resp. mají stejné tzpove označení ale jiná objednací čísla a nedají se zamenit. Zkoušel jsme to a daji se zamenit - jen přestavbou housingu - jsou obe stejná...Placenta píše:ja teda presne nevim jak to u supry je![]()
ale i dve stejny turba, tedy dve T12B muzou davat kazda jinej vykon pri ruznych otackach motoru, podle me zalezi na mnoha vecech, jako treba nastaveni lopatek vnitrnim prumeru, ulozeni hridele. ..
Ale ja rikam u supry nevim
Mimochodem ta supra má řadový motor, ale "odborníci" od bezoušky napsali V6 ......... chachá
ale čistě prakticky: Koho to sere ? vás snad ? a přestanete si kvůli těm bludům ten časák kupovat ? a ty tisíce ovcí který neví co to je válec, píst či mluví o obsahu motoru ačkoliv se jedná o plošnou míru a u motor se udává objem.
Nejsem dokonalí a vy také ne a to samé platí pro Roberta a jeho lidi také. Ale přiznejme si jednu věc, on nevydává OTTův naučný slovník, ale čistě komerční časopis za účelem zisku a to se mu daří........
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Doplnim - Supra Mk.IV tak pouziva twin/bi-turbo sekvencni, tj. turba spinaji postupne. Lze se setkat i s paralelnim setupem, hlavne u V motoru, kdy kazda polovina motoru zene "svoje" turbo, ktery ji zaroven plni.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
"odborniku" Karle, ty mas nejakej problem vid? vpich nebo poradna jizda v aute a budes v klidu, ver mi...leon4x4 píše:Jsou dvě stejný, nejprve jede jen jedno protože je zacpaný vývod spalin z jednoho turba a tak se nemůže točit. Aby se nevracel stlačený vzduch z právě pracujícího turba zpět přez to co stojí tak je tam "reed valve" neboli jazýčkový ventil (zpětňák). když se překročí určité otáčky odblouje se výfuk i pro druhé turbo a tak se poté točí obě.FCS píše:Leone 4x4 ???Jak to tedy je??Konečně to rozsuďIdaho píše: no nevím jak ej to jinde, vždy jsem slyšel že ta turba u surpy jsou jiná, resp. mají stejné tzpove označení ale jiná objednací čísla a nedají se zamenit. Zkoušel jsme to a daji se zamenit - jen přestavbou housingu - jsou obe stejná...
Mimochodem ta supra má řadový motor, ale "odborníci" od bezoušky napsali V6 ......... chachá
ale čistě prakticky: Koho to sere ? vás snad ? a přestanete si kvůli těm bludům ten časák kupovat ? a ty tisíce ovcí který neví co to je válec, píst či mluví o obsahu motoru ačkoliv se jedná o plošnou míru a u motor se udává objem.
Nejsem dokonalí a vy také ne a to samé platí pro Roberta a jeho lidi také. Ale přiznejme si jednu věc, on nevydává OTTův naučný slovník, ale čistě komerční časopis za účelem zisku a to se mu daří........





Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce
Jestli jsi to nepochopil tak se tě zastávám. Nebo jsem tě špatně pochopil já a ty nepodnikáš kvůli zisku, ale třeba kvůli osobnímu uspokojení nebo snad kvůli tomu aby jsi podpořil úpravce aut?KFJ píše:"odborniku" Karle, ty mas nejakej problem vid? vpich nebo poradna jizda v aute a budes v klidu, ver mi...![]()
![]()
jak jsem psal jinde, je to prevzatej clanek z Japanu, clovek co to prekladal nema znalosti jako ty
a predpokladal ze kluci v japonsku v textu chybu neudelaj... Ale jak jsi napsal, i ty delas chyby...
Problém ? Ano mám probém, vím co bych rád na autě udělal, ale protože nechci řešit věčné přehmaty lidí kterým se svěřuješ ty, tak hledám zda najdu někoho komu bych svěřil přestavbu motoru mého auta. Zatím jsem našel šikovné lidi co dělají eNka, ale ti nepřijdou do styku s aftermarket díly a pak lidi co si sice troufnou na cokoliv hlavně když zákazníka zkasírují, ale výsledky neodpovídají a poslední skupina jsou ti co by to udělali, dokonce pravděpodobně dobře i levně, ale za bůhví jak dlouho.
Ano i já dělám chyby, jen nechápu proč to nepřiznáš i ty. Opravdu mi leží v žaludku proč se zastáváš lidí, kteří dělaj jednu chybu za druhou a ty to kvůli jejich chybám pak platíš. Nebo to jsou jen náhody, ale to už by jich bylo nějak moc ne ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: 28 bře 2006 10:57
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
- Kontaktovat uživatele:
Jako když jsem viděl titulní stránku, tak jsem si taky říkal, co tam dali za motor V6?? Ale pak jsem si vzpoměl, že válce u názvu motoru stojí před číslem (např. V6, V8, nemyslím tím, že to V značí vidlicový motor) a ventily (Valve) stojí za číslem (např. 16V, 20V, 24V atd.). Takže jako V6 24V může pro někoho znamenat vidlicový šestivál s dvacetičtyřmi ventily, pro něho jen šestiválec s dvacetičtyřmi ventily. Hm........leon4x4 píše:Jsou dvě stejný, nejprve jede jen jedno protože je zacpaný vývod spalin z jednoho turba a tak se nemůže točit. Aby se nevracel stlačený vzduch z právě pracujícího turba zpět přez to co stojí tak je tam "reed valve" neboli jazýčkový ventil (zpětňák). když se překročí určité otáčky odblouje se výfuk i pro druhé turbo a tak se poté točí obě.FCS píše:Leone 4x4 ???Jak to tedy je??Konečně to rozsuďIdaho píše: no nevím jak ej to jinde, vždy jsem slyšel že ta turba u surpy jsou jiná, resp. mají stejné tzpove označení ale jiná objednací čísla a nedají se zamenit. Zkoušel jsme to a daji se zamenit - jen přestavbou housingu - jsou obe stejná...
Mimochodem ta supra má řadový motor, ale "odborníci" od bezoušky napsali V6 ......... chachá
ale čistě prakticky: Koho to sere ? vás snad ? a přestanete si kvůli těm bludům ten časák kupovat ? a ty tisíce ovcí který neví co to je válec, píst či mluví o obsahu motoru ačkoliv se jedná o plošnou míru a u motor se udává objem.
Nejsem dokonalí a vy také ne a to samé platí pro Roberta a jeho lidi také. Ale přiznejme si jednu věc, on nevydává OTTův naučný slovník, ale čistě komerční časopis za účelem zisku a to se mu daří........
Supra MKIV má rozhodně v sérii inline (tedy řadový) šestiválec a každý válec obsluhují dva sací a dva výfukové ventily, tedy 4 kusy na válec.Libas píše:Jako když jsem viděl titulní stránku, tak jsem si taky říkal, co tam dali za motor V6?? Ale pak jsem si vzpoměl, že válce u názvu motoru stojí před číslem (např. V6, V8, nemyslím tím, že to V značí vidlicový motor) a ventily (Valve) stojí za číslem (např. 16V, 20V, 24V atd.). Takže jako V6 24V může pro někoho znamenat vidlicový šestivál s dvacetičtyřmi ventily, pro něho jen šestiválec s dvacetičtyřmi ventily. Hm........
Taky jsem se těšil že tam bude nějaký implantát a ono se nic nekonalo.

Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
I překladatel by měl vědět, že Supra je I6 a ne V6, když dělá pro časopis o tuningu.KFJ píše: jak jsem psal jinde, je to prevzatej clanek z Japanu, clovek co to prekladal nema znalosti jako ty
Tím bych si nebyl tak jistej, jeden by taky řek, že kluci z Anglie (Autocar, Evo, Top Gear) neudělaj chybu. Věř mi, že udělaja predpokladal ze kluci v japonsku v textu chybu neudelaj... Ale jak jsi napsal, i ty delas chyby...
