Lze zlepsit reakci turba?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Taboo píše:
Libas píše:Ale pak jsem si vzpoměl, že válce u názvu motoru stojí před číslem (např. V6, V8, nemyslím tím, že to V značí vidlicový motor) a ventily (Valve) stojí za číslem (např. 16V, 20V, 24V atd.). Takže jako V6 24V může pro někoho znamenat vidlicový šestivál s dvacetičtyřmi ventily, pro něho jen šestiválec s dvacetičtyřmi ventily. Hm........
Prave ze ne... V6 nemuze byt radovy motor. Ten se znaci pismenem I (= I6 = Inline 6).
:wink:
Taboo : občas vídám i R6 nebo L6 ve spojení s řadovým šestiválcem . jsou to "oficiální" označení nebo spíš je to nejaká splácanina, nebo je to uplně špatně?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Libas
Příspěvky: 187
Registrován: 28 bře 2006 10:57
Bydliště: Luka nad Jihlavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libas »

Aha, takže jasné, díky všem mistrům oboru, už mám jasno o písmenkách v označení. 8)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bob ash
Příspěvky: 431
Registrován: 07 úno 2005 01:39
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bob ash »

Taboo píše: Myslis jako treba Buick L6 anebo BMW L6 anebo R6? To R6 je jen oznaceni druhu toho motoru (podobne jako treba Chevy LS1), ale konfiguraci je ten R6 i nadale radovy I-6...
:wink:
R6 se používá taky, v Evropě. Evropani totiž nemůžou dělat věci jednoduše jako vy tam za louží, takže si musej vymyslet nějakou složitou píčovinu. V tomto případě místo logickýho a graficky názornýho In-line 6 (I6) označovat řaďák jako Row nebo Reihe (německy) 6 (R6).

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Příspěvek od Šíša »

Hele, nechcu se do toho michat se svejma znalostma, ale nemuze to byti s tema jednim vetsim a jednim mensim turbem jako u vycestupnovich parnich turbin v elektrarnach :?

Tam jde o to, ze na vystupu z "kotle" je nejmensi turbina. Para na ni preda urcitou energii a dal postupuje se zmensenou energigi. Tak se ji do cesty postavi dalsi turbina, tentokrat o neco vetsi(proc, jsem jiz zapomel a ted to hledat nebudu :lol: ), ktera jeste je schopna vyuzit podstatnou energie v ta pare zbyle po pruchodu prvni turbinou.
A kdyz ten "kotel" je dostatecne vykony, tak se tam da jeste jedna nejvetsi turbina, aby se vyuzil i ten zbytek(vzdy je to o nejakem kompromisu, aby zas nahodou ta popsledni nebrzdila celou soustavu v pripade, ze uz by na ni dosla para s tak malou energii, ze by ji neroztocila a defacto by ta posledni nejvetsi turbina byla roztacena zpetne od generatoru/predchozich turbin)

Tak jestli to neni z toho důvodu - maximalne vyuzit energii vyfukovych plynu, ktera se standartne "pousti do hajzlu"

Jinak dve turba u V motoru je dle me normos turbo, akorat proste kazda rada ma sve turbo, coz je i z konstrukce motoru pochopitelne, aby se nemychaly vyfukove plyny(casovani, fazove posuny a stojate vlneni ve vyfuku by docela delalo problem).

Muj nazor...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bob ash
Příspěvky: 431
Registrován: 07 úno 2005 01:39
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bob ash »

Taboo píše: Takze BMW R6, L6 anebo i L7 jsou vsechny R6 (= I-6) :? ? Ja jsem vychazel z toho, ze treba Yamaha R6 je I-4, takze to R anebo L se nevztahuje na samotnou koinfiguraci motoru. Jaky je pak rozdil v konfiguraci valcu treba mezi BMW R6 a L6 - kdyz oba motory jsou R6 radove sestivalce :? ?
Jednoduchá odpověď je, že v tom je strašnej bordel. Ale to ti nebude stačit, takže teď tu složitou.

R-6 je prostě po evropsku a nelogicky řadová šestka. Pokud vím, neexistuje žádnej motor od BMW, kterej by měl oficiální označení R6. Na wikipedii mě to po dotazu na BMW R6 hodilo na motor N52 (což je řadová šestka).
U Yamahy nevím, co to znamená, ale s válcema to určitě nemá nic společnýho (asi jako Audi A3 nemá invertní vidlicovej tříválec :D).
BMW L6 a L7 byly, jak jsem se dozvěděl pátráním na netu, luxusní verze šestkový a sedmičkový řady z 80. let (E23 a E24).

Eh. Doufám, že neplácám píčoviny a že je to srozumitelný :)

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Lze zlepsit reakci turba?

Příspěvek od semysak »

sorry za OT ale vzkaz pro Taboo: covece nejak se neozyvas asi mesic na SZ ani na mailu (mail se mi zacal vracet ze neexistuje) jak to teda je? docela by me to zajimalo ano ci ne?

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

bob ash píše:
KFJ píše: jak jsem psal jinde, je to prevzatej clanek z Japanu, clovek co to prekladal nema znalosti jako ty
I překladatel by měl vědět, že Supra je I6 a ne V6, když dělá pro časopis o tuningu.
souhlasim
kdysi se tam někdo psal o bmw E35 :D
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Lze zlepsit reakci turba?

Příspěvek od JonnY »

clovek sa aj tak najviec pobavi na VR motoroch od VW (a hlavne VR5) a taktiez VR8 a VR12 od audi :)) obvykle nespravne oznacovane ako w8 a w12

priklad nadovsetko
http://www.hostdub.com/albums/PanEuropean/w12_1.jpg

btw veyron ma tiez obdobny "W16" motor

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Lze zlepsit reakci turba?

Příspěvek od Beaver »

JonnY píše:clovek sa aj tak najviec pobavi na VR motoroch od VW (a hlavne VR5) a taktiez VR8 a VR12 od audi :)) obvykle nespravne oznacovane ako w8 a w12

priklad nadovsetko
http://www.hostdub.com/albums/PanEuropean/w12_1.jpg

btw veyron ma tiez obdobny "W16" motor
Mno zrovna VR6 je dle meho nazoru normalni V6, akorat s velice malym uhlem rozevreni rad valcu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Lze zlepsit reakci turba?

Příspěvek od JonnY »

Beaver píše:Mno zrovna VR6 je dle meho nazoru normalni V6, akorat s velice malym uhlem rozevreni rad valcu.
jojo, az na to, ze ma len jednu hlavu, a rozne dlhe sacie a vyfukove kanalky pre kazdy rad valcov... :)
a VR6 som nespominal ! to je jeden z "nudnejsich" vw motorov. co taka VR5 ? :p

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Lze zlepsit reakci turba?

Příspěvek od Beaver »

JonnY píše:
Beaver píše:Mno zrovna VR6 je dle meho nazoru normalni V6, akorat s velice malym uhlem rozevreni rad valcu.
jojo, az na to, ze ma len jednu hlavu, a rozne dlhe sacie a vyfukove kanalky pre kazdy rad valcov... :)
a VR6 som nespominal ! to je jeden z "nudnejsich" vw motorov. co taka VR5 ? :p
Kdyz ja holt nejsem zamerenej na VW produkci :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Lze zlepsit reakci turba?

Příspěvek od JonnY »

ach, japonci s nudnym I6 :p
vidlicovy 5valec, to chce invenciu! a ne skladat valce do radu, to vie kazdy :lol:
:smich:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

jen dodám u Yamahy označení R6 znamená 6jako 600ccm R1-1000ccm....Kawa 636 je taky označení jejího objemu válcůůů ZX10R-1000 u motorek se číslem spíš označuje objem motoru. ale neni to pravidlem.
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“