Lze zlepsit reakci turba?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Taboo : občas vídám i R6 nebo L6 ve spojení s řadovým šestiválcem . jsou to "oficiální" označení nebo spíš je to nejaká splácanina, nebo je to uplně špatně?Taboo píše:Prave ze ne... V6 nemuze byt radovy motor. Ten se znaci pismenem I (= I6 = Inline 6).Libas píše:Ale pak jsem si vzpoměl, že válce u názvu motoru stojí před číslem (např. V6, V8, nemyslím tím, že to V značí vidlicový motor) a ventily (Valve) stojí za číslem (např. 16V, 20V, 24V atd.). Takže jako V6 24V může pro někoho znamenat vidlicový šestivál s dvacetičtyřmi ventily, pro něho jen šestiválec s dvacetičtyřmi ventily. Hm........
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
R6 se používá taky, v Evropě. Evropani totiž nemůžou dělat věci jednoduše jako vy tam za louží, takže si musej vymyslet nějakou složitou píčovinu. V tomto případě místo logickýho a graficky názornýho In-line 6 (I6) označovat řaďák jako Row nebo Reihe (německy) 6 (R6).Taboo píše: Myslis jako treba Buick L6 anebo BMW L6 anebo R6? To R6 je jen oznaceni druhu toho motoru (podobne jako treba Chevy LS1), ale konfiguraci je ten R6 i nadale radovy I-6...
Hele, nechcu se do toho michat se svejma znalostma, ale nemuze to byti s tema jednim vetsim a jednim mensim turbem jako u vycestupnovich parnich turbin v elektrarnach
Tam jde o to, ze na vystupu z "kotle" je nejmensi turbina. Para na ni preda urcitou energii a dal postupuje se zmensenou energigi. Tak se ji do cesty postavi dalsi turbina, tentokrat o neco vetsi(proc, jsem jiz zapomel a ted to hledat nebudu
), ktera jeste je schopna vyuzit podstatnou energie v ta pare zbyle po pruchodu prvni turbinou.
A kdyz ten "kotel" je dostatecne vykony, tak se tam da jeste jedna nejvetsi turbina, aby se vyuzil i ten zbytek(vzdy je to o nejakem kompromisu, aby zas nahodou ta popsledni nebrzdila celou soustavu v pripade, ze uz by na ni dosla para s tak malou energii, ze by ji neroztocila a defacto by ta posledni nejvetsi turbina byla roztacena zpetne od generatoru/predchozich turbin)
Tak jestli to neni z toho důvodu - maximalne vyuzit energii vyfukovych plynu, ktera se standartne "pousti do hajzlu"
Jinak dve turba u V motoru je dle me normos turbo, akorat proste kazda rada ma sve turbo, coz je i z konstrukce motoru pochopitelne, aby se nemychaly vyfukove plyny(casovani, fazove posuny a stojate vlneni ve vyfuku by docela delalo problem).
Muj nazor...

Tam jde o to, ze na vystupu z "kotle" je nejmensi turbina. Para na ni preda urcitou energii a dal postupuje se zmensenou energigi. Tak se ji do cesty postavi dalsi turbina, tentokrat o neco vetsi(proc, jsem jiz zapomel a ted to hledat nebudu

A kdyz ten "kotel" je dostatecne vykony, tak se tam da jeste jedna nejvetsi turbina, aby se vyuzil i ten zbytek(vzdy je to o nejakem kompromisu, aby zas nahodou ta popsledni nebrzdila celou soustavu v pripade, ze uz by na ni dosla para s tak malou energii, ze by ji neroztocila a defacto by ta posledni nejvetsi turbina byla roztacena zpetne od generatoru/predchozich turbin)
Tak jestli to neni z toho důvodu - maximalne vyuzit energii vyfukovych plynu, ktera se standartne "pousti do hajzlu"
Jinak dve turba u V motoru je dle me normos turbo, akorat proste kazda rada ma sve turbo, coz je i z konstrukce motoru pochopitelne, aby se nemychaly vyfukove plyny(casovani, fazove posuny a stojate vlneni ve vyfuku by docela delalo problem).
Muj nazor...
Jednoduchá odpověď je, že v tom je strašnej bordel. Ale to ti nebude stačit, takže teď tu složitou.Taboo píše: Takze BMW R6, L6 anebo i L7 jsou vsechny R6 (= I-6)? Ja jsem vychazel z toho, ze treba Yamaha R6 je I-4, takze to R anebo L se nevztahuje na samotnou koinfiguraci motoru. Jaky je pak rozdil v konfiguraci valcu treba mezi BMW R6 a L6 - kdyz oba motory jsou R6 radove sestivalce
?
R-6 je prostě po evropsku a nelogicky řadová šestka. Pokud vím, neexistuje žádnej motor od BMW, kterej by měl oficiální označení R6. Na wikipedii mě to po dotazu na BMW R6 hodilo na motor N52 (což je řadová šestka).
U Yamahy nevím, co to znamená, ale s válcema to určitě nemá nic společnýho (asi jako Audi A3 nemá invertní vidlicovej tříválec

BMW L6 a L7 byly, jak jsem se dozvěděl pátráním na netu, luxusní verze šestkový a sedmičkový řady z 80. let (E23 a E24).
Eh. Doufám, že neplácám píčoviny a že je to srozumitelný

Re: Lze zlepsit reakci turba?
sorry za OT ale vzkaz pro Taboo: covece nejak se neozyvas asi mesic na SZ ani na mailu (mail se mi zacal vracet ze neexistuje) jak to teda je? docela by me to zajimalo ano ci ne?
souhlasimbob ash píše:I překladatel by měl vědět, že Supra je I6 a ne V6, když dělá pro časopis o tuningu.KFJ píše: jak jsem psal jinde, je to prevzatej clanek z Japanu, clovek co to prekladal nema znalosti jako ty
kdysi se tam někdo psal o bmw E35

BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Re: Lze zlepsit reakci turba?
clovek sa aj tak najviec pobavi na VR motoroch od VW (a hlavne VR5) a taktiez VR8 a VR12 od audi
) obvykle nespravne oznacovane ako w8 a w12
priklad nadovsetko
http://www.hostdub.com/albums/PanEuropean/w12_1.jpg
btw veyron ma tiez obdobny "W16" motor

priklad nadovsetko
http://www.hostdub.com/albums/PanEuropean/w12_1.jpg
btw veyron ma tiez obdobny "W16" motor
Re: Lze zlepsit reakci turba?
Mno zrovna VR6 je dle meho nazoru normalni V6, akorat s velice malym uhlem rozevreni rad valcu.JonnY píše:clovek sa aj tak najviec pobavi na VR motoroch od VW (a hlavne VR5) a taktiez VR8 a VR12 od audi) obvykle nespravne oznacovane ako w8 a w12
priklad nadovsetko
http://www.hostdub.com/albums/PanEuropean/w12_1.jpg
btw veyron ma tiez obdobny "W16" motor
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Lze zlepsit reakci turba?
jojo, az na to, ze ma len jednu hlavu, a rozne dlhe sacie a vyfukove kanalky pre kazdy rad valcov...Beaver píše:Mno zrovna VR6 je dle meho nazoru normalni V6, akorat s velice malym uhlem rozevreni rad valcu.

a VR6 som nespominal ! to je jeden z "nudnejsich" vw motorov. co taka VR5 ? :p
Re: Lze zlepsit reakci turba?
Kdyz ja holt nejsem zamerenej na VW produkciJonnY píše:jojo, az na to, ze ma len jednu hlavu, a rozne dlhe sacie a vyfukove kanalky pre kazdy rad valcov...Beaver píše:Mno zrovna VR6 je dle meho nazoru normalni V6, akorat s velice malym uhlem rozevreni rad valcu.
a VR6 som nespominal ! to je jeden z "nudnejsich" vw motorov. co taka VR5 ? :p

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Lze zlepsit reakci turba?
ach, japonci s nudnym I6 :p
vidlicovy 5valec, to chce invenciu! a ne skladat valce do radu, to vie kazdy

vidlicovy 5valec, to chce invenciu! a ne skladat valce do radu, to vie kazdy

