POP OFF pro JTD

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
morda
Příspěvky: 387
Registrován: 23 kvě 2005 10:41
Bydliště: Jičín/Železnice

POP OFF pro JTD

Příspěvek od morda »

Nevím jestli to tu někde už není tak se ptám

Máte někdo zkušenost s pop off ventilem pro turbodiesely???Kde se dá sehnat.Moc jsem nehledal,ale všude mají pro benzín :(
AR147 1,9JTD

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

teď je otázka co máš na mysli jestli POP OFF nebo BOV....je to podstatnej rozdíl.............. :lol: :lol: :lol:
POP si můžeš dát na jakejkoliv turbomotor jenže nějak mi uniká jeho funkce když 99% aut má WG...........natoš na seriovim ropákovi........ :lol: :lol: :lol: :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Krosmen píše:teď je otázka co máš na mysli jestli POP OFF nebo BOV....je to podstatnej rozdíl.............. :lol: :lol: :lol:
POP si můžeš dát na jakejkoliv turbomotor jenže nějak mi uniká jeho funkce když 99% aut má WG...........natoš na seriovim ropákovi........ :lol: :lol: :lol: :lol:
Mno musel bys mit fakt velky turbo nebo obecne hodne tlacit, potom by v nekterych pripadech mohly nebezpecne narust otacky turba a s nim i tlak (napr. pri poruse WG). Potom je pritomnost POP-OFFu zadouci a vitana. Ale morda stejne urcite myslel BOV :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Krosmen píše:teď je otázka co máš na mysli jestli POP OFF nebo BOV....je to podstatnej rozdíl.............. :lol: :lol: :lol:
POP si můžeš dát na jakejkoliv turbomotor jenže nějak mi uniká jeho funkce když 99% aut má WG...........natoš na seriovim ropákovi........ :lol: :lol: :lol: :lol:
WG ti obmedzuje mnozstvo spalin ktore prechadzaju turbom
pop off odpusta nad maximalny tlak.

dosledok podobny ale nie uplne rovnaky :)

Uživatelský avatar
morda
Příspěvky: 387
Registrován: 23 kvě 2005 10:41
Bydliště: Jičín/Železnice

Re: POP OFF pro JTD

Příspěvek od morda »

Kdybych tomu rozuměl tak to sem nedávám a jak je to s tím BOV do JTD...

a co je to WG???
AR147 1,9JTD

Spitfire
Příspěvky: 117
Registrován: 28 srp 2005 12:10
Bydliště: najdi mě a dostaneš 50 Kč

Příspěvek od Spitfire »

ropaky sem nejak nikdy nestudoval takze to bude hodne noob dotaz :P ale mam pocit ze ty nemaj skrtici klapku ne? jestli nemaj skrtici klapku tak si myslim ze bov jaksi nema smysl :D

Uživatelský avatar
morda
Příspěvky: 387
Registrován: 23 kvě 2005 10:41
Bydliště: Jičín/Železnice

Příspěvek od morda »

Spitfire píše:ropaky sem nejak nikdy nestudoval takze to bude hodne noob dotaz :P ale mam pocit ze ty nemaj skrtici klapku ne? jestli nemaj skrtici klapku tak si myslim ze bov jaksi nema smysl :D
Klapku nemaj,ale kdyby mě šlo třeba jen o efekt...výkon motoru cca 140koní.
AR147 1,9JTD

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: POP OFF pro JTD

Příspěvek od Beaver »

morda píše:Kdybych tomu rozuměl tak to sem nedávám a jak je to s tím BOV do JTD...

a co je to WG???
BOV na naftaka je podle meho nazoru tezko pouzitelny. Jak psal Spit, je to ovladany rozdilem podtlaku pred klapkou a za ni - a dyzl jaksi nema klapku, chybi tudiz a ty dve odlisny hodnoty. Pokud ti jde jen o efekt, kup si jeste falesny nasavace na kapotu a svitici ostrikovace, je to stejna zhovadilost, jako montovat BOV jen aby ti to sycelo a podle me to udela opravdu jen debil, nic proti tobe :wink:

Wastegate je obtok kompresorove casti turba, proudi tudy plyny v pripade, ze chces omezit turbo (napr. pri prekroceni nastaveneho max. plniciho tlaku). Viz. obrazek - WG je nalevo.

Obrázek
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: POP OFF pro JTD

Příspěvek od JonnY »

Bov - Blow off valve
pov - pop off valve
WG - wastgate

BoV odpusta vlastne "tlakovu vlnu" ktora vznikne prudkym zavretim skrtiacej klapky - diesel klapku nema, bov pri diesly nema zmysel
pop off - udrzuje maximalny plniaci tlak na urcitej hodnote. ak je pretlak v sani vyssi, tak ho upusti. sluzi myslim hlavne ochrana motoru
wg - obtok vyfukovych plynov. reguluje otacky turba. tym vlastne aj plniaci tlak, ale taktiez sluzi ako ochrana turba, aby sa netocilo mooc rychlo.
vgt turba maju regulaciu tlaku vyriesenu myslim inac.

ak sa pletem, opravte ma :oops:

Uživatelský avatar
morda
Příspěvky: 387
Registrován: 23 kvě 2005 10:41
Bydliště: Jičín/Železnice

Re: POP OFF pro JTD

Příspěvek od morda »

Beaver píše:
morda píše:Kdybych tomu rozuměl tak to sem nedávám a jak je to s tím BOV do JTD...

a co je to WG???
BOV na naftaka je podle meho nazoru tezko pouzitelny. Jak psal Spit, je to ovladany rozdilem podtlaku pred klapkou a za ni - a dyzl jaksi nema klapku, chybi tudiz a ty dve odlisny hodnoty. Pokud ti jde jen o efekt, kup si jeste falesny nasavace na kapotu a svitici ostrikovace, je to stejna zhovadilost, jako montovat BOV jen aby ti to sycelo a podle me to udela opravdu jen debil, nic proti tobe :wink:

Wastegate je obtok kompresorove casti turba, proudi tudy plyny v pripade, ze chces omezit turbo (napr. pri prekroceni nastaveneho max. plniciho tlaku). Viz. obrazek - WG je nalevo.

Obrázek

To srovnání je docela přísný :D
AR147 1,9JTD

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: POP OFF pro JTD

Příspěvek od Beaver »

morda píše:To srovnání je docela přísný :D
Pro me ne - imitace jako imitace :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
morda
Příspěvky: 387
Registrován: 23 kvě 2005 10:41
Bydliště: Jičín/Železnice

Re: POP OFF pro JTD

Příspěvek od morda »

Takže,abych to nějak shrnul POP OFF ventil je u JTD motoru s výkonem 140koní a serivým turbem zcela zbytečný,když ho tam nechci mít jen pro to csss při přeřazení???
AR147 1,9JTD

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: POP OFF pro JTD

Příspěvek od Beaver »

morda píše:Takže,abych to nějak shrnul POP OFF ventil je u JTD motoru s výkonem 140koní a serivým turbem zcela zbytečný,když ho tam nechci mít jen pro to csss při přeřazení???
Nectes co piseme - POP OFF ventil funguje jako ten na papinaku (kdyz ti moc naroste tlak, ufoukne ho pryc). U tebe by se ten ventil zcela pravdepodobne nikdy neotevrel. BLOW OFF je ten, co zasyci (jestli je to varianta s odfukem do atmosfery) kdyz preradis, aby odpustil vzduch, ktery se nahromadi pred ZAVRENOU SKRTICI KLAPKOU (kterou ty nemas a proto se vzduch o ni nemuze zarazit). Tento ventil zase na dyzl nejde dost dobre zapojit, protoze jak jsem psal, nemas k dispozici ten rozdil podtlaku pred klapkou a za klapkou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

BOV na diesely se dela a prodavaj to dokonce na www.autodoplnky.cz ale je to celkem rana, je to ovladane elektronikou...

Efekt? Jen zvukovy...
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

docela i pochybuju o nějakym zvukovim efektu když nemá klapku tak se nemá kde tlak vzduchu hromadit neb pořád de do válců.....zvuk bude ale ne rozhodně jako u benzína.....
btw mazda nafta co se dávala do vitar L4 má klapku sání...dokonce dvě............ 8) 8) 8)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Krosmen píše:docela i pochybuju o nějakym zvukovim efektu když nemá klapku tak se nemá kde tlak vzduchu hromadit neb pořád de do válců.....zvuk bude ale ne rozhodně jako u benzína.....
btw mazda nafta co se dávala do vitar L4 má klapku sání...dokonce dvě............ 8) 8) 8)
To je taky těžký říct takhle paušálně - záleží na tlaku vzduchu a jeho množství.

BOV na TDi je v podstatě elektronicko-pneumaticky ovládaná díra v sacím traktu - koncový spínač na plynovým pedálu, nebo řídící elektronika přepne solenoid a ten pustí do VAC přípojky na BOV podtlak z vývěvy. U "lepších" BOV na TDi se dá nastavit délka sepnutí solenoidu (doba otevření díry) atd... Nestane se ale nikdy nic jiného, než že ujde tlak, který by měl jít do motoru. Seřizování elektroniky pak má pouze jeden význam - aby to motoru vadilo co nejméně.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“