Problém s podvozkem

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Srnec
Příspěvky: 107
Registrován: 03 bře 2006 22:57
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Srnec »

tak jsem rád že jste se tu pěkně pobavili a teď vážně myslíte že to může být těmi péry??????protože tlumiče si myslím že jsou kvalitní a tvrdé a jestli jde o to shoupnutí tak jen jednou hned se vrátí ale já vlastní silou to neztlačím na podběhy pak je menší schodek nebo jak byvají udělané cesty ale přes mosty ne a je tam nerovnost tak to tam prohoupne až do podběhů to dělalo i s org podvozkem. A když je takova nerovná cesta tak mě to rozhodí úplně :( :( :(
Espana Senorita 1.6i

Uživatelský avatar
Ričrd@johan
Příspěvky: 248
Registrován: 26 zář 2006 22:06
Bydliště: Shilersdorf:) u Ostravy

Příspěvek od Ričrd@johan »

A kdyz se zeptam....mam civica 3D...pruziny Eibach...-45,tlumice taky,je to sada...komplet...a od monataze mi pri rychlem prejezdu pricnych nerovnosti auto uskoci doleva,nebo doprava...jakoby me to odhodi...cim je to???Se seriovkou to nedelalo...pneu 215/40/16...stabilizator je jen ve predu...komplet nove cepy a silentbloky...a porad tentyz problem...hm??? :(
White Corolla E10 1,6 Si

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Srnec píše:tak jsem rád že jste se tu pěkně pobavili a teď vážně myslíte že to může být těmi péry??????protože tlumiče si myslím že jsou kvalitní a tvrdé a jestli jde o to shoupnutí tak jen jednou hned se vrátí ale já vlastní silou to neztlačím na podběhy pak je menší schodek nebo jak byvají udělané cesty ale přes mosty ne a je tam nerovnost tak to tam prohoupne až do podběhů to dělalo i s org podvozkem. A když je takova nerovná cesta tak mě to rozhodí úplně :( :( :(
Aha, tak pak je to přesně opačně. Přetlumené tlumiče a slabé pružiny, které nedovolí, aby kolo kopírovalo po sobě jdoucí nerovnosti a začne to na tom skákat. Pružina se stlačí a nemá sílu přetlačit tlumič zpět nahoru, auto furt klesá na nerovnostech a skáče na dorazu. Takže přidat na springrate, nebo "zrychlit" tlumiče = ubrat na útlumu jak na kompresní, tak hlavně(!) odskokové straně.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Petr78
Příspěvky: 155
Registrován: 19 čer 2005 15:59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

Ondras píše:
Srnec píše:tak jsem rád že jste se tu pěkně pobavili a teď vážně myslíte že to může být těmi péry??????protože tlumiče si myslím že jsou kvalitní a tvrdé a jestli jde o to shoupnutí tak jen jednou hned se vrátí ale já vlastní silou to neztlačím na podběhy pak je menší schodek nebo jak byvají udělané cesty ale přes mosty ne a je tam nerovnost tak to tam prohoupne až do podběhů to dělalo i s org podvozkem. A když je takova nerovná cesta tak mě to rozhodí úplně :( :( :(
Aha, tak pak je to přesně opačně. Přetlumené tlumiče a slabé pružiny, které nedovolí, aby kolo kopírovalo po sobě jdoucí nerovnosti a začne to na tom skákat. Pružina se stlačí a nemá sílu přetlačit tlumič zpět nahoru, auto furt klesá na nerovnostech a skáče na dorazu. Takže přidat na springrate, nebo "zrychlit" tlumiče = ubrat na útlumu jak na kompresní, tak hlavně(!) odskokové straně.
Akorát že v tomhle případě asi na tlumičích nenastaví nic, pokud jsem to správně pochopil.
Mně to spíš přijde jako nevhodná kombinace tlumičů a pružin - prostě nejsou sladěný a nespolupracujou spolu.
Ono je vždy nejlepší koupit komletní sadu pružin a tlumičů které jsou k sobě naladěné.
Honda Civic EG4

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Petr78 píše:Akorát že v tomhle případě asi na tlumičích nenastaví nic, pokud jsem to správně pochopil.
Už výše jsem psal, že "štelovat" je v tomto případě možno pouze rozborkou, úpravou vnitřností nebo změnou viskozity oleje a sborkou.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Laconi
Příspěvky: 5529
Registrován: 05 úno 2004 20:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laconi »

Ondrasi u tebeb bych to teda rozhodně nečekal, ale bohužel se obávám že to tak je: začínáš mluvit jak typickej zdejší "tuner" kterej snědl šalamounovou hovno a každýmu to dává arogantně najevo, je to tim že máš hondu? :roll:

Je to reakce konkrétně na tuhle větu:

Jak v té zatáčce, kde to má podle tvých slov držet, zajistíš přilnavost vnitřních kol s nastavením "jak kameň"? Asi blbě. Kameň má dle mého zdvih okolo 0mm. Takže evidentně kecáš. Buď o nastavení svého podvozku nebo o jeho stabilitě. A když jsme u těch zatáček - jaký průměr zkrutného stabilizátoru používáš? :D

:ja_nic:

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Laconi píše:Ondrasi u tebeb bych to teda rozhodně nečekal...
No reakce byla trošku ostřejší - arogantní, chceš-li, ale nejde tady o nějaké "pravé tunerství". Prostě jsem tady a v jiných threadech načetl od bůča takových nesmyslů, že se to ve mně nakumulovalo. Má reakce zasazená do tohoto kontextu vyznívá jinak. Alespoň tak to beru já. No nic, nebudu dál hovno rozmazávat.

Mě totiž někdy strašně vytočí prostá lidská hloupost. A zkouším s ní marně bojovat. Sorry, pokud jsem někoho sám sebou zklamal . :oops:
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
bob ash
Příspěvky: 431
Registrován: 07 úno 2005 01:39
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od bob ash »

Butcho: nejsi ty ten, jak nedávno obhajoval skvělý vlastnosti pneumatik 175/cosi na 9"discích? Jestli jo, tak už chápu tvůj přístup k ladění podvozku ...
Speed kills. Drive Ford and live forever.

Uživatelský avatar
Petr78
Příspěvky: 155
Registrován: 19 čer 2005 15:59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

Ondras píše:
Petr78 píše:Akorát že v tomhle případě asi na tlumičích nenastaví nic, pokud jsem to správně pochopil.
Už výše jsem psal, že "štelovat" je v tomto případě možno pouze rozborkou, úpravou vnitřností nebo změnou viskozity oleje a sborkou.
Jo takhle.
Ale na to asi bude málokdo vybavenej jak technicky tak znalostmi.....

Taky už mi kámoš říkal, že navrtal do tlumiče dirku, vypustil olej a nalil tam hustší.
A prej to fungovalo, ale já bych se do toho nepouštěl.
Experimentovat s věcma okolo podvozku (tlumiče, pružiny, brzdy,...) není žádná sranda, tam už jde opravdu o bezpečnost.
Honda Civic EG4

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Příspěvek od SkejT »

Ondras píše:
Laconi píše:Ondrasi u tebeb bych to teda rozhodně nečekal...
No reakce byla trošku ostřejší - arogantní, chceš-li, ale nejde tady o nějaké "pravé tunerství". Prostě jsem tady a v jiných threadech načetl od bůča takových nesmyslů, že se to ve mně nakumulovalo. Má reakce zasazená do tohoto kontextu vyznívá jinak. Alespoň tak to beru já. No nic, nebudu dál hovno rozmazávat.

Mě totiž někdy strašně vytočí prostá lidská hloupost. A zkouším s ní marně bojovat. Sorry, pokud jsem někoho sám sebou zklamal . :oops:
to by jsi takhle podrazdene mohl reagovat na kazdy 5-ty prizpevek od kohokoliv.Myslim,ze nejake hovna by jsme nasli i pod tvym jmenem,takze bud trochu soudny a uber :mad:

Uživatelský avatar
Ričrd@johan
Příspěvky: 248
Registrován: 26 zář 2006 22:06
Bydliště: Shilersdorf:) u Ostravy

Příspěvek od Ričrd@johan »

Dekuji za rady k memu dotazu o stranku zpet... :(
White Corolla E10 1,6 Si

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Petr78 píše:
Ondras píše:
Srnec píše:tak jsem rád že jste se tu pěkně pobavili a teď vážně myslíte že to může být těmi péry??????protože tlumiče si myslím že jsou kvalitní a tvrdé a jestli jde o to shoupnutí tak jen jednou hned se vrátí ale já vlastní silou to neztlačím na podběhy pak je menší schodek nebo jak byvají udělané cesty ale přes mosty ne a je tam nerovnost tak to tam prohoupne až do podběhů to dělalo i s org podvozkem. A když je takova nerovná cesta tak mě to rozhodí úplně :( :( :(
Aha, tak pak je to přesně opačně. Přetlumené tlumiče a slabé pružiny, které nedovolí, aby kolo kopírovalo po sobě jdoucí nerovnosti a začne to na tom skákat. Pružina se stlačí a nemá sílu přetlačit tlumič zpět nahoru, auto furt klesá na nerovnostech a skáče na dorazu. Takže přidat na springrate, nebo "zrychlit" tlumiče = ubrat na útlumu jak na kompresní, tak hlavně(!) odskokové straně.
Akorát že v tomhle případě asi na tlumičích nenastaví nic, pokud jsem to správně pochopil.
Mně to spíš přijde jako nevhodná kombinace tlumičů a pružin - prostě nejsou sladěný a nespolupracujou spolu.
Ono je vždy nejlepší koupit komletní sadu pružin a tlumičů které jsou k sobě naladěné.
Bohužel toho jsem se bál, když jsem tu sadu tehdy panu Srncovi prodával. Říkal jsem mu tehdy, že ideální by to bylo i s Cobra pružinama. Resumé bylo, že to půjde namontovat a mělo by to víceméně fungovat. Bohužel se zdá, že Weitec pružiny jsou moc měkký na tuhle kombinaci.

Mimochodem, tvrdej podvozek úplně optimálně na rozmlácené cestě nebude bohužel sedět nikdy, právě proto, že je tvrdej. Chyba je v našich silnicích :twisted:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Ričrd@johan píše:Dekuji za rady k memu dotazu o stranku zpet... :(
Hele, to jde strašně těžko. Pokud to skočí na stranu po přejezdu přesně kolmé nerovnosti, tak po nasvědčuje nestejně fungujícím tlumičům. Takhle od stolu se to těžko diagnostikuje. Taky si myslím, že 215 gumy nejsou na tak lehoučké auto úplně ideální a mohou mít na problému podíl.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Srnec
Příspěvky: 107
Registrován: 03 bře 2006 22:57
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Srnec »

Bohužel toho jsem se bál, když jsem tu sadu tehdy panu Srncovi prodával. Říkal .......
tak jak vidíš to není ideální a máš tam nějaké pružiny které by mi pomohli???jsem z toho na prášky. Nebo myslíš když tam dám ještě tvrdší pružiny tak to bude bouchatale bude to sedět a ne že se mi to po každém mostku rozhoupe :( :( :(
Espana Senorita 1.6i

Uživatelský avatar
Ričrd@johan
Příspěvky: 248
Registrován: 26 zář 2006 22:06
Bydliště: Shilersdorf:) u Ostravy

Příspěvek od Ričrd@johan »

No,bylo to uplne stejne na 195/55/15... a kamos ma taky 215 a je v klidu,dela to az od montaze podvozku...ale je fungl,tak nevim co stim...staci,kdyz jedu rychleji po zvlnene vozovce,auto to jakoby taha do stran,nahodnne doleva-doprava,jakoby nejde udrzet ve stale rovnem smeru...
Ale stelovani na podvozku neni zadne... :cry:
White Corolla E10 1,6 Si

Uživatelský avatar
Ričrd@johan
Příspěvky: 248
Registrován: 26 zář 2006 22:06
Bydliště: Shilersdorf:) u Ostravy

Příspěvek od Ričrd@johan »

Jo ten kamos je ma taky na civicu...sice novejsim,ale vahove stejny...+-50kg...A muj je jeste pritizen o muziku a bodykit...
White Corolla E10 1,6 Si

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Ričrd@johan píše:No,bylo to uplne stejne na 195/55/15... a kamos ma taky 215 a je v klidu,dela to az od montaze podvozku...ale je fungl,tak nevim co stim...staci,kdyz jedu rychleji po zvlnene vozovce,auto to jakoby taha do stran,nahodnne doleva-doprava,jakoby nejde udrzet ve stale rovnem smeru...
Ale stelovani na podvozku neni zadne... :cry:
A na geometrii jsi byl. :?:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Srnec
Příspěvky: 107
Registrován: 03 bře 2006 22:57
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Srnec »

tak vidím že máme podobný problém ričrde :lol: :lol: :lol: tak ja ne geometrii byl ale nic to nepomohlo :cry: :cry: :cry:
Espana Senorita 1.6i

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Srnec píše:Bohužel toho jsem se bál, když jsem tu sadu tehdy panu Srncovi prodával. Říkal .......
tak jak vidíš to není ideální a máš tam nějaké pružiny které by mi pomohli???jsem z toho na prášky. Nebo myslíš když tam dám ještě tvrdší pružiny tak to bude bouchatale bude to sedět a ne že se mi to po každém mostku rozhoupe :( :( :(
Ty Cobra pružiny jsou krom snížení i přiměřeně tvrdší. Je otázka, jestli tohle respektujou i ty tvoje Weitecy. Pokud ne, zlepšení by se bezpochyby mělo dostavit.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Srnec
Příspěvky: 107
Registrován: 03 bře 2006 22:57
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Srnec »

kolik stoji a o kolik jsou snižené????je ato na ty tlumiče co jsi mi prodal???? 8) 8) 8)
Espana Senorita 1.6i

Uživatelský avatar
Ričrd@johan
Příspěvky: 248
Registrován: 26 zář 2006 22:06
Bydliště: Shilersdorf:) u Ostravy

Příspěvek od Ričrd@johan »

Byl...trosku pomohlo dat kola vic do sbihavosti...ale moc ne.Predni naprava mi vlivem snizeni jde dost do A-cka...,jenze na naprave odklony jejdou stelovat,ale kruci,ten kamos to ma uplne stejny a je uplne v klidu...V zatackach ja nemam nejmensi problem...ale na rovince...trosku zvlneni a mam co delat... :(
White Corolla E10 1,6 Si

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Ričrd@johan píše:Predni naprava mi vlivem snizeni jde dost do A-cka...
Áčka? Nemá i tvůj civic vpředu double wishbone? Pak by snížení nemělo mít vliv na odklony.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 20:57, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Ričrd@johan
Příspěvky: 248
Registrován: 26 zář 2006 22:06
Bydliště: Shilersdorf:) u Ostravy

Příspěvek od Ričrd@johan »

Hele,Ich verstehe nicht Englisch...tak,cesky by mi to pomohlo mnohem vic.Muj Civic ma sice Dvou ramenne napravy,ale kdyz se propruzi vic,jde i tak do acka,protoze horni ramena jsou kratsi,nez dolni.Pomohlo by mit cca o 7mm delsi horni,ale jak toho docilit,nevim.Napadlo me upravit uchyceni hornich ramen v podbehu...primo na geometriji u znameho...
Ale porad to je jiny problem,protoze ten znamy,ktery ma totez jako ja nema problem s tim hazenim do stran.Nevim si rady,kde hledat chybu.
White Corolla E10 1,6 Si

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Ričrd@johan píše:Hele,Ich verstehe nicht Englisch...tak,cesky by mi to pomohlo mnohem vic.Muj Civic ma sice Dvou ramenne napravy,ale kdyz se propruzi vic,jde i tak do acka,protoze horni ramena jsou kratsi,nez dolni.Pomohlo by mit cca o 7mm delsi horni,ale jak toho docilit,nevim.Napadlo me upravit uchyceni hornich ramen v podbehu...primo na geometriji u znameho...
Ale porad to je jiny problem,protoze ten znamy,ktery ma totez jako ja nema problem s tim hazenim do stran.Nevim si rady,kde hledat chybu.
Hele Taboo je rodilej Američan, takže je vůbec zázrak, že se naučil tak dobře česky. :wink:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 20:58, celkem upraveno 2 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Petr78
Příspěvky: 155
Registrován: 19 čer 2005 15:59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

Taboo píše:
Ričrd@johan píše:Hele,Ich verstehe nicht Englisch...tak,cesky by mi to pomohlo mnohem vic.Muj Civic ma sice Dvou ramenne napravy,ale kdyz se propruzi vic,jde i tak do acka,protoze horni ramena jsou kratsi,nez dolni.Pomohlo by mit cca o 7mm delsi horni,ale jak toho docilit,nevim.Napadlo me upravit uchyceni hornich ramen v podbehu...primo na geometriji u znameho...
Ale porad to je jiny problem,protoze ten znamy,ktery ma totez jako ja nema problem s tim hazenim do stran.Nevim si rady,kde hledat chybu.
Tady mluvime o jedne z tech veci, ktere potrebujes:
viewtopic.php?t=41873
I pote budes mit neustale jinou progresi odklonu kol (camber) pri jejich pohybu nahoru a dolu, protoze po snizeni toho vozu doslu ke zmene uhlu ramen (a zmene ulozeni bodu kulovych cepu na pomyslnych polokruznicich, ktere ty ramena pri jejich pohybu tvori).
Nadale se budes potykat s fenomenem, kteremu se rika "bum steer" (to nevim, jak se rekne cesky), kdy proste dochazi k rozdilne sbihavosti kol pri jejich phybu nahoru a dolu. To je dano - po snizeni - zmenou uhlu ridicich tyci (a opet rozdilnou progresi nataceni kol danou rozdilnymi body umisteni cepu rizeni na pomyslne polokruznici, ktere ty ridici tyce pri jejich pohybu tvori). K tomu vsemu jeste dochazi ke zmene progrese cemu se rika Ackermanuv uhel, ktery diktuje rozdilne natoceni vnitrniho a vnejsiho kola pri prujezdu zatackou...
Jednoduse receno, prilisnym snizenim vozu se doku*vi nekolik zakladnich aspektu dynamicke geometrie jeho podvozku, ktere je obtizne a mnohdy i nemozne dodatecne napravit. Vypada to ale hezky - pokud se s tim nejezdi... :lol:
K tomu není co dodat. 8)
To by se mělo tesat do kamene a dávat to jako povinnou četbu všem "tunerum" aby si uvědomili co dělají.
Ikdyž většina stejně řekne "mně je to jedno, hlavně že to skvěle vypadá"
Honda Civic EG4

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Taboo píše:Tady mluvime o jedne z tech veci, ktere potrebujes:
viewtopic.php?t=41873
I pote budes mit neustale jinou progresi odklonu kol (camber) pri jejich pohybu nahoru a dolu, protoze po snizeni toho vozu doslu ke zmene uhlu ramen (a zmene ulozeni bodu kulovych cepu na pomyslnych polokruznicich, ktere ty ramena pri jejich pohybu tvori).
Nadale se budes potykat s fenomenem, kteremu se rika "bump steer" (to nevim, jak se rekne cesky), kdy proste dochazi k rozdilne sbihavosti kol pri jejich phybu nahoru a dolu. To je dano - po snizeni - zmenou uhlu ridicich tyci (a opet rozdilnou progresi nataceni kol danou rozdilnymi body umisteni cepu rizeni na pomyslne polokruznici, ktere ty ridici tyce pri jejich pohybu tvori). K tomu vsemu jeste dochazi ke zmene progrese cemu se rika Ackermanuv uhel, ktery diktuje rozdilne natoceni vnitrniho a vnejsiho kola pri prujezdu zatackou...
Jednoduse receno, prilisnym snizenim vozu se doku*vi nekolik zakladnich aspektu dynamicke geometrie jeho podvozku, ktere je obtizne a mnohdy i nemozne dodatecne napravit. Vypada to ale hezky - pokud se s tim nejezdi... :lol:
spravne hadam ze to moze rozhodit aj stabilitu pri brzdeni / akceleracii ?

ackerman myslim zabezpecuje, ze vnutorne koleso sa natoci do zakruty viac (pretoze prenho je ta zakruta "kratsia" a "prudsia").

Uživatelský avatar
Petr78
Příspěvky: 155
Registrován: 19 čer 2005 15:59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

JonnY píše:
Taboo píše:Tady mluvime o jedne z tech veci, ktere potrebujes:
viewtopic.php?t=41873
I pote budes mit neustale jinou progresi odklonu kol (camber) pri jejich pohybu nahoru a dolu, protoze po snizeni toho vozu doslu ke zmene uhlu ramen (a zmene ulozeni bodu kulovych cepu na pomyslnych polokruznicich, ktere ty ramena pri jejich pohybu tvori).
Nadale se budes potykat s fenomenem, kteremu se rika "bump steer" (to nevim, jak se rekne cesky), kdy proste dochazi k rozdilne sbihavosti kol pri jejich phybu nahoru a dolu. To je dano - po snizeni - zmenou uhlu ridicich tyci (a opet rozdilnou progresi nataceni kol danou rozdilnymi body umisteni cepu rizeni na pomyslne polokruznici, ktere ty ridici tyce pri jejich pohybu tvori). K tomu vsemu jeste dochazi ke zmene progrese cemu se rika Ackermanuv uhel, ktery diktuje rozdilne natoceni vnitrniho a vnejsiho kola pri prujezdu zatackou...
Jednoduse receno, prilisnym snizenim vozu se doku*vi nekolik zakladnich aspektu dynamicke geometrie jeho podvozku, ktere je obtizne a mnohdy i nemozne dodatecne napravit. Vypada to ale hezky - pokud se s tim nejezdi... :lol:
spravne hadam ze to moze rozhodit aj stabilitu pri brzdeni / akceleracii ?

ackerman myslim zabezpecuje, ze vnutorne koleso sa natoci do zakruty viac (pretoze prenho je ta zakruta "kratsia" a "prudsia").
Jj proto musíš držet volant pevně oběma rukama. Takže žádnej "frajer" s jednou rukou z okýnka a v druhý cigáro. :D
Honda Civic EG4

Uživatelský avatar
Ričrd@johan
Příspěvky: 248
Registrován: 26 zář 2006 22:06
Bydliště: Shilersdorf:) u Ostravy

Příspěvek od Ričrd@johan »

Jj...to je mi vse jasne,ponevads v podstate vsecky cepy jsou u me cca o 7 cm vis,nez v seriji...jen me jde o to tahani do stran a trosku sjizdeni vnitrnich hran pneu...takze kapku nejak poresit odklony...jjinak jsem s vlastnostma spokojeny...origo to byla docela dost houpacka...
White Corolla E10 1,6 Si

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“