


Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Aha, tak pak je to přesně opačně. Přetlumené tlumiče a slabé pružiny, které nedovolí, aby kolo kopírovalo po sobě jdoucí nerovnosti a začne to na tom skákat. Pružina se stlačí a nemá sílu přetlačit tlumič zpět nahoru, auto furt klesá na nerovnostech a skáče na dorazu. Takže přidat na springrate, nebo "zrychlit" tlumiče = ubrat na útlumu jak na kompresní, tak hlavně(!) odskokové straně.Srnec píše:tak jsem rád že jste se tu pěkně pobavili a teď vážně myslíte že to může být těmi péry??????protože tlumiče si myslím že jsou kvalitní a tvrdé a jestli jde o to shoupnutí tak jen jednou hned se vrátí ale já vlastní silou to neztlačím na podběhy pak je menší schodek nebo jak byvají udělané cesty ale přes mosty ne a je tam nerovnost tak to tam prohoupne až do podběhů to dělalo i s org podvozkem. A když je takova nerovná cesta tak mě to rozhodí úplně![]()
![]()
Akorát že v tomhle případě asi na tlumičích nenastaví nic, pokud jsem to správně pochopil.Ondras píše:Aha, tak pak je to přesně opačně. Přetlumené tlumiče a slabé pružiny, které nedovolí, aby kolo kopírovalo po sobě jdoucí nerovnosti a začne to na tom skákat. Pružina se stlačí a nemá sílu přetlačit tlumič zpět nahoru, auto furt klesá na nerovnostech a skáče na dorazu. Takže přidat na springrate, nebo "zrychlit" tlumiče = ubrat na útlumu jak na kompresní, tak hlavně(!) odskokové straně.Srnec píše:tak jsem rád že jste se tu pěkně pobavili a teď vážně myslíte že to může být těmi péry??????protože tlumiče si myslím že jsou kvalitní a tvrdé a jestli jde o to shoupnutí tak jen jednou hned se vrátí ale já vlastní silou to neztlačím na podběhy pak je menší schodek nebo jak byvají udělané cesty ale přes mosty ne a je tam nerovnost tak to tam prohoupne až do podběhů to dělalo i s org podvozkem. A když je takova nerovná cesta tak mě to rozhodí úplně![]()
![]()
Už výše jsem psal, že "štelovat" je v tomto případě možno pouze rozborkou, úpravou vnitřností nebo změnou viskozity oleje a sborkou.Petr78 píše:Akorát že v tomhle případě asi na tlumičích nenastaví nic, pokud jsem to správně pochopil.
No reakce byla trošku ostřejší - arogantní, chceš-li, ale nejde tady o nějaké "pravé tunerství". Prostě jsem tady a v jiných threadech načetl od bůča takových nesmyslů, že se to ve mně nakumulovalo. Má reakce zasazená do tohoto kontextu vyznívá jinak. Alespoň tak to beru já. No nic, nebudu dál hovno rozmazávat.Laconi píše:Ondrasi u tebeb bych to teda rozhodně nečekal...
Jo takhle.Ondras píše:Už výše jsem psal, že "štelovat" je v tomto případě možno pouze rozborkou, úpravou vnitřností nebo změnou viskozity oleje a sborkou.Petr78 píše:Akorát že v tomhle případě asi na tlumičích nenastaví nic, pokud jsem to správně pochopil.
to by jsi takhle podrazdene mohl reagovat na kazdy 5-ty prizpevek od kohokoliv.Myslim,ze nejake hovna by jsme nasli i pod tvym jmenem,takze bud trochu soudny a uberOndras píše:No reakce byla trošku ostřejší - arogantní, chceš-li, ale nejde tady o nějaké "pravé tunerství". Prostě jsem tady a v jiných threadech načetl od bůča takových nesmyslů, že se to ve mně nakumulovalo. Má reakce zasazená do tohoto kontextu vyznívá jinak. Alespoň tak to beru já. No nic, nebudu dál hovno rozmazávat.Laconi píše:Ondrasi u tebeb bych to teda rozhodně nečekal...
Mě totiž někdy strašně vytočí prostá lidská hloupost. A zkouším s ní marně bojovat. Sorry, pokud jsem někoho sám sebou zklamal .
Bohužel toho jsem se bál, když jsem tu sadu tehdy panu Srncovi prodával. Říkal jsem mu tehdy, že ideální by to bylo i s Cobra pružinama. Resumé bylo, že to půjde namontovat a mělo by to víceméně fungovat. Bohužel se zdá, že Weitec pružiny jsou moc měkký na tuhle kombinaci.Petr78 píše:Akorát že v tomhle případě asi na tlumičích nenastaví nic, pokud jsem to správně pochopil.Ondras píše:Aha, tak pak je to přesně opačně. Přetlumené tlumiče a slabé pružiny, které nedovolí, aby kolo kopírovalo po sobě jdoucí nerovnosti a začne to na tom skákat. Pružina se stlačí a nemá sílu přetlačit tlumič zpět nahoru, auto furt klesá na nerovnostech a skáče na dorazu. Takže přidat na springrate, nebo "zrychlit" tlumiče = ubrat na útlumu jak na kompresní, tak hlavně(!) odskokové straně.Srnec píše:tak jsem rád že jste se tu pěkně pobavili a teď vážně myslíte že to může být těmi péry??????protože tlumiče si myslím že jsou kvalitní a tvrdé a jestli jde o to shoupnutí tak jen jednou hned se vrátí ale já vlastní silou to neztlačím na podběhy pak je menší schodek nebo jak byvají udělané cesty ale přes mosty ne a je tam nerovnost tak to tam prohoupne až do podběhů to dělalo i s org podvozkem. A když je takova nerovná cesta tak mě to rozhodí úplně![]()
![]()
Mně to spíš přijde jako nevhodná kombinace tlumičů a pružin - prostě nejsou sladěný a nespolupracujou spolu.
Ono je vždy nejlepší koupit komletní sadu pružin a tlumičů které jsou k sobě naladěné.
Hele, to jde strašně těžko. Pokud to skočí na stranu po přejezdu přesně kolmé nerovnosti, tak po nasvědčuje nestejně fungujícím tlumičům. Takhle od stolu se to těžko diagnostikuje. Taky si myslím, že 215 gumy nejsou na tak lehoučké auto úplně ideální a mohou mít na problému podíl.Ričrd@johan píše:Dekuji za rady k memu dotazu o stranku zpet...
A na geometrii jsi byl.Ričrd@johan píše:No,bylo to uplne stejne na 195/55/15... a kamos ma taky 215 a je v klidu,dela to az od montaze podvozku...ale je fungl,tak nevim co stim...staci,kdyz jedu rychleji po zvlnene vozovce,auto to jakoby taha do stran,nahodnne doleva-doprava,jakoby nejde udrzet ve stale rovnem smeru...
Ale stelovani na podvozku neni zadne...
Ty Cobra pružiny jsou krom snížení i přiměřeně tvrdší. Je otázka, jestli tohle respektujou i ty tvoje Weitecy. Pokud ne, zlepšení by se bezpochyby mělo dostavit.Srnec píše:Bohužel toho jsem se bál, když jsem tu sadu tehdy panu Srncovi prodával. Říkal .......
tak jak vidíš to není ideální a máš tam nějaké pružiny které by mi pomohli???jsem z toho na prášky. Nebo myslíš když tam dám ještě tvrdší pružiny tak to bude bouchatale bude to sedět a ne že se mi to po každém mostku rozhoupe![]()
![]()
Áčka? Nemá i tvůj civic vpředu double wishbone? Pak by snížení nemělo mít vliv na odklony.Ričrd@johan píše:Predni naprava mi vlivem snizeni jde dost do A-cka...
Hele Taboo je rodilej Američan, takže je vůbec zázrak, že se naučil tak dobře česky.Ričrd@johan píše:Hele,Ich verstehe nicht Englisch...tak,cesky by mi to pomohlo mnohem vic.Muj Civic ma sice Dvou ramenne napravy,ale kdyz se propruzi vic,jde i tak do acka,protoze horni ramena jsou kratsi,nez dolni.Pomohlo by mit cca o 7mm delsi horni,ale jak toho docilit,nevim.Napadlo me upravit uchyceni hornich ramen v podbehu...primo na geometriji u znameho...
Ale porad to je jiny problem,protoze ten znamy,ktery ma totez jako ja nema problem s tim hazenim do stran.Nevim si rady,kde hledat chybu.
K tomu není co dodat.Taboo píše:Tady mluvime o jedne z tech veci, ktere potrebujes:Ričrd@johan píše:Hele,Ich verstehe nicht Englisch...tak,cesky by mi to pomohlo mnohem vic.Muj Civic ma sice Dvou ramenne napravy,ale kdyz se propruzi vic,jde i tak do acka,protoze horni ramena jsou kratsi,nez dolni.Pomohlo by mit cca o 7mm delsi horni,ale jak toho docilit,nevim.Napadlo me upravit uchyceni hornich ramen v podbehu...primo na geometriji u znameho...
Ale porad to je jiny problem,protoze ten znamy,ktery ma totez jako ja nema problem s tim hazenim do stran.Nevim si rady,kde hledat chybu.
viewtopic.php?t=41873
I pote budes mit neustale jinou progresi odklonu kol (camber) pri jejich pohybu nahoru a dolu, protoze po snizeni toho vozu doslu ke zmene uhlu ramen (a zmene ulozeni bodu kulovych cepu na pomyslnych polokruznicich, ktere ty ramena pri jejich pohybu tvori).
Nadale se budes potykat s fenomenem, kteremu se rika "bum steer" (to nevim, jak se rekne cesky), kdy proste dochazi k rozdilne sbihavosti kol pri jejich phybu nahoru a dolu. To je dano - po snizeni - zmenou uhlu ridicich tyci (a opet rozdilnou progresi nataceni kol danou rozdilnymi body umisteni cepu rizeni na pomyslne polokruznici, ktere ty ridici tyce pri jejich pohybu tvori). K tomu vsemu jeste dochazi ke zmene progrese cemu se rika Ackermanuv uhel, ktery diktuje rozdilne natoceni vnitrniho a vnejsiho kola pri prujezdu zatackou...
Jednoduse receno, prilisnym snizenim vozu se doku*vi nekolik zakladnich aspektu dynamicke geometrie jeho podvozku, ktere je obtizne a mnohdy i nemozne dodatecne napravit. Vypada to ale hezky - pokud se s tim nejezdi...
spravne hadam ze to moze rozhodit aj stabilitu pri brzdeni / akceleracii ?Taboo píše:Tady mluvime o jedne z tech veci, ktere potrebujes:
viewtopic.php?t=41873
I pote budes mit neustale jinou progresi odklonu kol (camber) pri jejich pohybu nahoru a dolu, protoze po snizeni toho vozu doslu ke zmene uhlu ramen (a zmene ulozeni bodu kulovych cepu na pomyslnych polokruznicich, ktere ty ramena pri jejich pohybu tvori).
Nadale se budes potykat s fenomenem, kteremu se rika "bump steer" (to nevim, jak se rekne cesky), kdy proste dochazi k rozdilne sbihavosti kol pri jejich phybu nahoru a dolu. To je dano - po snizeni - zmenou uhlu ridicich tyci (a opet rozdilnou progresi nataceni kol danou rozdilnymi body umisteni cepu rizeni na pomyslne polokruznici, ktere ty ridici tyce pri jejich pohybu tvori). K tomu vsemu jeste dochazi ke zmene progrese cemu se rika Ackermanuv uhel, ktery diktuje rozdilne natoceni vnitrniho a vnejsiho kola pri prujezdu zatackou...
Jednoduse receno, prilisnym snizenim vozu se doku*vi nekolik zakladnich aspektu dynamicke geometrie jeho podvozku, ktere je obtizne a mnohdy i nemozne dodatecne napravit. Vypada to ale hezky - pokud se s tim nejezdi...
Jj proto musíš držet volant pevně oběma rukama. Takže žádnej "frajer" s jednou rukou z okýnka a v druhý cigáro.JonnY píše:spravne hadam ze to moze rozhodit aj stabilitu pri brzdeni / akceleracii ?Taboo píše:Tady mluvime o jedne z tech veci, ktere potrebujes:
viewtopic.php?t=41873
I pote budes mit neustale jinou progresi odklonu kol (camber) pri jejich pohybu nahoru a dolu, protoze po snizeni toho vozu doslu ke zmene uhlu ramen (a zmene ulozeni bodu kulovych cepu na pomyslnych polokruznicich, ktere ty ramena pri jejich pohybu tvori).
Nadale se budes potykat s fenomenem, kteremu se rika "bump steer" (to nevim, jak se rekne cesky), kdy proste dochazi k rozdilne sbihavosti kol pri jejich phybu nahoru a dolu. To je dano - po snizeni - zmenou uhlu ridicich tyci (a opet rozdilnou progresi nataceni kol danou rozdilnymi body umisteni cepu rizeni na pomyslne polokruznici, ktere ty ridici tyce pri jejich pohybu tvori). K tomu vsemu jeste dochazi ke zmene progrese cemu se rika Ackermanuv uhel, ktery diktuje rozdilne natoceni vnitrniho a vnejsiho kola pri prujezdu zatackou...
Jednoduse receno, prilisnym snizenim vozu se doku*vi nekolik zakladnich aspektu dynamicke geometrie jeho podvozku, ktere je obtizne a mnohdy i nemozne dodatecne napravit. Vypada to ale hezky - pokud se s tim nejezdi...
ackerman myslim zabezpecuje, ze vnutorne koleso sa natoci do zakruty viac (pretoze prenho je ta zakruta "kratsia" a "prudsia").