

Vse zaclo objednanim sady tesnení z USA pres cloveka pod prezdivkou Wheelman...

Pro nas zatim nejdulezitejsi gufera

Diky velmi dobre kompresi ve valcich, jsme se rozhodli, ze nejdriv udelame vrsek a pak v horsim pripade i spodek...
Minuly vikend jsme se teda pustili do gufer, zacali jsme zacali jsme sundanim vika ventilu, otocenim motoru (kliky a vacky zaroven - pro jeste vetsi lajky nez jsem ja

Nejvetsi obavy jsme meli, ze uz nedame spravne zpet rozvodak, opatrne jsme ho sundali, ale jak se pozdeji ukazalo, vacka se vyndavat nemusela, takze jsme remen vratili zpet a pomalu se zacali radovat
Na stahovani pruzin ventilu jsme meli takovej "zlepsovak" jenze prumer pruziny byl o 2mm mensi nez prumer stahovaku, takze se nam podarilo 2x odstrelit jednu segrovku co drzi misticku nad pruzinou v drazce ventilu

Tady uz je nasezeny novy gufero, stary jsme vydloubl sroubovakem a klestema...
Kdyz jsme udelali vsech 16 ventilu, pomalu jsme motor zacli davat dohromady, pri utahovani jednoho sroubu, se nam ho podarilo prasknout... proste utahovani na 9nm je min nez utahovani sroubku v Merkuru

Po tydnu jezdeni spotreba oleje bouzel nekleska... Tazke predstava rozebrat motor a nechat udelat krouzky se naplnila...
Z drivejsiho zjistovani bylo dve moznosti:
- nechat to udelat primo v Honda servisu, kde by generalka vysla asi tak na polovinu hodnoty auta - nesmysl >> zamitnuto
- sehnat sikovneho mechanika, ktery by to kvalitne a za rozumny peniz udelal... to se zpocatku jevilo jako nejlepsi reseni
treti moznost prisla na svet, kdyz jsme vrsek motoru dali dohromady a nezbyl nam zadny sroub


Prisel den S - sobota
opet jsme byly v "nasi" nevybavene dilne, s minimem zkusenostma, znalostma a s navodem v cizim jazyce, ale obohaceni o predchozi zkusenost s gufery

Na radu prislo odpojovani vsech hadic, vyfuku, svodu, rozpojeni konektoru, vypusteni vody a oleje, sundani olejove vany....
Po nekolika hodinach prace jsme se konecne dostali k tematu dne:
Hlava je venku


nehezky pohled na ventily


Nene tohle neni fritak...


Dost velky sra*i bylo se sundavanim olejovy vany


Par fotek ze spodku, a zjistovani jak povolit ojnici a vyndat pist...
Tak tady je videt jak olej chtel ven i pres tesneni na klice, bude jej potreba taky vymenit

Hura, ojnice povolena, pist muze na svet... cekali jsme ze krouzky budou treba pripeceny, ale vyskocili na nas jako by byly novy, coz nas neee zrovna moc potesilo

Hura s nim na ponk
Vanu jsem dali zpatky aby se tam zvytecne neprasilo a blok jsme prikryli
Dalsi vikend bych rad ocistil blok od oleje, ocistil celou hlavu a pisty, vycistil svody - jak zevnitr tak zvenku, vyndal ostani pisty k ocisteni, a cekal az prileti krouzky


Do celeho toho se poustim s heslem "Kdyz to nedam dohromady, je o duvod vic proc shanet motor z VTi"

