rozdíl mezi dieslovýma a benzínovýma turbama je, maj uplně jinak konfigurované lopatky...1,8T benzin a 2,5TD nemůžou mít nikdy stejná turba..
a supra je nafták třeba když má KO gufera pod ventilama nebo těsnění na turbu



Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Na chlazeni vzduchu je intercooler, u turba je potreba chladit jeho stredovy uzel s loziskama, ktery bys jinak upekl a zadrel.Sinkas píše:tak normalne turbo ohrejva nasavanej vzduch tak na 200stupnu i vic a proto se vybavujou intercolerem,a pokut ochladis to dmychadlo na 80stupnu tak je to uplne idealni teplota vzduchu pro spalovani
Tak asi zalezi na modelu,ale u 9000 je to myslim pomerne technicky narocny problem,predelat LPT na FPT.semysak píše:tak ono vetsinou LPT jakoze light pressure ma pouze regulaci ze je primo pripojena wastegate na vystup turba a je nastaveny nejaky zakladni maly tlak, kdezto ty FPT ma regulaci plniciho tlaku jeste pres ridici jednotku kuli klepani atd, ze kdy motor klepe tak snizi tka na tu zakladni uroven toho nastaveni wastegate aspon vim co u saabu (tam staci snad doplnit jednotku APC, ovladaci solenoid u tech starsich a je s toho FPT sou na to snad i pripraveny kabely v aute, alfa romeco (ta snad ani jinej system nedelala s tim solenoidem) z vlastni zkusenosti
pak sou urcite auta kdy je tlak nastaveny na "hodne" a klepani se resi jinak a nebo proste je to dane konstrukci ze v tom vyrobcem zamyslenem rozsahu to funguje jak ma
Jen u benzinu ( a i tak je turbinova cast cervena pri zatezi), u dieslu staci olejBeaver píše:Na chlazeni vzduchu je intercooler, u turba je potreba chladit jeho stredovy uzel s loziskama, ktery bys jinak upekl a zadrel.Sinkas píše:tak normalne turbo ohrejva nasavanej vzduch tak na 200stupnu i vic a proto se vybavujou intercolerem,a pokut ochladis to dmychadlo na 80stupnu tak je to uplne idealni teplota vzduchu pro spalovani
nevím jaké jsou tvé zkušenosti ale já jsme jezdil dva dny bez IC na scorpiu TD a musím říci že to byl rozdíl jako krávatdichip píše:Jen u benzinu ( a i tak je turbinova cast cervena pri zatezi), u dieslu staci olejBeaver píše:Na chlazeni vzduchu je intercooler, u turba je potreba chladit jeho stredovy uzel s loziskama, ktery bys jinak upekl a zadrel.Sinkas píše:tak normalne turbo ohrejva nasavanej vzduch tak na 200stupnu i vic a proto se vybavujou intercolerem,a pokut ochladis to dmychadlo na 80stupnu tak je to uplne idealni teplota vzduchu pro spalovaniOn se ale obcas priskvari take a proto dochlazujte.
Jenže jak už se tu psalo, velká dmychadla pro upgrade a tuning jsou chlazená taky pouze olejem - a to prosím dávají setsakramentské výkony a zahřívají se taky.tdichip píše:pardon, reagoval jsem na vodni chlazeni hridelky u benzinovych turb (tam se dosahuje teplot k 1000°C), u naftovych turb se chladi jen olejem (zase vymenik oleje je podstatne vetsi, protoze diasel i pomaleji zahriva, ale pri zatezi muze velmi rychle ohrat olej).
reproboy píše:Jinak ucinejsi turbo je pro naftaka, tam to turbo musi rozhybat lenivejsi motor a hlavne tlacit plny tlak treba od 2000ot, coz se u benzina neda predpokladat. Zas dieselovy turbo by se na benzinovym aute utavilo po par tisicich km, byl by to samej karbon a mrtvy jak ložiska tak kroužky.
nezmyselJonnY píše:reproboy píše:Jinak ucinejsi turbo je pro naftaka, tam to turbo musi rozhybat lenivejsi motor a hlavne tlacit plny tlak treba od 2000ot, coz se u benzina neda predpokladat. Zas dieselovy turbo by se na benzinovym aute utavilo po par tisicich km, byl by to samej karbon a mrtvy jak ložiska tak kroužky.![]()
![]()
do nedavna to nebola pravda, VGT sa pouzivalo JEDINE v dizloch. Nedavno zaviedlo myslim porsche VGT pre benzin, ale bezne to urcite neuvidis.reproboy píše:
VGT pouziva jak benzin tak nafta, bez rozdilu vgt je jen nahrada za wastergate misto obtoku natacenim lopatek. U benzinu to bude urcite narocnejsi.
raddy nevim jak ty ale ja jsem to zkoušel, takže vim, co to obnáší. Samozřejmě myšleno kroužky a ložiska v turbu. Co ti udělá olej 80°C když ti přijde na hřídelku 500°Craddy píše:nezmyselJonnY píše:reproboy píše:Jinak ucinejsi turbo je pro naftaka, tam to turbo musi rozhybat lenivejsi motor a hlavne tlacit plny tlak treba od 2000ot, coz se u benzina neda predpokladat. Zas dieselovy turbo by se na benzinovym aute utavilo po par tisicich km, byl by to samej karbon a mrtvy jak ložiska tak kroužky.![]()
![]()
Cece ja uz mel na stole hodne rozebranych turb a hodne jsem jich zrepasoval. Pokud si opravdu myslis , ze turbo chlazeny vodou se jen dochladi az chcipnes motor, tak zkus za chodu motoru sundat hadici od turba (vodni), ale nerikej pak u doktora ze jsem debilraddy píše:konstrukcia turba pre benzinovy a dizlovy motor je rovnaka, resp. to iste turbo sa moze pouzit v oboch motoroch. Nie je pravda ze "dizlove" turbo trpi nadmernou teplotou v benzinovom motore, pretoze je to uplne rovnake turbo ako najdes v benzinovom motore.
Turbo pre dizel nie je ucinnejsie kvoli svojej konstrukcii ale kvoli tomu ze dizlovy motor produkuje vacsie mnozstvo spalin pri nizkych otackach v porovnani s benzinovym. Su to uplne tie iste turba (ak neberiem do uvahy VGT) ake benzinove.
Z hore uvedenych dovodov som napisal na tvoj prispevok reakciu v zneni "nezmysel". Nic v zlom....
A tvoj posledna reakcia je bohuzial znova nezmysel (znova nic v zlom), chladenie turba vodou nema nic spolocne s chladenim osky pri prevadzke turba. Vodne chladenie ma svoju ulohu az po vypnuti motora, kde dochadza k vretiu vody v kryte turba (mimo osku), ta cirkuluje (sifonovy efekt) a odvadza teplo od stredu, kde uz olej neprudi a dochadza k jeho nadmernemu ohrevu a zapekaniu na oske. Prave toto zapekanie sposobuje po case nadmerne opotrebovanie osky a lozisk.
Odporucam pred pokracovanim diskusie overit si tieto fakty a pripadne zmenit nazor
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově...raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.
co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
nesmysl: na mém SX bylo turbo z 525TDS a jezdilo 4roky, než mělo vůle ,najezdilo 40tis kmreproboy píše:voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově...raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.
co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.![]()
jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrtobracene to jde, ale proc to delat
nesmysl: na mém SX bylo turbo z 525TDS a jezdilo 4roky, než mělo vůle ,najezdilo 40tis kmreproboy píše:voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově...raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.
co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.![]()
jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrtobracene to jde, ale proc to delat
nesmysl: na mém SX bylo turbo z 525TDS a jezdilo 4roky, než mělo vůle ,najezdilo 40tis kmreproboy píše:voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově...raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.
co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.![]()
jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrtobracene to jde, ale proc to delat