Dotaz-rozdil mezi Turbama

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

ne turba maj chlazený střední díl, ani saní ani výfuk..
rozdíl mezi dieslovýma a benzínovýma turbama je, maj uplně jinak konfigurované lopatky...1,8T benzin a 2,5TD nemůžou mít nikdy stejná turba..

a supra je nafták třeba když má KO gufera pod ventilama nebo těsnění na turbu :lol: :lol: :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Krosmen píše:jinak VGT používá nové porsche turbo........ 8) 8) 8)
jj, zajímavé je však že porsche tuners co tohle auto ladí na nějakých 600+ps tak vyndavají VGT a osazují motor klasickými většími turby

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Sinkas píše:tak normalne turbo ohrejva nasavanej vzduch tak na 200stupnu i vic a proto se vybavujou intercolerem,a pokut ochladis to dmychadlo na 80stupnu tak je to uplne idealni teplota vzduchu pro spalovani
Na chlazeni vzduchu je intercooler, u turba je potreba chladit jeho stredovy uzel s loziskama, ktery bys jinak upekl a zadrel.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Mikael
Příspěvky: 5384
Registrován: 13 dub 2005 23:24
Bydliště: Chodov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Mikael »

semysak píše:tak ono vetsinou LPT jakoze light pressure ma pouze regulaci ze je primo pripojena wastegate na vystup turba a je nastaveny nejaky zakladni maly tlak, kdezto ty FPT ma regulaci plniciho tlaku jeste pres ridici jednotku kuli klepani atd, ze kdy motor klepe tak snizi tka na tu zakladni uroven toho nastaveni wastegate aspon vim co u saabu (tam staci snad doplnit jednotku APC, ovladaci solenoid u tech starsich a je s toho FPT sou na to snad i pripraveny kabely v aute, alfa romeco (ta snad ani jinej system nedelala s tim solenoidem) z vlastni zkusenosti

pak sou urcite auta kdy je tlak nastaveny na "hodne" a klepani se resi jinak a nebo proste je to dane konstrukci ze v tom vyrobcem zamyslenem rozsahu to funguje jak ma
Tak asi zalezi na modelu,ale u 9000 je to myslim pomerne technicky narocny problem,predelat LPT na FPT.
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02

tdichip
Příspěvky: 8
Registrován: 25 led 2007 18:20
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tdichip »

Beaver píše:
Sinkas píše:tak normalne turbo ohrejva nasavanej vzduch tak na 200stupnu i vic a proto se vybavujou intercolerem,a pokut ochladis to dmychadlo na 80stupnu tak je to uplne idealni teplota vzduchu pro spalovani
Na chlazeni vzduchu je intercooler, u turba je potreba chladit jeho stredovy uzel s loziskama, ktery bys jinak upekl a zadrel.
Jen u benzinu ( a i tak je turbinova cast cervena pri zatezi), u dieslu staci olej :-) On se ale obcas priskvari take a proto dochlazujte.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

tdichip píše:
Beaver píše:
Sinkas píše:tak normalne turbo ohrejva nasavanej vzduch tak na 200stupnu i vic a proto se vybavujou intercolerem,a pokut ochladis to dmychadlo na 80stupnu tak je to uplne idealni teplota vzduchu pro spalovani
Na chlazeni vzduchu je intercooler, u turba je potreba chladit jeho stredovy uzel s loziskama, ktery bys jinak upekl a zadrel.
Jen u benzinu ( a i tak je turbinova cast cervena pri zatezi), u dieslu staci olej :-) On se ale obcas priskvari take a proto dochlazujte.
nevím jaké jsou tvé zkušenosti ale já jsme jezdil dva dny bez IC na scorpiu TD a musím říci že to byl rozdíl jako kráva :D takže slova že IC je dobré jen u benzínu je podle mne blbost, ale třeba se pletu a razntní úbytek výkonu byl způsoben zkrácením vedení turbo - hlava.. :(

:lol:
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

tdichip
Příspěvky: 8
Registrován: 25 led 2007 18:20
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tdichip »

pardon, reagoval jsem na vodni chlazeni hridelky u benzinovych turb (tam se dosahuje teplot k 1000°C), u naftovych turb se chladi jen olejem (zase vymenik oleje je podstatne vetsi, protoze diasel i pomaleji zahriva, ale pri zatezi muze velmi rychle ohrat olej).

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tdichip píše:pardon, reagoval jsem na vodni chlazeni hridelky u benzinovych turb (tam se dosahuje teplot k 1000°C), u naftovych turb se chladi jen olejem (zase vymenik oleje je podstatne vetsi, protoze diasel i pomaleji zahriva, ale pri zatezi muze velmi rychle ohrat olej).
Jenže jak už se tu psalo, velká dmychadla pro upgrade a tuning jsou chlazená taky pouze olejem - a to prosím dávají setsakramentské výkony a zahřívají se taky.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Ano presne tak treba Imprezy ty jsou take chlazeny olejem a maji chlazeni Intercooleru tak ze maji na kapote trysku a tou se muze strikat na IC na chladnejsi vzduch ale to uz zase chladime vzduch ne turbo.
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od PJ »

Mirek999: no hlavne imprezy maj AC a ne IC :o)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Napsal jsem tam Intercoler a zkratilo to na IC tak nevim.Ale pokavad vim tak maji nahore na motoru intercolery nebo ne??
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

maj aftercoolery co ja vim vzduch z turba maj chlazenej vodou ktera se nekde bokem zase chladi vzduchem, takova blbakovina no
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Jo vlastne mas pravdu AC.
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

vodou chlazeny turba ma kazdy turbo v benzinu. Pokud ne, dlouho mezi nami nebude (R5GT prvni, prvni charade, atd..) ty nemeli turbo chlazeny vodou a R5 uz jsou po smrti snad všechny.

Jinak ucinejsi turbo je pro naftaka, tam to turbo musi rozhybat lenivejsi motor a hlavne tlacit plny tlak treba od 2000ot, coz se u benzina neda predpokladat. Zas dieselovy turbo by se na benzinovym aute utavilo po par tisicich km, byl by to samej karbon a mrtvy jak ložiska tak kroužky.

VGT pouziva jak benzin tak nafta, bez rozdilu vgt je jen nahrada za wastergate misto obtoku natacenim lopatek. U benzinu to bude urcite narocnejsi. Taky turba na benziny jsou podstatne drazsi, protoze jsou delany na vyssi teploty o 300°C.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

reproboy píše:Jinak ucinejsi turbo je pro naftaka, tam to turbo musi rozhybat lenivejsi motor a hlavne tlacit plny tlak treba od 2000ot, coz se u benzina neda predpokladat. Zas dieselovy turbo by se na benzinovym aute utavilo po par tisicich km, byl by to samej karbon a mrtvy jak ložiska tak kroužky.
:shock: :shock: :shock:

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

JonnY píše:
reproboy píše:Jinak ucinejsi turbo je pro naftaka, tam to turbo musi rozhybat lenivejsi motor a hlavne tlacit plny tlak treba od 2000ot, coz se u benzina neda predpokladat. Zas dieselovy turbo by se na benzinovym aute utavilo po par tisicich km, byl by to samej karbon a mrtvy jak ložiska tak kroužky.
:shock: :shock: :shock:
nezmysel

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

reproboy píše:vodou chlazeny turba ma kazdy turbo v benzinu. Pokud ne, dlouho mezi nami nebude (R5GT prvni, prvni charade, atd..) ty nemeli turbo chlazeny vodou a R5 uz jsou po smrti snad všechny.
nie je to pravda

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

reproboy píše:
VGT pouziva jak benzin tak nafta, bez rozdilu vgt je jen nahrada za wastergate misto obtoku natacenim lopatek. U benzinu to bude urcite narocnejsi.
do nedavna to nebola pravda, VGT sa pouzivalo JEDINE v dizloch. Nedavno zaviedlo myslim porsche VGT pre benzin, ale bezne to urcite neuvidis.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

reproboy píše: Taky turba na benziny jsou podstatne drazsi, protoze jsou delany na vyssi teploty o 300°C.
nezmysel

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

jediná pravda je co napsal raddy :roll: :D
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od semysak »

este ze neumim cist

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

raddy píše:
JonnY píše:
reproboy píše:Jinak ucinejsi turbo je pro naftaka, tam to turbo musi rozhybat lenivejsi motor a hlavne tlacit plny tlak treba od 2000ot, coz se u benzina neda predpokladat. Zas dieselovy turbo by se na benzinovym aute utavilo po par tisicich km, byl by to samej karbon a mrtvy jak ložiska tak kroužky.
:shock: :shock: :shock:
nezmysel
raddy nevim jak ty ale ja jsem to zkoušel, takže vim, co to obnáší. Samozřejmě myšleno kroužky a ložiska v turbu. Co ti udělá olej 80°C když ti přijde na hřídelku 500°C :) proto se turba chladí vodou :) jinak prvni R5GT opravdu nemeli turba chlazeny vodou a Charade taky ne, videl jsem to na vlastní oči :) Uno Turbo melo vsechny turba chlazeny vodou a ty turba maji nektery nabehano pres 200000km a jsou relativne v pohodě.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

konstrukcia turba pre benzinovy a dizlovy motor je rovnaka, resp. to iste turbo sa moze pouzit v oboch motoroch. Nie je pravda ze "dizlove" turbo trpi nadmernou teplotou v benzinovom motore, pretoze je to uplne rovnake turbo ako najdes v benzinovom motore.

Turbo pre dizel nie je ucinnejsie kvoli svojej konstrukcii ale kvoli tomu ze dizlovy motor produkuje vacsie mnozstvo spalin pri nizkych otackach v porovnani s benzinovym. Su to uplne tie iste turba (ak neberiem do uvahy VGT) ake benzinove.

Z hore uvedenych dovodov som napisal na tvoj prispevok reakciu v zneni "nezmysel". Nic v zlom....

A tvoj posledna reakcia je bohuzial znova nezmysel (znova nic v zlom), chladenie turba vodou nema nic spolocne s chladenim osky pri prevadzke turba. Vodne chladenie ma svoju ulohu az po vypnuti motora, kde dochadza k vretiu vody v kryte turba (mimo osku), ta cirkuluje (sifonovy efekt) a odvadza teplo od stredu, kde uz olej neprudi a dochadza k jeho nadmernemu ohrevu a zapekaniu na oske. Prave toto zapekanie sposobuje po case nadmerne opotrebovanie osky a lozisk.

Odporucam pred pokracovanim diskusie overit si tieto fakty a pripadne zmenit nazor :sorry:

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

raddy píše:konstrukcia turba pre benzinovy a dizlovy motor je rovnaka, resp. to iste turbo sa moze pouzit v oboch motoroch. Nie je pravda ze "dizlove" turbo trpi nadmernou teplotou v benzinovom motore, pretoze je to uplne rovnake turbo ako najdes v benzinovom motore.

Turbo pre dizel nie je ucinnejsie kvoli svojej konstrukcii ale kvoli tomu ze dizlovy motor produkuje vacsie mnozstvo spalin pri nizkych otackach v porovnani s benzinovym. Su to uplne tie iste turba (ak neberiem do uvahy VGT) ake benzinove.

Z hore uvedenych dovodov som napisal na tvoj prispevok reakciu v zneni "nezmysel". Nic v zlom....

A tvoj posledna reakcia je bohuzial znova nezmysel (znova nic v zlom), chladenie turba vodou nema nic spolocne s chladenim osky pri prevadzke turba. Vodne chladenie ma svoju ulohu az po vypnuti motora, kde dochadza k vretiu vody v kryte turba (mimo osku), ta cirkuluje (sifonovy efekt) a odvadza teplo od stredu, kde uz olej neprudi a dochadza k jeho nadmernemu ohrevu a zapekaniu na oske. Prave toto zapekanie sposobuje po case nadmerne opotrebovanie osky a lozisk.

Odporucam pred pokracovanim diskusie overit si tieto fakty a pripadne zmenit nazor :sorry:
Cece ja uz mel na stole hodne rozebranych turb a hodne jsem jich zrepasoval. Pokud si opravdu myslis , ze turbo chlazeny vodou se jen dochladi az chcipnes motor, tak zkus za chodu motoru sundat hadici od turba (vodni), ale nerikej pak u doktora ze jsem debil :) Kazdy auto, ktery ma turbo chlazeny vodou (teda co jsem videl) ma turbo pripojeny za okruh vodniho chlazeni. Ma to tak Uno Turbo, Punto GT, Subaru Impreza, R5 GT turbo, Fiat Coupe, Lancia Delta, Fiat croma, Lancia thema, atp.... Jasny je , ze voda chladi hlavne loziska a skrin, primo do styku s oscičkou se nikdy nedostane, ale tim jak chladi obal i loziska neprimo ochlazuje i olej a osičku.

Diesel ma vetsi kompresi tzn vydava vetsi vyfukovy tlak, ale v mensi rychlosti, proto jsou lopatky u dieselovyho turba natočený ostřeji.

Zkus si schvalne dat benzinovy obycejny turbo (IHI VL2) misto nejakyho obycejnyho dieselovyho (treba TB0337) a uvidis. Tohle je praxe, ne teorie :)

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

kua 2x post..

Jeste, samozrejmne jsou turba pro naftu a diesel principielne stejny, konstrukcne jsou podobny ale prakticky maji jiny natoceni lopatek. Materialy jsou asi podobny, metalurg nejsem, vyfuk je litina sani je slitina hliniku saci vrtulka lehky dural vyfuk nejspis litina hridelka ocel 19 8xx loziska bronz fluidni krom GT serie od garrettu.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.

co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.

co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově... :)

jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrt :) obracene to jde, ale proc to delat :)

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

reproboy píše:
raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.

co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově... :)

jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrt :) obracene to jde, ale proc to delat :)
nesmysl: na mém SX bylo turbo z 525TDS a jezdilo 4roky, než mělo vůle ,najezdilo 40tis km
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

reproboy píše:
raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.

co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově... :)

jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrt :) obracene to jde, ale proc to delat :)
nesmysl: na mém SX bylo turbo z 525TDS a jezdilo 4roky, než mělo vůle ,najezdilo 40tis km
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

reproboy píše:
raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.

co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově... :)

jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrt :) obracene to jde, ale proc to delat :)
nesmysl: na mém SX bylo turbo z 525TDS a jezdilo 4roky, než mělo vůle ,najezdilo 40tis km
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“