LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
lrrh
Příspěvky: 28
Registrován: 13 dub 2010 22:36

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od lrrh »

Na demontáž se dá taky použít kus trubky se silnější stěnou (průměru, tak aby sedla dobře na tu horní podložku) a kladívko, do trubky je pak ještě vhodné nacpat kus hadry, proto aby půlměsíčky nelétaly po garáži.. Pak jednu vhodnou ránu do trubky a půlměsíčky vypadnou.. Pod hlavu samozřejmě podložku z měkkého dřeva a nějakou hadru, záleží taky na úhlu ventilu.. Na montáž mi přijde lepší ta páka, jednak práce s ní působí "bezpečněji" a druhak máš aspoň volnou druhou ruku, ale svůj účel to splní.. Použít se dá stejně cokoli čím se podaří zamáčknout pružiny natolik aby jsi byl schopný tam dát půlměsíčky, jednou sem montoval ventily zapomocí 2 kladívek (držel sem je naopak, v každé ruce jedno) a topůrkem zamačkával ventilové pružiny přez podložku.. Ale to byla práce pro 2 lidi, ten druhej musel nasazovat půlměsíce.. :D

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Děkuju všem za rady ohledně montáže a demontáže ventilů. Budou se mi velmi hodit, až tam budu vracet ventily.

Neměli byste někdo odkaz nebo rovnou radu, jak nejlíp portovat sací a výfukový kanály? Já už s neco málo načetl v knížce Honda/Acura engine performance a taky trochu z netu, ale rada přímo z praxe mi příjdou nejužitečnější. Díky.
www.jfperformance.cz

LowBoost
Příspěvky: 30
Registrován: 12 bře 2011 01:35

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LowBoost »

lrrh píše:Na demontáž se dá taky použít kus trubky se silnější stěnou (průměru, tak aby sedla dobře na tu horní podložku) a kladívko, do trubky je pak ještě vhodné nacpat kus hadry, proto aby půlměsíčky nelétaly po garáži.. Pak jednu vhodnou ránu do trubky a půlměsíčky vypadnou..
mohu doporučit prodlouženej ořech na golu ( 17 nebo 19 ) a na nem malé prodloužení - a pulmesíčky nelétají a zároven se to dobře drží :)
Díly na JPN , korea a nově i EU vozy - emial Idaho(at)dicompracing.com nebo SZ zde na foru.
Montáž zakoupených dílů za zvýhodněné ceny na naší dílně.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Nakonec mi to nedalo a přístrojovku sem ještě trochu upravil, protože se mi to podsvícení uplně nelíbilo :) Ručičky sem natřel florescenční barvou na nehty a jejich nasvícení jsem udělal čtyřma UV LED, kterým sem udělal novou kapličku z cuprexitu na místo původní plastové. Ručky jsou teď krásně vidět, a světlo co je nasvěcuje není prakticky znát (na fotkách je vidět modrý nádech, který ale pouhým okem vidět není).
budiky 10.jpg
budiky 10.jpg (89 KiB) Zobrazeno 4077 x
budiky 11.jpg
budiky 11.jpg (124.11 KiB) Zobrazeno 4077 x
budiky 12.jpg
budiky 12.jpg (70.9 KiB) Zobrazeno 4077 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
miveccolt
Příspěvky: 355
Registrován: 09 bře 2009 09:18
Bydliště: Praha

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od miveccolt »

Když by byly natřený a nebyly podsvícený extra diodama, bylo svítily by v noci? Když jsem totiž nějakou takovou barvu hledal, tak sem nemohl nic najít...
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 12V
Ronal R46 7x16 ET37
Pirelli PZeroNero 195/45 R16

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Takhle hodně to nejspíš vidět nebude, ale mohlo by to být o něco světlejší, kvuli tomu, že je ta barva reflexní.

Jinak barvu sem použil tuhle http://www.airbrush-fengda.cz/store/air ... 30_92.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Chce to natřít tak 4-5 vrstev, aby to vypadalo jednolitě. Na fotkách to není moc vidět, ale i na obyč světla ta barva docale září.
www.jfperformance.cz

F.i.s.h.men
Příspěvky: 104
Registrován: 13 led 2008 09:44
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od F.i.s.h.men »

Ahoj, budíky jsem dělal taky na bílo. Modrá mi přijde už moc okoukaná a ani se mi to nelíbí moc. Bílá je taková decentní možná i trochu luxusní. Původně jsem to chtěl udělat jako to máš ty s těma UV diodama, ale když na to koukám, tak to zas tak moc nesvítí. Nejlepší by bylo mít osvětlené rafičky. To by potom bylo naprosto super. Já jsem nakonec udělal bílé podsvětlení a nahoře nechal to oranžové, takže mi to trochu osvicuje budíky.

Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 104
Registrován: 13 led 2008 09:44
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od F.i.s.h.men »

Ahoj, budíky jsem dělal taky na bílo. Modrá mi přijde už moc okoukaná a ani se mi to nelíbí moc. Bílá je taková decentní možná i trochu luxusní. Původně jsem to chtěl udělat jako to máš ty s těma UV diodama, ale když na to koukám, tak to zas tak moc nesvítí. Nejlepší by bylo mít osvětlené rafičky. To by potom bylo naprosto super. Já jsem nakonec udělal bílé podsvětlení a nahoře nechal to oranžové, takže mi to trochu osvicuje budíky.

Obrázek

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

F.i.s.h.men:Modrá je hlavně naprd kvuli tomu, že má malou vlnovou déklu, takže se na tu barvu hůř zaostřuje než na jiný barvy. Ono to v reálu s tím UV svítí víc než je vidět na fotce. Teď sem s tím konečně spokojený. Ručky jsou dobře vidět a světlo co je nasvěcuje se přitom neodráží o zadek přístrojovky.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem dokončil portování hlavy. Byla to skoro 10 hodinová drbačka, ale je hotovo :) Kanály sem nezvětšoval (pokud se to přežene se zvětšováním kanálů motor ztratí v nízkých a středních otáčkách krouťák), ale jen začistil otřepy v místech spojení odlévacích forem a celkově upravil záhyby kanálů tak, aby byly co nejprůchodnější a nebyly v nich ostré hrany.
Povrch sacích kanálů sem nechal relativně hrubý, aby zde docházelo kolem stěn k výření a palivo ze směsi nemělo tendenci sedat na stěny kanálů. Naopak povrch výfukových kanálů sem udělal co nejhladší, aby se snížilo usazování karbonu na stěnách. Na výfukové straně sem taky trochu zaoblil vrchy vodítek ventilů, aby se zlepšilo proudění kolem nich.
hlava 01.jpg
hlava 01.jpg (100.83 KiB) Zobrazeno 3727 x
hlava 02.jpg
hlava 02.jpg (84.83 KiB) Zobrazeno 3727 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Pohled ze strany ventilů.
hlava 03.jpg
hlava 03.jpg (182.12 KiB) Zobrazeno 3724 x
hlava 04.jpg
hlava 04.jpg (164.54 KiB) Zobrazeno 3724 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem si vyrobil nový dvou vstupový OCT z nerezu, který má výdech přes filtr do atmosféry, tak aby mohl být použitý na turbo motoru.
oct2 01.jpg
oct2 01.jpg (103.03 KiB) Zobrazeno 3572 x
oct2 02.jpg
oct2 02.jpg (173.54 KiB) Zobrazeno 3572 x
oct2 03.jpg
oct2 03.jpg (105.97 KiB) Zobrazeno 3572 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

OCT pokračování.
oct2 04.jpg
oct2 04.jpg (157.98 KiB) Zobrazeno 3571 x
oct2 05.jpg
oct2 05.jpg (166.32 KiB) Zobrazeno 3571 x
oct2 06.jpg
oct2 06.jpg (166.07 KiB) Zobrazeno 3571 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Taky sem po dlouhý době namontoval něco co je na autě vidět i z venku a to protiprůvanový lišty na okna :) Rozhodnul sem se totiž, že šíbr i s celým mechanismem zruším nahradím ho stropním oknem z Lexanu, tak se větrný deflektory do oken budou hodit :)
ofuky 01.jpg
ofuky 01.jpg (113.79 KiB) Zobrazeno 3571 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Tak už sem konečně rozlousknul problém s výběrem pístu. Nakonec padla volba na kovaný vysokokompresní SRPéčka, který by na mým motoru měli mít kompresi zhruba 10,2:1. Písty už jsou objednaný a snad do 14 dnů budou doma a pak už se podle nich může nechat obrobit blok a hlava a konečně se to zase celý pohne o kus dál.

Takhle by měli vypadat:
písty 01.jpg
písty 01.jpg (83.33 KiB) Zobrazeno 3426 x
písty 02.jpg
písty 02.jpg (81.65 KiB) Zobrazeno 3426 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Yurii »

Tak tomuhle já říkám tuning, závidím Ti Tvoje odhodnální a přístup k věci :) Až se začínám za ty svoje plechovky stydět :( :kladivo:
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
Tiger.s
Příspěvky: 2575
Registrován: 17 lis 2005 11:44
Bydliště: Téměř Pilsen :)
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Tiger.s »

Moc pěkný!!!
:potlesk:
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Díky, zabralo to docela dost času najít vhodný písty pro tenhle motor, ale nakonec se povedlo a přeplňování s touhle kompresí by ve výsledku mohlo bejt docela funny.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Nakonec sem se rozhodnul, že nepoužiju původní sací komoru, kterou jsem upravoval už dříve, ale udělám novou, kterou upravím trochu jinak. Nová komora, je opět upravená pro montáž B16A1 klapky, ale má jinak tvarované přechody mezi komorou a parožím. Přechody jsou více zaoblené, aby se snížilo víření v těchto místech a také jsou odstraněné veškeré otřepy jak v komoře, tak v paroží. Vstupy sacích kanálů hlavy jsou pak slícované s otvory v přírubě na paroží sací komory.
komora 20.jpg
komora 20.jpg (111.32 KiB) Zobrazeno 3042 x
komora 21.jpg
komora 21.jpg (120.17 KiB) Zobrazeno 3042 x
komora 22.jpg
komora 22.jpg (116.65 KiB) Zobrazeno 3042 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

pekna pracicka...
kolko na to padlo smirglov ..?? dremelakov ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Díky, já to dělal na hrubo brusnýma kamenama upnutýma do vrtačky a až ty jemnější práce sem dělal jemnýma kamenama do dremelu a smyrkovýma kotoučkama, takže jich to zas tolik nesežralo, ale asi přes deset kotoučků na to stejně padlo :)
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem odvezl komoru na zavaření a taky přišly ojky, takže ještě počkat na písty a může se začít dělat na bloku a hlavě :)
ojnice 01.jpg
ojnice 01.jpg (101.71 KiB) Zobrazeno 2738 x
ojnice 02.jpg
ojnice 02.jpg (156.33 KiB) Zobrazeno 2738 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

mozes ju prosimta zvazit ..??
ze jak moc sa to bude lisit od tych mojich...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Jj zvážím ti jí, ale asi až příští týden. Jinak výrobce uvádí hmotnost 535g.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Písty už jsou taky doma a docela mile mě překvapila kvalita jejich zpracování a zabalení. Už aby to bylo celý pohromadě a běhalo to jak má :)
písty 03.jpg
písty 03.jpg (156.69 KiB) Zobrazeno 2534 x
písty 04.jpg
písty 04.jpg (116.87 KiB) Zobrazeno 2534 x
písty 05.jpg
písty 05.jpg (133.09 KiB) Zobrazeno 2534 x
www.jfperformance.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od blázen »

kvalita se ukáže až je změříš.. dej pak vědět co ste naměřili.. 8)
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Jj dám, já to bral zatím jen pohledově podle toho jak to vypadá opracovaný a na to kolik stáli to není špatný.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem očistil a odmastil klikovku a klec. Vytáhnul dva zalomený šrouby z bloku a částečně ho vyčistil, ale došel mi odmašťovač, tak sem to nemohl dodělat.
klika 01.jpg
klika 01.jpg (151.24 KiB) Zobrazeno 2407 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Takhle vypadá dovyčištěný blok, který sem nestihnul dodělat o víkendu.
blok 01.jpg
blok 01.jpg (156.67 KiB) Zobrazeno 2266 x
blok 02.jpg
blok 02.jpg (156.61 KiB) Zobrazeno 2266 x
blok 03.jpg
blok 03.jpg (145.63 KiB) Zobrazeno 2266 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Už nějakou dobu laboruju nad tím jak zpevnit open deck blok a konečně sem přišel na levnou a dostatečně účinou variantu jak to udělat bez převložkování a nebo instalace blockguards, který většinou negativně ovlivní chlazení hlavy a horní části bloku.

Metoda se jmenuje "block posting" a je docela dost stará. Používala se už na nascarových autech z 60. let a ve zkratce spočívá v tom, že se do bloku vyvrtají z každý strany díry, do kterých se našroubují hliníkový piny, který se dotáhnou až na vložky a tím je rozepřou vuči stěnám bloku a sníží se tak vibrace vložek v jejich uložení a riziko prasknutí vložky. Není to sice tak účinný jako třeba Dartony, ale je to otestovaný na motorech přeplňovaných 20psi, takže na těch mých 8psi, by to mělo být dostačující.

Obrázek
www.jfperformance.cz

Odpovědět

Zpět na „Projekty“