Po posledních dnech strávených na tomto fóru, jsem se rozhodl napsat krátký a poslední článek na výše uvedené téma, protože patřím mezi ty, kdo neuznává kila přebytečných plastu a i všemožnejch nemožnejch imitací na autě.
Začal jsem zadáním slova tuning a styling do jakéhokoliv překladače se mi objeví toto:
Tuning = ladění, nálada, ladicí, naladění (též nálada), slaďování nastavování, seřizování, hledání optimálního nastavení, rozvrhování naladění,
styling = styl, návrh tvaru karoserie, stylový, formující, design (auta), střih (šatů / účesu), model (účesu), design, provedení.
Z tohohle můžeme usoudit, že veškerý věci přidaný na autě z kosmetických důvodů (křídla, prahy, „tuningové lampy, nárazníky“, imitace nasávačů, polepy, dvoubarevný lak, zavařováni klik, místa spz, zatmavování oken i lamp…. ) se nedají za tuning považovat. Výjimkou jsou pokud funkční věci (např. nádech na kapotě). Většina lidi i mysli, že tuning je co nejvíc se odlišit od ostatních. Ano to by se říci dalo pokud bychom brali v úvahu jen úpravy jízdních vlastností (ladění výkonu, zlepšení brzd a podvozku, odlehčení), ale oni berou v úvahu všechny plasty a imitace. To je pak jasný, že auto oblepený horou imitací nádechů, dvoubarevným lakem, zamračenou kapotou, potaženou karbonovým vláknem v jiném případě polepenou imitační samolepkou karbonu, vzadu mega hliníkový křídlo, a vzduchovej podvozek, kterej s autem hází dolu a nahoru. To bude odlišný efekt na 100% zaručen

Nedávno k nám přišel člen pod nickem tom2racekiller. Jeho názory skoro všechny lidi na fóru znechutily, začali mu proto nadávat, jen proto, že říkal svůj názor (většinou pravdu). Ve většině věcí s ním souhlasím, že tuning není vzhledová odlišnost auta.
Jak on tak i já mám svůj názor, stejně jako každý člověk. Auta na české „tuningové“ scéně jsou převážně auta přeplácaný doplňkama a spojlerama, které se líbí jen jeho majiteli a male hrstce přihlížejících. Tou menší skupinou, jsou auta po vzhledová stránce dokonalá. Příklad je Amoghova Fabia Combi

Pak je další skupina. Jsou to lidi, kteří hrajou jen na výkon, a svoje auto ladí k vyššímu výkonu, zlepšují brzdy, podvozek a odlehčují. Exteriér auta jen udržuji v dobrém stavu, případně nechají nastříkat kliky, zrcátka do barvy auta.
Styling i Tuning může být i nebezpečný.
Pak tu máme ještě „tuzing“ zda je to i styling se můžeme jen dohadovat
Citace uživatele tom2racekiller:
- zavařené kliky dveří
- mračítka světel
- stroboskopy
- neony pod podlahou
- modrý LED v ostřikovačích
- nesmyslné spoilery
- neúčinná křídla
- barevné žárovky v parkovačkách
- neprůhledný pruh nahoře na čelním skle
- nepovolené úpravy v zapojení světel
- odstraněný katalyzátor u vozu, určeného pro běžný provoz
- rychlý ocas a mnoho sazí kolem něj
- uřezané pružiny pérování
- odstraněný zadní nárazník, místo něj výfuk naštorc
Samozřejmě by se dalo ještě pokračovat více do hlubin. Nechtěl bych tímto vyvolat další debatu a téma plný nadávek a urážek, protože někteří neznají meze slušného chování. Taky už mě nebaví sledovat jak se všichni hádají (včetně mě



------------------------------------
Potud tedy úvaha Bordela.
Já bych si dovolil ještě něco připojit, abych nezačínal diskusi na foru.
Podle Tom2racekillera je tuzing vše nepovolené. S tím bych si dovolil nesouhlasit. To bychom na autě mohli tedy mít maximálně jinou barvu a to je kromě jiných pneu snad vše, v čem by naše kreativita dostala zelenou.
Podle mě je tuzing úprava vozidla, která nemá nic společného ani se stylingem a ani s tuningem. Je to ta úprava, která sice změní auto - ať už po technické stránce (neznalost oboru a úpravy dá vzniknout vozidlu, které se stává nebezpečným buď po stránce ovladatelnosti a nebo jiné bezpečnosti) nebo po stránce designové, která je buď amatérsky provedená a nebo bez špetky soudnosti (za amatérského úpravce nepovažuji člověka, který je zručný a díly mu pasují , lak se neloupe a celkový dojem z úpravy není ničím rušen. Za vrchol nevkusu považuju vykoupit na první benzínce tjuningovej koutek a všechno včetně pěti koncovek na výfuk na to auto pověsit i do míst, kde nikdy výfuk nebyl.)
Ač mám raději technický tuning, jak o tom píše Bordel, tak si taky na auto pověsím nějakou tu ptákovinu. V očích některých lidí tím asi klesnu, ale proč ně? Když zlepším auto po stránce výkonu a jízdních vlastností, tak v mých očích už není takový prohřešek si na auto naroubovat stroby a nebo diody do světel. Jiná by byla situace, kdybych měl orezlou 120, blatníky bych lepil páskou a na víko motoru nacpal giga křídlo a kam to půjde tam nacpal neony. Ve svých vlastních očích bych byl idiot, který místo aby dal auto do stavu, kdy mi nebude nebezpečné, tak na něj navěsí dalších 50 kilo nesmyslů a myslí si, jakej je borec.
HOWGH, domluvil jsem. Teď se do nás slušnou formou můžete pustit.
Za sprosté chování nekompromisně půjdou kartičky a nadávající anonymy mažu