
AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
hi hi tak sem zase se v tom trochu vrtal : - )
1. displej je pric misto nej je jenom konektor kam se muze neco pripojit (displej, cudliky bzucak)
2. jak uz sem psal tak je prekmochany zesroubovacich svorek konektory aby se dali odpojovat
3. to sem uz taky psal map senzor je vzadu aby to nebylo hadicka do pulky desky
4. asi to pujde pouzit i jako nejakej piggyback ma to jeden vykonovej digitalni vystup a dva analogove vystupy 0-5V
5. nejakej soft k tomu taky mam, jako vedlejsi produkt jinyhoprojektu by to bylo mozny propojit s gpskou na seriovym portu (to ale nevim jestli je k necemu)
6. zacnu to zakomocavat do auta spolecne s ladeni wideband sondy, na ni musim vyrobit nejaky stojanek aby mi nepropalila koberec a taky musim nejak vylosovat doma auto ktere se stane obeti vrtani svodu na cidlo egt a wideband, ale tou asi rovnou nahradim lambdu puvodni
1. displej je pric misto nej je jenom konektor kam se muze neco pripojit (displej, cudliky bzucak)
2. jak uz sem psal tak je prekmochany zesroubovacich svorek konektory aby se dali odpojovat
3. to sem uz taky psal map senzor je vzadu aby to nebylo hadicka do pulky desky
4. asi to pujde pouzit i jako nejakej piggyback ma to jeden vykonovej digitalni vystup a dva analogove vystupy 0-5V
5. nejakej soft k tomu taky mam, jako vedlejsi produkt jinyhoprojektu by to bylo mozny propojit s gpskou na seriovym portu (to ale nevim jestli je k necemu)
6. zacnu to zakomocavat do auta spolecne s ladeni wideband sondy, na ni musim vyrobit nejaky stojanek aby mi nepropalila koberec a taky musim nejak vylosovat doma auto ktere se stane obeti vrtani svodu na cidlo egt a wideband, ale tou asi rovnou nahradim lambdu puvodni
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
Držím palce.semysak píše:hi hi tak sem zase se v tom trochu vrtal : - )
1. displej je pric misto nej je jenom konektor kam se muze neco pripojit (displej, cudliky bzucak)
2. jak uz sem psal tak je prekmochany zesroubovacich svorek konektory aby se dali odpojovat
3. to sem uz taky psal map senzor je vzadu aby to nebylo hadicka do pulky desky
4. asi to pujde pouzit i jako nejakej piggyback ma to jeden vykonovej digitalni vystup a dva analogove vystupy 0-5V
5. nejakej soft k tomu taky mam, jako vedlejsi produkt jinyhoprojektu by to bylo mozny propojit s gpskou na seriovym portu (to ale nevim jestli je k necemu)
6. zacnu to zakomocavat do auta spolecne s ladeni wideband sondy, na ni musim vyrobit nejaky stojanek aby mi nepropalila koberec a taky musim nejak vylosovat doma auto ktere se stane obeti vrtani svodu na cidlo egt a wideband, ale tou asi rovnou nahradim lambdu puvodni

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
covece de to dost pomalu, mam malo casu, trosku menim praci uz nebudu navrhovat pocitace do lokomotiv ale budu delat lekarske pristroje ekg, ruzny elektroterapie a tak. jeste musim nacerpat nejaky finance z jinych projektu, ale na nic sem nezapomel
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
a do jakých lokomotiv to bylo?semysak píše:covece de to dost pomalu, mam malo casu, trosku menim praci uz nebudu navrhovat pocitace do lokomotiv ale budu delat lekarske pristroje ekg, ruzny elektroterapie a tak. jeste musim nacerpat nejaky finance z jinych projektu, ale na nic sem nezapomel
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
no neco je v ty emj471 ten primestskej vlak, delali sme nejaky diagnosticky jednotky pro italsky drahy, rizeni zasobniku plynu pod zemi, ruzny veci do rekostrukci vlaku a taky sem naposledy delal motherboard pro displej strojvedouciho do vlaku, v kazdy lokomotive jich ma bej ve finale pry 8 podle nejaky normy v kazdy kabine strojvedouciho 4, do toho sem delal navrhy zapojeni a programy pro fpga ve vhdl i pro jiny projekty
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
no proc ne, tedkonc na to sice nemam moc cas ale blizi se to : - ), nedriv to samo chci zkusit ve svojim
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
no ucelem tohohle zarizeni je abych si overil zapojeni tech senzoru do auta a overeni regulatoru pro wideband o2 senzor. potom co se do toho naprogramuje je vec druha. kazdopadne dekuji Taboo za podnetne pripominky. co se tyka boost senzoru tak si myslim ze by cela ta krabice mohla byt v motorovem prostoru s pripadnym remote displejem v kabine, ty pouzite soucastky na to rozsahem parametru maji. a nebo se jeden externi vstup muze pouzit pro externi MAP senzor
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
projekt zrusen - ulozen na neurcito z duvodu ztraty motivace a zajmu
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
Dobrý den.
Nenašel by se někdo ochotný mi přeložit do češtiny ty anglické zkratky nedůležitějších veličin měřených na motoru.
např:lambdu,tlak benzínu,předstih a další.
znám jen:
AFR=směšovací poměr
EGT=teplota výfukových plynů
RPM=otáčky
BOOST=turbotlak
-------------------------------
Nějak se tady v tom moc neorijentuji při pročítání tech. témat.Předem moc děkuji.
Nenašel by se někdo ochotný mi přeložit do češtiny ty anglické zkratky nedůležitějších veličin měřených na motoru.
např:lambdu,tlak benzínu,předstih a další.
znám jen:
AFR=směšovací poměr
EGT=teplota výfukových plynů
RPM=otáčky
BOOST=turbotlak
-------------------------------
Nějak se tady v tom moc neorijentuji při pročítání tech. témat.Předem moc děkuji.
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
daj co konkretne veci chces vediet...fafejta píše:Dobrý den.
Nenašel by se někdo ochotný mi přeložit do češtiny ty anglické zkratky nedůležitějších veličin měřených na motoru.
např:lambdu,tlak benzínu,předstih a další.
znám jen:
AFR=směšovací poměr
EGT=teplota výfukových plynů
RPM=otáčky
BOOST=turbotlak
-------------------------------
Nějak se tady v tom moc neorijentuji při pročítání tech. témat.Předem moc děkuji.
lambda ma zrovna zaboha nenapadne
tlak benzinu = fuel pressure
tlak oleja = oil pressure
predstih = spark advance
tdc = top dead center = horna uvrat
bdc = bottom ... = spodna uvrat
ipw = injector pulse width = dlzka vstreku
ic = intercooler = medzichladic
napis co konkretne, nic ine ma narychlo nenapada...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
Podívej sem http://jdm-club.tuned-cars.cz/phpBB3/viewforum.php?f=38" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
poku jde o tu skratku ATD v nazvu tematu tak to znamena a tak dale...
kazdopadne me tesi ze je otento post zajem i po letech

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
A to "iat" je označení vlastně čeho?
Nějak jsem to prohledával,ale ty vyloženě "logové" zkratky motorových veličin jsem nějak nedohledal.
Chtěl bych poprosit kdyby někdo náhodou věděl.Děkuji.
Nějak jsem to prohledával,ale ty vyloženě "logové" zkratky motorových veličin jsem nějak nedohledal.
Chtěl bych poprosit kdyby někdo náhodou věděl.Děkuji.
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
Intake Air Temperature = teplota nasávaného vzduchufafejta píše:A to "iat" je označení vlastně čeho?
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
nechceš pokračovat?semysak píše:projekt zrusen - ulozen na neurcito z duvodu ztraty motivace a zajmu

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
to jsou nějaký soupravy pro metro nebo co to je? a k čemu tam ty displaye jsou? (nepředpkládám TRS,VZ,Rychloměr)semysak píše:no neco je v ty emj471 ten primestskej vlak, delali sme nejaky diagnosticky jednotky pro italsky drahy, rizeni zasobniku plynu pod zemi, ruzny veci do rekostrukci vlaku a taky sem naposledy delal motherboard pro displej strojvedouciho do vlaku, v kazdy lokomotive jich ma bej ve finale pry 8 podle nejaky normy v kazdy kabine strojvedouciho 4, do toho sem delal navrhy zapojeni a programy pro fpga ve vhdl i pro jiny projekty
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
s pokracovanim nevim, si myslim, ze je to peknejsi treba od plx devices, navic, kdyz neco navrhuju tak to vychazi "dost draho" protoze se to asi nebude delat tak masove jako treba ty kramy od plx a navic to nebude vypadat tak hezky :- )
Blazen: sice uz tam 4 roky nepracuju, a delal sem/vedl jenom HW navrh a odchazel sem od nahrubo oziveneho prototypu, ale displeje sou normalne na pultu strojvedouciho, 4 kusy na kazde strane lokomotivy, je to displej s podsvetlenou klavesnici a linux pocitacem jednodeskovym na Power PC main boardu moji kostrukce :- ), asi je to mozna lehce redesignovane ale nevim na kolik, prej sou s tim docela spokojeny displeje sou propojeny do nejake vypocetni site jeste s dalsim pocitacem a slouzi to na zobrazeni jizdniho radu, rychlomeru, vysilacky, a dalsich veci pro strojvedouciho - sou to hlavni 4 pristroje a je to udelane tak, ze kdyz de jeden nebo dva nebo 3 kakat, tak podle nejake drazni normy prebiraji funkci zbyle funkcni displeje - pocitace
http://www.unicontrols.cz/show.php?t=43&d=23&l=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Blazen: sice uz tam 4 roky nepracuju, a delal sem/vedl jenom HW navrh a odchazel sem od nahrubo oziveneho prototypu, ale displeje sou normalne na pultu strojvedouciho, 4 kusy na kazde strane lokomotivy, je to displej s podsvetlenou klavesnici a linux pocitacem jednodeskovym na Power PC main boardu moji kostrukce :- ), asi je to mozna lehce redesignovane ale nevim na kolik, prej sou s tim docela spokojeny displeje sou propojeny do nejake vypocetni site jeste s dalsim pocitacem a slouzi to na zobrazeni jizdniho radu, rychlomeru, vysilacky, a dalsich veci pro strojvedouciho - sou to hlavni 4 pristroje a je to udelane tak, ze kdyz de jeden nebo dva nebo 3 kakat, tak podle nejake drazni normy prebiraji funkci zbyle funkcni displeje - pocitace
http://www.unicontrols.cz/show.php?t=43&d=23&l=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
dík za osvětlení,to je docela dobrej pokrok v systemu řízení těch lokomotiv. Konečně by se mohlo stát,že odpadne neustálý vypisování nesmyslných papírů všude,kam se pohneš. Ale mám docela slabý iluze o tom,kdy se to začne využívat v ČR. 

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
když já na ty barvičky nějak moc nejsem.
plx už nic takového nedělá. Navíc ty jsi to vzal za "správný konec" a vytvořil přesně to co není a u plx na to bylo potřeba hromada modulů za hromadu peněz,nemluvě o místě.

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
blazen: no v cr nevim ale melo se to davat do nejakejch tech primestskejch jednotek + lokomotivi nekam pro rakusaky (info 4 roky stare),kazdopadne ikdyby tam bylo 10 displeju tak to vypisovani papiru nezabrani :- ), monza tak po 10 letech soubezneho provozu
Libor12: no vono by se to muselo stejne predelat dost zasadne,
urcite by tam mel byt MAP, a 2x EGT, lambadu bych tam nedaval - to at si kazdej da svoji samostatnou pouze vstup pro lambadu
a nekolik (kolik?) analogovych vstupu + nekolik (kolik?) citacovych vstupu, mozna nejake "uhlove" vstupy - duty cycle
dale nejake logovani na pametovou kartu + seriovka do pocitace nebo usb, pro konfiguraci resp konfiguraci asi pres nejaky soubor na pam. karte
lepsi displej aspon 6 nebo 8 znaku - zrovna tady koukam na pekny zluty displej se 8xstarburst led zobrazovaci v set top boxu od nove kabelove televize...
Libor12: no vono by se to muselo stejne predelat dost zasadne,
urcite by tam mel byt MAP, a 2x EGT, lambadu bych tam nedaval - to at si kazdej da svoji samostatnou pouze vstup pro lambadu
a nekolik (kolik?) analogovych vstupu + nekolik (kolik?) citacovych vstupu, mozna nejake "uhlove" vstupy - duty cycle
dale nejake logovani na pametovou kartu + seriovka do pocitace nebo usb, pro konfiguraci resp konfiguraci asi pres nejaky soubor na pam. karte
lepsi displej aspon 6 nebo 8 znaku - zrovna tady koukam na pekny zluty displej se 8xstarburst led zobrazovaci v set top boxu od nove kabelove televize...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
já bych tam viděl EGT 4x,teplotu vzduchu,voda 2x,olej,2x,knock 2x s možnosti nastavení a zobrazení frekvence, vacuum 1x,vac/boost1x,2x tlak oleje,tlak paliva 1x a lambda sonda vstup 0-5 a vystup pro ecu,snímání polohy kliky,vačky,tps,hlídání hladiny a kvality oleje. K těm teplotám vody nějaký vystup 1x1A na rele ventilátoru a pwm vystup pro elektrickou vodní pumpu,pwm pro ovládání otáček čerpadla v závislosti na teplotě,možnost u tlaku a teplot nastavení limitních hodnot s výstrahou překročení pěkně všechno na jednom displayi. 

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
semysak,to vypisování je na ústupu,s příchodem notebook a GPS přes mobilní operátory se zanedlouho některý papíry psát nebudou.. nebo budou do toho PC a ne pořát na debilní papír.. jistě..nějaký brzděnky tady budem psát asi do konce éry kolejový dopravy.. Spíš mne zajímalo,zda ty display budou fungovat i jako pomocné PC připojené přes internet k intranetu dopravců.
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
..tak, tohle chci taky.Libor12 píše:já bych tam viděl EGT 4x,teplotu vzduchu,voda 2x,olej,2x,knock 2x s možnosti nastavení a zobrazení frekvence, vacuum 1x,vac/boost1x,2x tlak oleje,tlak paliva 1x a lambda sonda vstup 0-5 a vystup pro ecu,snímání polohy kliky,vačky,tps,hlídání hladiny a kvality oleje. K těm teplotám vody nějaký vystup 1x1A na rele ventilátoru a pwm vystup pro elektrickou vodní pumpu,pwm pro ovládání otáček čerpadla v závislosti na teplotě,možnost u tlaku a teplot nastavení limitních hodnot s výstrahou překročení pěkně všechno na jednom displayi.

P.s: Ten výstup na ventilátor by mohl být 2x
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
já si s těmi všemožnými budíky připadám jak v kokpitu 747 a ne v autě. A to jich tam mám 9
+ notebook. Klidně bych uvítal i jen světelnou signalizaci překročení limitních hodnot přímo před očima s tím že bych se mohl podívat bokem co se děje. Eventuelně ještě jak psal Taboo u některých závažných odpojit třeba zapalovani. Teď se dozvím,jestli bych nechtěl taky modré z nebe. 


toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging
Libor12 píše:já bych tam viděl EGT 4x,teplotu vzduchu,voda 2x,olej,2x,knock 2x s možnosti nastavení a zobrazení frekvence, vacuum 1x,vac/boost1x,2x tlak oleje,tlak paliva 1x a lambda sonda vstup 0-5 a vystup pro ecu,snímání polohy kliky,vačky,tps,hlídání hladiny a kvality oleje. K těm teplotám vody nějaký vystup 1x1A na rele ventilátoru a pwm vystup pro elektrickou vodní pumpu,pwm pro ovládání otáček čerpadla v závislosti na teplotě,možnost u tlaku a teplot nastavení limitních hodnot s výstrahou překročení pěkně všechno na jednom displayi.
hm.. takovoudle krabicku bych videl tak v cene 35t+, otazka jestli to potom je zajimavy, navic nektery veci jako treba sp. analyza toho knock signalu neni rekl bych uplne pro kazdej mikroprocesor : - ), pokud by se to melo delat pres nejakej preladitelnej filtr tak by to zase neco stalo na strane soucastek :- )