FUNKCE TURBA

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

kompresor zabírá lineárně neb je spojen s klikovou hřídelí motoru u turba je to pochopitelně jinak protože je poháněný spalinama
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

doporučují pár odbornejch článků aby se Vám ty nesmysly vykouřily z hlavy ...

http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

In order to achieve this boost, the turbocharger uses the exhaust flow from the engine to spin a turbine, which in turn spins an air pump.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Mno a další důkaz:

Variabilní geometrie lopatek VGT

Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami.

tak nevím chlapy o turba se moc nezajímám, ale tvrdit holý nesmysly bychsi asi nedovolil - nevím proč napřed něco nenastudujete a tvrdte takový kokotiny a ještě tvrdošijně ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

staci ho mit v aute :lol:
kdyby bylo pohaneny kinetickou energii, tak otacky turba rostou linearne s otackama motoru. coz dost dobre nedela :lol:

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

jako jasně motory i turbíny jsou tepelné stroje to ano, ale nepohání je rozdíl teplot před a za to myslím dostatečně vyplynulo ze všech textů co jsem sem dal ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

rozumik píše:staci ho mit v aute :lol:
kdyby bylo pohaneny kinetickou energii, tak otacky turba rostou linearne s otackama motoru. coz dost dobre nedela :lol:
sorry ale kecáš - chápeš že u turba musíš změnit pohyb spalin na rotační pohyb turba ? proto je jasný, že to nebude nikdy lineární neb ty lopatky kladou odpor proudění zatímco kompresor je napevno spojen s klikou motoru - pohne se ona - pohne se on a to při sebemenších otáčkách u turba musí být dostatek spalin pro roztočení turba a proto je tam určitá prodleva a tím daná nelineárnost ...

hlavně mi dej nějakej důkaz pro svoje tvrzení - sorry nesmyslný, najdi mi jedinej text na www, ve slovníku kde to píšou, ale nevymejšlej si bajky ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

MarauderZ28 píše:tak nevím chlapy o turba se moc nezajímám, ale tvrdit holý nesmysly bychsi asi nedovolil - nevím proč napřed něco nenastudujete a tvrdte takový kokotiny a ještě tvrdošijně ...
mel by si krotit svoje sebevedomi a aroganci.
rict v jedne vete ze se o turba nezajimas a pak hned ze sme kokoti a nic o tom nevime je jaksi... to nema cenu, mysli si cokoliv, jenom to prosimte nesir. :roll:

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

tohle je na objasneni uplne nejlepsi...

http://data1.edisk.cz/stahni/82105/Turb ... 5.1MB.html

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

rozumik píše:
MarauderZ28 píše:tak nevím chlapy o turba se moc nezajímám, ale tvrdit holý nesmysly bychsi asi nedovolil - nevím proč napřed něco nenastudujete a tvrdte takový kokotiny a ještě tvrdošijně ...
mel by si krotit svoje sebevedomi a aroganci.
rict v jedne vete ze se o turba nezajimas a pak hned ze sme kokoti a nic o tom nevime je jaksi... to nema cenu, mysli si cokoliv, jenom to prosimte nesir. :roll:
já sem neřekl, že jsi kokot to jsi o sobě řekl Ty sám, ano o turba se nezajímám, ale vím, že to co píšeš je totální nesmysl, nicméně sem Ti dal prostor a 3x sem tě poprosil ať svoje tvrzení něčím doložíš, čeho Ty nejsi schopen - já sem Ti předložil fakta ne něco co jsem si vymyslel takže buď tak hodný a udělej to samý podlož svoje tvrzení něčím pádným, ale neschovávej se za řečičky jako ať něco nešířím - to co tvrdím šíří české i zahraniční stránky takže mi nevykládej, že to všichni píšou blbě ...

P.S. ještě ti osvětlím tohle - říkat kokotiny = říkat blbosti - což neznamená, že člověk je kokot nebo blbec aspoň já si osobně o člověku co občas plácá = tvrdí blbosti = píše kokotiny, že je blbec nebo kokot do týhle pozice jsi se tituloval ty sám ...
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 11:48, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

ze to je nesmysl rekni taboovi: viewtopic.php?p=546669&highlight=turbo#546669

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

jenže on mluví o rozdílnejch tlacích před turbem a za turbem - což je samozřejmě správně neb kdyby ty tlaky byly stejný tak se to nepohne, a ty mluvíš o rozdílnejch teplotách před a za turbem ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

"protoze ty vyfukove plyny nepohaneji to turbo tak, jako by ho pohanel proud vody."

díky tomu je daná ta nelineárnost ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:jenže on mluví o rozdílnejch tlacích před turbem a za turbem - což je samozřejmě správně neb kdyby ty tlaky byly stejný tak se to nepohne, a ty mluvíš o rozdílnejch teplotách před a za turbem ...
Naprosto spravne - a rozdilne tlaky jsou tam proto, ze chladnejsi plyny za turbem ztraci tlak a naopak na lopatky z druhe strany tlaci teplejsi s vysokym tlakem. Pokud by tlaky a tim teploty pred a za turbem byly stejne, pohanela by turbo jen kineticka energie toho plynu (tj. "rychlost s jakou vyleti z valce"), tj. de facto stejne jako by na nej tekla ta voda. Rozumime si ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

jasně a tím rozdílem vznikne ten air flow kterej roztočí lopatky turba
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

a co roztáčí lopatky toho turba ? ta kinetická energie toho air flow - to je snad jasný ne jaká jiná síla než proudění těch spalin by ten pohyb vyvolala ? A je přeci naprosto jedno jako myslím v principu co ten flow vyvolalo - neb to turbo se nějak roztočit musí a jedinný co přez jeho lopatky proudí jsou spaliny ohřátý motorem a ty spaliny mají kinetickou energii kterou předají tý turbíně - o čem se hádáme je přeci to, že rozumik tvrdí že tam žádná kinetická energie spalin není, ale co pak teda roztočí to turbo jaká síla, jakej impulz když to nejsou spaliny a jejich energie ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Re: Turbo 2T

Příspěvek od rozumik »

MarauderZ28 píše:hlavně já si myslím, že jedninej rozpor a chyba je, že ty tvrdíš že je to jen rozdíl teplot před a za turbem co to turbo roztáčí a nic jinýho ...
vsecko ostatni je zanedbatelne.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

ještě dotaz nejúčinější bude to turbo v momentu kdy hned za turbínovou částí nic nebude žádná trubka ? Protože pak přeci bude rozdíl tlaku největší - před/za a tím pádem účinnost největší ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:jasně a tím rozdílem vznikne ten air flow kterej roztočí lopatky turba
Ano, pokud budeme detailisti tak:

1. vzduch vstoupi do sani
2. primicha se beznin
3. zapali se smes
4. chemicka reakce zpusobi expanzi
5. pist vykona praci
6. horke rozpinajici se plyny jsou vypusteny do vyfuku
7. za turbem klesne teplota plynu
8. nasledkem poklesu teploty poklesne tlak
9. nasledkem poklesu tlaku maji tendenci rozpinajici se plyny pred turbem nahrnout co nejrychleji za nej
10. nasledkem vznikleho toku se roztaci turbinova cast
11. nasledkem roztoceni turbiny se roztoci kompresor
12. nasledkem roztoceni kompresoru je nasato vice vzduchu
13. nasledkem nasati vice vzduchu je vstriknuto vice paliva
14. nasledkem spaleni vice smesi je vice spalin
15. nasledkem vice spalin jsou diky predchozim bodum vyssi otacky turba
16. nasledkem vyssich otacek turba je fuel-cut
17. game over
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Re: Turbo 2T

Příspěvek od rozumik »

MarauderZ28 píše:ještě dotaz nejúčinější bude to turbo v momentu kdy hned za turbínovou částí nic nebude žádná trubka ? Protože pak přeci bude rozdíl tlaku největší - před/za a tím pádem účinnost největší ne ?
presne tak

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

víš co mě jen zarazilo, že někdo tvrdí, že to turbo neroztáčí kinetická energie plynů který přez něj prouděj a je nakonec naprosto u prdele co těm plynům dalo ten pohybovej impulz - pro zjednodušení ty plyny letěj trubkou a uprostřed je vrtule pohybem třeba zleva doprava v tý trubce ty plyny narážej do listů vrtule a průchodem přez ně jí roztáčej protože ty plyny maj pohybovou-kinetickou energii, část tý energie předaj tý vrtuly která se roztočí - je to tak, že ? Tudíž předpokládám, že u auta nevzniká nějaká neznámá energie která by tu turbínu roztočila i kdyý rozumik tvrdí, že tam žádná kinetická energie není - co pak tedy roztáčí tu turbínu ???
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

for rozumik - mě spíš přijde že jsme se nepochopili neb v momentě kdy jsi napsal, že tam kinetická energie není tak sem nepřemejšlel nad tím že ty si myslíš, že já myslím kinetickou energii splodin který jim dodal jako ten motor tím, že je vyfukuje z válce ven a já přitom neuvažoval o tom co těm plynům tu rychlost dodá, ale šlo mi o to, co nebo kdo roztočí ty lopatky turbíny ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

ja nikde nerekl ze tam kineticka energie neni.

edit: kineticka energie tam samozrejme je, jenom ty lopatky pohani zanedbatelnym procentem.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

řekl jsi:
kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver

jenže to turbo je roztáčené kinetickou energií a tu kinetickou energii tomu plynu dodal nejen ten motor, ale i ten rozdíl tlaků před a za - ta energiee toho plynu je vždy a pouze kinetická, žádnou jinou přeci ten plyn nemá než tu díky níž se pohybuje od motoru přez turbo ven z potrubí
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
scryper
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2005 13:38
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scryper »


Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

no a o tohle přesně jde o nic jinýho - že já po tobě chci aby jsi mi řekl co ty lopatky roztáčí jaká energie než kinetická neb dle mě tam žádná jiná energie není ...

logicky jediným pracantem v tomhle případě je plyn který letí trubkou a ten plyn má tu svojí energii kterou předá zařízení který tu energii umí tomu plynu vzít a ta energie je kinetická, nebo myslíš, že ta vrtule se začne točit aniž by se ten plyn pohyboval jen proto že teplej ? Ten rozdíl teplot/ tlaku uvede ten plyn do pohybu a udělí mu kinetickou energii tak to je ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

takže na závěr jednoduchá otázka:

pokud lopatky turba neroztáčí spaliny a jejich kinetická energie (kterou ať už získali jakkoli - o to se nepřu) co tedy působí na lopatky turba a jaká energie ???
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

To potvrzuje co uz jsme psali:
After the fuel is burned in the cylinder it is exhausted during the cylinder’s exhaust stroke in to the exhaust manifold (5)

The high temperature gas then continues on to the turbine (6). The turbine creates backpressure on the engine which means engine exhaust pressure is higher than atmospheric pressure

A pressure and temperature drop occurs (expansion) across the turbine (7), which harnesses the exhaust gas’ energy to provide the power necessary to drive the compressor
Hlavnim principem je, ze samotna kineticka energie plynu vystupujicich z valce by to turbo efektivne neroztocila, podstatny je ten rozdil teplot a tlaku. U kompresoru bys napriklad mohl tvrdit, ze ho pohani remen a ne klikovka...

EDIT: male doplneni...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

ještě dotaz - ty spaliny před turbem mají vysoký tlak vzniklý hořením - ten tlak se snaží vyrovnat tlaku za turbem proto začne procházet přez turbo, pokud před turbo dám spaliny o stejným tlaku ale třeba z tlakový láhve roztočí to turbo nebo ne ? oni budou taky z tý láhve pod vysokým tlakem unikat a procházet přez turbo ven ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

for Beaver to je jasný, že ta energie pokud by ten motor pouze pumpovat tu směs - je malá, tu energii tomu plynu dodá hoření protože ta směs vzduchu a benzínu exploduje - rapidně se jí zvýší objem a utíká ven do vejfuku nicméně si myslím a všude tak tu energii i označujou co mají ty splodiny je energie kinetická a pokud ne tak jaká ta energie je - o to mi jde dopátrat se tedy toho jak se ta energie nazývá ...
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 13:02, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:ještě dotaz - ty spaliny před turbem mají vysoký tlak vzniklý hořením - ten tlak se snaží vyrovnat tlaku za turbem proto začne procházet přez turbo, pokud před turbo dám spaliny o stejným tlaku ale třeba z tlakový láhve roztočí to turbo nebo ne ? oni budou taky z tý láhve pod vysokým tlakem unikat a procházet přez turbo ven ...
Spaliny maji vyssi tlak nez je tlak atmosfericky a to podle vseho i za turbem. Z tlakove lahve by to nejspis fungovalo taky, ale ucinnost bude zanedbatelna, protoze rozdil teplot nebude tak vyraznej - si vem jaka je desna expanze horkych plynu (do rucniho granatu se taky dava trhavina a ne jen nejakej stlacenej plyn).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“