FUNKCE TURBA
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
kompresor zabírá lineárně neb je spojen s klikovou hřídelí motoru u turba je to pochopitelně jinak protože je poháněný spalinama
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
doporučují pár odbornejch článků aby se Vám ty nesmysly vykouřily z hlavy ...
http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm
In order to achieve this boost, the turbocharger uses the exhaust flow from the engine to spin a turbine, which in turn spins an air pump.
http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm
In order to achieve this boost, the turbocharger uses the exhaust flow from the engine to spin a turbine, which in turn spins an air pump.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mno a další důkaz:
Variabilní geometrie lopatek VGT
Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami.
tak nevím chlapy o turba se moc nezajímám, ale tvrdit holý nesmysly bychsi asi nedovolil - nevím proč napřed něco nenastudujete a tvrdte takový kokotiny a ještě tvrdošijně ...
Variabilní geometrie lopatek VGT
Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami.
tak nevím chlapy o turba se moc nezajímám, ale tvrdit holý nesmysly bychsi asi nedovolil - nevím proč napřed něco nenastudujete a tvrdte takový kokotiny a ještě tvrdošijně ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
jako jasně motory i turbíny jsou tepelné stroje to ano, ale nepohání je rozdíl teplot před a za to myslím dostatečně vyplynulo ze všech textů co jsem sem dal ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
sorry ale kecáš - chápeš že u turba musíš změnit pohyb spalin na rotační pohyb turba ? proto je jasný, že to nebude nikdy lineární neb ty lopatky kladou odpor proudění zatímco kompresor je napevno spojen s klikou motoru - pohne se ona - pohne se on a to při sebemenších otáčkách u turba musí být dostatek spalin pro roztočení turba a proto je tam určitá prodleva a tím daná nelineárnost ...rozumik píše:staci ho mit v aute
kdyby bylo pohaneny kinetickou energii, tak otacky turba rostou linearne s otackama motoru. coz dost dobre nedela
hlavně mi dej nějakej důkaz pro svoje tvrzení - sorry nesmyslný, najdi mi jedinej text na www, ve slovníku kde to píšou, ale nevymejšlej si bajky ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
mel by si krotit svoje sebevedomi a aroganci.MarauderZ28 píše:tak nevím chlapy o turba se moc nezajímám, ale tvrdit holý nesmysly bychsi asi nedovolil - nevím proč napřed něco nenastudujete a tvrdte takový kokotiny a ještě tvrdošijně ...
rict v jedne vete ze se o turba nezajimas a pak hned ze sme kokoti a nic o tom nevime je jaksi... to nema cenu, mysli si cokoliv, jenom to prosimte nesir.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
já sem neřekl, že jsi kokot to jsi o sobě řekl Ty sám, ano o turba se nezajímám, ale vím, že to co píšeš je totální nesmysl, nicméně sem Ti dal prostor a 3x sem tě poprosil ať svoje tvrzení něčím doložíš, čeho Ty nejsi schopen - já sem Ti předložil fakta ne něco co jsem si vymyslel takže buď tak hodný a udělej to samý podlož svoje tvrzení něčím pádným, ale neschovávej se za řečičky jako ať něco nešířím - to co tvrdím šíří české i zahraniční stránky takže mi nevykládej, že to všichni píšou blbě ...rozumik píše:mel by si krotit svoje sebevedomi a aroganci.MarauderZ28 píše:tak nevím chlapy o turba se moc nezajímám, ale tvrdit holý nesmysly bychsi asi nedovolil - nevím proč napřed něco nenastudujete a tvrdte takový kokotiny a ještě tvrdošijně ...
rict v jedne vete ze se o turba nezajimas a pak hned ze sme kokoti a nic o tom nevime je jaksi... to nema cenu, mysli si cokoliv, jenom to prosimte nesir.
P.S. ještě ti osvětlím tohle - říkat kokotiny = říkat blbosti - což neznamená, že člověk je kokot nebo blbec aspoň já si osobně o člověku co občas plácá = tvrdí blbosti = píše kokotiny, že je blbec nebo kokot do týhle pozice jsi se tituloval ty sám ...
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 11:48, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
ze to je nesmysl rekni taboovi: viewtopic.php?p=546669&highlight=turbo#546669
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
jenže on mluví o rozdílnejch tlacích před turbem a za turbem - což je samozřejmě správně neb kdyby ty tlaky byly stejný tak se to nepohne, a ty mluvíš o rozdílnejch teplotách před a za turbem ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
"protoze ty vyfukove plyny nepohaneji to turbo tak, jako by ho pohanel proud vody."
díky tomu je daná ta nelineárnost ...
díky tomu je daná ta nelineárnost ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Turbo 2T
Naprosto spravne - a rozdilne tlaky jsou tam proto, ze chladnejsi plyny za turbem ztraci tlak a naopak na lopatky z druhe strany tlaci teplejsi s vysokym tlakem. Pokud by tlaky a tim teploty pred a za turbem byly stejne, pohanela by turbo jen kineticka energie toho plynu (tj. "rychlost s jakou vyleti z valce"), tj. de facto stejne jako by na nej tekla ta voda. Rozumime si ?MarauderZ28 píše:jenže on mluví o rozdílnejch tlacích před turbem a za turbem - což je samozřejmě správně neb kdyby ty tlaky byly stejný tak se to nepohne, a ty mluvíš o rozdílnejch teplotách před a za turbem ...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
jasně a tím rozdílem vznikne ten air flow kterej roztočí lopatky turba
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
a co roztáčí lopatky toho turba ? ta kinetická energie toho air flow - to je snad jasný ne jaká jiná síla než proudění těch spalin by ten pohyb vyvolala ? A je přeci naprosto jedno jako myslím v principu co ten flow vyvolalo - neb to turbo se nějak roztočit musí a jedinný co přez jeho lopatky proudí jsou spaliny ohřátý motorem a ty spaliny mají kinetickou energii kterou předají tý turbíně - o čem se hádáme je přeci to, že rozumik tvrdí že tam žádná kinetická energie spalin není, ale co pak teda roztočí to turbo jaká síla, jakej impulz když to nejsou spaliny a jejich energie ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Turbo 2T
vsecko ostatni je zanedbatelne.MarauderZ28 píše:hlavně já si myslím, že jedninej rozpor a chyba je, že ty tvrdíš že je to jen rozdíl teplot před a za turbem co to turbo roztáčí a nic jinýho ...
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
ještě dotaz nejúčinější bude to turbo v momentu kdy hned za turbínovou částí nic nebude žádná trubka ? Protože pak přeci bude rozdíl tlaku největší - před/za a tím pádem účinnost největší ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Turbo 2T
Ano, pokud budeme detailisti tak:MarauderZ28 píše:jasně a tím rozdílem vznikne ten air flow kterej roztočí lopatky turba
1. vzduch vstoupi do sani
2. primicha se beznin
3. zapali se smes
4. chemicka reakce zpusobi expanzi
5. pist vykona praci
6. horke rozpinajici se plyny jsou vypusteny do vyfuku
7. za turbem klesne teplota plynu
8. nasledkem poklesu teploty poklesne tlak
9. nasledkem poklesu tlaku maji tendenci rozpinajici se plyny pred turbem nahrnout co nejrychleji za nej
10. nasledkem vznikleho toku se roztaci turbinova cast
11. nasledkem roztoceni turbiny se roztoci kompresor
12. nasledkem roztoceni kompresoru je nasato vice vzduchu
13. nasledkem nasati vice vzduchu je vstriknuto vice paliva
14. nasledkem spaleni vice smesi je vice spalin
15. nasledkem vice spalin jsou diky predchozim bodum vyssi otacky turba
16. nasledkem vyssich otacek turba je fuel-cut
17. game over
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Turbo 2T
presne takMarauderZ28 píše:ještě dotaz nejúčinější bude to turbo v momentu kdy hned za turbínovou částí nic nebude žádná trubka ? Protože pak přeci bude rozdíl tlaku největší - před/za a tím pádem účinnost největší ne ?
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
víš co mě jen zarazilo, že někdo tvrdí, že to turbo neroztáčí kinetická energie plynů který přez něj prouděj a je nakonec naprosto u prdele co těm plynům dalo ten pohybovej impulz - pro zjednodušení ty plyny letěj trubkou a uprostřed je vrtule pohybem třeba zleva doprava v tý trubce ty plyny narážej do listů vrtule a průchodem přez ně jí roztáčej protože ty plyny maj pohybovou-kinetickou energii, část tý energie předaj tý vrtuly která se roztočí - je to tak, že ? Tudíž předpokládám, že u auta nevzniká nějaká neznámá energie která by tu turbínu roztočila i kdyý rozumik tvrdí, že tam žádná kinetická energie není - co pak tedy roztáčí tu turbínu ???
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
for rozumik - mě spíš přijde že jsme se nepochopili neb v momentě kdy jsi napsal, že tam kinetická energie není tak sem nepřemejšlel nad tím že ty si myslíš, že já myslím kinetickou energii splodin který jim dodal jako ten motor tím, že je vyfukuje z válce ven a já přitom neuvažoval o tom co těm plynům tu rychlost dodá, ale šlo mi o to, co nebo kdo roztočí ty lopatky turbíny ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
řekl jsi:
kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver
jenže to turbo je roztáčené kinetickou energií a tu kinetickou energii tomu plynu dodal nejen ten motor, ale i ten rozdíl tlaků před a za - ta energiee toho plynu je vždy a pouze kinetická, žádnou jinou přeci ten plyn nemá než tu díky níž se pohybuje od motoru přez turbo ven z potrubí
kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver
jenže to turbo je roztáčené kinetickou energií a tu kinetickou energii tomu plynu dodal nejen ten motor, ale i ten rozdíl tlaků před a za - ta energiee toho plynu je vždy a pouze kinetická, žádnou jinou přeci ten plyn nemá než tu díky níž se pohybuje od motoru přez turbo ven z potrubí
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
no a o tohle přesně jde o nic jinýho - že já po tobě chci aby jsi mi řekl co ty lopatky roztáčí jaká energie než kinetická neb dle mě tam žádná jiná energie není ...
logicky jediným pracantem v tomhle případě je plyn který letí trubkou a ten plyn má tu svojí energii kterou předá zařízení který tu energii umí tomu plynu vzít a ta energie je kinetická, nebo myslíš, že ta vrtule se začne točit aniž by se ten plyn pohyboval jen proto že teplej ? Ten rozdíl teplot/ tlaku uvede ten plyn do pohybu a udělí mu kinetickou energii tak to je ...
logicky jediným pracantem v tomhle případě je plyn který letí trubkou a ten plyn má tu svojí energii kterou předá zařízení který tu energii umí tomu plynu vzít a ta energie je kinetická, nebo myslíš, že ta vrtule se začne točit aniž by se ten plyn pohyboval jen proto že teplej ? Ten rozdíl teplot/ tlaku uvede ten plyn do pohybu a udělí mu kinetickou energii tak to je ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
takže na závěr jednoduchá otázka:
pokud lopatky turba neroztáčí spaliny a jejich kinetická energie (kterou ať už získali jakkoli - o to se nepřu) co tedy působí na lopatky turba a jaká energie ???
pokud lopatky turba neroztáčí spaliny a jejich kinetická energie (kterou ať už získali jakkoli - o to se nepřu) co tedy působí na lopatky turba a jaká energie ???
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
To potvrzuje co uz jsme psali:
Hlavnim principem je, ze samotna kineticka energie plynu vystupujicich z valce by to turbo efektivne neroztocila, podstatny je ten rozdil teplot a tlaku. U kompresoru bys napriklad mohl tvrdit, ze ho pohani remen a ne klikovka...After the fuel is burned in the cylinder it is exhausted during the cylinder’s exhaust stroke in to the exhaust manifold (5)
The high temperature gas then continues on to the turbine (6). The turbine creates backpressure on the engine which means engine exhaust pressure is higher than atmospheric pressure
A pressure and temperature drop occurs (expansion) across the turbine (7), which harnesses the exhaust gas’ energy to provide the power necessary to drive the compressor
EDIT: male doplneni...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
ještě dotaz - ty spaliny před turbem mají vysoký tlak vzniklý hořením - ten tlak se snaží vyrovnat tlaku za turbem proto začne procházet přez turbo, pokud před turbo dám spaliny o stejným tlaku ale třeba z tlakový láhve roztočí to turbo nebo ne ? oni budou taky z tý láhve pod vysokým tlakem unikat a procházet přez turbo ven ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
for Beaver to je jasný, že ta energie pokud by ten motor pouze pumpovat tu směs - je malá, tu energii tomu plynu dodá hoření protože ta směs vzduchu a benzínu exploduje - rapidně se jí zvýší objem a utíká ven do vejfuku nicméně si myslím a všude tak tu energii i označujou co mají ty splodiny je energie kinetická a pokud ne tak jaká ta energie je - o to mi jde dopátrat se tedy toho jak se ta energie nazývá ...
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 13:02, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Turbo 2T
Spaliny maji vyssi tlak nez je tlak atmosfericky a to podle vseho i za turbem. Z tlakove lahve by to nejspis fungovalo taky, ale ucinnost bude zanedbatelna, protoze rozdil teplot nebude tak vyraznej - si vem jaka je desna expanze horkych plynu (do rucniho granatu se taky dava trhavina a ne jen nejakej stlacenej plyn).MarauderZ28 píše:ještě dotaz - ty spaliny před turbem mají vysoký tlak vzniklý hořením - ten tlak se snaží vyrovnat tlaku za turbem proto začne procházet přez turbo, pokud před turbo dám spaliny o stejným tlaku ale třeba z tlakový láhve roztočí to turbo nebo ne ? oni budou taky z tý láhve pod vysokým tlakem unikat a procházet přez turbo ven ...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"