FUNKCE TURBA

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Vecernicek »

MarauderZ28 píše:podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...
Turbonátor, jestli chceš mám pár větráku ze starýho komplu :D

A co kompresor ten by tam nešel ? :lol:

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

dobrý tak si ujasněme fakta:

schodneme se na tom, že lopatky roztáčí horký plyn o vysokém tlaku
je to tak ?

roztáčí je proto, že ten horký plyn před turbem má vyšší tlak než za turbem proto logicky proudí přez to turbo ven
je to tak ?

ten plyn je nositelem nějaké energie která působí na lopatky a čát té energie těm lopatkám předá a roztočí je
je to tak ?

pokud se vším souhlasíte jak se nazývá ta energie horkého ztlačeného plynu ????

dle mě se nazývá energií kinetickou bez ohledu na to co tu energii tomu plynu dodalo - hoření, ztlačení pomocí nějakýho zařízení apod všechny tyhle procesy tomu plynu dodali energii, každý sice rozdílným způsobem, nicméně vždy to je energie kinetická protože díky ní se ten plyn začne pohybovat ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

No a vtom je ten problem - plyn je horkej, tudiz je nostelem energie tepelne. Termodynamika v praxi :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
mrazik
Příspěvky: 40
Registrován: 18 úno 2004 09:46
Bydliště: Jesenice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od mrazik »

Ja to chapu tak, ze spaliny z vyfuku maji k dispozici v podstate dve energie - tepelnou a kinetickou (jsou horke a pohybuji se). Pohyb plynu roztaci lopatky turba a tepelna ohrejva cele teleso turba.
Jak funguje turbina v temeline ? Na rozdilu teplot ?
Jak funguje turbina u vodnich elektraren ? Tam ta voda urcite neni predehrata varnou konvici, aby mela vetsi teplotu :-)
Vsechno jen diky kineticke energii
Ford Escort 1.6 16V - 1993

Uživatelský avatar
mrazik
Příspěvky: 40
Registrován: 18 úno 2004 09:46
Bydliště: Jesenice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od mrazik »

Beaver a jak je mozne, ze kdyz vitr foukne do vetrniku, co prodavaj na pouti, tak se roztoci a pritom ma stejnou teplotu pred a za vetrnickem ?
Pokud se ten plyn, at studenej nebo horkej, nebude pohybovat, sam od sebe tou vrtulkou neroztoci.
Ford Escort 1.6 16V - 1993

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Beaver píše:No a vtom je ten problem - plyn je horkej, tudiz je nostelem energie tepelne. Termodynamika v praxi :D
ok takže mi chceš říct, že plyn ohřeje lopatky turba a díky tomu, že ten plyn ty lopatky ohřeje se to turbo roztočí - to asi težko ano ten plyn má tepelnou energii je teplej, ale díky tomu se to turbo nezačne točit, ale ohřívat.

přesně jak říká Mrazík - to že ten plyn je teplej neznamená vůbec nic potřebuje k tomu unikat do prostředí studenějšího o nižším tlaku - v ten moment se jeho tepelná energie přeměňuje na energii kinetickou a tu využívá turbo ke svému roztočení ...
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 13:21, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

mrazik píše:Beaver a jak je mozne, ze kdyz vitr foukne do vetrniku, co prodavaj na pouti, tak se roztoci a pritom ma stejnou teplotu pred a za vetrnickem ?
Pokud se ten plyn, at studenej nebo horkej, nebude pohybovat, sam od sebe tou vrtulkou neroztoci.
Vetrnik nema bronzovy kluzny loziska a lopatky z oceli, zkus ho takovej vyrobit a foukni :wink:

Mimochodem, trubina v Temeline pracuje presne jako turbo - rozdilem teplot a tlaku horke pary pred turbinou a za ni.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

jasně ale jak sem napsal ty dodáš plynu tepelnou energii ohřeješ ho, ale v momentě kdy ho donutíš aby se začal pohybovat ze svého prostředí do prostředí studenějšího - začne se ta tepelná energie přeměňovat na energii kinetickou ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

To je snad kazdymu jasny,ze se turbo roztaci tlakem vyfukovych plynu. A ne roydilem teplot vyfukovych plynu.
To beaver-cim si vysvetlujes tzv.turbo efekt?
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Alfoun píše:To je snad kazdymu jasny,ze se turbo roztaci tlakem vyfukovych plynu. A ne roydilem teplot vyfukovych plynu.
To beaver-cim si vysvetlujes tzv.turbo efekt?
Turboefekt s tim nema nic spolecnyho, ten je danej tim, za jakou dobu ti turbo natlakuje saci potrubi. V teto souvislosti bych se te rad zeptal, jak si vysvetlujes zatmeni mesice a vyrobu el. proudu v aute ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

Alfoun píše:To je snad kazdymu jasny,ze se turbo roztaci tlakem vyfukovych plynu. A ne roydilem teplot vyfukovych plynu.
To beaver-cim si vysvetlujes tzv.turbo efekt?
a furt dokola a dokola.
nedivim se ze tf opousti tolik lidi, nashle :roll:

Uživatelský avatar
mrazik
Příspěvky: 40
Registrován: 18 úno 2004 09:46
Bydliště: Jesenice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od mrazik »

Beaver podle tve teorie by stacilo bez zapnuteho motoru jen ohrat svody pred turbem a automaticky by se melo roztocit turbo. Samozrejme nesmysl.
A hlavne motas dve veci dohromady - teplotu a tlak. Teplota v tomto pripade hraje spise negativnbi roli, protoze ohriva teleso turba, nasavany vzduch atd. NEJdulezitejsi je ten tlak, ktery chce nekudy utect a pri dalsim otevreni vyfukoveho ventilu na nej tlaci dalsi spaliny, takze zdrha pres lopatky turba, ktera maji tvar aby se roztocili.
Ford Escort 1.6 16V - 1993

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

for rozumik: jenže chápeš, že nemáš pravdu ? přece nechceš tvrdit, že díky tomu, že plyn před turbem je teplejší a za turbem studenější tak se začne točit turbo ? to turbo se začne točit protože ten teplej plyn má větší tlak a uniká do prostředí s nižším tlakem a díky tomu se to turbo roztočí díky pohybu plynu - jeho kinetické energii, pokud by tam ten pohyb nebyl tak by se žádný turbo neroztočilo ...

proto se ve všech odborných článcích a encyklopediích píše o kinetické energii ...
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 13:33, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
mrazik
Příspěvky: 40
Registrován: 18 úno 2004 09:46
Bydliště: Jesenice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od mrazik »

Beaver podle tve teorie by stacilo bez zapnuteho motoru jen ohrat svody pred turbem a automaticky by se melo roztocit turbo. Samozrejme nesmysl.
A hlavne motas dve veci dohromady - teplotu a tlak. Teplota v tomto pripade hraje spise negativnbi roli, protoze ohriva teleso turba, nasavany vzduch atd. NEJdulezitejsi je ten tlak, ktery chce nekudy utect a pri dalsim otevreni vyfukoveho ventilu na nej tlaci dalsi spaliny, takze zdrha pres lopatky turba, ktera maji tvar aby se roztocili.
Naposledy upravil(a) mrazik dne 16 úno 2007 13:35, celkem upraveno 1 x.
Ford Escort 1.6 16V - 1993

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:jasně ale jak sem napsal ty dodáš plynu tepelnou energii ohřeješ ho, ale v momentě kdy ho donutíš aby se začal pohybovat ze svého prostředí do prostředí studenějšího - začne se ta tepelná energie přeměňovat na energii kinetickou ...
V zasade mas pravdu, debata tu je hlavne o tom, ze samotna kineticka energie udelena plynum pri opusteni valce je pro pohon turbiny naprosto nedostatecna a pokud by spaliny za turbem mely shodnou teplotu a tlak, turbo by nefungovalo. Proto se davaji omotavky na turbosvody.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

Beaver píše:
MarauderZ28 píše:jasně ale jak sem napsal ty dodáš plynu tepelnou energii ohřeješ ho, ale v momentě kdy ho donutíš aby se začal pohybovat ze svého prostředí do prostředí studenějšího - začne se ta tepelná energie přeměňovat na energii kinetickou ...
V zasade mas pravdu, debata tu je hlavne o tom, ze samotna kineticka energie udelena plynum pri opusteni valce je pro pohon turbiny naprosto nedostatecna a pokud by spaliny za turbem mely shodnou teplotu a tlak, turbo by nefungovalo. Proto se davaji omotavky na turbosvody.
ano to máš pravdu takový byl účel threadu, já jen se ohradil že turbo neroztáčí kinetická energie a proto vznikl tenhle děsnej paskvil, je mi jasný že energie dodaná jen motorem je zanedbatelná a ta co je důležitá je energií dánou samotným hořením směsy - tepelná a tlaková a pak její přeměnou na energii kinetickou kdy prochází turbem ...
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 13:37, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

mrazik píše:Beaver podle tve teorie by stacilo bez zapnuteho motoru jen ohrat svody pred turbem a automaticky by se melo roztocit turbo. Samozrejme nesmysl.
A hlavne motas dve veci dohromady - teplotu a tlak. Teplota v tomto pripade hraje spise negativnbi roli, protoze ohriva teleso turba, nasavany vzduch atd. NEJdulezitejsi je ten tlak, ktery chce nekudy utect a pri dalsim otevreni vyfukoveho ventilu na nej tlaci dalsi spaliny, takze zdrha pres lopatky turba, ktera maji tvar aby se roztocili.
Podle tve teorie by turbolag nemel existovat - motor produkuje spaliny porad, takze kdyby zalezelo jen na jejich mnozstvi, tak by turbo zabiralo linearne.

Teplota je pozitivni i negativni zaroven. Musis ji vytrpet, protoze TURBO OPRAVDU FUNGUJE DIKY TOMU, ZE PLYNY JSOU HORKE. Ta turbinova cast by jinak totiz musela fungovat i kdyby do nej sly vyfukove plyny uplne studene - pokud bys mel moznost to vyzkouset, zjistis, ze turbo ti zadnej tlak nedava. Proto podle tebe "motam dve veci".
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Re: Turbo 2T

Příspěvek od rozumik »

MarauderZ28 píše:neb je naprosto jasný, že turbo pohání kinetická energie pohybujících se spalin co vychází z motoru
MarauderZ28 píše:já jen se ohradil že turbo neroztáčí kinetická energie

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:
Beaver píše:
MarauderZ28 píše:jasně ale jak sem napsal ty dodáš plynu tepelnou energii ohřeješ ho, ale v momentě kdy ho donutíš aby se začal pohybovat ze svého prostředí do prostředí studenějšího - začne se ta tepelná energie přeměňovat na energii kinetickou ...
V zasade mas pravdu, debata tu je hlavne o tom, ze samotna kineticka energie udelena plynum pri opusteni valce je pro pohon turbiny naprosto nedostatecna a pokud by spaliny za turbem mely shodnou teplotu a tlak, turbo by nefungovalo. Proto se davaji omotavky na turbosvody.
ano to máš pravdu takový byl účel threadu, já jen se ohradil že turbo neroztáčí kinetická energie a proto vznikl tenhle děsnej paskvil, je mi jasný že energie dodaná jen motorem je zanedbatelná a ta co je důležitá je energií dánou samotným hořením směsy - tepelná a tlaková a pak její přeměnou na energii kinetickou kdy prochází turbem ...
Ano, nicmene to nezmeni fakt, ze turbo je tepelny stroj, protoze tu vyslednou energii bere diky rozdilu teplot. Proto tahle debata. Pochopitelne pokud bude ve svodech vzduchoprazdno, tak muze byt teplota libovolna a nic se dit nebude.

Jinej priklad - v PC se s oblibou dneska pouzivaji heatpipe trubicky. Uvnitr je kapalina, co se ohreje a diky rozpinani se premisti do chladnejsiho konce trubicky. Houbovitou strukturou potom vzlina zpet k horkemu mistu. Je tu jista podobnost s turbem. Taky nelze tvrdit, ze ta kapalina uvnitr se pohybuje jen proto, ze ji to bavi, musi ji byt dodana tepelna energie. Pokud bys mel uvnitr male trpasliky co ji budou nosit navic v kyblech, budu ti smele tvrdit, ze ucinnost tech trpasliku je oproti rozpinani diky teplote zanedbatelna a proto vzniklo to tvrzeni, ze turbo je efektivni hlavne diky teplote.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

for rozumik: jasně, ale nejsem tak blbej že bych tím myslel jen a pouze kinetickou energii dodanou tím motorem - taky jsme to zde asi 10x uvedl tak to prosím nevytrhávej z kontextu ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

for Beaver - jasně o tom se nepřu jen prostě není pravda co tvrdí rozumik - že to co pohání lopatky turba není kinetická energie - je a žádná jiná a taky není pravda, že je to díky tomu, že před turbem a za turbem jsou rozdílné teploty, ten hlavní důvod je rozdílný tlak ... vem si kdyby jsi před turbem měl 1500 stupňů a za turbem - 50 ale tlak by byl stejný co by se dělo ? Nic ...

Já si stojím prostě za tím, že tlaková a tepelná energie směsy resp nyní už plynu-splodin se změní na kinetickou a ta roztočí turbo - ostatně pak by platilo to co se všude píše protože turbo svojí konstrukcí ani nemůže přijmout žádnou jinou než kinetickou energii přeci tím, že ohřeju lopatky turba žádnej pohyb nevznikne ten pohyb lopatek vznikne při průchodu plynu přez ně protože se snaží vyrovnat tlak před turbem a za turbem je nucen k pohybu při nímž vyměňuje svojí tepelnou energii - teplo a tlak za pohyb - kinetickou energii a chladne ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:for Beaver - jasně o tom se nepřu jen prostě není pravda co tvrdí rozumik - že to co pohání lopatky turba není kinetická energie - je a žádná jiná a taky není pravda, že je to díky tomu, že před turbem a za turbem jsou rozdílné teploty, ten hlavní důvod je rozdílný tlak ... vem si kdyby jsi před turbem měl 1500 stupňů a za turbem - 50 ale tlak by byl stejný co by se dělo ? Nic ...

Já si stojím prostě za tím, že tlaková a tepelná energie směsy resp nyní už plynu-splodin se změní na kinetickou a ta roztočí turbo - ostatně pak by platilo to co se všude píše protože turbo svojí konstrukcí ani nemůže přijmout žádnou jinou než kinetickou energii přeci tím, že ohřeju lopatky turba žádnej pohyb nevznikne ten pohyb lopatek vznikne při průchodu plynu přez ně protože se snaží vyrovnat tlak před turbem a za turbem je nucen k pohybu při nímž vyměňuje svojí tepelnou energii - teplo a tlak za pohyb - kinetickou energii a chladne ....
Mno on netvrdil, ze kineticka energie nepohani lopatky, ale ze podstatna je teplota. Coz je, rozpinani plynu doprovazi ochlazovani a proto za turbem teplota klesne. Diky teplotnim rozdilum to pak cely funguje. Takze problem je spis v nedorozumeni. Coz neplati pro Alfouna, kterej tu mele nesmysl o turbolagu. :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Alfoun »

Princip turba neni zalozen na teplote, ale na tlaku vyfukovych plynu. Tzv.turbo dira je zpusobena nedostakem tlaku ve vyfukovem potrubi pred turbem.To co tu mele Beaver se odehrava primo v motoru a ne ve vyfukovem potrubi. Asi ani nevi jak motor funguje.....
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Lukaash »

M ... na tuhle debatu bych uz asi nervy nemel :-)

Uživatelský avatar
L4m3R
Příspěvky: 53
Registrován: 06 led 2005 19:24
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od L4m3R »

nechapu proc si neprectete ten clanek co tu uz byl jednou postlej
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch101.html
tam je vsechno celkem jasne popsany a rek bych ze to bude i pravda.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Beaver »

Alfoun píše:Princip turba neni zalozen na teplote, ale na tlaku vyfukovych plynu. Tzv.turbo dira je zpusobena nedostakem tlaku ve vyfukovem potrubi pred turbem.To co tu mele Beaver se odehrava primo v motoru a ne ve vyfukovem potrubi. Asi ani nevi jak motor funguje.....
To se pletes, turbodira je zpusobena sice nedostatkem tlaku, ale ve vzduchovem okruhu - za turbem. Dokud turbo nenafouka tlak. A ten tlak nenafouka, protoze se jeste netoci - ma malo spalin. Terpve az je spalin dostatek, zacne fungovat zminovany termodynamicky efekt. Jak je podle tebe jinak mozny, ze turbo najednou sepne a do te doby se nic nedeje ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od semysak »

neda se rict ze je dulezita jenom jedna velicina teplota, tlak nebo objem, jedno bez druhyho nedava smysl, turbo se roztoci protoze se energie plynu co je zahratej a "stlacenej" po expanzi ve valci meni na jiny druh energie - za poklesu teploty a zvetseni objemu projevem toho je roztaceni turbiny a hen hen heeen auta co je slyset z vyfuku

asi to bylo mysleni tak ze jedina kineticka energije tam je ta kdyz pri vyfukovem zdvihu de pist nahoru, tahle energie je samozrejme 00hovno oproti energii nahromadene v tom plynu ktery utika pres otevreny vyfukovy ventil

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od semysak »

beaver: ''turbo sepne'' to asi spis jenom taxikarum, na trubu nema co spinat, maximalne tak dosahne plniciho tlaku a nebo nejaky rozumny efektvity ve svoji mape : - )

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Idaho »

mrazik píše:Beaver podle tve teorie by stacilo bez zapnuteho motoru jen ohrat svody pred turbem a automaticky by se melo roztocit turbo. Samozrejme nesmysl.
A hlavne motas dve veci dohromady - teplotu a tlak. Teplota v tomto pripade hraje spise negativnbi roli, protoze ohriva teleso turba, nasavany vzduch atd. NEJdulezitejsi je ten tlak, ktery chce nekudy utect a pri dalsim otevreni vyfukoveho ventilu na nej tlaci dalsi spaliny, takze zdrha pres lopatky turba, ktera maji tvar aby se roztocili.
pokud by jsi dokázal ty plyny před turbem nahřát behem dejme tomu setiny vteřiny na teplotu jakou mají ty plyny při spalování ( tudíž by tam nastal stejnej tepelnej rozdíl ve stejné době - teplota by se bnestíhala vyrovnávat ) tak za čnou pusobit dva efekty, jeden ten že teplý plyn začne proudit do míst studenějších aby se vyrovnal rozdíl, a zároven ten horkej plyn expanduje. Tím jak epxanduej ) a snaží se dostat do míst studenějších tím vzniká proudení plynz. Částice proudícího plynu narážejí do lopatek turba a část své energie ( tepelné i kinetické, protože s teplotou plynu se zrychluje pohyb částic v něm - narustá jejich kinetická energie ) a pokračuje dál.

takže v podsatte pravdu máte oba, jak Mara - že turbo pohání kinetická energie plynu tak beaver - ona s enevezme sama od sebe.

v podstatě je to stejný pricnip jako vítr. Ten také vzniká tím že někde je větší telopta, jinde nižší a začne tedy vzduch proudit. jak jinak vznikne orkán , kterej udelí kinetickou energii vaší střeše :D

Takže Mara má pravdu v tom že turbo roztáčí ve finálním dusledku kinetická neregie molekul plynu ale ta energie právě vzniká přeměnou z energie tepelné.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Lukaash »

Idaho píše:
mrazik píše:Beaver podle tve teorie by stacilo bez zapnuteho motoru jen ohrat svody pred turbem a automaticky by se melo roztocit turbo. Samozrejme nesmysl.
A hlavne motas dve veci dohromady - teplotu a tlak. Teplota v tomto pripade hraje spise negativnbi roli, protoze ohriva teleso turba, nasavany vzduch atd. NEJdulezitejsi je ten tlak, ktery chce nekudy utect a pri dalsim otevreni vyfukoveho ventilu na nej tlaci dalsi spaliny, takze zdrha pres lopatky turba, ktera maji tvar aby se roztocili.
pokud by jsi dokázal ty plyny před turbem nahřát behem dejme tomu setiny vteřiny na teplotu jakou mají ty plyny při spalování ( tudíž by tam nastal stejnej tepelnej rozdíl ve stejné době - teplota by se bnestíhala vyrovnávat ) tak za čnou pusobit dva efekty, jeden ten že teplý plyn začne proudit do míst studenějších aby se vyrovnal rozdíl, a zároven ten horkej plyn expanduje. Tím jak epxanduej ) a snaží se dostat do míst studenějších tím vzniká proudení plynz. Částice proudícího plynu narážejí do lopatek turba a část své energie ( tepelné i kinetické, protože s teplotou plynu se zrychluje pohyb částic v něm - narustá jejich kinetická energie ) a pokračuje dál.

takže v podsatte pravdu máte oba, jak Mara - že turbo pohání kinetická energie plynu tak beaver - ona s enevezme sama od sebe.

v podstatě je to stejný pricnip jako vítr. Ten také vzniká tím že někde je větší telopta, jinde nižší a začne tedy vzduch proudit. jak jinak vznikne orkán , kterej udelí kinetickou energii vaší střeše :D

Takže Mara má pravdu v tom že turbo roztáčí ve finálním dusledku kinetická neregie molekul plynu ale ta energie právě vzniká přeměnou z energie tepelné.
huraa 8)

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“