Odlehčená klika i setr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

Libor12 píše:použij ocel třídy 16532
,myslíš na setr?
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Ano,na setrvačník. To je ta s pevnosti 1800Mpa. Více než trojnásobně překračuje požadavky na pevnost v tahu.

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

Možná jsi mně špatně pochopil:plánek na setrvačník bude podle originálu který mi sk.rvily v práci,ten mněl 10kg.Potom ti ho pošlu-(hledals pokusnou myš)-ty vytvoříš plánek na s.7,6,5kg.jinak už mám v práci připravenou desku z obyč železa na zkoušku. :wink:
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Obyčejnou konstrukční ocel? Třída 11 nebo 12? Tak to je právě o ty nohy... No výkres podle originálu Ti udělat můžu.

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

obyč ocel (nemám prachy na pokusy) at vím jestli je plánek dobrý nejsem sebevrah :nono:
Vento GTI 150+

Bono83
Příspěvky: 5
Registrován: 11 čer 2008 07:56

Příspěvek od Bono83 »

Nechcem zakladat novu temu, tak sa skusim popytat tu. Uvazujem , ze by som si na auto zadovazil odlahceny zotrvacnik, konretne http://www.fidanza.com/Aluminum-Flywheels.aspx . Ide mi o to, ci to nebude nejako vadit klasickej spojke. Tu by som chcel menit az neskor. Pojde to na Almera GTI. Popripade mozete napisat ake to ma nevyhody, myslim odlahceny zotrvak, aby som vedel na co mam byt pripraveny. Dikes

Uživatelský avatar
mikevr6
Příspěvky: 136
Registrován: 16 led 2006 19:43
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikevr6 »

tak v nedeli jsem konecne slozil motor u moji vr6 a jelikoz jsem tam montoval odlehceny setrvacnik kinetic motorsport (ktery mi doporucil Taboo) tak se muzu podelit o zkusenosti z provozu.
Velmi me potesilo ze si auto zachovalo puvodni volnobezne otacky-zadne kolisani ci zvyseny volnobeh.Reakce na pridani plynu jsou uzasne a jde to velice pekne do otacek.Za jizdy zadne negativa nepozoruju,ani pri rozjezdech nebo jizdy do kopce nepozoruju ze by motoru chybela setrvacna hmota.Jestli ale jede auto hure nebo lepe jeste otestovat nemuzu protoze je motor jeste syrovy a je treba ho zabehnout.Ale vypada to ze pojede hodne dobre :)
CRX>MB190EVO>CalibraT>Golf G60 Rallye>Civic VTI>Impreza GT>GII 16V>Civic Type-r>GIII VR6>BMW 840CI>GIII VR6>Audi RS4 Biturbo MTM
aktual:golf II GTI16V,golf II G60 Rallye,BMW M3

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

MikeVR6:kolik váží a foto :?
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

ted jsem si to našel a je bez díry na lamelu to musíš dát pod přítlačák podložky :?
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
mikevr6
Příspěvky: 136
Registrován: 16 led 2006 19:43
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikevr6 »

http://www.kineticmotorsport.com/produc ... 3-134.html

Proc jako? Normalne se nasadil a jezdim,no problem
CRX>MB190EVO>CalibraT>Golf G60 Rallye>Civic VTI>Impreza GT>GII 16V>Civic Type-r>GIII VR6>BMW 840CI>GIII VR6>Audi RS4 Biturbo MTM
aktual:golf II GTI16V,golf II G60 Rallye,BMW M3

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

takových setrváku jsem už pár viděl jsou ploché ale já i ty máme v origo setru díru 4mm. trochu mně to mate,mněl jsem za to že musíš mít k němu zvlášt přítlačák.Proto.
Vento GTI 150+

roman999
Příspěvky: 1
Registrován: 09 led 2011 19:49

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od roman999 »

Chcel by som vedieť ako to dopadlo s tým motorom fabia 1.4 s karbecmi z CBR , ako to išlo atď.

Uživatelský avatar
Benny
Příspěvky: 139
Registrován: 21 čer 2004 16:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Benny »

Rozhodně bych neodlehčoval seriovej setrvák a to hlavně u středu, jelikož je pak veliké riziko již zmíněného roztržení setrváku. Spíš bych šel cestou koupě již hotového lehčího setrváku z hliníku. Třeba na ten můj 7A motor váží seriový setrvák 11,5kg a Al má pouhých 4,8kg a to by mohlo být už znát a bez rizika roztržení. Tak vážně uvažuju do toho jít, v souvislosti s dalšíma úpravama.
Co se klikovky týče, tak tu odlehčovat je blbost! Jediný co se s ní dá dělat je ji vyleštit a tím zvýšit její pevnost. A pak to vše společně dynamicky vyvážit.
Audi Coupe quattro 20v

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Benny
Příspěvky: 139
Registrován: 21 čer 2004 16:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Benny »

Kliku bych neodlehčoval z důvodu jejího vyvážení, kde její "protizávaží" mají smysl. Dál kv. tomu, že při vysokém zatížení (vys. otáčkách) je klika velice namáhaná a zeslabovat ji kv. odlehčení by se nemuselo vyplatit. Např. u škodováckých motorů, který byly hodně poladěný, tak většinou odcházely právě na spodku.

Jasně, o zmrazování a kuličkování jsem slyšel. To leštění jsem myslel pouze jako jediný způsoub z hlediska obrábění...

Jasně, vyvažovat by se měla klika i se setrvákem, ale zahrnovat do toho i opotřebení spojky by už bylo moc. To už na to nemá moc vliv.
Audi Coupe quattro 20v

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

to že se ma vyvažovat klika se setrvakem je takove česke pořekadlo ktere vziniklo snad ješte v metalexu je to psano v par knižkach a proto se tim plno českych škodovackych tuneru řidi ale jak řika tabbo co pak delat při vimene nejakych dilu.samo je lepši a efektivnejši vyvažit každou součast zvlašt.ja na škodovce motor favorit mel zavaži skoro pryč s vyvaženim byli velke problemy žadne odvrtavani ale muselo se odbušovat mel jsem odlehčene TZV T pisty a odvrtavane ojnice motor najezdil hoodne km v každodenim provozu a nikdy neodešel na spodku.jinak to lešteni pochazi taky z již zminovane literatury asi metalex ale tomu lešteni ješte předchazelo nejake zaklepavani ostrych hran ne pro zpevneni ale zlikvidovani nebezpeči trhlin vnich vznikajicich.jinak roztrženej setrvak umi v aute udelat peknou paseku (vlastni zkušenost)a stavba takoveho motoru muže začit odzačatku.jinak pokud se jedna o škodovku velkej problem tam je v třikrat uložene klice u petkrat uložene kliky je menši riziko zkrouceni .
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Krosmen »

jo nedávno jsem viděl jak spálená spojka v kombinaci s odlehčeným setrvačníkem způsobila protočení ložiska na blízké ojnici-oko ojnice bylo pěkně zbarvené :-)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

moje zkušenost když jsem zkusil si sam vyvažit setrvak (tak jak se vyvažuji brusne kotouče na magnetku saticke vyvaženi tušim že tomu řikaj) setrvak nebyl absolutne vyvažen motor již po nastartovani haproval a vykazoval znamky chveni cca po 100km zaklepal a odešel :-)
když jsem odlehčoval klikovku obiral jsem ji oto co jsem obral na pistech a ojnicich pak my bylo vysvetlovano nejakej graf vyvaženi že ma bejt neco jako když se kraji salam na šikmo či co moc jsem to nepochopil
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

Kdo se domniva, ze se mu pote bude motor za jizdy vytacet do otacek dvakrat rychleji, tak je na velkem omylu. On totiz clovek pri jizde neakceleruje pouze ten setrvacnik (jako treba s vypnutou spojkou anebo v neutralu), ale celou hmotu auta a prinos lehciho setrvacniku je pote v oblasti akcelerace velice mizivy
..som toho isteho nazoru..
Samozrejme, v pripade motoru nejakeho 150HP mestskeho prditka je tato procedura naprosty overkill
kua keby si tak dal ze 200HP a 8trpm, tak by som si teraz nerobil starost, ze mam ojnice lahsie cca o 100g...
nehovoriac o tom, ze clovek co tu v mojom blizkom okoli dokazal vyvazit kluku, uz nezije...

Co sa vyvazenia kluky a zotrvacniku tyka, tak tu este stale preziva myslienka zo Skody 1000-130, kedy boli priamo vo fabrike
kluky a zotrvacniky vyvazovane ako celok. Tiez po pripadnej demotazi zotrvacniku, musel byt tento namontovany do povodnej polohy.
(povodnych dier, na spravnu orientaciu sluzil "lizanec farbou", ktory ale kazdy, vcetne mna, umyl dole acetonom pri cisteni bordelu zo spojky)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

ono je vyvažit a odlehčit klikovku a odlehčit a vyvažit klikovku pokud oberu zklikovky uplne všechna zavaži udelam zni jen z ohybanou kulatinu tak mi ji taky vyvažej ale malo kdo počita stim že se musi vyvažovat prave naprotivahu pistu s ojnicema
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Butcher »

Taboo píše:
Krosmen píše:jo nedávno jsem viděl jak spálená spojka v kombinaci s odlehčeným setrvačníkem způsobila protočení ložiska na blízké ojnici-oko ojnice bylo pěkně zbarvené :-)
Ja jsem mel moznost s temi hlinikovymi a stupidne tenkymi ocelovymi setrvacniky pozorovat naprosto to same 8) . Spousta lidi si neuvedomuje, ze ty setrvacniky se pri castem razeni nemaji cas patricne schladit, tepelne se nasyti a rozpali naprosto stejne, jako brzdove kotouce - a pote se to teplo prenasi do klikove hridele (a jeji lozisek), celeho motoru a prevodovky (a teplo je, co zabije kazdy motor a prevodovku drive anebo pozdeji). Treba u dragsteru jsou ty lamely spojky pri vymene rozpaleny do cervena i nekolik minut po jizde... Spousta lidi si proste rozsahlost negativniho dopadu teto jedne zdanlive pozitivni modifikace ani neuvedomuje. :lol:
A jaka je teda rada mistre? :D Kdyz nechci vic jak 10kg 2-hmotu...
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

sakra ten odkaz jak jsi poslal na to vyvažovani tam jsou i jina videa poučna jsem netušil že kovane pisty se delaji z kulatiny frezovanim ja mel zato že se kovaj v zapustce nebo tak nejak:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

aha no tak tadle procedura tam opravdu nebyla zachycena ja už pomalu obednaval kulatinu že začnu sekat pisty:-):-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“