,myslíš na setr?Libor12 píše:použij ocel třídy 16532
Odlehčená klika i setr
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Nechcem zakladat novu temu, tak sa skusim popytat tu. Uvazujem , ze by som si na auto zadovazil odlahceny zotrvacnik, konretne http://www.fidanza.com/Aluminum-Flywheels.aspx . Ide mi o to, ci to nebude nejako vadit klasickej spojke. Tu by som chcel menit az neskor. Pojde to na Almera GTI. Popripade mozete napisat ake to ma nevyhody, myslim odlahceny zotrvak, aby som vedel na co mam byt pripraveny. Dikes
tak v nedeli jsem konecne slozil motor u moji vr6 a jelikoz jsem tam montoval odlehceny setrvacnik kinetic motorsport (ktery mi doporucil Taboo) tak se muzu podelit o zkusenosti z provozu.
Velmi me potesilo ze si auto zachovalo puvodni volnobezne otacky-zadne kolisani ci zvyseny volnobeh.Reakce na pridani plynu jsou uzasne a jde to velice pekne do otacek.Za jizdy zadne negativa nepozoruju,ani pri rozjezdech nebo jizdy do kopce nepozoruju ze by motoru chybela setrvacna hmota.Jestli ale jede auto hure nebo lepe jeste otestovat nemuzu protoze je motor jeste syrovy a je treba ho zabehnout.Ale vypada to ze pojede hodne dobre
Velmi me potesilo ze si auto zachovalo puvodni volnobezne otacky-zadne kolisani ci zvyseny volnobeh.Reakce na pridani plynu jsou uzasne a jde to velice pekne do otacek.Za jizdy zadne negativa nepozoruju,ani pri rozjezdech nebo jizdy do kopce nepozoruju ze by motoru chybela setrvacna hmota.Jestli ale jede auto hure nebo lepe jeste otestovat nemuzu protoze je motor jeste syrovy a je treba ho zabehnout.Ale vypada to ze pojede hodne dobre

CRX>MB190EVO>CalibraT>Golf G60 Rallye>Civic VTI>Impreza GT>GII 16V>Civic Type-r>GIII VR6>BMW 840CI>GIII VR6>Audi RS4 Biturbo MTM
aktual:golf II GTI16V,golf II G60 Rallye,BMW M3
aktual:golf II GTI16V,golf II G60 Rallye,BMW M3
http://www.kineticmotorsport.com/produc ... 3-134.html
Proc jako? Normalne se nasadil a jezdim,no problem
Proc jako? Normalne se nasadil a jezdim,no problem
CRX>MB190EVO>CalibraT>Golf G60 Rallye>Civic VTI>Impreza GT>GII 16V>Civic Type-r>GIII VR6>BMW 840CI>GIII VR6>Audi RS4 Biturbo MTM
aktual:golf II GTI16V,golf II G60 Rallye,BMW M3
aktual:golf II GTI16V,golf II G60 Rallye,BMW M3
Re: Odlehčená klika i setr
Chcel by som vedieť ako to dopadlo s tým motorom fabia 1.4 s karbecmi z CBR , ako to išlo atď.
Re: Odlehčená klika i setr
Rozhodně bych neodlehčoval seriovej setrvák a to hlavně u středu, jelikož je pak veliké riziko již zmíněného roztržení setrváku. Spíš bych šel cestou koupě již hotového lehčího setrváku z hliníku. Třeba na ten můj 7A motor váží seriový setrvák 11,5kg a Al má pouhých 4,8kg a to by mohlo být už znát a bez rizika roztržení. Tak vážně uvažuju do toho jít, v souvislosti s dalšíma úpravama.
Co se klikovky týče, tak tu odlehčovat je blbost! Jediný co se s ní dá dělat je ji vyleštit a tím zvýšit její pevnost. A pak to vše společně dynamicky vyvážit.
Co se klikovky týče, tak tu odlehčovat je blbost! Jediný co se s ní dá dělat je ji vyleštit a tím zvýšit její pevnost. A pak to vše společně dynamicky vyvážit.
Audi Coupe quattro 20v
Re: Odlehčená klika i setr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Odlehčená klika i setr
Kliku bych neodlehčoval z důvodu jejího vyvážení, kde její "protizávaží" mají smysl. Dál kv. tomu, že při vysokém zatížení (vys. otáčkách) je klika velice namáhaná a zeslabovat ji kv. odlehčení by se nemuselo vyplatit. Např. u škodováckých motorů, který byly hodně poladěný, tak většinou odcházely právě na spodku.
Jasně, o zmrazování a kuličkování jsem slyšel. To leštění jsem myslel pouze jako jediný způsoub z hlediska obrábění...
Jasně, vyvažovat by se měla klika i se setrvákem, ale zahrnovat do toho i opotřebení spojky by už bylo moc. To už na to nemá moc vliv.
Jasně, o zmrazování a kuličkování jsem slyšel. To leštění jsem myslel pouze jako jediný způsoub z hlediska obrábění...
Jasně, vyvažovat by se měla klika i se setrvákem, ale zahrnovat do toho i opotřebení spojky by už bylo moc. To už na to nemá moc vliv.
Audi Coupe quattro 20v
Re: Odlehčená klika i setr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlehčená klika i setr
to že se ma vyvažovat klika se setrvakem je takove česke pořekadlo ktere vziniklo snad ješte v metalexu je to psano v par knižkach a proto se tim plno českych škodovackych tuneru řidi ale jak řika tabbo co pak delat při vimene nejakych dilu.samo je lepši a efektivnejši vyvažit každou součast zvlašt.ja na škodovce motor favorit mel zavaži skoro pryč s vyvaženim byli velke problemy žadne odvrtavani ale muselo se odbušovat mel jsem odlehčene TZV T pisty a odvrtavane ojnice motor najezdil hoodne km v každodenim provozu a nikdy neodešel na spodku.jinak to lešteni pochazi taky z již zminovane literatury asi metalex ale tomu lešteni ješte předchazelo nejake zaklepavani ostrych hran ne pro zpevneni ale zlikvidovani nebezpeči trhlin vnich vznikajicich.jinak roztrženej setrvak umi v aute udelat peknou paseku (vlastni zkušenost)a stavba takoveho motoru muže začit odzačatku.jinak pokud se jedna o škodovku velkej problem tam je v třikrat uložene klice u petkrat uložene kliky je menši riziko zkrouceni .
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Odlehčená klika i setr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Odlehčená klika i setr
jo nedávno jsem viděl jak spálená spojka v kombinaci s odlehčeným setrvačníkem způsobila protočení ložiska na blízké ojnici-oko ojnice bylo pěkně zbarvené 

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlehčená klika i setr
moje zkušenost když jsem zkusil si sam vyvažit setrvak (tak jak se vyvažuji brusne kotouče na magnetku saticke vyvaženi tušim že tomu řikaj) setrvak nebyl absolutne vyvažen motor již po nastartovani haproval a vykazoval znamky chveni cca po 100km zaklepal a odešel 
když jsem odlehčoval klikovku obiral jsem ji oto co jsem obral na pistech a ojnicich pak my bylo vysvetlovano nejakej graf vyvaženi že ma bejt neco jako když se kraji salam na šikmo či co moc jsem to nepochopil

když jsem odlehčoval klikovku obiral jsem ji oto co jsem obral na pistech a ojnicich pak my bylo vysvetlovano nejakej graf vyvaženi že ma bejt neco jako když se kraji salam na šikmo či co moc jsem to nepochopil
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Odlehčená klika i setr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Odlehčená klika i setr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlehčená klika i setr
..som toho isteho nazoru..Kdo se domniva, ze se mu pote bude motor za jizdy vytacet do otacek dvakrat rychleji, tak je na velkem omylu. On totiz clovek pri jizde neakceleruje pouze ten setrvacnik (jako treba s vypnutou spojkou anebo v neutralu), ale celou hmotu auta a prinos lehciho setrvacniku je pote v oblasti akcelerace velice mizivy
kua keby si tak dal ze 200HP a 8trpm, tak by som si teraz nerobil starost, ze mam ojnice lahsie cca o 100g...Samozrejme, v pripade motoru nejakeho 150HP mestskeho prditka je tato procedura naprosty overkill
nehovoriac o tom, ze clovek co tu v mojom blizkom okoli dokazal vyvazit kluku, uz nezije...
Co sa vyvazenia kluky a zotrvacniku tyka, tak tu este stale preziva myslienka zo Skody 1000-130, kedy boli priamo vo fabrike
kluky a zotrvacniky vyvazovane ako celok. Tiez po pripadnej demotazi zotrvacniku, musel byt tento namontovany do povodnej polohy.
(povodnych dier, na spravnu orientaciu sluzil "lizanec farbou", ktory ale kazdy, vcetne mna, umyl dole acetonom pri cisteni bordelu zo spojky)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlehčená klika i setr
ono je vyvažit a odlehčit klikovku a odlehčit a vyvažit klikovku pokud oberu zklikovky uplne všechna zavaži udelam zni jen z ohybanou kulatinu tak mi ji taky vyvažej ale malo kdo počita stim že se musi vyvažovat prave naprotivahu pistu s ojnicema
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Odlehčená klika i setr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlehčená klika i setr
A jaka je teda rada mistre?Taboo píše:Ja jsem mel moznost s temi hlinikovymi a stupidne tenkymi ocelovymi setrvacniky pozorovat naprosto to sameKrosmen píše:jo nedávno jsem viděl jak spálená spojka v kombinaci s odlehčeným setrvačníkem způsobila protočení ložiska na blízké ojnici-oko ojnice bylo pěkně zbarvené. Spousta lidi si neuvedomuje, ze ty setrvacniky se pri castem razeni nemaji cas patricne schladit, tepelne se nasyti a rozpali naprosto stejne, jako brzdove kotouce - a pote se to teplo prenasi do klikove hridele (a jeji lozisek), celeho motoru a prevodovky (a teplo je, co zabije kazdy motor a prevodovku drive anebo pozdeji). Treba u dragsteru jsou ty lamely spojky pri vymene rozpaleny do cervena i nekolik minut po jizde... Spousta lidi si proste rozsahlost negativniho dopadu teto jedne zdanlive pozitivni modifikace ani neuvedomuje.

KEHO rennsport
Re: Odlehčená klika i setr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlehčená klika i setr
sakra ten odkaz jak jsi poslal na to vyvažovani tam jsou i jina videa poučna jsem netušil že kovane pisty se delaji z kulatiny frezovanim ja mel zato že se kovaj v zapustce nebo tak nejak:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Odlehčená klika i setr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlehčená klika i setr
aha no tak tadle procedura tam opravdu nebyla zachycena ja už pomalu obednaval kulatinu že začnu sekat pisty:-):-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje