Odlehčená klika i setr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

a kolik lidi ve tvem okoli se necim podobnym muze pochlubit? :lol:
..teraz co si myslel ..?? ..zlomenu kluku ..?? :mrgreen:

..hadam jedine coho teraz trochu lutujem je, ze som nedal zrovnat povrch zotrvaku...
ked uz na nom boli nejake tie drobne spaleninky (hot-spots) "sem sam si to smykne"...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od bóďa »

chci se zeptat, pokud se použijí jiné písty, je v tom případě potřeba vyvážit kliku z důvodu rozdílné hmotnosti původních vs. nových pístu? Tj. adekvátně ubrat (v případě nižší hmotnosti) materiál na protizávaží na klice..? popřípadě kde to udělají?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

podla mna..
to co najviac hadze vahu je ojnica... u zemeny piestov neviem posudit..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

klikovka by mela byt vyvažena proti pistu takže jestli odlehčiš pist ojnici nebo čep mel bys ktomu odlehčit klikovku
http://www.youtube.com/watch?v=HbsGGSjm ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
na tomdle videjku je jednovalcova klikovka je tam krasne videt jak se chova když je tam ojnice s ložiskem nebo bez ložiska
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

kliku tak jak je na videu je tady v republice schopna vyvážit jedna jediná firma! A budete hledat marně nemá ani internetové stránky. Příští týden tam vezu 2 kousky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

tach firem bude vic jen ta zavaži tam budeš muset dat sam
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Hasis »

neivm co je podle vas stary nebo dnesni motor:) ale jak doporucujete vyvazit kliku v 20let starym motore? (peugeot)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

kozorozecek píše:tach firem bude vic jen ta zavaži tam budeš muset dat sam
Sedni k internetu,vyber namátkou 5firem které najdeš a řekni že chces vyvážit kliku zde popisovaným způsobem. :) opravdu se pobavis jaké dostaneš odpovědi. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

ta konstrukce motoru je stejna a vyvaženi by melo bejt jak na starem tak na novem ale určite vyvaženi moderni technikou bude přesnejši
asi maš pravdu tech firem bude asi poskromnu ale myslim pokud si tam daš ta zavaži sam tak ti to udelaj
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:15, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja v tejto republike nepoznam cloveka, co by sa zapodieval niecim podobnym..
zatial to nepotrebujem... ale keby nahodou, tak sa Libore ozvem... (moj motor asi nebude tocit viac ako 8trpm)

no a "novy" a "stary"motor, to sa da chapat v pouzitich materialoch, a technologiach, vyrobny proces a pod..
napr. stare skodovky 1000-120 mali po 100tkm dost a boli zrele na generalku..(material bola asi zmes karamelu a cokolady spek )
dnes je pri 100tkm motor dobre zabehnuty...
alebo napr. tiez pouzite vyrobne tolerancie, napr. 0.015mm oproti 0.008mm, tepelne roztaznosti materialov (piestov), obolnost voci oteru atd...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:15, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

Diiik za vysvetlenie...

cize ked som dorovnal vahu na 4 piestoch s presnostou do 0,5g (co je presnost/rozsah vahy)
tak som neurobil zle... a mozem kludne spat,
ojnice Carillo uz prisli vyvazene na presnost 1g
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Hasis »

ok a jeste me vrta vahou po zheldnuti videa co tady daval kozorozecek, tak jak se klika vyvazuje vuci pistu a ojnicim, kdyz se posila samotna?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

no prave vtom je ta predel..
ze ked ju xesh mat tak vyvazenu, ako je na videu...
tak im musish poslat kluku ojnicu a minimalne piestny cap....
bud si ty poznacish ojnicu od 1 po 4 ci 6 ...
alebo ti to urcia oni...
pripadne im poviesh ze vaha 1.ojnice+cap je napr. 623g, 2. napr. 627g atd.
ale to bude to vyvazenie asi "bez zaruky"

(podobne ako mne pri vybruse urcil, ktory piest je pre 1. valec, pre 2. atd.)

BTW: 20let stary motor - neni stary ...
a ci by trebalo dat vyvazit kluku aj z remenicou a zotrvakom, sa da poznat aj podla toho,
ze sruby/diery budu asymetricke, takze by si napr zotrvak nedokazal namontovat o 60st inac..
proste ti nesadnu diery..
u skodoviek (do1,3) ti na zotrvaku diery sadnu vzdy po 90st, cize zotrvak namontujesh jak ti pride (co je zle, je tam znacka spravnej polohy farbou)
a myslim ze u Fab1.4 8V to uz nejde, tam uz zotrvak drzi 6 srubov, a jeden je mimo..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Hasis »

no to je teda fakt prdel :D
btw: ja mam v setrvaku nastesti aretacni diru :)

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

to je to co tu rikal libor ze tu v cr to nikdo nevyvazuje proti pistum ale jen samostatne coz muze vest k vybracim a poskozeni motoru.jinak bych vyvazoval klikouku setrvak a remenici zvlast je to lepsi jak uz bylo vyse psano
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Hasis »

tak to je skoda. diky ;)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

Tohle je citace z knihy spalovací motory z roku 1968:
Vyvážení klikového hřídele
Na správném vyvážení motoru
závisí jeho spolehlivost i výkon.
Pro vyvážení kmitajících hmot si
zjistíme přesnou váhu pístu,
pístních kroužků, pístního čepu
s pojistkami a váhu té části
ojnice, která kmitá. Bude to váha
horní poloviny ojnice, kterou
zjistíme položením ojnice v
poloze vodorovné s ojničním
čepem v klice a s osou kliky.
Potom v této poloze položíme
pístní oko ojnice na rovnou
misku váha.
Příklad:
píst...............................330 g
kroužky ...........................15 g
pístní čep s pojistkami......130 g
horní polovina ojnice........150 g
___________________________
celkem..........................625 g
K vyvážení váhy kmitajících
hmot potřebujeme hmotu o váze
činící pouze 2/3 této zjištěné
váhy tj. 66%, tedy
6,25 x 66 = 412,5 g
O tom se přesvědčíme tak, když
odečteme od výsledku 412,5 g
váhu ojnice.
412,5 - 150,0 = 262,5 g
a toto (zmenšené) závaží
(zvážené ocelové podložky)
zavěsíme do horního oka ojnice.
Po zavěšení tohoto závaží má
klikový mechanismus stát na
pravítkách v každé poloze.
Nestane-li se tak a klikový čep se
pootočí do jiné polohy, závaží je
třeba upravit. Náprava se
provede odvrtáním materiálu
závaží kliky.
Tomuto měření věnujeme
pečlivost, která se nám odmění
(výkonem) a hlavně spolehlivostí
motoru.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

Tak teď mne začnete kamenovat,ale ať přemýšlím jak přemýšlím tak pokud u klasického 4 válce tj současné 1-4,2-3 pist jdou spolu tak moje teorie je taková: že pokud všechny 4 sestavy(ojnice,pist,čep,kroužky) budou vážit naprosto stejně a a protizávaži budou oproti sobě přesně o 180st tak prostě musí stačit dynamicky vyvážit samotnou kliku. Protože 1-4 a 2-3 se budou vzájemně nulovat. Jiná situace by nastala pouze v asymetricky umístěných závaží při lichém počtu válců nebo tam kde na jednom čepu jsou dvě ojnice. Tak a teď do mně. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

tu je video, jak vyvazovat ojnice..
http://www.youtube.com/watch?v=QLpiF0E0EJU

presne takto som volakedy vyvazoval ojnice aj na mojej skodovke...
a tiez som skusal aj spominane Carillo, ktore boli s presnostou na 1g
"bezna seriova" ojnica ma rozdiel aj 10-15g
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:17, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

a jak je mozne ze kdyz porovnam
klikovku z mojeh medve 2.0benzina a kliku z 1.9 koncernu v nafte tak ta nafta ma kurva tezsi kliku a pritom ojnice s pistama jsou skoro stejne
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

Taboo,přestože píšeš česky a velice dobře,text jsem četl několikrát a dokonce jsme s Petrem zkoumali klikové hřídele které jsou na dílně :) Takže budeme kreslit. :) zde nektere obrazky ktere jsem našel na webu. Obrázek pokud by ta klikova hridel vypadala takto Obrázek pochopil bych dynamicke vyvažení s připravkem jako simulaci rotujicí hmoty,pokud to bude ale jako na první animacia at zastavim kdekoli tak neustale se budou sily 1-4,2-3 valce eliminovat a melo by stačit dynamicky pouze samotnou kliku. Potud moje uvažování. Když jsem shaněl někoho na vyvážení v teto republice a věnoval jsem tomu více než den a desítek minut telefonních hovoru,každý komu jsem sdelil že budoucí motor se bude pohybovat nad 10000rpm s lehčími internals o 530gramu polovina firem asi z padesati s tim nechtěla nic mít :) a druha se dožadovala setrvačníku a řemenice :) pouze jednoho jediného člověka zajímalo abych buď sestavu internals zvažil nebo ji přivezl sebou. A ten to vyhral :) Tak doufam že nebudu muset zlomenou kliku zarazit do prdele meho oponenta nebo jemu samotnému :lol: zde taky pár info apokud spravně chapu tak je to o čem mluvíš http://www.eaglerod.com/index.php?optio ... &Itemid=25" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:19, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

:potlesk: BINGO! Už mi to došlo.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

no...cize z toho vasho dohadovania sa tu, som to pochopil takto.. (ak som si to vobec doteraz myslel spravne)
Flatplane kluka 5x crank bearings, 4x conrod bearings, 2x zavazie pre "jeden valec" (8x total)
pri dynamickom vyvazovani sa musia rotujuce vahy piston+conrod+etc navzajom vyrusit z vahou zavazi na kluke pre "konkrety valec"(counterweights ...is this right word..? )
v pripade velkej nesumernosti (+ high rpm) kluka praskne niekde pri 3 az 5 lozisku..

right ..?? :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“