Pocitane potrubi

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Beaver »

Jirka S2 píše:Sly-Bulldog mi už dělal 3 výfuky,na Supru(ted v ní jezdí Beaver),na Civika a na S2.Vždy maximální spokojenost!!!!
Akorát ty dvě zalomení o 90° teda jako nic moc :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Jirka S2
Příspěvky: 237
Registrován: 05 dub 2004 15:01
Bydliště: Těrlicko

Příspěvek od Jirka S2 »

Tahdá ještě nebyly v kurzu kolinka :wink:
audi club

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

Jirka> Nemusi byt spatni, ovsem ve me moc duveru nevzbudili. Dal jseml prednost Jurovi Doupovcovi z Manerova. Pak sem hodim graf z brzdy.
Live4Ride Syndicate

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lander »

Já dělal na svého závodního swifta 1.3 16V výfukové potrubí s vnitřním průměrem 50 mm a maximální spokojenost...
Těch 45 mm na CRXku je málo, hodněkrát jsem se o tom bavil s Kubou Králem. Na jedno CRXko s jednovačkou jsme dali svody z 4-2-1 z VTECA a výfukové potrubí vnitřní průměr také 50mm, rezonátor a tlumič a pohoda.

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
Jirka S2
Příspěvky: 237
Registrován: 05 dub 2004 15:01
Bydliště: Těrlicko

Příspěvek od Jirka S2 »

Sly-je to důvěře 8)
audi club

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

Lander> Mel jsem za to, ze Kubovi delal vyfuk prave Jura. Kazdopadne si dovolim citovat Juru. Resili jsme vhodnost prumeru vyfukoveho potrubi vs. pouziti vacek a dalsich planovanych uprav.


Jedná se spíše o
úpravy délkové a použití svodů 4-1 než o průměrové. Teoreticky vyšším
otáčkám vyhovují obecně větší průměry, zde se ale jedná pořát o velice
dlouhou trať společné trubice, předpokládám že by pak nastalo nějaké
úzkopásmové a skokové zlepšení při vytvoření potřebné rychlosti pro
rezonanci. Průměr 45/1,5 není zdaleka kritický. Jiná situace by nastala při
možnosti zkrácení. Pak by se dalo uvažovat o větším průměru. Nemyslím si
však že by toto bylo až tak nutné a přínosné... Při velkém průměru dochází
ke značnému ochlazení plynu a zpomalení proudění. Vycházejme i z praktických
zkušeností příkladně u motorů s v-teky jsem používal tento průměr a výsledky
jsou výborné. Zde jsou ve vyšších otáčkách připojeny také vačky s delší
dobou otevření, navíc motor je koncepčně podčtvercový. atd atd..
Live4Ride Syndicate

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Lander »

[quote="Sly"]Lander> Mel jsem za to, ze Kubovi delal vyfuk prave Jura.
quote]

Tady to CRXko není Kubovo! Vyfukovy system je v podstatě ten samý co mám já na Swiftu. Teď už řeším nový výfukový systemé. Na svou 13tku nebo 1370tku budu požívat závodní svody 4-1 od Rospenu z Austrálie, které se sbíhají do trubky s vnitřním průměrem 54mm!
A mimochodem, jestli porovnám výsledky mého Swifta Kit Cara s 1,3kou a Kubovo CRXko V-Tec, tak ve Šternberku na Ecce Homo mi to na 3km dal pouze 1,6s , což při rozdílů koní v řádu několika desítek je nějaké dívné...

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

Nechci ted nejakym zpusobem podcenovat Kubovy ridiccske kvality, ovsem pokud se jedna o zavody do vrchu na trati 3km, neni meritkem sirka vyfukoveho potrubi. Vysledny cas je ovlivnen mnoha ruznymi faktory. Ale to by bylo na uplne jinou diskuzi.

Kazdopadne dekuji za nazor, o tom tohle forum je. Jsem domluveny s Dynomaxem, ze po vymene vyfukoveho potrubi se vykon odmeri na brzde, takze tady potom dodam graf a svuj subjektivni nazor, jestli auto jede lepe, v jakem spektru otacek a jak se zmena projevuje.
Live4Ride Syndicate

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Lander »

Sly píše:Nechci ted nejakym zpusobem podcenovat Kubovy ridiccske kvality, ovsem pokud se jedna o zavody do vrchu na trati 3km, neni meritkem sirka vyfukoveho potrubi. Vysledny cas je ovlivnen mnoha ruznymi faktory. Ale to by bylo na uplne jinou diskuzi.

Kazdopadne dekuji za nazor, o tom tohle forum je. Jsem domluveny s Dynomaxem, ze po vymene vyfukoveho potrubi se vykon odmeri na brzde, takze tady potom dodam graf a svuj subjektivni nazor, jestli auto jede lepe, v jakem spektru otacek a jak se zmena projevuje.
To byl jen takový rýpaneček... Nebrat vážně... :-))) No ale prostě si myslím, že 45mm může fungovat v sérii, né na závodním motoru. Já teďka jak mám korespondenci s tou firmou Rospen (jedná se po pravdě o závodní team, který prodává závodní díly), tak mi napsali, že pokud budu mít maximum výkonu přes 8000 otáček, tak ať už budu mít 13tku nebo 1370tku, mám jít do vnitřního průměru 54mm. A oni to mají odzkoušené na brzdě, i ty výfukové svody. Proto je beru od nich, ač je to z druhé strany světa...
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

JirkaŠ
Příspěvky: 121
Registrován: 06 pro 2005 11:07
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JirkaŠ »

Pro Sly-Hodně zajímavé téma a ještě více zajímavých názorů.Nejsem žádný specialista na výfuky aut ale mám nějaké zkušenosti s motorkovými výfuky a tak vím,že "dobrý dojem" z jakékoliv úpravy je vždy velmi subjektivní a to i výfuku.Brzda většinou ukáže pravý opak.Pracuji s brzdou několik let a tak vím o čem to je.
Např.:Navržený a "spočítaný výfuk ukázal na brzdě - 50HP o proti ladičem deklarovaném výkonu.Zkusmo se přistoupilo ke zkracování a každých zhruba 10cm nám přidalo 15 HP výkonu.Když jsme zkracování ukončili,tak jsme byli na tom původně deklarovaném výkonu.To jen tak pro pobavení.Jinak já bych neinvestoval do poloviny japonského systému,byť by byl sebelepší(jen pokud bych měl k dispozici výrobní dokumentaci toho zbytku).Jsem přesvědčený,že stejného(možná i lepšího) výsledku se může dosáhnout "správnou" kombinací finančně dostupnějších komponentů,za předpokladu systematického zkoušení na brzdě.
Mnoho z diskutujících píše:"Po tom to bylo podstatně lepší od spoda" a pod. Pokud to není za stejných podmínek na stejné brzdě změřené tak to je jen a jen dojem.Za druhé,skoro nikdo z tunerů neví jak je na tom s poměrem A:F,to je možná podstatnější než cokoliv jiného.Tunit motor(včetně výměny výfuku) bez kontroly lambda sondou(popř.termočlánkem na kontrolu teploty výfukových plynů)je dost na pováženou.
Škoda,že jsi z daleka,rádi by jsme ti na naší brzdě výfuk doladili.
Mnoho štěstí při ladění! :lol:

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

JirkaŠ> I pres tvou kritiku jsem stale presvedceny o funkcnosti navrzeneho potrubi. Pokud stale plati Dynomaxova nabidka, zverejnim zde namerene hodnoty z brzy. Jinak az po kompletni GO motoru, ktera je naplanovana na pristi sezonu.
Live4Ride Syndicate

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom_ »

to sly : nevis kde je tady v blizkosti nejaka brzda ?
Audi Coupe Quattro

JirkaŠ
Příspěvky: 121
Registrován: 06 pro 2005 11:07
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od JirkaŠ »

Sly píše:JirkaŠ> I pres tvou kritiku jsem stale presvedceny o funkcnosti navrzeneho potrubi. Pokud stale plati Dynomaxova nabidka, zverejnim zde namerene hodnoty z brzy. Jinak az po kompletni GO motoru, ktera je naplanovana na pristi sezonu.
Sly,já Tě vůbec nehodlám kritizovat,je to jen můj názor na tuto problematiku.Neber to nikterak osobně,prosím. :cry:
Dneska jsem měřil Civica 1,8 a majitel mě říkal:Ted to mám na rozdělovači nastavený na normální provoz a když jedu sprinty,tak tam dám větší předstih a to pak jede.
Tak jsem mu nabídl změřit i jeho "racing" nastavení a ukázalo se,že je to v celém rozsahu horší.To jsou právě ty dojmy.Nakonec uznal,že to celou dobu dělal špatně a že o tom bude příště více přemýšlet.

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

octaviaTDi> Brzda je v Gliwicich.


Tak soucasne potrubi je sundane. Pocitam, ze do mesice by na aute mohlo byt komplet nove od svodu po koncak Netami. Dejve, snad tva nabidka ohledne zmereni vykonu na brzde jeste plati.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

Vcera jsem si privezl auto z Manerova s kompletnim vyfukovym systemem. Svody 4-1, stredni dil bez jakychkoliv tlumicu, katalyzatoru, rezonatoru a koncovka Netami Bionix double loop. Pri zachovani vnitrniho prumeru potrubi 45mm, konec 48mm. Nebudu se moc rozepisovat, jelikoz podstatne budou pravdepodobne udaje z brzdy a hlavne jde o subjektivni dojmy, ale prece jenom... Auto nepoznavam. Po prvnim svezeni jsem se ho opravdu lekl. Doslova. Dneska budou pokracovat dalsi testovaci jizdy. Prvni dojmy predcily i doposud nejlepsi dojem - z duraloveho setrvacniku. I clovek, ktery svody delal byl po projeti auta prekvapeny velmi dobrou pruznosti. Dodam, ze sam ma crx. Podle jeho slov cekal spise stejny nebo trochu horsi prubeh, nez u dosavadnich svodu. Nove jsou delany podle udaju ostrych vacek, ktere cekaji na namontovani.
Naposledy upravil(a) Sly dne 29 led 2006 08:55, celkem upraveno 1 x.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Dan
Příspěvky: 5306
Registrován: 04 říj 2004 16:24
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Dan »

kuwa kuwa.....dneska to testnem.......se tesim jak malej :lol:
Obrázek

Felda (17:08:25 31/07/2008)
ja si kupuji lpg khamo to je hudba budoucnosti

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Zemi »

Mno doufam ze mas pri ruce Gtech... :wink: imo ja risknu to vetsi (55-60mm) potrubi... Neco jsem se docetl u anglanu tak uvidime, ale na tebe mit nebudu. :lol:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

Zemi píše:Mno doufam ze mas pri ruce Gtech... :wink: imo ja risknu to vetsi (55-60mm) potrubi... Neco jsem se docetl u anglanu tak uvidime, ale na tebe mit nebudu. :lol:
G-tech pujcim od kolegy. 0-96 zmerim, az se trosku otepli. Do te doby, nez se zacne delat motor, budu s autem jezdit, jak je. Tim padem bych se mohl dostat i na sraz do Brna a na slickach by ten namereny cas mohl byt realny. V tomhle pocasi by to na sjetych letnich bylo velmi spatne. Kazdopadne v Brne nevydrzim nejit na sprinty, i kdyz je motor serie. :idea:
Naposledy upravil(a) Sly dne 29 led 2006 10:21, celkem upraveno 1 x.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Zemi »

Ted bys mohl zmerit vykon na kolech u toho je jedno co mas za gumy kdyz to prozenes treba na 2.-3. stupen do omezovace jak jsem to udelal ja... :wink: Tehdy me vyslo 110whp a kamosovi s VTickem 120bhp tak to schvalne zkus...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

Zemi píše:Ted bys mohl zmerit vykon na kolech u toho je jedno co mas za gumy kdyz to prozenes treba na 2.-3. stupen do omezovace jak jsem to udelal ja... :wink: Tehdy me vyslo 110whp a kamosovi s VTickem 120bhp tak to schvalne zkus...
Zkusim. Kazdopadne v brzke dobe auto pujde na brzu. Dodam slibeny graf.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Zemi »

Sly píše:
Zemi píše:Ted bys mohl zmerit vykon na kolech u toho je jedno co mas za gumy kdyz to prozenes treba na 2.-3. stupen do omezovace jak jsem to udelal ja... :wink: Tehdy me vyslo 110whp a kamosovi s VTickem 120bhp tak to schvalne zkus...
Zkusim. Kazdopadne v brzke dobe auto pujde na brzu. Dodam slibeny graf.
Jen tak mezi reci...

short ram intake,4-2-1,50 mm midpipe with no silencers,cat replacer,freeflow muffler,d16z5 ecu with chip 8300 rpm!fuel pressure regulator,fuel 98 octan(super plus).

http://home.karneval.cz/10521362/D16A9.jpg
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od semysak »

otazka je jestli ''ladici'' vyfuku opravdu neco pocitaji, sem byl u jednoho u mladej boleslavy noa nevim no, vypada to pekne, nerez, varenej tigem, ale hlasky typu pro ty sportovnejsi tak tech 60 mm a na normalni jizdu 52 max 56, torchu mi to udivilo, kdyz prumer mojeho serioveho potrubi je (63 mm 2.0 V6 1xtrubo), proste ''odbornik'' nic nepocital, a sekal to, napriklad speedparts pro saab 9000 davaji stage 1 = chip + sportovni filtr stage 2 st1+3'' vyfuk od turbo, stage 3 st2+ jinaci turbo

nehlede ze u upravenyho motoru kdyz se meni vacka tak se treba zmeni prekriti ventilu a i prubeh kterejma plyn proudi, kolik ladicu vyfuku opravdu neco pocita? nebo tamhle to fungovalo tak a tamhle onak?

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

Mas pravdu, mam dojem, ze neexistuje zadny software, kterym by se dal presne spocitat nejlepsi prutok vyfukovych spalin. Snad jen jakesi flow-benche, ktere tady zminoval Taboo. Vsechno se to dela jen tak na oko. Ted jde o to, jak moc presne na oko. Existuji jiste konstrukcni "podminky" nebo jak to nazvat, ktere je treba dodrzet. Vyslechl jsem si o tom cca 30min prednasku. Ted uz jde jen o to, nakolik je "ladic" vzdelany, sikovny, jestli je to kuprikladu strojar z VUT a ma o veci jasnou predstavu nebo pouze clovek, ktery to strili velmi hrube od oka. Ja si dal s vyberem cloveka, podle meho nazoru, dost zalezet.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od semysak »

o software nejde, nehlede ze software pracuje dobre pouze s presnymi udaji, ktere nelze bud vubec nebo velmi spatne ziskat, pro zacatek se clovek nesmi bat premejslet a pouzivat rozum, hlavne si to taky ozkouset na brzde, subjektivni pocit kdyz to rve tak to dobre jede je docela rozsirenej

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

semysak píše:subjektivni pocit kdyz to rve tak to dobre jede je docela rozsirenej
V tomhle s tebou souhlasim. Muzu ti rict, ze nez jsem do auta lezl, rikal jsem si, ze se zvukem nenecham ovlivnit. Vim o tom a mam za to, ze s crx uz mam neco odjezdeno a tak dokazu posoudit, jestli auto jede opravdu lepe nebo pouze vice rve.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

Jeste dodam, ze se jedna o koncovy tlumic s double loop potrubim, ktery je v usa homologovany a pri seriovem potrubi by jeho hlucnost nemela presahnout 95 dB. Pri bezne jizde je opravdu velmi tichy.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Zemi »

K tomu prumeru. Vas nebavi experimentovat? Taboo dokonce doporucoval 60mm potrubi na nase sekacky... Ja vidim graf z brzdy anglana tak to zkusim jako on a uvidime.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

150 hp na D16Z5 s takovyma upravama je hodne slusne. To ano.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Zemi »

Sly píše:150 hp na D16Z5 s takovyma upravama je hodne slusne. To ano.
Sorry ze jsem to nanapsal hned... Je to A9ka... S jednotkou Z5 pac ta jde modifikovat. Snad se mi podari ji ziskat... :roll:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocitane potrubi

Příspěvek od Sly »

V cem se lisi A9 od Z5? Myslim tim, cim dosahli o 5 kW vyssi vykon, spolu s lepsim zrychlenim z 0-100 o 1s? Myslim, ze jde pouze o jinou ECU a vyfukove potrubi, konkretne G-kat, U-kat. Nebo se pletu?

ECU 90+ (OBD1) budu brzy potrebovat.
Live4Ride Syndicate

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“